Critical Miss

Ékszerviselés, avagy mindenki Mari?

2008. július 11. 08:16 - Critmiss

Nem tudom, én nem igazán értem ezt az ékszerviselés dolgot. Főleg akkor képedek el Bambisra nyitott szemekkel, amikor fiatal lányokon látok aranyékszereket. Tudjátok, azokat a csavart, vagy ilyen-olyan klasszik arany göncöket, amiket többnyire szettben vesznek meg, tehát van fülbevaló, nyaklánc, gyűrű és karkötő is, olyan jó kis nyolcvanas évek fílinggel.

De nem állapodnak meg ám ezen a szinten: láncból, karkötőből egy nő budoárjában több is van. Meg kell mutatni ami szép, úgyhogy ne lazsáljunk, menjen ezüst, arany, minden együtt.

Én ezt most azért írom, mert tisztára azt hittem, hogy ez már a múlté. Persze valószínűleg a baráti köröm miatt, de most sokként hatott, ahogy egy szép lányon ott fityegett minden, amihez már csak egy lila menedzseröltönyös, alkoholszagú nagybácsi kell egy szalagavatón. Az élmény hatására körülnéztem, és meglepve láttam, hogy nagyon sokan áldoznak még az arany oltárán.

Még ha esetleg fehérarany lenne, vagy nem is tudom…

El is gondolkoztam azon, hogy miért is lehet jó ékszert viselni, vagy hogy van-e olyan, amit el tudnék magamon képzelni, de elég nehéz. Néha-néha látok egy-egy designdarabot, de valahogy nem érzek olyan nagy késztetést az ilyesmi viselésére.

Másokon egyébként tetszik, ha van mondjuk egy – ismétlem, EGY – szép darab rajtuk, mondjuk egy karkötő vagy egy lánc, de egyébként tökre nem tartanám fontosnak, hogy nemesfémből legyen. Biztos hiányzik belőlem egy stratégiailag fontos gén, és mostmár sosem leszek igazi nő.

A másik, amit nem értek, az Amerikában a gyémántgyűrűk imádata, sőt kötelező volta. Szerintem elég undorító dolog még attól eltekintve is, hogy milyen körülmények között termelik ki azokat a gyémántokat. Ennek a jelenségnek a hátteréről egyébként van egy nagyon klassz cikk a Nerve-en, amit a Jezebelen találtam.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr71554878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eternity · http://eternity.blogter.hu 2008.07.12. 12:31:35

kifelejtetted azt az opciót, h még bizsut is csak ritkán, "muszájból". :)

mcs 2008.07.12. 14:39:35

a sosem hordok ékszert rovat mintha hiányozna. vagy az elképzelhetetlen? o_O

Critmiss 2008.07.12. 14:54:07

Oké, oké, jogos igények. :)
Megértem, én is a sosem-kategóriába tartozom. Vagyis van bizsum, csak nem hordom azt sem.

Aggie 2008.07.13. 16:21:23

Csatlakoznek a szamomra legvisszataszitobb megoldassal: minden ujjra kell legalabb egy gyuru! Bar ez is inkabb a 80-as evek kendvence, de ma is sokan szeretik hasonloan a mukorom - nadragon keresztul is latszo tanga - szilikonpantos melltarto undorharomszoghoz!

liza 2008.10.09. 19:53:45

Nem értelek. Ahogy olvasom a blogodat, úgy tűnik nyitott vagy a divat, az új iránt, de ékszert/bizsut mégsem viselsz?
Bevallom, rengeteg nyakláncom, gyűrűm, karkötőm és fülbevalóm van.. és ugyan nem hordom őket csapatostul, de jó érzéssel tölt el, hogy mindenféle ruhakombinációhoz van megfelelő ékszerem. Legyen az visszafogott égetettgyurma-gyűrű, naaagypirosmedálos nyaklánc vagy bohém extrahosszú gyöngyfüzér a kis feketéhez. Ez feldobja a megjelenést, van funkciója.
Amit viszont én nem értek, az a műköröm. Nem értem miért csinálják egyes nők, hogy ragasztgatják, mintákat festetnek rá, mikor ez annyira feleslegesnek tűnik, olyan kis rész az egészből, és ha belegondolok, hogy ez csak egy szaruképződmény, nem értem hogyan lett belőle divat.

Critmiss 2008.10.09. 19:57:12

Hát mondom, tetszenek a bizsuk, meg vettem is sokat egy időben, csak aztán meg mindig ottmaradnak a dobozban.

Szóval én azt mondom neked, hajrá! :)

A műköröm az tényleg érdekes fejleménye a világ folyásának, de azért remélem, hogy nem annyira elterjedt már, mint mondjuk 5 éve. Vagy igen?

jadviga79 2008.10.12. 14:22:45

Lizaval ertek egyet, en is minden ruhakombinaciomhoz gyujtok ekszereket, kiegeszitoket Ez lehet nyaklanc, gyuru es/vagy fulbevalo, igy teljes a megjelenes. Ezek az ekszerek barmilyen stilusuak lehetnek, bizonyos kedvenc szinekbol tobb stilus is van, kezdve a nagy kogolyoktol a kis kristalykovekbol allokon keresztul a fagolyokbol allokon at, a femig. Aranyat legritkabb esetben, abbol is inkabb a feheret reszesitem elonyben.

A mukorom is lehet izleses es visszafogott, a korom is resze a megjelenesnek, es erdemes a reszletekre figyelni. Ahogy nekunk noknek fontos a pasi keze, hasonlokeppen a pasik is figyelik a kezunket, legyen apolt es noies. A hosszu ujjak es min. kicsit megnott kormok a legtobb elismerest bezsebelo kombinacio, lakkal ellatva az apoltsagot tukrozik.

(a mukormon lathato kis mintak es motivumok altalaban mokasak, vidamak. Neha nekem is van ilyen hangulatom, mikor rafestek valamit, persze max. 1 napig birom. :) Inkabb az elegans dolgokat preferalom.

süti beállítások módosítása