Critical Miss

Termékelhelyezés a végsőkig

2008. szeptember 23. 07:36 - Critmiss

Néha nagyon jó, hogy kis csóró, fejletlen, periferiális szöszök vagyunk a világban. Például ezért nem utálnak minket a terroristák, ezért nyomathatnak a filmszakokon frissen végzettek játékfilmeket, vagy éppen ezért nem kell olyan dalszövegeket hallgatnunk, amikbe pénzért írnak bele márkákat.

Bizony, eljött ennek is az ideje, természetesen az USA-ban. Végülis mondhatjuk, hogy a lényegében mobiltelefon-gyártók által szponzorált popvideó-piac után ez egy természetes újabb közeg, de azért mégis ijesztő. Mindenesetre még nem annyira elterjedt, bár elképzelhető, hogy fű alatt ez tényleg utat talál a gyakorlatba.

Azt sem bírnám, ha kiderülne egy jó könyvről, hogy csak azért keni Ben Gay-jel magát a főszereplő, mert meg van szponzorálva. Az ilyesmi sajnos már a küszöbön van, mert nagyon nyitottak rá a hirdetők, és a legdurvább, hogy főként kistiniknek, tehát kábé 12 éveseknek írt lányregényekben kísérleteznek ezzel.

Nem túl biztató a helyzet, én inkább nem gondolok bele, milyen lesz márkák ellen hadakozó anyának lenni. Pontosítok: etikátlan márkastratégiák ellen harcoló anyának lenni.
 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr84672217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tucatnev · http://tucatnev.freeblog.hu 2008.09.23. 08:17:51

Bahh, ez egy régi sztori - konszpiraszi teóri:

www.youtube.com/watch?v=ny43zFochi8

Tuttti a pepsi keze benne volt! Tuttti! :oD

kat 2008.09.23. 09:50:58

Zazie,
nem újdonság, valóban, és mindig is volt rá kereslet. gondolj csak a James Bond regényekre, vagy a Jóbarátok Coca-Cola-s reklámjaira (most nem csak a reklámarcként villanásra, hanem az epizódokban jól láthatóan fogyasztott termékekre is gondolok) és kitűnik, hogy az ilyen dolgok mennyire izlésformálóak. az meg, hogy a cégek fizetnek is érte.. hát, ilyen a showbusiness

kat 2008.09.23. 10:18:22

jahm, egy példa, ami szerintem legalább humoros-kreativ www.youtube.com/watch?v=4Zv9vRz4QYM

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.09.23. 13:06:15

Érdekes, hogy nem érzékeled a dolog jelentőségét.

tucatnev · http://tucatnev.freeblog.hu 2008.09.23. 16:43:25

igen, mert te nem a reklámokról, hanem a rejtett üzenetek brandesítéséről beszélsz. Nem olyan, mint a Família kft. termékreklámjai (Ágica, mitől ilyen finom ez a leves, csak nem a Horváth Rozitól? De, Mónika a Horváth Rozi segítet a fűszereivel) hanem a daily use termékek brandbe foglalása hökkenti meg szeritnem zaziet. De szerintem sem akkora korjellemő jelenség ez.

Max. ügyesebbek lesznek, ebben lehet a veszély: amikor nem egyértelműen lesz a reklám közvetítve, amikor formákat
(www.imperialdobrazil.com/wp-content/uploads/2007/07/marlboro.jpg)
színeket
(images.google.hu/images?q=magenta&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi) és gondolatritmusokat
(peregrinations.kenyon.edu/photobank/Durham_GalleryDoubleArch.gif)
fognak kihasználni, amikor annyira bujtatott lesz már a reklám, hogy örömmel tölt majd el (akár tudat alatt is, úgymint kényelem, megszokott) a felfedezése...

tucatnev · http://tucatnev.freeblog.hu 2008.09.23. 16:44:10

jaj, sok az elgépelés, szori

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.09.23. 17:40:17

Jajj, köszi a kiegészítést. A második fele már elég durván él, de értem, mire gondolsz.
süti beállítások módosítása