Critical Miss

Rajzfilm-junkie voltam

2009. július 13. 07:55 - Critmiss

Ha majd anyuka leszek, biztosan én is a Süsüvel, Kisvakonddal, Bob és Bobekkel meg a Kockásfülű nyúllal fogom nyüstölni a gyereket, de elkerülhetetlen lesz, hogy meglássa és megszeresse a legrosszabb, legdurvább amerikai rajzfilmeket is.

De olyan nagy gond ez? Mert mi jobbat néztünk volna? Ugyan! Aki velem hasonlóan a Sky One meg az MTV műsorain nőtt fel, szivacsként szívta magába az angol nyelven túl a legdurvább amerikai junk cuccokat: Transformers, Mask, He-Man, She-Ra, G.I. Joe, Denver, Inspector Gadget éééééééééés a Jem!

Igen, ez volt a kedvencem, mint minden igazi Barbie tulajdonosnak. A sztorija teljesen gáz, valami olyasmi, hogy a főszereplő, egy Jerrica nevű lány elárvul és örököl egy lemezkiadót meg egy fülbevaló klipszben működő Synergy nevű cuccot, aminek köszönhetően egy tökéletes embert, Jemet látják az emberek, ha ránéznek. Vagy valami ilyesmi. Elvileg a Hasbro gyárttatta a sorozatot és igazából a Mattelnek tett vele jót, mert természetesen mindenki rögtön a Barbie-ra asszociált, bár voltak Jem babák is egyébként, csak jóval kezdetlegesebbek.

Nade a lényeg, hogy ehhez a rajfilmsorozathoz rengeteg zenét gyártottak, érdemes megnézni a videókat, amiket persze a hozzám hasonló elvetemült nosztalgiázók fognak csak élvezni valamennyire. A tomboló nyolcvanas évek feelingje mindenesetre átjön. És az, hogy nem sajnálták a sorozatra a pénzt, pedig lehet, hogy akkor még nem ismerték a "márkakiterjesztés" fogalmát. Vagy legalábbis nem így hívták.

Érdemes megnézni a She-Rát is, amit mondjuk nemtom miért szerettem, gondolom a ló miatt. Meg hogy egy power woman volt a főszereplő. Az elég érdekes egyébként, hogy érdemesnek látták a He-Man tükörsorozatát megcsinálni.

És ne felejtsük el azt, ahol mindezt láthattuk: a DJ Kat Show-t!! Nagyon szerettem, még asszem egy rajzot is beküldtem DJ Kat-nek. Hát igen. Nekem például már ez a nosztalgikus, én nem a Malacka és Tádé. Mégis normális felnőtt ember lett belőlem. Ja és tinédzsernek sem sminkelt maca, hanem lógó pulóveres, bakancsos outsider voltam.:)

17 komment
Címkék: tapasztalat

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr791240874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lalla 2009.07.13. 09:51:59

Úúúúúúúúúúúristen, én ezeket teljesen elfelejtettem! Íme a gyerekkorom, pár jutyúb klippben. Atyaég :)

tbs1001 2009.07.13. 10:12:08

Mázlista... Akkor már túlkoros voltam a tévé előtti henyéléshez... :D (És ez tényleg bánt. Utolsó osztányként még oroszt tanultunk a középsuliban, ezt a hátrányt máig nem bírtam ledolgozni... :( )

RobDN 2009.07.13. 10:28:46

DJ Kat show rulz!
Minden délután ott ültem előtte suli után. Pörögtem a Teenage Mutant Ninja Turtles-re, a M.A.S.K-re, a He-Man-re, a Galaxy Rangers-re, a Silverhawks-ra, a Bravestarr-ra meg az összes egyéb hülyeségre. Hétvégén meg Fun Factory. A girlie sorozatok, mint a Jam és a She-Ra kifejezetten irritáltak.
Szerintem mindegy mit mutatsz a gyerekednek, előbb utóbb úgyis eljön majd az idő, amikor már maga dönt. Engem sem érdekeltek a Magyar népmesék, miután már láttam egy epizódot a G.I. Joe-ból.
Mondjuk én biztos a klasszikus Muppet show-val fogok kezdeni, ha valaha gyerekem lesz :)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.13. 10:30:18

a kockafejű nyúl szerintem mindnél rosszabb, depressziós szar. ezek is szarok, de voltak jók is. 2stupiddogs meg hey aronld meg kitudja még mennyi ilyesmi. courage the dog (vagy mijazisten) meg dragonball persze .]

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.13. 10:38:06

Vannak jók és vannak szerintem elviselhetetlenek is. Ezek az előbbiek közé tartoznak :)

viktor134 2009.07.13. 10:38:37

@RobDN:
hű de sok szemetet néztem akkoriban.
óriási csalódás volt utána magyarul látni őket. kapásból felhagytam a tv-vel. :D

GAbica 2009.07.13. 11:15:35

Teljesen újra a gyerekkoromban éreztem magam, ahogy mentem át a húgaimmal anyáék szobájába, mert ott volt tévé és néztük a Sky One-t.
Köszönöm :)

Critmiss 2009.07.13. 11:24:11

@periplaneta plumbum: Hűha, ezeket meg már én nem ismerem. :D

@RobDN: A Muppet show tényleg jó ötlet, szerintem azt én is fogom erőszakolni.

@Gabica [a legboldogabb]: Örülök! :)

Critmiss 2009.07.13. 11:25:11

@Gazz: Wow, ez tényleg durva egybeesés! El is olvasom.

GAbica 2009.07.13. 11:31:21

az a legdurvább, hogy a rajzfilmek háromnegyedére nem is emlékszem, amiket akkor imádtam.
Bár igaz, az angoltudásom nem a középiskolában ragadt rám, hanem a Sky One-on. Köszönjük szépen a nyelvtudást :D

Freechild 2009.07.13. 11:44:43

mekkora ez a bejegyzés!!!
Volt még a Brave Starr is, ne felejtsük el!! "Strenght of a Bear!!" :D :D

-d(-_-)b- 2009.07.13. 11:59:16

Silverhawks
Centurions
Galtar and the Golden Lance
Bravestarr
He Man and the Masters of the Universe
Captain Planet
Birdman
Space Ghost
The Herculoids
Transformers
Thundarr the Barbarian

lalla 2009.07.13. 13:44:52

Nézett valaki még Punky Brewster-t a SkyOne-on rajtam kívül? Iiimádtam! Meg a Full House-t is!

És igen: Köszi SkyOne az angolért :)

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.13. 15:29:46

@ZaZie: nolátod ez ilyen .]


@lalla: punky brewster nem booster volt?
amúgy nekem kimaradt, de a neve nagyon jó

Critmiss 2009.07.13. 17:02:15

@Freechild: Hú, én eléggé lemaradtam a Brave Starról. Valamiért nem néztem. Pedig olvasom, hogy mennyire progresszív volt. :D
süti beállítások módosítása