Critical Miss

Semmi pénzért

2008. május 17. 07:26 - Critmiss

A multinacionális cégeket sokan utálják, valahogy a társadalom széltében-hosszában alapból elutasítók velük szemben az emberek. Minél ismertebb a vállalat, annál inkább. Nekem csak jó tapasztalataim vannak, de persze én is hallok hajmeresztő sztorikat, sőt egyszer bejutottam egy egészen durván agymosó hely  kulisszái mögé. Mégsem horgad fel bennem a rasztás gandzsás aktivista egy-egy nagyobb név hallatán (már bocsánat).

Ez most úgy jött, hogy ma valahogy eszembe jutott egy régi emlék a munkakeresős időkből. Egyszer felhívott egy személyzetis, aki azzal kezdte a mondókáját, hogy mielőtt érdemben beszélnénk az állásról, el kell mondania, hogy kinek kellene dolgozni, mert a tapasztalatok szerint amint meghallják a potenciális cég nevét, nagyon sokan visszalépnek. Oké. Itt jött egy hipermarket lánc neve, amin jót derültem.

A beszélgetés után elgondolkoztam azon, hogy milyen furcsa ez: azt még megérteném, hogy mondjuk cigarettagyártónak, vagy alkoholgyártónak nem, de csak azért visszakozni, mert a potenciális munkaadó/megbízó egy befolyásos multi, akit illik utálni… hát ez meglepett. Érdekes, hogy a kommunikációs szakmában dolgozók körében ilyen élénk antipátia élhet egy-egy hagyományosan “csúnya, rossz multinak” tekintett vállalattal szemben. Ez körülbelül annyira professzionális, mint a sztároktól autogramot kérő újságírók. De ez már egy másik téma.


17 komment
Címkék: tapasztalat fura

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr82468981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.17. 11:33:00

Azért az a HR-es, aki felhívott, nem lehetett szakmája csúcsán...

Hadrian VII. · HTTP://KONZERVATORIUM.BLOG.HU 2008.05.17. 11:34:46

Hülye, aki csak ez alapján utasít vissza egy melót. Szerintem. Nem lesz attól rosszabb a világnak, és nem miattad lesz több alkoholista, ha egy olyan cégbe lépsz be:)...

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.05.17. 11:44:27

a cigarettagyártó vezet a fastfood és a hipermarket előtt. érdekes. gondolom, akik a cigarettagyártót nyomták eddig, azok elsősorban lelkiismereti okokból tették. ezen lehet vitatkozni sokat, viszont az, úgy gondolom, tény, hogy fastfoodnál és hipermarketnél sokkal szarabb dolgozni, ha mondjuk a lelkiismeret mellett olyan szempontokat kezdünk el vizsgálni, mint fizetés, munkaórák száma, műszakok (éjszaka, késő este stb.), mt. betartása, karrierlehetőség, megbecsültség-érzés stb.

Mirko 2008.05.17. 11:45:46

Az az "egészen durván agymosó hely"...arról mesélhetnél. :]

jaya 2008.05.17. 11:53:48

én azért nyomtam a cigit, mert nem csinálnám lelkesen a reklámkampánytól a jó eladási értékek eléréséig. mit lelkesen, egyáltalán. ha valamit melózom, akkor azt lelkiismeretesen kell, hogy megmaradjon az állásom. dolgoztam már az Ofotért-nél, rémes volt. mondjuk nem mindegy, melyik szinten és mit csinálsz nekik. na és mennyiért.

paa 2008.05.17. 12:09:07

jaya: cigis cégnél elég lelkesek mert 98%-uk elvakult dohányos... úgy nincsenek lelkiismereti problémák, hisznek a termékben.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.17. 12:13:59

Én egy nagy amcsi multinál dolgozom és még soha nem volt ilyen jó munkahelyem. Fullos fizetés, teljesen legálisan bejelentve, a pénzügyes néni életcéljának tartja, hogy jól járjunk és semmilyen juttatásról ne maradjunk le, fizetés napra pontosan minden hónapban, és még sorolhatnám. Tavasszal a fél iroda influenzás lett, nosza behivtak egy dokit egy mobil szűrőállomással, hogy javitsanak az egészségen, fogorvossal ugyanigy. A főnök hangoztatja, hogy mindenkinek jár az óránkénti 10 perc szünet és használjuk ki, ne üljünk az asztalnál egész nap... szóval durván korrektül bánnak velünk. Sokkal jobb munkáltató, mint a minimálbérre bejelentős, mutyizós magyar cégek többsége.

Yes 2008.05.17. 12:23:03

Nem jó a kérés, nincs olyan válasz hogy "Megfelelő fizetésért mindegyiknél dolgoznék". Fizunak akkor sincs szaga a ha a cigarettagyártótól jön.

Amúgy multi és multi között is van különbség, nem mindegy hogy a hipermarket lánc utolsó pakoló embere vagy, vagy pedgi egy országos kereskedelmi tévé oszályvezetője

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.05.17. 12:25:29

túl jó dolgod van rékuc
ezért írsz fikázós blogot...

hobe 2008.05.17. 12:35:56

En kizarolag telekommunikacios multiknal dolgoztam es mindegyiknel q jol ereztem (erzem) magam. Mi a baj azokkal??

Blogolvasó 2008.05.17. 13:33:24

Én teljesen a globalizáció mellett vagyok. Éljenek e Tőkeerős nagyvállalatok,a jó fizetések a csinos kolleganők. A kis mutyizós cégek meg rohadjanak meg. A világot nem az ember teszi tönkre, ez csak olcsó hazugság. Nekem nem kell más csak a kényelem kényelem, és az hogy nem legyenek anyagi problémáim. Ezennel minden megvan oldva. Szarok a világra, mindenki hülye.
Pézemvanmindenemvan.
Éljenek a multik mindörökké! Ámen

2008.05.17. 13:45:22

Úristen, én is mennyit kaptam már magukat értelmiséginek gondoló emberektől, hogy Te? Ott? úúú.
úbazmeg, ja, mit képzelek, hog jó fizetésért, bejelentve dolgozom, ráadásul ez egy olyan helyzet, mintha a Philip Morris mellékesen gyártana mondjuk papucsokat is és nekem azzal kéne foglalkoznom.

Té, mint Tamás 2008.05.17. 14:03:21

Tényleg kellene egy "megfelelő pénzért bármelyiknél" opció. Így sajnos nem szavazok.

KaraSaraqan 2008.05.17. 15:01:02

na ja, a gonoszbűnöscigigyártók tehetnek mindenről!

igaz, hogy az alkohol kb. ezerszer veszélyesebb az egészségre, az egyénre, az egyén családjára, a társadalomra, de ugye, az nem büdös (a francokat nem, állt már valaki szeszgyár mellett szélirányban?), és társadalmilag szentesített a fogyasztása.

Amúgy tényleg nem értem, mi a gond a multiknál való munkával, ha a másik alternatíva a szegénység? Persze, társadalmi felelősség, ők teszik tönkre a világot, sallala.

Miért van az, hogy a multik ellen mindig azok tiltakoznak, akik
1. eltartottak (lásd: egyetemisták jelentős része)
2. turbónemzetiek (mindegy, melyik ország szélsőségesen soviniszta emberkéiről van szó)
3. adott helyzetben mindent megtesznek, hogy maximalizálják saját vállalkozásuk profittermelését, sutba dobva törvényeket, erkölcsöt, józan eszet?

ReggieHammond 2008.05.17. 15:58:49

Sziasztok !

Bank. Nagy. Behajtás. Telefonon.

Rendezett környezet, normális kollegák, normális főnökök. Korrekt fizu minden hó elején napra pontosan.

Ügyfél: 1 hónap alatt elkölt 400000 forintot majd közli hogy ő a "megszorult vállalkozó" és nemigen tud fizetni.

És nekem kéne szégyellni magamat a munkám miatt ???

ÜdV !

Taurusz 2008.05.18. 17:27:44

Öööö, rohadjak meg, de nem vagyok millomos. Sajna tényleg kéne egy plusz gomb, mert nekem is van az a pénz, amiért korpásodik a hajam. Amíg minden hónapban jön a gáz-villany-víz-egyéb számala nem nagyon tehetem meg, hogy ha teszem azt éppen munkanélküli vagyok, és ajánlanak egy jó állást nem fogadom el, mert "büdösmulti"...

Critmiss 2008.05.18. 21:04:01

Nemszavazók: nyugodtan tehettetek volna új opciót is a szavazásba, valaki simán beügyeskedte az adósságbehajtót. :)

Egyébként értem én azokat, akik relativizálják a dolgot, és azt mondják, hogy a cigi és a pia úgymond "függetleníthető" a gyártótól, mint munkahelytől. Ebben a kérdésben azonban szilárdan ellenállok. Elvek is vannak a világon. :)

Hadrian: ha kommunikációs területen jól végzed a dolgodat, akkor bizony elmondhatod, hogy (legalábbis részben) miattad lett több dohányos vagy piás.
süti beállítások módosítása