Critical Miss

Miszcellánia 78.

2011. június 09. 07:06 - Critmiss

A Slate egy cikke szerint a hamisítványok vásárlásának van pozitív hatása, mégpedig az, hogy egyfajta "kapudrogként" arra ösztönzik a vevőket, hogy látván a másolatok silányságát inkább valódi terméket vegyenek, még akkor is, ha például korábban eszükbe sem jutott volna 1300 dollárt kiadni egy luxustáskára. A Jezebel szerzője szerint lehet ezen örömködni, de az igazi gond nem az, hogy a nagy divatházak elesnek a bevételtől vagy hogy sértik a szerzői jogaikat, hanem az, hogy a hamisítványokat gyártó üzemekben gyerekeket dolgoztatnak, gyakran bántalmazzák őket (például eltörik a lábukat, hogy ne tudjanak elmozdulni sem a varrógép mellől), ráadásul akik ebben a bizniszben bármilyen formában is involváltak, általában ugyanazok, akik droggal és fegyverrel is kereskednek. TRU. (Jezebel)

A válság hatására az amerikaiak nagy része elkezdte a bérlést preferálni a házvásárlás helyett, ami a jelenlegi helyzetben mindenképp jobb, mintha továbbra is ragaszkodnának a régi megoldáshoz. Így mobilisabbak, gyorsabban tudnak alkalmazkodni a változásokhoz és nem buknak nagyot a megvásárolt ingatlanon - erre ugyanis még mindig nagy az esély. (Slate)

Elindult egy website az Egyesült Királyságban (Set-exchange.co.uk), ahol a színházak felajánlhatják a használt díszleteket, jelmezeket más színházaknak. A lényeg, hogy ingyen tegyék, a partnernek pedig meg kell oldania a szállítást. Kis gondot jelenthet, hogy a jelmez- és díszlettervezők szerzői jogai továbbra is élnek, de még ezt beleszámítva is biztosan sokkal olcsóbb megoldás az újrafelhasználás, mint teljesen nulláról felépíteni egy előadást. (The Stage)

A spanyolnyelvű könyvkiadás nincs túl jó helyzetben az USA-ban annak ellenére, hogy a népesség 14 %-a spanyolajkú. Jelenleg kb a könyveladások 4 %-át produkálja csak ez a szegmens, több okból is: egyrészt a bevándorlók, ill. leszármazottaik elenyésző mértékben olvasnak könyveket (ahogyan az a többségi társadalomra is jellemző), másrészt meglehetősen heterogén csoportot alkotnak. Mást szeret az ekvádori, az argentin és eleve más képzettségű rétegek élnek mondjuk a los angeles-i farmokon, mint Miamiban. Ennek ellenére azért optimisták a kereskedők és a kiadók, a katolikus vonal például már jelenleg is jól megy. (NPR

Egy kis vezetéselmélet: ha direktben fejezzük ki elégedetlenségünket olyan munkafolyamatokkal kapcsolatban, melyeknek elvégzése egyszerű, jó eredményeket érhetünk el. Viszont ha a megoldáshoz kreativitásra is szükség van, a feszültség inkább bénító hatású. A legeredményesebb ilyenkor némi szarkazmust, iróniát belevinni az üzenetbe, így meglepő mértékben lehet dobni a teljesítményen. (Miller McCune

 

Szólj hozzá!
Címkék: miszcellánia

Nagy népi logójáték

2011. június 07. 07:28 - Critmiss

A Slate egyik szerzője a hírleveléhez szeretett volna logót készíttetni, de lehetőleg kevés pénzből. Ehhez a Crowdspringet próbálta ki, ami egy olyan site, ahol az általad adott briefre szabadúszó designerek beküldhetik az ötleteiket. Neked csak ki kell választanod, hogy melyik tetszik legjobban és azért kell fizetned. 

Az értékelésbe bevont az újságíró nagy designgurukat és a Slate designrészlegének munkatársait is. A megbízásra egy hét alatt 32 munkával jelentkezett 22 designer. Nagy részüket azonnal, könnyedén ki lehetett zárni, a shortlist darabjai közötti válogatás már nehezebb volt - legalábbis a megbízó számára.

A felkért szakértőknek viszont egyik munka sem tetszett igazán, mert eléggé standardizáltak voltak vagy ha volt is bennük ötlet, a kivitelezéssel akadtak gondok. Az utolsó körben egyébként egy moldovai, egy bolgár tervező és egy meg nem határozott nemzetiségű nő designja maradt bent. (Az utóbbi később egy másik projekthez használta fel az ide készített tervet és nyert is vele 400 dollárt.)

Ha azt nézzük, hogy sokan ingyen dolgoznak ezeken a briefeken és nagy eséllyel nem kapnak a végén semmit, kicsit kizsákmányolásnak tűnhet az egész, de azt sem érdemes figyelmen kívül hagyni, hogy sokak számára nyújthat jövedelemkiegészítést és nagyon jó gyakorlási lehetőséget. Komolyabb megbízásokat azonban nem ilyen platformokon érdemes elvégeztetni, legalábbis akkor, ha nem akarunk a Nordsee szlogenpályázatához hasonlóan amatőr dologba belekeveredni.

A győztes munka egyébként ez volt: 

 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása