Critical Miss

Miszcellánia 53.

2009. november 29. 07:27 - Critmiss

Egy francia kisvárosban úgy volt, hogy bezár a könyvesbolt, mert a tulajdonos egészségügyi állapota nagyon leromlott. A város lakóinak azonban annyira fontos volt, hogy megmaradjon, hogy százan, fejenként 750 euróért tulajdonrészt vettek benne. Azt érdemes megfigyelni egyébként a cikkben, hogy kábé a fele nem a témáról, hanem a franciákra jellemző hagyománytiszteletről szól. Ennek ellenére az a rész is érdekes. (Washington Post)

Olyan kontaktlencse fejlesztésén dolgoznak, aminek a felületén grafikák fognak megjelenni. Szóval ha sikerrel járnak, nem szemüveg segítségével leszünk Terminátorok. A működéséhez szükséges energiát lehet, hogy a mobiltelefon fogja szolgáltatni. (New Scientist)

Nem a kaméleon a legjobb rejtőzködő. (New Scientist)

Ha képes voltál megnézni a 2012 c. filmet és most félsz, van egy jó hírem: a NASA szerint megnyugodhatsz. (The New York Times)

Nem túl meglepő módon sokan az okostelefonjukon olvasnak e-book-ot, ezért a cikk írójában felmerült a kérdés, hogy vajon mekkora veszélyt jelent ez az e-könyvolvasókra nézve. Szerintem nagyot. (The New York Times)

Törökország lehet, hogy megvalósítja egy Népszabis újságíró elképzelését: minden állampolgárnak e-mail címet adnának, és természetesen ráeresztenének a rendszerre egy keresőt. (The Next Web)

Ha érdekelne a főzés és a gasztronómia, elolvastam volna alaposan ezt a cikket. Mindenesetre kívülállóként is érdekesnek tűnik, szóval ha valaki odavan a receptkönyvekért és szokott főzni is, de kicsit frusztrálja, hogy talán több könyve van a témáról, mint amennyire a gyakorlat indokolná, akkor ezt imádni fogja. (The New Yorker)

Az USÁ-ban mindennaposak az ajándékutalványok, azonban az ország méretéből fakadóan ott nem annyira egyszerű a felhasználásuk, mert simán lehet, hogy órákat kellene utaznia a megajándékozottnak ahhoz, hogy be is tudja őket váltani. Az ajándékutalványok 10 százaléka így elvész vagy parlagon hever. Egyébként nagy piacuk van az eBay-en, a megajándékozottak ilyenkor általában benyelnek egy 15 százalékos értékcsökkenést. (Slate)

A filmek jegyeladásainak ösztönzésére szolgálnak a különböző, kritiusoktól származó egymondatos kritikák, a könyviparban is használt blurb-ök. Ezeken valamelyest meg kell felelniük a valóságnak (ellenőrzik), de viszonylag szabadon lehet velük játszani. Például a Michael Jackson film kritikájából vett mondatból - "[w]atching his struggle is illuminating, unnerving and unforgettable." - a következő lett: "illuminating and unforgettable". Ez mondjuk még nem is annyira durva. Amikor viszont a "small masterpiece of dementiából" "A masterpiece" lett, már tiltakozott a kritikus, úgyhogy a filmgyártó elállt a blurb használatától. (Slate)

Szólj hozzá!
Címkék: miszcellánia

A TASZ a Bloggerunió rendszerében

2009. november 27. 11:01 - Critmiss

Újabb jó hír a Bloggerunióval kapcsolatban, hogy a TASZ is a tagjai közé lépett, és honlapján az ide tartozó civil szervezetek hirdetései fognak megjelenni.

Ennek örömére gyorsan el is készítettük az ilyenkor szokásos rövid interjúnkat a szervezet elnökével, Dénes Balázzsal.

Érdemes elolvasni, ha egy gyors és érdekes áttekintést akartok nyerni a TASZ-ról.

Szólj hozzá!

Olcsó győzelem

2009. november 26. 07:11 - Critmiss

Lehet, hogy én vagyok cinikus, de nem lepődtem meg különösebben, amikor olvastam, hogy van egy olyan díj az USÁ-ban, aminek a neve: National Best Books 2009. Eddig még nem mondtam semmi érdekeset, de az már mindenképp sajátos, hogy ennek a versenynek 500 döntőse és győztese volt, és a nevét is direkt úgy találták ki, hogy emlékeztessen a rangosnak számító National Book Awardsra.

Az egésznek az a lényege, hogy ha befizetsz 69 dollárt, tutira jó helyen végzel, és kapsz egy csinos, első látásra értékesnek tűnő plecsnit, plusz egy oldalt a sajtóközleménygyűjtemény-szerű katalógusukban.

Az ötletgazda alapvetően zseni, hiszen egy egyszerű website-tal csak ezt az 500 könyvet alapul véve 34,500 dollárt zsebelt be, ami azért nem rossz eredmény. Eleve ezt a többszáz kategóriát kitalálni már önmagában is elismerésre méltó teljesítmény.

A könyvek szerzői számára mondjuk rossz hír, hogy az eladásokra valószínűleg egyáltalán nem hat ez a díj. Azért poénból ki lehet próbálni: összeraksz egy fotóalbumot a Flickr-es képeidből, blurb-bel kötteted, befizetsz 69 dollárt és máris te lehetsz a fotózás Edvin Martonja itthon. Hát nem szuper?

2 komment

Olcsó esküvő jó drágán

2009. november 25. 07:14 - Critmiss

Megnéztétek már a TV-ben is reklámozott Nagy Nap site-ját? Én igen, sőt letöltöttem a katalógusát is. A lényeg, hogy 100 pár esküdhet egyszerre Gödöllőn kétmillió forintért. Elvileg egy ilyen volumenű dolog több mint ötmillió lenne, de így tömegesítve megspórolható az összeg fele.

Úgy egyébként meg minden más is: intimitás, családi hangulat, a saját kis esküvői hülyeségeink - minden.

Biztosan poén, és emlékezetes egy ilyen, és akár még barátokat is lehet szerezni az ünnep alatt, de arra talán jobb módszer a partikra, házibulikba járás.

Ráadásul az a kétmillió forint is irtó sok, bár biztos sokan költenek ennyit erre. Kíváncsi vagyok, milyen emberek fognak ebben résztvenni, és hogy mennyire lesz nehéz megtölteni a százas keretet. A szükséges száz ember mondjuk meglesz, csak valószínűleg hatalmas árengedményekkel. Izgi lenne, ha valamelyik kedvezményes pár véletlenül kikotyogná az őket körülvevő kétmilliósoknak, hogy az összeg töredékéért vannak ott. A Fókuszba így már tutira bekerülnének.

2 komment
Címkék: társadalom fura

Az a drága ügyfél

2009. november 23. 09:34 - Critmiss

A legkülönbözőbb ügyfélkérések érkeznek be hozzánk, így történhet meg, hogy pr-es létünkre médiatervezésben segítünk, vagy esetleg grafikában. Az utóbbi egészen elképesztő sztorikkal jár, legalábbis ilyenkor látom, mennyire nem lennék a designerek helyében.

Egy új Tumblr-blog, a Clients from Hell az ilyen válogatott ügyfélsztorikat gyűjti össze. A téma örök és kimeríthetetlen, szóval tutira sok gyöngyszemre fogunk akadni.

Csak néhány példa:

 - Az e-mailes hírlevél nem elég vicces, flash kellene bele. Ráadásul leírták, hogy "lennél oly innovatív, hogy"...

- Az egyik ügyfél 12x3 centiméteres bannert kért, miután lemért egyet a képernyőjén (!).

- Az egyébként is igen kedvezményes, első ár feléért, három helyett egy hét alatt akarták volna ugyanazt a munkát, mint egy évvel korábban, majd a végén megjegyezték, hogy azért azt várták volna, hogy kicsit hálásabb lesz a designer.

- Megkérdezték, hogy a körök nem lehetnének-e kerekebbek.

És végül egy konkrét, elképesztően pofátlan idézet:

“I have a design already made, or at least I know exactly what I want so it should be easy for you if you’re a good designer. Also, I would built this site myself but I don’t have time. It is a very straight forward build that I could do myself so I expect to not have to pay for this.”

 

Erős!

2 komment

Újabb városhasználat - újabb kiállításmegnyitó

2009. november 23. 07:22 - Critmiss

Eddig még nem nagyon változott a városhasználati projekt profilja, pedig már korábban megígértem, hogy elmegyek mosolygós nénik közé horgolni, vagy amit csak lehet. Azért ne nehezteljetek rám, előbb-utóbb összejön.

Most a Labor nevű galériába mentem, egy kiállításmegnyitóra, ahol a Fiatal Képzőművészek Stúdiójának 2008-as díjazottjai, Csáki László és Esterházy Marcell mutatták be a munkáikat. Volt itt egy darab videó, és három sorozat. Az egyik, a pizzafutárok motorjairól készült sorozat különösen tetszett, annak ellenére, hogy gyűjtésen alapul.

A gyűjtésről megvan a magam elmélete. Röviden: elég egyszerű módja a hatásos munkák összeállításának. Ennek ellenére azért tetszett ez az anyag.

A többit nézzétek meg a videón:


1 komment
süti beállítások módosítása