Critical Miss

A magyarok és a net

2008. december 12. 07:56 - Critmiss

Több helyen is láttam elraktározva a linket arról, hogy "Minden második felnőttet hidegen hagy az internet". A hatásvadász cím miatt természetesen én is elolvastam, de szerintem a cikk egyáltalán nem olyan negatív, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Vagy lehet, hogy csak beletörődtem a helyzetbe?

De gondoljunk bele: mégis kit lep meg, hogy egy olyan lerobbant középkorú és időskorú generációval rendelkező országban, mint a miénk, az átlagnál sokkal kevesebben interneteznek a 18 év felettiek? És ezt most nem ostorozásként mondom, hanem egyszerű ténymegállapításként. És bár nem örülök neki, én teljesen megértem.

Az persze már kevesebb hangsúlyt kap a cikkben, hogy a fiatalok már jobb helyzetben vannak és nemzetközi összehasonlításban is egész jól állnak az internethasználat terén. Dehát a pozitívum az már nem érdekes.

Ami pedig azt a 27 százalék embert illeti, akiket elvileg nem érdekel az internet, pontosabban "nem érzi szükségét használatának": hát... ez most nem tudom, hogy baj, vagy nem baj, mindenesetre szerintem nem is az internet nem érdekli őket, hanem inkább egyszerűen semmi nincs, ami foglalkoztatná vagy lekötné őket.

Van ilyen, konkrétan ismerek ilyen embereket. Mit lehet velük csinálni? Ha (és amíg) nincs semmilyen érdeklődésük, addig a nettel is felesleges bepróbálkozni. Mondanám én.

Vagy az internet megteremti a szükségletet a hiányzó Valami iránt? (Hát... szkeptikus vagyok.)

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr75817896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fromdtod 2008.12.12. 09:25:54

Egy két dolog. Amit írtál, abból az jön le, hogy akit nem érdekel az internet, azt nem érdekli semmi. Hát azért ez elég hülyeség, ugye belátod. Miért kellene, hogy érdekeljen az internet mindenkit. De maga az "érdekel" szócska is vicces. Mi az hogy érdekel. Engem nem érdekel az internet, hanem használom. Az internet szerintem csak egy eszköz. Nem a cél :).

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.12.12. 12:36:19

Nemnem, nem azt írom, hogy akit nem érdekel az internet, azt nem érdekli semmi, hanem hogy egyszerűen akit semmi nem érdekel, nem érdekli az internet sem. Mert ha nincs érdeklődése, mire használná? És szerintem sem fontos, hogy mindenkit érdekeljen a Zinternet. És a többiben is egyetértünk. De gondolom, csak hülyén fogalmaztam.

homoscepticus 2008.12.15. 14:49:22

miért kéne velük csinálni valamit?

(én is kibírom kortárs táncszínház nélkül...)
süti beállítások módosítása