Critical Miss

Termékelhelyezés - ezt is rosszul csináljuk?

2008. május 02. 11:23 - Critmiss

Szakmai, nem szakmai lapokban, de akármelyik házibulin is az az általános vélemény, hogy a magyar filmekben a termékelhelyezést annyira borzalmasan csinálják, hogy bár ne tennék, és mikor érünk már fel az amcsikhoz/külföldhöz.

Nem mondom, vannak überciki esetek. De én arra gyanakszom, hogy az ismerősség miatt sokkal jobban odafigyelünk ilyenkor. Egy Mizo tejre, vagy egy Suzukira felkapod a fejed, hiszen “ilyen sem volt még”.

Ha egy amerikai filmben full képernyőn látod mondjuk egy hatalmas kijelző alján, hogy Panasonic vagy NBC, nem hat meg különösebben. Egy átlagos tévénézőt biztos nem. Kommunikációs szakembereket már inkább, de ritka az, hogy valaki egy amerikai/külföldi film esetén mérlegel és azon filózik, hogy “Nem volt ez túl drabális? Én kicsit kisebbre hagytam volna. / Nem akkor kellett volna elővennie a sört.” Stb. Mert nem a mi ügyünk. Nincs közünk hozzá.

A magyarok esetében sokkal kritikusabbak vagyunk, és számon kérjük, hogy felismertünk egy márkát, jujj. Ugyanmár.

Figyelem egy ideje a témát, és szerintem külföldön sem oldják meg sokkal jobban a kérdést. Hatalmas logók az utcai jelenetekben, Nokiázó Neo a Mátrixban, Coca Cola Light miatt őrjöngeni kezdő Michael Douglas… A sor végtelen.

Biztos vagyok benne, hogy nem annyira durván rossz a helyzet, mint ahogy ez be van állítva. Ami magyar, nem mindig annyira szar, hello.


26 komment

Jelöld meg

2008. május 01. 21:16 - Critmiss

Nem tudom szó nélkül hagyni, na.

Van ez a cikk arról, hogy a divatiparban a másolásnak valójában nagyon is jelentős pozitív hatásai vannak azokra a tervezőkre és márkákra, akiket másolnak, ezért nem is annyira érdemes szénné szabályozni és szétpereskedni ezt a területet.

És van az eredeti cikk erről.

Nem mondom, a velvetes cikk igyekezett elrugaszkodni, de legalább egy árva link jót tett volna.
Szólj hozzá!

Majmok bolygója

2008. április 29. 00:30 - Critmiss

A Greenpeace néhány aktivistája az előző héten orángutánnak öltözve felkeresett három pr-ügynökséget (Lexis PR, JCPR, Ogilvy), hogy rajtuk keresztül nyomást gyakoroljon az Unileverre annak káros mértékű pálmaolajfelhasználása miatt.

Ezt követően csend honolt, csupán a Greenpeace aktivistája mondta el, mennyire meglepődött az ügynökségek ellenséges hozzáállásán, plusz azt is, hogy szerinte a pr-ügynökségeknek is környezettudatosnak kellene lenniük, akárcsak az ügyfeleiknek. Mindemellett azt is elmondta, hogy nem a pr-ügynökségek jelentik az elsődleges célcsoportot.

A későbbiekben egyetlen ügynökség reagált, először egy udvarias sajtóközleménnyel, utána pedig egy kicsit fura kommenttel: a Lexis PR szerint sokkal szerencsésebb lett volna, ha nem bejelentés nélkül mennek el hozzájuk, és egyébként is értelmetlen a Greenpeace taktikája.

Az Unilever egyébként már elkezdett dolgozni a témán 2007 novemberében. Csak úgy látszik, őket a Greenpeace nem kérdezte.
 
Elég ironikus, hogy pr-ügynökségekre gyűlt a nép a publicitásért.


10 komment
süti beállítások módosítása