Critical Miss

Átkos kézírás

2009. december 22. 07:09 - Critmiss

Sosem szerettem kézzel írni, mert sosem ment igazán, már iskolás koromban elkezdtem lázadozni és szabálytalanul kanyarítottam a betűket, aztán ez már olyan radikálissá vált, hogy én magam sem tudom néha elolvasni, mit írok. Ezért gépelek inkább, amikor csak tehetem.

Egy professzor írt erről egy cikket, mondván, hogy a kézírásnak vége lesz, de jó is ez így. Rengetegen tiltakoztak emiatt, teljesen kikelve magukból, mert úgy gondolják, hogy a (szép) kézírás az intelligencia, a műveltség alapvető kelléke.

Van is ilyen jelenség a pedagógiában, a kézírás-hatás: ha egy gyerek nem ír szépen, azt butábbnak tartják a tanárok és rosszabb jegyeket adnak neki. Pedig az íráskép szépsége egyáltalán nem áll összefüggésben az intelligenciával, eleve nem egy természetes dolog.

Én alig várom, hogy számítógépekkel és digitális betűkkel keljünk-feküdjünk. Ti még ragaszkodtok a kézírásos kivagyisághoz és a könyvespolc-csekkoláshoz hasonló írás szkenneléshez?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr191611769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Critmiss 2009.12.22. 09:25:49

@Birka: Na igen, ez a másik. A feltételezett személyiség kukkolása. Az írásképem alapján én tutira beszámíthatatlannak tűnök, holott, ugye.

Az sajnos tényleg problémája a mi generációnknak, hogy nem tanítottak meg minket gépelni. (Én mondjuk tudok). De hidd el, amikor már gépelsz, éppenhogy jobban tudod követni a gondolataid sebességét. Vagy legalábbis az esetemben ez teljesen így van, mert ha kézzel írok, végig azon szörnyülködöm, hogy néz már ki az egész és jajj:)

Taurusz 2009.12.22. 11:17:27

Én is olyan vagyok, hogy baromi rondán tudok írni, viszont baromi gyorsan. A csúcs az volt, mikor 6 spirál oldalt másoltam le fél óra alatt. De azt rajtam kívül ketten tudták elolvasni. Szóval én is a gépelést támogatom jobban, igaz nem tudok annyira gyorsan írni, mint ha kaparom a betűket, de az is lassú a gondolataimhoz. Tehát várom az agy-gép interface-t :) Az már tudná hozni a sebességet.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2009.12.22. 11:31:39

Még mindig gyorsabban jegyzetelek kézzel, mint géppel. És akkor arról nem is beszéltünk, hogy lényegesen kisebb hely kell a noteszom kinyitására, mint a notebookom kihajtogatására. Az egésznek annyi a hátulütője, hogy végül digitalizálni kell a jegyzetet, de ez még belefér.

c{o}ffee 2009.12.25. 04:33:19

Rám abszolút igaz a bejegyzés.

@Kelt:
Biztos viccelsz :). Vagy ez vmi új érvelés. Éppen a hely kérdését felhozni? Tehát, inkább vigyen valaki az "iskolatáskába" füzeteket, tolltartót (radír, hibajavító, kiemelő, ilyesmi :)), könyveket(internetet? - ma már legalábbis nem indulnék el nélküle), mint egy apró netbookot?

Hogy valaki szeret kézzel írni, esetleg hatékonyabb akár többféle szempontból is, azzal semmi gond. De eszembe sem jutna visszatérni a "régihez". És nem, a gyerekemnek sem mondanám azt, hogy de, pedig szakadjon le a hátad minden reggel. Neked is. Jobb ha hozzászoksz.

anonimanonim (törölt) 2010.01.11. 01:43:06

Most akkor ide bekopipészteljem? :) Vagy hogy? :))

(Amúgy igen érdekes olvasnivaló, én szeretem írásom, mert szerintem szép. De lehet, csak az egoizmus. Ami biztos, hogy nem az a iskolaírás, amit tanítanak, hanem meglehetősen egyedi, saját. De nem tudom, hogy ez mit jelent, nem vagyok - sajnos? igen, sajnos - grafológus.)
süti beállítások módosítása