Critical Miss

Propaganda a szüzességért

2008. június 24. 07:27 - Critmiss

Egészen őrült kiadványra bukkantam: a Human Life nevű amerikai szervezet (milyen név már ez?!) egy szexuális absztinenciát népszerűsítő füzetet készített fiúknak és lányoknak Just for Girls és Just for Guys néven.

A lényeg, hogy a fiatalok ne szexeljenek a házasságukig. Van lehetőség egy második szüzességi fogadalom megtételére, szóval még azok is megússzák a szégyent, akik már létesítettek felelőtlen szexuális kapcsolatot valamelyik nem másik képviselőjével.

Részletesen elmagyaráznak mindent, amit tudnia kell egy absztinensnek. A lányok például megtudják, hogy szolidan kell öltözködniük, ha el akarják kerülni, hogy a pasijuk rájuk gerjednen, a fiúk pedig randitippeket kapnak, hogy ne csak a szexen járjon az eszük. Ilyen a bowling, vagy a tábortűz. :)

Fő visszatartó mumusként a szexuálisan terjedő betegségeket és a nemkívánt (itt: házasságon kívüli) terhességet jelölték meg, és természetesen az abortuszt elítélik.

Két hasznosabb tartalom van benne, a lányok például tanácsokat kapnak azt illetően, hogy mit tegyenek, ha nemi erőszak áldozatává válnak, a fiúk pedig a pornónézés lehetséges káros hatásairól olvashatnak.

Az előbbi téma mondjuk határeset, sőt akár káros is lehet, ugyanis összemossa a szexet a nemi erőszakkal. Egy absztinenciát fogadott lányt legalábbis összezavarhat, ha mondjuk előzetes elhatározása ellenére mégis egy fiú/lány ágyában köt ki. A kiadvány azt sugallhatja számára, hogy "bizonybizony, téged manipuláltak, valójában nemi erőszak áldozata lettél". Ez tényleg megtörténik, nem mindig tudja az illető, hogy most megerőszakolták-e, vagy tényleg akarta az aktust, nem azt mondom, de ebben az esetben kicsit problémásnak tűnik. Persze lehet, hogy csak nekem.

(Via Jezebel, of course)

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr43533516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

decker 2008.06.24. 10:18:20

"Elég ostoba lehet, akinek le kell feküdnie az illetővel ahhoz, hogy megtudja, milyen a másik az ágyban"

te elovlasod, hogy mit írsz?

oiduft 2008.06.24. 10:19:59

Karma: sajnos a katolikusok tényleg tiltják a fogalmazásgátlást, mondván, hogy úgy kell szeretkezni, hogy vállaljuk a belőle megszülethető gyermekeket is. Dogmaként nincs kimondva, azonban a katolikus egyház hiovatalos álláspontja, talán pápai enciklika, ennyire részletesen már nem tudom. De a többi felekezet nem tiltja a fogamzásgátlást, feltéve, hogy az nem jár együtt a megfogant petesejt bármilyen életszakaszban történő abortálásával.

Ha a pár egyáltalán nem ér egymáshoz, akkor persze fogalmuk sincs a másik libidójáról, hogy milyen lehet a másik az ágyban. Ez tényleg lutri... ami csak akkor jön be, ha a másik jobban szeretné kielégíteni a párját, mint magát, és képes arra, hogy odafigyeljen a párja igényeire az ágyban. Vannak ilyen emberek. :-) Egymás szexuális igényeiről, elképzeléseiről, ízléséről, étvágyáról stb azonban meglehetősen jó képet lehet kapni szeretkezés nélkül is.

Most mondjátok meg, ha megcsókoltok valakit, abból azért elég pontos véleményt lehet mondani, nem? :-)

DoReMi 2008.06.24. 10:20:21

MIért, Critical Miss, te nem utasítod el az abortuszt...? :O

thwatrer 2008.06.24. 10:20:54

Hehe, es mi van ha hazassag utan derul ki, hogy az illeto meleg? Az eleg ciki nem, mert gondolom a valast is elitelik.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.06.24. 10:26:54

@oiduft

Nem is tudtam, hogy a protestánsok engedik a fogamzásgátlást, de most ennyivel okosabb lettem :)

Aggie 2008.06.24. 10:27:23

thwatrer:
ebben az esetben az egyhaz engedi a valast. Egyik simeros ferjerol a hazassagkotes utan (volt szex elotte is, mielott megkerdezned) derult ki, hogy szerencsejatekos es oriasi adossagai vannak. Nekik sikerult elvalniuk egyhazilag is - mondjuk a lanynak inkabb a "kirakat" miatt volt fontos, hogy templomi eskuvoje legyen megint....
De emlithetnem Rogan Antal esetete is....

gentry 2008.06.24. 10:38:56

oiduft!
Nem egészséges, ha éveken át megtartóztatod magad, az meg főleg nem, ha egész életetdben egy emberrel kefélsz. Nézd meg, az egyoldalú táplálkozás sem egészséges. A szex pedig pont annyira fontos, mint az evés vagy az ivás.

Albus 2008.06.24. 10:39:55

Nekem van egy ismerősöm, aki negyven felé jár és még szűz... Na akkor az milyen boldog lesz majd egy párkapcsolatban!!!

Ha lesz neki valaha...

oiduft 2008.06.24. 10:41:18

Ha jól tudom, a katolikus egyház engedi a válást eltitkolt impotencia miatt is - bármi olyan miatt, ami lehetetlenné teszi vagy kizárja a közösülést, és már a házasságkötés előtt is fennállt.

II. vatikáni zsinatról idézet: "A katolikus Egyházban vannak valóban vérlázító igazságtalanság esetei. Amikor embereket ítélnek el, akiknek a hivatása a házasság közös állapotában lenne, de akik ebben meg vannak akadályozva, anélkül, hogy hibáztak volna, és anélkül, hogy emberileg szólva hordozni tudnák ezen abnormális állapotot egész életük folyamán."[...]Igazságtalanságot az a fél követ el, aki megtöri a házasságot, és ezt az igazságtalanságot ne kenjük az Egyházra."

Ja, nem vagyok katolikus, csak rákerestem a neten. :-)

Bagradjan 2008.06.24. 10:43:15

Jó gondolat ez, még ha nem is könnyen megvalósítható.
Szerintem kevés ember bánná, ha a párjának ő lenne az első. Avagy: miért is jó az, ha az ember párját x másik ember is magáévá tette (vagy aki x másik embert is magáévá tett)? Ez jó? Ki az, aki erre szívesen gondol bármikor is?

gentry 2008.06.24. 10:45:59

Bagradjan
Én speciel azt is élvezem, mikor hármasozunk egy külsős pasi bevonásával és ketten dugjuk az asszonyt. Szóval én szívesen gondolok ilyesmire.

Bagradjan 2008.06.24. 10:46:18

Dzsentri,
Szerintem nevezz minden héten mást az édesanyádnak, hiszen az sem egészséges ezek szerint, hogy minden nap ugyanaz az édesanyád. Fő a változatosság, ugyebár.

oiduft 2008.06.24. 10:48:03

gentry: A szex tényleg hihetetlenül fontos, a szexuális öüsztön legalább annyira erős ösztöne az embernek, mint az életösztöne. De mérhetetlenül sajnálom azt az embert, aki annyira unalmas és fantáziaszegény, hogy a monogám szexuális élete is unalmas és fantáziaszegény.

A monogámia nem egészséges... Hogy lelkileg egészséges-e, arról meg kellene kérdezni a családterapeutákat és a pszichológusokat. A tartós, monogám, elkötelezett párkapcsolat jó magának a párnak is, emellett arra van kitalálva, hogy annak védettségében nőjenek fel a gyerekek, és váljanak egészséges felnőtté. Ahol ez megsérül, ott sérül a pár is, de elsősorban sérül a gyerek, aki semmiről sem tehet. A testi egészségről pedig csak annyit, hogy nemi betegséget csak az nem kaphat el teljes bizonyossággal, aki monogámiában él.

Bedi 2008.06.24. 10:50:43

Nem az a fő gond, hogy egy egyház, vagy egy csoport milyen szabályokat talál ki és tartat be sajátjaival, hanem az, hogy ezt rá akarják kényszeríteni a többségre. Jelenleg az USA-ban központilag csak ez a propaganda megy.

A statisztikai akatok lesujtóak, a szűzességi fogadalmat tett fiatalok -- ugyan 1-2 évvel később -- de felkészületlenebbül kezdik szexuális életüket, ezért több nemi betegséget szednek össze, mint egy utcai kurva.

gentry 2008.06.24. 10:53:37

Bagradjan
Rossz a hasonlatod, több szempontból is. Egyrészt az anya személye ténykérdés, nem választható, ellentétben a szexpartnerrel. Másrészt az anya személye önmagában nem jelent szórakozást, a szex, az evés, ivás igen.
Mi egyébként a párommal már több mint 13 éve együtt vagyunk, ebből 10 éve nyitott kapcsolatban élünk, és azt látjuk, hogy mi még mindig együtt vagyunk, míg a barátaink/ismerőseink monogám kapcsolata néhány év után felbomlik. Mert kell, az a bizonyos változatosság, amit mi hazugság és lelkiismeretfurdalás nélkül élvezhetünk. Persze fontos az arányok betartása, nálunk ez a nyitottság az elmúlt tíz évben fejenként olyan 25-30 partnert jelentett mindössze, szóval a dolgot nem visszük túlzásba.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu 2008.06.24. 10:54:00

Cölibátus a házasságig?
Olvassátok el a szakítóst, ők így csinálják, kicsi cerka az elején utánna no sex.

Aggie 2008.06.24. 10:54:29

Bedi:
Ja, meg kozel 10 evig ment minden heten a Sex & the City. Az is eleg jo kis propaganda...

oiduft 2008.06.24. 10:56:57

gentry
Hja, akinek a szex "csupán" szórakozás... Nekem valahogy sokkal többet jelent ennél. Nem cvsupán a testemet érinti.

És egy partnerrel is hihetetlenül izgalmas.

Bedi 2008.06.24. 10:59:44

Aggie: a 30 sokéves csajok szexuális élete hogyan jön ide? Tudnék sok más példát, de nem pont azt.

Aggie 2008.06.24. 11:00:40

Az ismeroseim kozul 1 par el nyitott kapcsolatban. Pontosabb csak elt, mert 1-2 ev utan rajottek, hogy a kettejuk kozti intimitast es bizalmat oli meg a nyitott kapcsolat! Oszinten, ha nektek ez nem hianyzik, akkor azert ezen en elgondolkodnek....

Masreszt aki igy "kozkinccse" teszi a feleseget, az mit erez? Szerintem ugyanugy felreertelmezi a lenyeget, mint az atlag magyar szineszno, aki azt hiszi, hogy muveszet, ha levetkozik a Playboyban, kozben meg maszturbacios segedeszkozt csinal magabol - es akkor finom voltam.....

thwatrer 2008.06.24. 11:01:28

Aggie, nem az egyhazat ertettem rajta (azt mar a kozepkorban is meg lehetett venni, lsd VIII. Henrik,vagy Szent Lajos kiraly de ezek csak peldak, nyilvan nem is az egyhaz kenyszeriti rajuk a szuzessegi fogadalmat, persze nyilvan szeretne... hanem ez inkabb a sajat olvasatuk es persze a Bush kormanyzat is igen ertekeli (lsd az afrikai kalandjaik a "nehogy mar ovszert hasznaljanak ezek amikor olyan gyors utemben terjes a HIV virus, inkabb ne szexeljenek, vagy imadkozzanak"); en ugy ertettem, hogy egy olyan szemely, aki ezt felvallaja (marmint, hogy eljen a hazassagig az onmegtartoztatas), felvallalja-e a valassal jaro, es gondolom egy ilyen kornyezetben egyertelmu, presztizsveszteseget.

Aggie 2008.06.24. 11:02:04

Bedi:
peldakep, role model?

Bedi 2008.06.24. 11:02:35

A vicc az, hogy a szűzen-házasodás, a történelem folyamán sohasem működött. Egyészen a legutóbbi időkig, a lányokat férjhezadták a lehető legkorábban, ezért nem is volt idő házasságon kívüli szexre. A férfiakra, meg sosem vonatkozott a tiltás, feltéve, hogy kurvákkal szexetek. (érdekes módon, a szex + érzelem, pl a szomszéd özvegyasszonnyal a botrány volt, míg a kupleráj elfogadott.)

gentry 2008.06.24. 11:04:07

oiduft
Azt mondod, hogy "nemi betegséget csak az nem kaphat el teljes bizonyossággal, aki monogámiában él", hát ez roppant okos gondolat, folytatnám is, ha megengeded, például: közlekedési balesetet csak az nem szenved el teljes bizonyossággal, aki egész életében ki sem lép a szobából, vagy annak nem lesz vírusos a gépe teljes bizonyossággal, aki be sem kapcsolja, stb...
Egy monogám kapcsolatban bármennyire szereted a párod, egy dolgot nem tudtok soha megadni egymásnak, egy másik test érzését, élvezetét.
Család? Megmondom őszintén nem hiszem, hogy lesz gyermekünk. Mert nincs arra szükség, hogy egy átbulizott este után, mikor reggel hatra érsz haza, a kölyök hétkor ott ugráljon a fejeden, meg arra sem, hogy egy csomó dologról lemondj egy gyerek miatt. A párom már harminc fölött jár, de szerencsére ő sem érzi, hogy szükségünk lenne egy gyerekre. De most komolyan, a világon fogytán az energia, megbolondult az időjárás, a most születő gyerekek több mint a fele roma származású, ráadásul a gyerek egy comó pénzbe kerül, mi a fenének akkor? És ezt teljesen komolyan mondom! Szerintem felelősen gondolkodó ember ma nem hoz létre utódot!

Aggie 2008.06.24. 11:04:08

Nincs presztizsveszteseg, egyhazi birosag elott el lehet valni. Ha ok elvalasztanak, akkor tiszta lappal indulsz a masodik hazassagodban is. Mert ugye letezik Isteni megbocsatas is...

thwatrer 2008.06.24. 11:06:09

Mas, amugy nem tudom, hogy otthon ez mennyire kerult be a hirekbe, de itt Franciaorszagban egy par hete ervenyetelnitettek egy hazasagot, mivel a holgy nem volt erintetlen...
Ja, es ugye nem kell hozzatennem, hogy Franciaorszag elegge a szekularizalt orszagok koze tartozik...
Ja, szoval ugy latszik, hogy efele haladunk amug is, vege a felvilagosodasnak, eljen egy uj kozepkor!! Az amerikaiak csak elen jarnak.

thwatrer 2008.06.24. 11:06:57

Ez jo :) De vajon ezek istenert teszik?
Gyanitom, hogy nem...

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.06.24. 11:07:28

Oiduft,
A szexuális harmóniának sokféle vetülete van és ezek közül jónéhányat nem lehet kipróbálás nélkül megismerni.
Aki ezt állítja, az nem ismeri a valóságot.
Többek közt van testi része is (méretbeli tényezők, bárhogy is állítják egyesek, néha ez is számít).
A libidót hogy tudnád már felmérni?
Honnan tudod, hogy például a szeretkezés valakinél jóleső kimerültséget okoz, vagy meghozza az "étvágyat", hogy folytassák tovább? És ha az egyiknél ilyen, a másiknál olyan?
Van, aki kizárólag este vagy éjjel szeretkezne, van aki bármikor.
Mi van, ha például allergiás az óvszer latexére? Nem ritka eset... ez is csak akkor derül ki, ha gyakorltaban kipróbálják.
Rengeteg buktatója lehet, ha "vakon" mennek bele.

Aggie 2008.06.24. 11:09:19

Gentry:
Nemi betegsegek: Akar okos gondolat, akar nem - de igaz!

Ne keverjuk ide a tudatosan valasztott gyerektelen eletet es a promiszkuitast - a kettonek semmi koze egymashoz! Mi sem vallalunk gyereket, de szamunkra a monogam kapcsolat a normalis es mindent meg tudunk adni egymasnak...

Bagradjan 2008.06.24. 11:09:59

Dzsentri, lelked rajta, komolyan mondom. Ha neked ez jó, akkor élj így, hajrá.

gentry 2008.06.24. 11:10:27

Aggie
Szerintem a nyílt kapcsolat pont a bizalmat erősíti, hisz biztos lehetsz abban, hogy SOHA nem vagy átverve, hisz a félreqrásnak nincs következménye. Annyit még hozzátennék, hogy ez a nyitott kapcsolat dolog nem szeretőtartást jelent, hanem alkalmi szexet, folytatás nélkül.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.06.24. 11:10:40

@thwatrer ez a hír erősen az álhír kategóriának tűnik, de ha mutatsz egy linket kész vagyok visszaszívni :)

thwatrer 2008.06.24. 11:11:41

ok Karma, varj, mindjart keresem.

oiduft 2008.06.24. 11:12:43

genrty
számomra a párom teste a legjobb, nem kell annál jobb, sem pluszba másik. Ez a fajta intimitás és bizalom az, amire vágyom, nem pedig lepedőakrobatika.

Őszintén örülök, hogy nem csináltok gyereket. Rohadt egy élete lenne szegénynek mellettetek. Bár nem tudom, ha mindenki így gondolkodna, akkor ki fizetné majd a nyugdíjadat, és ki hordaná házhoz az ebédet.

Renmélem, még akkor is lesz melletted valaki, amikor 80 évesen, vagy egy prosztatarák után már nem lesz szexuális teljesítőképességed, vagy alig.

thwatrer 2008.06.24. 11:13:51

Karma

Itt van egy: www.lefigaro.fr/actualite-france/2008/05/31/01016-20080531ARTFIG00016-mariage-annule-a-lille-la-polemique-enfle-.php
de ha beutod a google-ba a mariage annulé cimszot, akkor ezrevel fogod talalni a hivatkozasokat.

gentry 2008.06.24. 11:17:14

Aggie
Mondjam azt, hogy no risk, no fun. :) De komolyra fordítva a szót, ha az ember óvszert használ, akkor jelentősen le lehet csökkenteni a kockázatot. Nekünk ennyi idő alatt összesen egy chlamydia fertőzés csúszott be.

De még annyit az eredeti témáról, hogy ha valaki ki is húzza kínok által a házasságig a dolgot, az ember természetes kíváncsisága miatt előbb-utóbb felmerül, hogy milyen is lehet mással. És ez az érzés idővel csak erősödik, és egyszer vagy félrelépésben tör ki, vagy válás lesz a vége.

Bagradjan 2008.06.24. 11:18:23

Dzsentri,
a nyitott kapcsolatban miért ne lehetnél átverve?
Szerinted a nejed elárulja neked, hogy "édes Dzsentrim, ha fele olyan jó volnál az ágyban, mint a Sanyi a munkahelyről, akkor nem volna szükségem nyitott kapcsolatra?" Ha ezt így a szemedbe meri mondani, akkor tényleg nagy a bizalom tiköztetek...

gentry 2008.06.24. 11:24:20

oiduft
Nyugdíj = öngondoskodás. Kaja házhoz hordás = asszem van néhány erre szakosodott cég.
Egyébként nem szeretnék 80 éves koromig élni, sőt még 70-ig sem.

Ami a párom testét illeti, bármilyen jó is az, most 30 után még nagyjából versenyképes is a fiatalabbakkal, de 5-10 év és nem lesz az. Mert nincs az a jó karban levő 35-40 éves nő, aki felvehetné a versenyt egy csinos 20 évessel.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.06.24. 11:26:27

uhh,dzsentri, nálam az amerikaiak f@szsága, a keresztények álszent prüdériája, viszont a te hedonista sz@rod is egyformán veri ki a biztosítékot.
Nekem a párom a legjobb.És örülök, hogy Őneki pedig Én vagyok az adonisz.És szeretnénk gyereket, mert ugyan beszarik néha, meg hangos, amikor éppen egy buliból érünk haza,de tudod, vannak azért szép oldalai is,amik mellett bőven eltörpül ez az általad felsorolt rengeteg szörnyűség.
Nem pettyet vagy önző...miért nem dugsz magaddal?

oiduft 2008.06.24. 11:28:28

Zöldfül: na azt ne mondd nekem, hogy azért kell egymással f e l t é t l e n ü l lefeküdni, mert esetleg gondot okozhat, ha valaki allergiás a latex óvszerre. :-) (Feltalálták már a latexmentes óvszert.)

A szexuális harmóniának tényleg rengeteg vetülete van, ami csak a gyakorlatban derül ki. Van azonban egy alapszabály: amilyen a személyes kapcsolatotok, olyan lesz a szexuális is. Odafigyelő, megértő, egymásra hangolódott a kapcsolatotok? Megbíztok egymásban, elfogadjátok egymást, teljesen, kitartotok egymás mellett? Akkor ez a szexuális életetekben is tükröződni fog. Van valami zűr köztetek? Lehet, hogy még szóba sem került, talán még nem is realizálódott egyikőtökben sem, de a szexuális életeteken már meglátszik. Első azonban mindig a személyes kapcsolat, a testit alapvetően ez határozza meg, hogy milyen lesz.

Nem én, hanem szexológusok állítják ezt.

oiduft 2008.06.24. 11:32:13

"Honnan tudod, hogy például a szeretkezés valakinél jóleső kimerültséget okoz, vagy meghozza az "étvágyat", hogy folytassák tovább? És ha az egyiknél ilyen, a másiknál olyan?" és ha egyszer így, másszor meg úgy? :-) Egy emberen belül is óriási a változatosság, elvégre nem vagyunk gépek. :-)

decibá 2008.06.24. 11:32:15

Szerintem, nincs recept arra mitől jó egy kapcsolat! Ha valakinek a nyitott működik csinálja, de értelmes ember a monogámokat (mint én) sem nézi le! A rossz az, ha rá akarják kényszeríteni a másikra, ettől középkori a dolog, nem a monogámiától!
Ha médiát megnézitek elég erős a kampány a monogámia ellen is! Pl. Komár Laci akit büszkén tolnak előre, hogy 2000 nővel volt életében!

thwatrer 2008.06.24. 11:33:35

gentry
ez szep es jo, de akarnak-e majd teged a huszevesek 5-10 ev mulva, innen te sem tunsz mai fiunak :)!

Jules 2008.06.24. 11:37:54

Gentry = kihaló faj

PONT azért jó ha van gyereked, mert így lehet folytatása annak amit elkezdtél. És valóban, az egyszerre többen, meg évente plusz 3 partner, meg hasonló sztorik - na, konkrétan ezt hívják leépülésnek.

Nem a házasság és a monogámia a garancia. Nem a tiltás a módszer.

Ellenben a pozitív útmutatás és példák, valamint a szövetségkötés konkrét lehetőségek, amit ki LEHET használni.

És ami mindig tévedés: a katolikus egyház nem tilt vagy követel semmi ilyesmi etikai dolgot. Nem jár kitagadás azért, ha valaki házasság előtt lefekszik valakivel. Semmilyen "büntetésben" nem részesül. Ugyanez igaz a fogamzásgátlásra is. Javasol/elutasít és felhívja az értékekre a figyelmet. Innentől kezdve mindenkinek a saját lelkiismeretére van bízva a döntés. Emberi élet kioltásának tartja az abortuszt - mer az - de még ezért sem a katolikus egyháztól, hanem az asszony/férfi egyre amortizálódó saját belső lelkiismeretéből születik a büntetés.

Nem véletlen hogy a központi megnyilatkozások - ld. pápai enciklikák - mind az élet védelméről szólnak. És nem a tiltásról.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.06.24. 11:39:23

gentry 2008.06.24. 11:24:20
hmmm...
és amikor 30 év múlva térdig lóg majd a tököd, a dákesz meg kelő tészta keménységű lesz,akkor majd szépen megpenészedsz egyedül...
hoppá.elmúltam már 27 éves,sztem 30 éves koromban fel is akasztom magam,mert nem leszek már friss és fiatal,akkor meg mif@sznak legyek...
huhh,de gáz vagy nekem.persze,ez csak nézőpont kérdése.de nagy mázli, hogy kevesen gondolkodnak hozzád hasonlóan, különben asszem, nem lenne emberiség.

decibá 2008.06.24. 11:40:36

gentry:
Nem nyert! A nyugdíjasok ma is a jelenlegi befizetésekből kapnak nyugdíjat és később is így lesz! Minél több nyugdíjas és kevés gyerek, annál nehezebb a dolog! Az európai társadalmak elöregednek, és vhol az emberi evolúció végpontja, hogy önként mondunk le a fajfenntartásról!

sensemilla 2008.06.24. 11:48:45

oiduft!
dehat az! a szex az szorakozas,jatek,moka. persze, csak 2 ember kozott. de szerintem nem szabad olyan komolyan venni,mint ahogy azt te gondolod.

sensemilla 2008.06.24. 11:53:51

persze,a gentry fele masik veglet sem szimpatikus...

oiduft 2008.06.24. 11:54:06

A szex remek móka, nagyszerű érzés, csodálatos dolog, egyetértek. De nem "pusztán" szórakozás. Nekem legalábbis nem az, pedig hidd el, rengeteget szoktam nevetni közben. Mégis többre értékelem, sokkal többre, mint hogy pusztán társasjáték legyen valaki mással. És ami fontos, hogy a páromnak is több, és többet jelent, nem "pusztán" fizikai, testi élvezetet.

gentry 2008.06.24. 12:03:42

Monsieur Csirke
Az élet azért van, hogy élvezzük. És sajnos egy bizonyos kor felett már nem hiszem, hogy túl sok élvezetet nyújtana.
thwatrer
Ez csak pénz kérdése. :)
decibá
Most még igen, elég baj ez, de ez a rendszer nem lesz fenntartható. Sajnos az európai kormányok nem nagyon mertek még hozzányúlni a felosztó-kirovó rendszerhez, de csak idő kérdése és az öngondoskodás marad. Ezért van nekem életbiztosításom és önkéntes nyugdíjpénztári taságom is, nem nagyon bízom én már az állami nyugdíjban.
oiduft
A szex valóban nem csak szórakozás, leginkább az evéshez hasonlítható, mert alapvető szükséglet és szórakozás egyben.

oiduft 2008.06.24. 12:07:53

gentry
Akkor én nem vagyok sikeres ember, mert nincs sok pénzem. Modellalkat sem vagyok. Sőt, 20 éves sem vagyok már egy jó ideje. Éppen ezért biztos lehetek benne, hogy aki szeret és ragaszkodik hozzám, az önmagamért teszi, azért, aki és ami vagyok, nem érdekből számításból, egy ideig, amíg jólesik neki.

Albus 2008.06.24. 12:19:31

oiduft, hiába erősködsz, a te példádból pusztán annyi a tanulság, hogy neked sikerült, te boldog vagy. Hogy ez annak a módszernek köszönhető-e, hogy szűzen házasodtál - ezt nem lehet tudni.

Ha az ember megtalálja az igazit, akkor teljesen mindegy, hogy előtte hányszor kufircolt... Ha meg nem találja meg - nos, akkor nem csoda, hogy legalább kufircolni akar...

decibá 2008.06.24. 12:19:48

gentry:
Jogos, nekem is van!
Szerintem, kissé eltértünk az eredeti témától! Ami: Lehet-e nyomuló kampánnyal közelíteni ehhez a kérdéshez? Nem, főleg az egyházaknak nem, mert rossz hatást vált ki.
Én egyházi suliba jártam, felvilágosítás nulla, mindennek önerőből jártunk utána! Szerintem ez sem normális!

gentry 2008.06.24. 12:20:23

oiduft
Én sem arról beszéltem, hogy a párom a pénzemért van velem. A húsz évvel fiatalabb lányok dugásáról van szó, ott sokat segít a pénz. Egyébként ami ezt a területet illeti, ha fiatal csajt akarsz dugni, akkor olcsóbb elmenni egy qrvához, akkor megvagy 12 ezerből, míg nem-profi lánnyal ez sokkal drágább, hisz taxi oda-vissza, kaja, drága pia... Nekem elhiheted, tapasztalatból mondom. :)

gentry 2008.06.24. 12:22:52

decibá
Valóban, eléggé eltértünk a témától.
Ami az egyházi iskolákat illeti, pont a tiltás miatt az ott tanuló diákok lesznek a legdurvábbak a bulizás, az élet habzsolása terén.

Albus 2008.06.24. 12:27:02

Természetesen az egyházaknak is joguk van propagálni a szüzességet.
Nekem meg jogom van kidobni az ilyen szórólapot a kukába.

Gentry, azért ha nincs gyereked, és nem is akarsz, akkor nem hagytál magad után semmit ebben a világban.

oiduft 2008.06.24. 12:30:51

gentry
Miket meg nem tudok. :-)

Amúgy a témától tényleg eltértünk, már ami a szexuális felvilágosítást illeti. ez ugyanis manapság a biológiára korlátozódik, és gyakran még azt sem csinálják megfelelően, amikor túl személytelenné teszik a sok idegen kifejezéssel.

Ugyanakkor semmiféle felvilágosítás vagy okítás nem létezik a párkapcsolatok terén. A lányoknak nem mondják el, hogy a fiúk miben különböznek tőlük, és fordítva. Pedig a két nem nem egyforma, csak egyenlő. És legtöbbször - 14 évesen éppúgy, mint 20 éves házasságban - mindkét fél azt várja el a másiktól, amit ő maga tenne, azaz nem a másik nemének megfelelő viselkedést. Pl a nők boldogtalanok, amiért a pasijuk nem beszélget eleget velük, a pasikat meg idegesíti, amiért a nő olyan sokat beszél...

Egyetlen kivételt ismerek, Varga Péter: Spielhózni című könyvét.

decibá 2008.06.24. 12:35:32

Én utóbb nem kompenzáltam túl a sulit!
Az egyház meg szerintem jobban tenné, ha az őszinte egymást megértő kapcsolatokért kampányolna, a szexuális preferenciáktól függetlenül!
Mert nem(csak) a szüzességtől lehet jó egy kapcsolat, vagy egy házasság! Nagyon sok ismeretlenes egyenlet ez,és kétségkívül az egyik legfontosabb, de nem kizárólagos eleme a szex.

decibá 2008.06.24. 12:39:18

A téma kapcsán ajánlom mindenkinek a Juno című filmet megtekintésre! Nem régi, a művészek még adják!

oiduft 2008.06.24. 12:45:35

"Az egyház meg szerintem jobban tenné, ha az őszinte egymást megértő kapcsolatokért kampányolna, a szexuális preferenciáktól függetlenül!" Egyik egyház sem fogja megtagadni önmagát. Nem lehet, de nem is szabad elvárni a kereszténységtől, hogy helyeseljen valamit, amit a Biblia elítél.

Amúgy én pont azt tapasztaltam, hogy igen nagy a negatív előítélet a szüzességet preferálók ellen. Elég elolvasni az itteni hozzászólásokat is. A legtöbben egészségtelennek, feleslegesnek, sőt, károsnak tartják a házasság előtti önmegtartóztatást, és egészségtelen, beteg embernek, aki ezt gyakorolja, bármilyen okból. Igen kevesen vannak azok, akik legalább toleranciával viseltetnek, és még kevesebben, akik elfogadják, hogy egyáltalán lehet benne valami.

Hovatovább betegnek tartják, aki a mai világban 18 éves kor fölött még szűz... :-((( És egészségesnek, aki nyakló nélkül váltogatja a szexuális partnereit.

decibá 2008.06.24. 13:03:58

Nem helyeslésről, hanem csöndes elfogadásról van szó!
Az egyház a Biblia tartalmát az évszázadok során elég rugalmasan kezelte, ahogy az utóbbi időben a pedofil papokkal teszik ugyanezt!
Itt már arról van szó, hogy képes-e a megújulásra, ahogy az már története során többször is előfordult.
Igazad van abban, hogy negatív megítélés az uralkodó és nem helyes!

szeximutterfukker 2008.06.24. 13:05:38

Dzsentri egy fasz. Jobb is, ha nem szaporodik. Mindazonáltal abban igaza van, hogy nem biztos, hogy jó ötlet, ha egy fiatal fiú, lány nem éli ki magát...

Albus 2008.06.24. 13:07:31

"Hovatovább betegnek tartják, aki a mai világban 18 éves kor fölött még szűz... :-((( És egészségesnek, aki nyakló nélkül váltogatja a szexuális partnereit."

Nem, ez nem így van, te is túlzol - és ez nem segíti a párbeszédet.

gentry 2008.06.24. 13:08:55

oiduft
Mert tényleg nem normális, ha valaki még 18 évesen szűz... Gondolj bele, 18 éves korára az ember már évek óta ivarérett, azaz évek óta él benne a vágy a szex után, ha ez a vágy kielégítetlen marad, akkor a sérül a személyiség.

gentry 2008.06.24. 13:10:48

Albus
Te: "Nem, ez nem így van" én: "tényleg nem normális" :)))) Ezt jól megmondtuk. :)

oiduft 2008.06.24. 13:13:40

Egy kis túlzás valóban van benne, ez csak kiemeli a mondandóm lényegét. :-) 18 év fölött sajnos már tényleg ciki, ha szűz vagy, a huszas éveidben már titkolnod kell, 30 fölött pedig betegnek tartanak miatta.
A másik oldalról meg minél több szexuális partnered volt már életedben, annál többre tartanak, és annál többre tartod te is magadat. Főleg, ha férfi vagy.

Nem tudom, mi a szomorúbb: ha mindez meggyőződésből fakad, vagy ha divatból.

Decibá: bízom benne és várom az egyház megújulását. Eddigi története során már többször volt rá képes. Remélem, fog menni a jövőben is.

Albus 2008.06.24. 13:18:33

Olyat senki sem mondott (még itt sem), hogy az az egészséges, "aki nyakló nélkül váltogatja a szexuális partnereit".

Vagy ha mondta is valaki - a többség szerintem nem így gondolja.

oiduft 2008.06.24. 13:22:46

gentry
Az emberi történelem korábbi szakaszaiban az ivarérettség és a társadalmi érettség nagyjából egybeesett. Ma már nem. Ez természetesen frusztrációt okoz.

Ettől függetlenül azt állítani, hogy a szexuális önmegtartóztatás sérült személyiséget okoz, erős túlzás. A szexuális elfojtás tényleg okoz sérülést, de a kettő messze nem ugyanaz. Nem szabad megtagadni a saját szexualitásunkat... na de szabad utat engedni neki korlátok nélkül, csak azért, mert erős ösztön...?

Az embert többek között az is megkülönbözteti az állatoktól, hogy nem csupán ösztönlény. Nem akkor és ott és úgy enged az ösztöneinek, ahogyan a késztetést érzi.

Albus 2008.06.24. 13:27:15

"18 év fölött sajnos már tényleg ciki, ha szűz vagy, a huszas éveidben már titkolnod kell, 30 fölött pedig betegnek tartanak miatta."

Hát, tudod, alighanem az a helyzet, hogy a szexet is tanulni kell, akárcsak a beszédet.
És okos emberek megállapították, hogy ha az ember nem tanul meg beszélni az élete első x évében, amikor az agya nagyon erre van ráállva, akkor később már nagyon nehezen jön bele a dologba. (Lásd Maugli!)
Ugyanígy a szex: ha nem kezdi el valaki, akkor alighanem már sose jön bele igazán...

És azt se felejtsük el, hogy a menstruáció, illetve a magömlés azt jelzi, hogy az illető kész a szexre. Természetesen TESTILEG. Hogy pszichésen is-e az más kérdés.

oiduft 2008.06.24. 13:28:52

Albus:
"A másik oldalról meg minél több szexuális partnered volt már életedben, annál többre tartanak, és annál többre tartod te is magadat. Főleg, ha férfi vagy." Így értettem a nyakló nélkül-t. Természetesen nem arra gondoltam, hogy válogatás nélkül bárkivel is összefekszik, hanem hogy a mennyiség nagyon számít.

Albus 2008.06.24. 13:34:28

"hogy a mennyiség nagyon számít."
Na igen. Meg a pénz, meg a kocsi, meg a kockahas stb...

:)

oiduft 2008.06.24. 13:37:01

Albus: azért a szex és a beszéd két különböző dolog. Beszélni gyerekkorodban tanulsz meg, utánzás útján, a szüleidtől, egy olyan életszakaszban, amikor sokkal, de sokkal több információt fogsz fel és sokkalta többet tanulsz, mint utána bármikor máskor az életed során. A szexet azonban felnőttkorban, autodidakta módon tanulod, vagy a partnered segít, rosszabb esetben pornófilmekből vagy baráti pletykából teszel szert irreális elvárásokra és életidegen ismeretekre. Volt, akit úgy világosított fel a haverja, hogy "beteszed neki, két percig mozgatod ki-be, aztán kész". Nem irigylem az illető feleségét. :-(


Amennyiben nyitott vagy a szex iránt, akkor nem késő 18 év után sem tanulni. Sőt. A nők 30 éves koruk környékén érnek el a szexualitásuk csúcsára, akkor kezdik el élvezni igazán.

Ha azonban gátlásaid vannak, ha nem fogadtad el önmagad, vagy szexellenes volt a neveltetésed és ezen nem léptél át, akkor kezdhetted akár 12 évesen is, mégsem fogod tudni magad elengedni benne.

Albus 2008.06.24. 13:42:48

"Amennyiben nyitott vagy a szex iránt, akkor nem késő 18 év után sem tanulni. Sőt. A nők 30 éves koruk környékén érnek el a szexualitásuk csúcsára, akkor kezdik el élvezni igazán."

Így van. De ez nem azt jelenti, hogy ezek a nők az első lépéseket is 30 éves korukban teszik meg, ugye? Tehát itt nem arról van szó, hogy meddig tanulsz (a jó pap is...:), hanem, hogy mikor kezded el, mikor lendülsz neki.

A kisgyerek is, ha elkezd gagyogni, akkor utána már megy mint a huzat a beszéd.
De ha nem kezdi el, mert nincs meg a késztetés (Maugli, Caspar Hauser), akkor utána már sosem fog tudni jól beszélni.

"Ha azonban gátlásaid vannak, ha nem fogadtad el önmagad, vagy szexellenes volt a neveltetésed és ezen nem léptél át, akkor kezdhetted akár 12 évesen is, mégsem fogod tudni magad elengedni benne."
Nyilván ilyen is van.
Ezért mondom, hogy erre nincs recept. Van akinek így a jó, van akinek úgy.
Ne túl korán, ne túl későn, ne túl sokat, ne túl keveset.

oiduft 2008.06.24. 13:48:45

"Így van. De ez nem azt jelenti, hogy ezek a nők az első lépéseket is 30 éves korukban teszik meg, ugye?" Még olyan is van. Bár azért az első, magányos lépéseket jobb megtenni korábban, :-)és a teljes önátadást is a legjobb akkor megejteni, amikor az ember még fiatal.

De nem ér lenézni valakit azért, mert még ez nem jött neki össze, akármi okból. Attól lehet ő még teljesen egészséges - csak még vár. Csomó ilyet ismerek.

"Tehát itt nem arról van szó, hogy meddig tanulsz (a jó pap is...:), hanem, hogy mikor kezded el, mikor lendülsz neki." Ennél fontosabb szerintem, hogy kivel kezdesz neki.

Albus 2008.06.24. 13:55:49

"De nem ér lenézni valakit azért, mert még ez nem jött neki össze, akármi okból. Attól lehet ő még teljesen egészséges - csak még vár. Csomó ilyet ismerek."

Hm... ha direkt vár, akkor szerintem rosszul teszi. Éppen amiatt, amiket fentebb mondtam. Aki harmincéves korában KEZDI el a nemi életét - hááát...
Mint írtam, van egy ilyen ismerősöm. És attól tartok, hogy ő már szűzen fog meghalni. Elkésett. Nem fog menni neki a szex rendesen soha.
Még csak barátnőre se nagyon talál, mert -ahogy mondtad - a hozzáillő nők éppen a csúcson vannak és jó szexet akarnak, nem egy abszolút kezdőt.

"Ennél fontosabb szerintem, hogy kivel kezdesz neki."

Na igen. És ha nincs meg az igazi, akkor ne is kezdd el.

Ha nincs kaviár, akkor ne nyúlj a zsíroskenyérhez, hanem halj éhen...?

jalala 2008.06.24. 13:57:38

"ha ez a vágy kielégítetlen marad, akkor a sérül a személyiség"

Nem is tudom. Az emberek zöme imádja a tüzet, mégse hordoz a kezében ilyesmit, és nem tudok róla, hogy ez torzítaná a személyiségét. Ahogy az sem, ha nem rúg be minden áldott nap, mint az állat, pedig vágyna esetleg rá :-) Olyamire cáloznék, hogy adott esetben bizonyos korlátok fölállítása, elfogadása éppenhogy fejlesztheti a személyiséget, jellemet, akaraterőt. Főleg, ha nem kényszer, hanem önkéntes, és az elvekkel való azonosulást is jelenti.

Amúgy az itteni hozzászólásokból is kiderült, hogy az emberek többsége valamilyen szintű elkötelezett kapcsolatban tartja helyesnek a valamilyen szintű szexet (mind a kettőben elég sok variáció elképzelhető: a párkapcsolatban is és a szexben is :-) ). Ez sztem mindenkinek a magánügye. Nyilván, ha valaki hívő vagy valamely egyház tagja, inkább az egypartneres, párkapcsolaton belüli szexre vágyik inkább, ha meg nem, akkor ilyen megkötések nincsenek az életében.

Egyébként Csányi Vilmos írta valahol (tartalmi idézet kövekezik): a szexnek evolúciós szempontból hármas funkciója van - 1. utódnemzés 2. a párkapcsolat és ezáltal a kisközösség erősítése 3. az örömszerzés/stresszoldás. És ha valaki ebből a háromból csak a harmadikig jut el, az evolúciós szempontból nem felnőtt ember :-)

oiduft 2008.06.24. 14:04:49

"Aki harmincéves korában KEZDI el a nemi életét - hááát..." Most mondhatnék ellenpéldát is. :-) Mert van.

Annak viszont, hogy barátnőre sem talál, többnyire nem a szexuális tapasztalatlanság lehet az oka, hanem félénkség, gátlásosság, vagy egyéb, a személyiségét érintő problémák.

Azt tapasztaltam, hogy amint valaki - akárki! - rendbe kerül önmagával, azonnal akad nékije párja is. :-)

"Ha nincs kaviár, akkor ne nyúlj a zsíroskenyérhez, hanem halj éhen...?" Nagyon hosszú ideig éheztem, mert egyik zsíroskenyér sem volt elég jó. Most viszont dúskálok a kaviárban, és egyik kihagyott zsíroskenyér miatt sem fáj a fejem, sőt! Örülök, hogy nem volt hozzájuk közöm, és egyiknek az emléke sem szennyezi be a jelent.

Nem azt mondom, hogy csinálja mindenki úgy, ahogy én. Csupán azt, hogy így is lehet, és megéri, és nemhogy beteg nem lesz tőle az ember, hanem éppen ellenkezőleg, nagyon-nagyon boldog. :-)

Albus 2008.06.24. 14:10:24

"Most mondhatnék ellenpéldát is. :-) Mert van."

Na igen. Ellenpélda mindenre van. Ha ez az ismerősöm is megtalálja ötvenévesen azt a nőt, akinek pont így jó a pasas, hogy a szexuális élete egy pusziból áll - akkor valóban mindketten nagyon boldogok lesznek, és a srác is megírhatja egy blogban, hogy mennyire érdemes kivárni az igazit, és mennyire örül, hogy rendbejött az élete...

"Csupán azt, hogy így is lehet, és megéri, és nemhogy beteg nem lesz tőle az ember, hanem éppen ellenkezőleg, nagyon-nagyon boldog. :-)"

Most mondhatnék ellenpéldát is. :-) Mert van...

oiduft 2008.06.24. 14:16:23

"a srác is megírhatja egy blogban, hogy mennyire érdemes kivárni az igazit, és mennyire örül, hogy rendbejött az élete..." Sorrend. A szextől még senkinek nem jött rendbe az élete. Ha viszont rendbejön az élete, attól helyrejöhet a szexuális élete is. Jó esetben ez nem húzódik 50 éves koráig, amikor már alig-alig képes változni az ember...

Albus 2008.06.24. 14:22:50

"Sorrend. A szextől még senkinek nem jött rendbe az élete. Ha viszont rendbejön az élete, attól helyrejöhet a szexuális élete is. Jó esetben ez nem húzódik 50 éves koráig, amikor már alig-alig képes változni az ember..."

Hát ezt magyarázom én is, hogy később már alig-alig változik az ember :) Ezért nem jó, ha olyankor kezdi :)

"A szextől még senkinek nem jött rendbe az élete. Ha viszont rendbejön az élete, attól helyrejöhet a szexuális élete is."

Hát te mondtad, hogy neked is vannak ismerőseid, akik x éves korukig szűzek... Akkor nekik se volt rendben az életük??? :)))

Ja tudom, azt fogod mondani, hogy ők direkt vártak a szexszel, tehát rendben van az életük...

Javasolni is fogom az ismerősömnek, hogy hangoztassa ő is ezt, hogy "direkt" nem szexel... :)

oiduft 2008.06.24. 14:33:13

Nem. Vannak olyan ismerőseim, akik még a szemkontaktust sem bírják felvenni a villamoson, nemhogy barátnőt szerezni. És vannak ismerőseim, akik - vallási okokból - várnak a szexszel a házasságig. Ez azért, lássuk be, két küéön kategória, ne mossuk össze.

Nézd meg, mit írtam kicsit feljebb:
"Amúgy én pont azt tapasztaltam, hogy igen nagy a negatív előítélet a szüzességet preferálók ellen." Mire te: "Nem, ez nem így van, te is túlzol - és ez nem segíti a párbeszédet." Szerintem nem túloztam, és benned is ott a negatív előítélet. Aki 18 éves kora felett még szűz, az nem normális.

Albus 2008.06.24. 14:45:52

"Nem. Vannak olyan ismerőseim, akik még a szemkontaktust sem bírják felvenni a villamoson, nemhogy barátnőt szerezni. És vannak ismerőseim, akik - vallási okokból - várnak a szexszel a házasságig. Ez azért, lássuk be, két küéön kategória, ne mossuk össze."

Hááát, már miért ne moshatnánk?? Miért ne mondhatnánk azt, hogy sok ember (nem mondom, hogy tudatosan) rájátszik erre a dologra. Kinevetnek, mert szűz vagyok? Mondjuk mindenkinek azt, hogy azért vagyok szűz, mert direkt tartom a szüzességem - és mindjárt másképp néznek rám. Ha hozzáteszem, hogy vallásos vagyok (és persze valóban az vagyok), akkor pláne nem fognak cikizni, sőt, a többi vallásos még elismerően is fog rám nézni. Így lehet 'nyereségre' szert tenni abból, hogy gátlásos vagyok, és szűz :)))

De persze, persze, a te ismerőseid nem ilyenek, dehogy!

"Szerintem nem túloztam, és benned is ott a negatív előítélet. Aki 18 éves kora felett még szűz, az nem normális."

Mondhatod így, ha akarod. Én úgy mondanám: nem szerencsés. Nem jó. Neki nem.
Ja, és nem tartom ennyire fontosnak a 18 éves határt. Ha már mindenáron határt kell húzni, akkor azt mondanám: ha már 25 körül jár és még szűz, akkor igyekezzen tenni valamit.

jalala 2008.06.24. 14:52:54

Olvasom a hozzászólásaitokat, és szerintem kicsit elbeszéltek egymás mellett: én úgy érzékelem, Albus nem azt mondja, hogy aki 18 fölött szűz, az nem normális. Hanem azt, hogy 18 fölött a szex normális szükséglet, és - bizonyos praktikus megfontolásokból - nem árt nekikezdeni.
Nekem ez valahogy nem jelenti azt, hogy ne tartaná normálisnak, aki mégse ezt teszi.

Másrészt pedig legjobb tudomásom szerint a szex egy olyan ösztön, amihez a praktikus, saját korában aktuálisan megszerezhető ismereteket mindenki tanulja. Sztem nem lehet általánosságban azt mondani, hogy 30 fölött már esélye sincs megfelelően elsajátítani. Azt hiszem, ez embertől, személyiségtől függ. Attól, hogy ki mikor áll rá készen fejben is: hiszen akkor éppenhogy felszabadultabb, tehát valószínűleg fogadó - és adókészebb lesz, mint enélkül. Tény, hogy bizonyos testi funkciók változhatnak a korral, de azért más egy 30 éves, mint egy ötvenéves. A kettő közt még ott van 20 jó év :-)

jalala 2008.06.24. 15:00:09

"Így lehet 'nyereségre' szert tenni abból, hogy gátlásos vagyok, és szűz :)))"
Ebben van valami:-)

Azért szerintem a gátlásosság még mindig valamivel jobb - e téren is -, mint a gátlástalanság :-) (Az a fajta hozzáállás, hogy használlak mert nekem húszéves pipi JÁR, és ha a fene fenét eszik is, megszerzem magamnak, ha kell pénzzel, esetleg bármi mással, nehogy kielégítetlen vágyaim miatt torzuljon ez a fene gazdag személyiségem :-), aminek úgyse számít semmi saját magán kívül )

oiduft 2008.06.24. 15:02:29

Albus:
"Hááát, már miért ne moshatnánk?? Miért ne mondhatnánk azt, hogy sok ember rájátszik erre a dologra." Egyszerű. Azért, mert nem igaz.

"Így lehet 'nyereségre' szert tenni abból, hogy gátlásos vagyok, és szűz." Ilyet még nem láttam. A tiédhez gúnyos megjegyzések miatt ezt az állapotot mindenki úgy igyekszik takargatni, mintha leprás lenne. És ez nagyon nem helyes.

"De persze, persze, a te ismerőseid nem ilyenek, dehogy!" Nem ismered őket, mégis ítélkezel felettük. Ebből így tényleg nem lesz normális párbeszéd.

jalala
"Nekem ez valahogy nem jelenti azt, hogy ne tartaná normálisnak, aki mégse ezt teszi." Nekem sajnos mégis így jött le.
"Sztem nem lehet általánosságban azt mondani, hogy 30 fölött már esélye sincs megfelelően elsajátítani." Példák bizonyítják, hogy így van. 30 év fölött sincs veszve semmi. Persze jobb korábban.
Jó az a Csányi-könyv, én is olvastam. :-)

Albus 2008.06.24. 15:17:55

""Hááát, már miért ne moshatnánk?? Miért ne mondhatnánk azt, hogy sok ember rájátszik erre a dologra." Egyszerű. Azért, mert nem igaz."

:))) Ez meggyőző érv :)

Olvastad az Emberi játszmákat? Eric Berne.

Vagy éppen Aronson meg a kognitív disszonancia...

""De persze, persze, a te ismerőseid nem ilyenek, dehogy!" Nem ismered őket, mégis ítélkezel felettük. Ebből így tényleg nem lesz normális párbeszéd."

Nem itélkezem. Nem ismerem őket. De te se ismered azokat, akik itt ellentmondtak neked. Sőt, talán az ismerőseidet se ismered bizonyos szinten. Elfogadod azt, ahogy ők csinálják, de az indítékaikba nem gondolsz bele. Talán ők maguk se. (Erről szól pl. Az emberi játszmák).

""Sztem nem lehet általánosságban azt mondani, hogy 30 fölött már esélye sincs megfelelően elsajátítani." Példák bizonyítják, hogy így van."

Mint megbeszéltük, példák mindenre vannak. Arra is, hogy valakinek ötös találata lesz a lottón.
Az általánosítás pedig... nos, az olyan hiba, amelybe minden ember beleesik, bizony még te is :)

Az Ikrek című filmben Schwarzenegger is harminc fölött szexel először, és milyen jól ment neki. Itt a példa :)

""Így lehet 'nyereségre' szert tenni abból, hogy gátlásos vagyok, és szűz." Ilyet még nem láttam. A tiédhez gúnyos megjegyzések miatt ezt az állapotot mindenki úgy igyekszik takargatni, mintha leprás lenne."
Hát kedves oiduft, te magad is milyen büszkén közölted itt velünk, hogy te szűzen házasodtál...(*) :) Azt nem tudom, hogy a fent említett ismerőseid közül mennyien vállalnák ezt. (Esetleg majd ők is akkor fogják felvállalni, ha párra leltek?) Ha igen - akkor máris itt a nyereség. Mint ahogy ez a vitánk neked is nyereség, mert egyre jobban megerősödsz abban (láthatólag), hogy neked van igazad, te csináltad jól, csak ez a mai világ, fujj... :)

(*) Vagy ha nem te írtad, akkor bocsika, most nem keresem vissza.

Bagradjan 2008.06.24. 15:27:20

Nekem Oiduft álláspontja szimpatikus.

Kíváncsi vagyok arra, hogy kit nem zavar(na) _semennyire sem az, ha a párja őelőtte lefeküdt (volna) öt-hat-hét másik emberrel előtte.

Ki az, akit elfog a jóérzés és boldogság akkor, amikor eszébe jut, hogy a párja ugyanazt csinálta valaki mással is az ágyban, mint amit mostanság épp vele szokott csinálni?

Albus, téged semmennyire sem zavar(na)?

Albus 2008.06.24. 15:35:47

"Kíváncsi vagyok arra, hogy kit nem zavar(na) _semennyire sem az, ha a párja őelőtte lefeküdt (volna) öt-hat-hét másik emberrel előtte. Albus, téged semmennyire sem zavar(na)? "

Nézd, röviden és egyszerűen: mi közöm nekem ahhoz, hogy a párom mit csinált azelőtt, hogy megismerkedett volna velem???

Nem mondom, ha kiderülne, hogy hét emberrel csinálta hét nap alatt :), akkor azért gondolnék valamire... :)

Nyilván ha mindez lenne valami kihatással a közös életünkre, akkor lehetne belőle gond. Pl. szifiliszt kapott valakitől vagy mittomén... :-/

Tudom, rossz a példa, de melyik a jobb:
1. Ezt a kaját most neked főztem először életemben, direkt nem csináltam eddig még magamnak se, nem is tudom valójában, hogy jól sikerült-e.
2. Ezt a kaját már rengetegszer csináltam, évek hosszú során át csiszoltam úgy, hogy most aztán tökéletes lesz, és meg fogod nyalni a tíz ujjadat.

Bagradjan 2008.06.24. 15:43:04

Albus,
ezek szerint mégiscsak zavarna azért, ha valami olyasmi derülne ki róla, ami nem fér bele a te róla kialakított képedbe. Tehát mintha mégiscsak volna közöd a párod múltjához is.

Tehát: ha eszedbe jut az ágyban, hogy a párod azért olyan technikás, mert előtte már jó néhány másik emberrel is csinálta, akkor ez téged semennyire sem zavarna? Mert engem igen.

Szerintem a szex nem egyenlő a technikával. Minden kezdő belejön, és ez így van jól. Miért ne lehetne azzal az emberrel elkezdeni ezt, akivel aztán egy életen át (illetve nyilván a szexuálisan aktív éveket számolva) lehet majd folytatni is?

Tehát, kérdésedre a válasz: ha nekem csinál először töltött paprikát, és elsózza, én biztos boldogabb lennék, mintha azt mondaná, hogy ez volt a Sanyi, a Józsi és a Karcsi kedvenc kajája is, neked is ízleni fog...

oiduft 2008.06.24. 15:45:46

(*)Senki sem írta, hogy szűzen házasodtam. Még én sem. Szándékosan. Pillanatnyilag azt sem tudod, hogy férfi vagyok-e, vagy nő, házas vagyok-e, vagy nem, szűz vagyok-e, vagy nem, vallásos vagyok-e, vagy sem, 30 alatt vagyok-e vagy sem.

"egyre jobban megerősödsz abban (láthatólag), hogy neked van igazad, te csináltad jól, csak ez a mai világ, fujj... :)" Ezzel szemben én ezt írtam: "Nem azt mondom, hogy csinálja mindenki úgy, ahogy én. Csupán azt, hogy így is lehet, és megéri, és nemhogy beteg nem lesz tőle az ember, hanem éppen ellenkezőleg, nagyon-nagyon boldog. :-)"

Amit te most művelsz, az támadás, nem beszélgetés. És ha olvastad az Emberi játszmákat, akkor azt is tudod, hogy ezzel mit érsz el.

Bagradjan: jó a hasonlatod. :-)

Albus 2008.06.24. 15:47:57

"Tehát: ha eszedbe jut az ágyban, hogy a párod azért olyan technikás, mert előtte már jó néhány másik emberrel is csinálta, akkor ez téged semennyire sem zavarna? Mert engem igen."

:)) Nem, velem ilyen még nem történt meg :)
És van egy olyan érzésem, hogy ha ilyesmik jutnának eszembe, akkor az csak féltékenység lenne, vagy uralkodni vágyás: nehogy már teknikásabb legyen, mint én, honnan tanulta ezt stb. stb... :)

"Szerintem a szex nem egyenlő a technikával."

:)) Akkor meg miért hoztad fel, hogy zavarna-e? :)))
Én nem gondoltam a technikásságra :)

"ha nekem csinál először töltött paprikát, és elsózza, én biztos boldogabb lennék, mintha azt mondaná, hogy ez volt a Sanyi, a Józsi és a Karcsi kedvenc kajája is, neked is ízleni fog.."

Azt nem mondtam, hogy neveket is kell mondania :)
Most te viszed túlzásba a példát :)

jalala 2008.06.24. 15:51:42

:-))) Vagy bontsuk ki ezt az utóbbi témát még jobban: mondjuk összeilletek mindenben, ízlés, értékrend, életcélok, a legjobbakat egymással tudjátok dumálni, minden közös programot a kirándulástól a bicajozásig rohadtul élveztek egymással, ha egymásra néztek, őrülten kívánjátok egymást. De a párod aszondja, hogy tudod, azért a szexben kevés vagy, a Sanyi-Józsi-Karcsi tovább bírta, jobb ötletei voltak, és egyáltalán, jobb volt, úgyhogy lécci szedd már össze magad kicsit, vagy vedd tudomásul, hogy nekem melletted még a Sanyi-Józsi-Karcsi is kell :-)

Albus 2008.06.24. 15:53:05

"*)Senki sem írta, hogy szűzen házasodtam. Még én sem. Szándékosan. Pillanatnyilag azt sem tudod, hogy férfi vagyok-e, vagy nő, házas vagyok-e, vagy nem, szűz vagyok-e, vagy nem, vallásos vagyok-e, vagy sem, 30 alatt vagyok-e vagy sem."

Pillanatnyilag??? :)))
Mert később meg fogom tudni? :)
Egyébként természetesen én is abból szűrök le dolgokat rólad, amit ide írtál. Ahogy te is rólam.

"Nem azt mondom, hogy csinálja mindenki úgy, ahogy én. Csupán azt, hogy így is lehet, és megéri, és nemhogy beteg nem lesz tőle az ember, hanem éppen ellenkezőleg, nagyon-nagyon boldog. :-)"

Én pedig erre valami olyasmit írtam, hogy attól, hogy nálad ez a recept bevált, nem biztos, hogy másnak is ez egy követendő és jó példa.

"Amit te most művelsz, az támadás, nem beszélgetés. És ha olvastad az Emberi játszmákat, akkor azt is tudod, hogy ezzel mit érsz el."

Én (másokkal ellentétben:) nem állítottam, hogy mentes lennék a játszmázás hibájától :)
Egyébként nem hiszem, hogy annyira kemény lennék, hogy ezt 'támadásnak' lehet minősíteni. Akár azt is mondhatnám: ezt te érzed támadásnak, és ez rólad mond el valamit...:)

Ha már nem írok többet, akkor elmentem.
Sziasztok :)

Aggie 2008.06.24. 16:02:24

Jalala: ha valaki ezt mondja, akkor a kapcsolat nem mukodik jol! Lehet, hogy Sanyi-Pisti-Jozsi valamiben jobb, de akkor egy okos no nagyon ugyesen ravezeti a masikat, ugy, hogy eszre sem veszed! De ehhez az kell, hogy a masikat ravezetni akard, nem rakenyszeriteni valamire. Elobbi esetben azt fogja gondolni, hogy o talata fel a spanyolviaszt es szarnyakat kap, utobbi estben meg ugy attiporsz a ferfiassagan, hogy elhuz egy masik nohoz, hogy rendbe hozza. Egyik kedvenc baratosnem szokta mondani: ha egy pasi nem eleg erdekes, legyel te erdekes! A modszer egyebkent mukodik!

Bagradjan 2008.06.24. 16:11:22

Albus,
azért hoztam fel a technikásság kérdését, mert leföljebb azt tudod megtanulni, ha x másik emberrel vagy előtte. Van egy technikai része a dolognak, ami tanulható. De szerintem összességében azt, hogy milyen a szexuális életem, nem az határozza meg, hogy mennyire vagyunk lepedőakrobaták a társammal.

Igazából az egésznek a kulcsa az, és ezen dől el a vitánk, hogy ki minek tartja a szexualitást: oknak vagy okozatnak. Szerintem okozat, de az itt kommentelők elég nagy hányada, úgy tűnik, nem ért velem egyet.
És mivel szerintem a szexualitás csak okozat, ezért nem hinném, hogy van olyan, hogy két ember hibátlanul kijönnek egymással, tanítanivaló az összhang, szeretik egymást nagyon -- csak az ágyban nem passzolnak össze.

Bagradjan 2008.06.24. 16:26:05

Albus,
még egy kósza gondolat vagy helyesbítés:

Nem arra gondoltam, hogy pont az ágyban kell eszedbe jutnia annak, hogy a párod kivel és hogyan volt együtt. Bárhol eszedbe juthat, tök mindegy: a lényeg, hogy zavarna-e vagy sem. Ahogy mondtam, engem zavarna.

És akár még azt is el tudom ismerni, hogy van az ilyen gondolatban valami az ember önbizalomhiányából eredő rész. Baj ez? Minden embernek vannak komplexusai, amiket igyekszik azért leépíteni (de legalábbis kordában tartani), és jó néven veszi, ha ebben a társa a segítségére van, és nem pedig még rá is erősít a bajaira (akarva-akaratlanul).

jalala 2008.06.24. 17:38:43

Kedves Aggie, azt hiszem, alaposan félreértettel :-)

Bagradjan példája indított annak a fölvetésére, vajon mi zavarhatja az embert, az emberi kapcsolatokat, ha túl sok az összehasonlítási alapunk :-) És ez egy direkt sarkított, sőt abszurd példa volt.

Magam is kizártnak tartom ugyanis - több évtizedes házassággal a hátam mögött mondom ezt -, hogy ha valakik szeretik, tisztelik és fontosnak tartják egymást, esetleg ezen belül a másikat, az ő céljait, emberi fejlődését, legalább olyan fontosnak, mint magukat és a maguk kiteljesítését:-) -, azok ne tudnák a megfelelő technikát, taktikát kidolgozni :-)

Szeretet, empátia, türelem, alkalmazkodási képesség és kézség elég jó alap szokott lenni az éeltben szinte mindenhez.

csikla 2008.06.24. 18:02:40

Gentry: 'ha valaki ki is húzza kínok által a házasságig a dolgot, az ember természetes kíváncsisága miatt előbb-utóbb felmerül, hogy milyen is lehet mással. És ez az érzés idővel csak erősödik, és egyszer vagy félrelépésben tör ki, vagy válás lesz a vége.'

Láttam már jó pár válást. Egyiknek sem volt az oka az, hogy 'kínok közt húzták ki a házasságig', illetve, hogy emiatt és a kíváncsiság miatt merült fel bennük a félrelépés :-) Az ellenben már jellemzőbb volt, hogy ha rosszul mentek köztük a dolgok bármilyen téren - nemegyszer a szex olyannyira rendben volt, hogy még a válóper ideje alatt is elő-előfordult - :-) -, meg sem kíséreltek: 1.őszintének lenni 2. megbeszélni 3. közös stratégiát kidolgozni.

Teljesen szubjektív dolog, de 24 év alatt nemigazán jutott eszembe, milyen is lehet mással. Pedig nálam kíváncsibb és türelmetlenebb embert keveset ismerek :-)

Ja, és miért kéne vajon kínlódni a házasságig? Vannak megoldások erre a kérdésre is :-)

Amúgy pedig mindenki úgy ítél, ahogy él. Ha másnak más a véleménye, tiszteletben tartom; de egészségügyi kérdést és általános filozófiát az élet egy szeletéből - habár nem vitásan fontos kérdés -, kár csinálni :-)

Még egy dolog: azért valahol bennem - ez is szubjektív, tehát minden bizonnyal sokakban meg nem:-) - bizony felmerül, mennyire lehet bízni bárkiben, akit legfőképpen az ösztönei irányítanak, és még ideológiát is gyárt arra, miért nem képes azokat kontrollálni :-)(Ezt nem bántásnak szánom, direkt élezem ki így, mert így talán plasztikusabb.)

csikla 2008.06.24. 18:24:25

Aranyosak ezek az étel és ital hasonlatok :-)))

Nemtom, ki hogy van vele, de még arról nem hallottam, hogy bármilyen kaját vagy piát megviselt volna, ha megrágják, oszt nem lenyelik, hanem kiköpik :-)
Az emberek viszont kicsit másként működnek :-)
süti beállítások módosítása