Critical Miss

Ki olvas még Readme-t?

2009. május 25. 07:41 - Critmiss

Az állandó-kevésbé állandó netezés elég türelmetlenné és sikerorientálttá tesz minket, mindent egy pillanat alatt, a lehető legkevesebb kattintással akarunk elérni mindenféle gebasz nélkül. Ha csak kicsit tovább kell várni egy oldal betöltődésére vagy nem mérhető fel egy pásztázásra a lényeg, már megyünk is tovább.

Ez a mentalitás aztán az IRL mindennapokba is becsúszik és képtelenek vagyunk belátni, miért nem halad minden olyan gördülékenyen, ahogy mi azt elképzeltük. Különösebben nem babrálunk már pluszinformációkkal sem, egyre inkább kerüljük a lassú történéseket, tartalmakat.

Persze ha gondoljátok, átlépek egyesszám első személybe. :)

Én például már jó ideje a címeket és alcímeket sem olvasom el a szövegekben (bár ez lehet, hogy egyetemi vizsgaidőszakos maradvány), és azt vettem észre, hogy ha új alkalmazást telepítek, vagy új kütyüt veszek, egy pillanatig sem bajlódom a Readme-vel vagy a használati utasítással. Talán egyedül a gyógyszerek betegtájékoztatója maradt meg, de semmi másra nem vagyok hajlandó időt fordítani.

Ami azért lássuk be, elég lúzer hozzáállás, bár annyira nem kellemetlen, mert ritkán járok rosszul a "mindentbele" tempóval. Csak éppen baltával faragott a felhasználói arcélem, azt kell mondanom. Míg spóroltam az új macbookra, az egyik új feature-t, az automatort alig vártam, hogy használhassam, erre a mai napig nem tanultam meg, hogyan működik. Nem értettem meg ugyanis az első öt percben és úgy is végezte(m). A sort még elég hosszan lehetne folytatni, mert ez lett az általános.

Ti olvastok még Readme-t? Mennyire vagytok alapos felhasználók? Próbálgatás, tesztelgetés játszik?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr281137184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taurusz 2009.05.25. 16:32:10

Szerintem ha el kell olvasni az útmutatót, akkor valamit már nagyon elrontottak...

Critmiss 2009.05.26. 00:56:17

Én is így gondolom, de közben azért mindig ott bújkál bennem, hogy jobban oda kellene figyelni.
süti beállítások módosítása