Critical Miss

Háztartási alapszabályok

2010. július 14. 07:31 - Critmiss

Mindenkinek vannak takarítási berögződései, még nekem is. Hogy ezeket hogyan sikerül egy párkapcsolaton belül összehangolni, döntő fontosságú, hiszen ha az ilyesmi nagyon nagyban különbözik, akkor ott elég sok baj várható, már ha hosszú távon próbálkoznak a szerelmesek és a női fél nem akkora lúzer, hogy mindent egymaga csinál.

Én például a következő "szabályokat" követem:

- különböző gumikesztyűk és különböző szivacsok a lakás különböző területeinek tisztításához (fürdő, WC, konyha, egyéb)

- egy-két hetente új mosogatószivacs hadrendbe állítása

- fertőtlenítő cuccok rendszeres és következetes használata

- papírtörlő, nem textil, nem szivacs - nem keverjük a funkciókat :)

- textilt csak evőeszközök törölgetésre

- felmosórongy cseréje pár alkalom után

- különböző vágódeszkák használata alapanyagoktól függően

Na, hát ilyenek. Megnyugtatásotokra közlöm, hogy nem hajtom be mindezt kényszeresen a pasimon, de kétségtelen, hogy néha jobb, ha nem látom, hogyan takarít. :D

Ezek evidenciának is tűnhetnek, de ahogy láttam, azért néhány alapdolog sokaknál teljesen hiányzik. Már csak az a kérdés, hogy kinek milyen mániái vannak? Hogyan működik nálatok a kukakezelés? Szőnyegporszívózási fogások? Portalanítási trükkök?

+ kérdés: kinek van takarítónője? (Adatokat várjuk a szerkesztőségbe :))

 

7 komment
Címkék: tapasztalat

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr281503745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[corristo] 2010.07.14. 09:00:11

mostantól monica gellernek foglak hívni.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2010.07.14. 18:55:03

takarítónő a legtutibb tuti.

sophie. 2010.07.14. 22:47:56

háhá ha én látnám hogy hogy takarít akkor újra megcsinálnám, úgyogy általában nem nézek oda :P illetve ezért az övé a vasalás egy az egyben, azt nem lehet koszosan megcsinálni, én utálom is és rondán vasalok, ő meg ügyes, és még meccset is nézhet közben :P

én takarítás szempontból az edényekre és a poharakra vagyok allergiás, illetve a fürdőszobára. oké a fürdőszobában kicsit talán tényleg túl higiéniamániás vagyok, sztem kb ha leesne a fogkefém én nem bírnám újra használni, ugyanez a törölközőkkel :P úgyhogy ezekre én figyelek oda, neki eszébe sem jutna.
a konyhában viszont nehezebb, mert gyakrabban főz ő mint én, én inkább csak édességet meg nyúlkaját, húshoz ritkán nyúlok, viszont a külön deszkákhoz én is ragaszkodnék, ha betartatható lenne, de amihez mégjobban: az ikeás fa keverőkanalak elkülönítése legalább a sós és az édes ízek szerint, a fába nyilván totál belemegy az íz, és ki is jön belőle, a kajába... ennek érdekében még rá is írtam a kanalakra hogy sós meg édes, de nemtudom hogyha nem látom akkor be van-e tartva a szabály :P ugyanígy nemszeretem ha a vízforraló edényembe kerül bármi más vízen kívül, és a tejes/édes kajákhoz használt lábasba sem mehetne hagymás cucc, remélem a hátam mögött sem megy :)

azabaj hogy kicsit paradox, hogy rendetlen vagyok viszont a koszt nembírom. a velem lakó hímnemű viszont abszolút észre sem veszi a koszt viszont ideges ha nincs beágyazva. :P végülis lehet hogy kiegészítjük egymást, de ugyanannyira idegesítjük is :)

Critmiss 2010.07.14. 23:29:39

@sophie.: Ejha, egy csomó minden nálam is így, és kaptam új ötleteket is. :DDDD

Ráadásul én is inkább a koszt utálom, a rendetlenséggel elvagyok.

Keverőkanál, lábasos sztori pluszpont!

Mille38 2010.07.15. 14:43:34

Edényt sose törölgetek, mindig hagyom száradni. Amikor nagyon muszáj egy-egy darabot azonnal használni, akkor papírtörlő. A konyhai törlőruha sosem tiszta. (Egyébként ántsz előírás a vendéglátásban, hogy nem törölgetünk.)

Critmiss 2010.07.15. 14:53:50

@Mille38: Érdekes, én egyszer dolgoztam a vendéglátásban külföldön, de ott bizony simán kellett törölgetni. Persze minden nap új cucc volt erre.
süti beállítások módosítása