Critical Miss

Cinikus reklám by Unilever

2008. július 12. 07:32 - Critmiss

Eredetileg csak miszcellániába akartam tenni, de miután megnéztem a reklámot, teljesen kiakadtam.

Az Unilever Indiában bőrfehérítő krémet árul, amiről azt is mondhatnánk, hogy érthető, hiszen ott sajnos az a menő, akinek világosabb a bőre. Mégis olyan elképesztő mód együgyű és cinikus ez a reklám, hogy komolyan nem találok szavakat.

Pláne, ha belegondolunk, hogy épp az Unilever reklámozta be a Dove termékcsaládot a kampányával a valódi szépségért. Ebbe a párhuzamba ugyan bele lehet kötni, hiszen hogyan lehetne következetesen, etikusan brandingelni azt a többszáz terméket, amit az Unilever gyárt? Mégis úgy érzem, hogy itt is be lehetett volna lőni azt a szintet, aminél nem adják alább.

(via Jezebel)

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr91564038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Wilbur Swain 2008.07.12. 12:11:03

a reklámok általában a célközönség szellemi színvonalát célozzák be -> ilyen butának tartják az indiai nőket?

Saul 2008.07.12. 12:16:11

Miért sajnos, hogy a fehérebb bőr a menő indiában?
Mióta világ a világ, a fehér bőr számított előkelőnek, mintegy jelezvén, hogy tulaja nem volt kénytelen a nyári hőségben a földeken sülni.

sourcerror 2008.07.12. 12:21:53

Itt meg a sötétebb, napozott, szoláriumozott bőr a menő. Baj-e?

Su_n · http://firkak.blog.hu 2008.07.12. 12:21:54

Elég undorító a maga módján. De mondjuk itt meg barnító krémeket árulnak. Soha sem jó az amilyen vagy, mert ugye a szomszéd kertje mindig zöldebb. De ha esetleg elégedett is lennél magaddal, jön valami reklám vagy média ribanc aki azt mondja, hogy nem vagy szép. Kb ez a véleményem.

Netuddki. 2008.07.12. 12:22:34

Ha ezt M. Jackson kipróbálhatta volna. Az emberi hiúság (butaság?) határtalan. Hiába ott is nő a jólét, ennek meg ez a következménye.

arnoldx 2008.07.12. 12:41:13

Hogy volt a Chasing Amy-ben?
- They're trying to tell us that deep inside, we all want to be white!
- Well isn't that true?

Azert kivancsi vagyok mi lenne ha mondjuk a Harlemben porgetnenek le egy ilyen kis reklamocskat... Szponzor lehetne mondjuk a Ku Klux Klan

RnYk 2008.07.12. 12:42:12

Ugyanmár, mindenhol azt adják a multik amire igény van.
Ha esetleg nincs rá akkor majd felkeltik... Az meg rajtunk áll, hogy bekajálunk-e valamit azért mert okszor elmondják.

Részemről kaján vigyor mert a csajszi mindenhogy szép volt :)

RnYk

Mimi 2008.07.12. 12:42:34

Ez a reklám teljesen megfelel az indiai elvárásoknak. Tényleg státusz szimbólum a fehér bőr arrafelé. Ettől függetlenül azért vannak ott jópáran olyanok, akiknek fehérebb a bőrük az átlagnál, és persze a tehetősebb rétegből kerülnek ezek ki. A reklám azt sugallja, hogy fehérebb bőrrel sikeresebb, gazdagabb lehetsz. Ebben valóban hisznek az indiaiak, mert ritka kivétellel ez igaz is arrafelé.
Itthon, meg a nyugati világban azért nyomják a Dove féle természetes szépséget - mert most éppen - az a trendy. Ugyanis a nők belefáradtak abba, hogy folyamatosan egy irreális vágyálom hajtsa őket, hogy olyanná váljanak, vagy, hogy olyanokhoz hasonlítsák őket, ami talán az összalakosság 2-3%-át teszi ki (modellek). Ez utóbbi egy kicsit erőltetett, hiszen nagyon gyenge talpakon áll... hiszen a nyugati világban a nagy többséghez, azaz az átlaghoz tartozó külső nem feltétlenül a könnyű siker és elismertség záloga. Persze van már ebben egy minimális alap, ami arra tanítja a nőket, hogy vállalják azt, hogy nem síma bőrű 40-esek, vagy anorexia közeli topmodellek. Még nem túl kapós marketing ez, és általában a 30-as, 40-es korosztálytól válik inkább elfogadottá. De ez is csak egy manipulásció, semmi több. A Dove termékskála azért tükrözi ezt, mert ezt még nem sok cég meri - a nagy nyereség reményében - bevállalni ezt, ha több megmerné tenni, már nem is tűnne tisztességesnek ez a féle marketing fogás. Van ennek azért kockázata, ugyanis maga a háttér koncepció azt sugallja, hogy jó ez a termék, boldog leszel ha megvásárlod, de akár használod, akár nem, gyakorlatilag ugyanolyan "természetes szépség" leszel/maradsz, mint voltál. De ezt mi elfogadjuk, tehát fogadd el te magad is - és felejtsd azt el, hogy a nyugati világban általában más típusra mondják, gondolják azt, hogy szép és sikeres. De részben ez is hazugság. Melyik atisztességesebb marketing? Ugyanaz a nagy nyereség iránti vágy áll mind a kettő mögött?

Hercegnő88 (törölt) 2008.07.12. 13:09:15

Sztem ez tiszta jó.Mármint,lehet az indiaiaknak van igaza,mert,gondoljunk csak bele.Ha felénk is a fehér bőr lenne a menő,mint régen,akkor 1:nem kéne a napon aszalódni és várni h bőrrákot kapjunk,2:nem kéne a szoliért sem fizetni,3:nem kéne mindenféle barnító vegyszert magunkra kenni.Ez is csak szépségipari pénzfogás,amit anno Chanel kitalált.Az most más kérdés persze,h az indiaiaknak pont nem fehér a bőrük alapjáraton...

excitotoxicitás 2008.07.12. 13:12:24

"Neked a divat mondja meg hogy ki vagy. Neked a divat mondja meg hogy ki vagy?" by Neurotic

Miss Röfi 2008.07.12. 13:18:33

A Dove "természetes szépség " reklámja sajnos csődöt mondott: a nők sem Európában, se Indiában nem képesek elfogadni a "hibáikat" / én sem/ és mindig szebbnek szeretnének látszani mint ahogy azt a természet adta nekik. Állítólag végeztek egy felmérést,az lett az eerdmény, hogy a nők többségét zavarta, amikor kövér , nem tökéletes nők szerepeltek a Dove reklámjában.
Ez a reklám nem más, mint rohadtul őszinte. Ha jobban megfelelsz a szépség ideálnak, sokkal sikeresebb lehetsz.

gizi 2008.07.12. 13:31:35

brr milyen egészségtelen lehet egy bőrfehérítő krém..
ez egy anti-Dove reklám, az Unilever áldásos dél-kelet-ázsiai tevékenységéről:

www.youtube.com/watch?v=odI7pQFyjso

lmariann 2008.07.12. 13:44:56

hehe! ez a reklám Thaiföldön is ment éjjel-nappal, a tévétől a skytrainig mindenhol. én még a szereplőkkel is találkoztam egy marketing kampányon. ott viszont a szereplők és a zene a thai elvárásoknak megfelelőek volt (lágyabb zene, thai pár). viszont ez a reklám nemcsak egy részből áll. legalább háromból. érdemes megnézni összességében!

sourcerror 2008.07.12. 13:49:25

Nem tudom feltűnt-e valakinek, de az Unilever a Dove márkanév tulajdonosa. Ennyit a természetes szépségről ...

Sector 2008.07.12. 13:54:21

nekem tetszik a reklám....

hejj, ha lett volna ilyen krém Jacko idejében, nem műtette volna át magát szegény néger kisgyerekből gazdag fehér nővé :)

P. 2008.07.12. 14:23:21

"ott sajnos az a menő, akinek világosabb a bőre. Mégis olyan elképesztő mód együgyű és cinikus ez a reklám, hogy komolyan nem találok szavakat."

ÉN meg ugyanilyen cikinek tartom a szoláriumos meg napbarnítós reklámokat. Mi a francnak "kell" napozni? Ezt a hülyeséget.
Egyébként meg mi az hogy sajnos?

XCV 2008.07.12. 14:55:40

Az ember színe fehér.

Critmiss 2008.07.12. 14:56:37

Próbálkozol, próbálkozol?

XCV 2008.07.12. 15:04:34

Jah... :-) Persze tudom, hogy reménytelen, de én vagyok a lábával vajat köpülő kisegér...:-)

Priyanka 2008.07.12. 15:55:59

A jelenet ami a reklámban van,az Saif Ali Khan és Priyanka Chopra (miss world) nemsokára bemutatandó filmjéből van. Bollywood-ban szokás összefogni a szépségiparral és együtt reklámozni egy terméket.Amúgy én sajnálnám ha az a sok cuki csoki pasi "kifehéredne". Ők így jók, napersze ők meg fehérebbek akarnak lenni.

Critmiss 2008.07.12. 16:01:51

Köszi a plusz infót! Én is sajnálnám, ha az a sok szép ember kifehéredne. Szerintem az indiai nők a legszebbek között vannak a világon. A pasikról nem tudok nyilatkozni.

Fucksee 2008.07.12. 16:44:00

Ugyanennek a reklámnak a rádióváltozatát hallottam minap a Rádió C-n....

szerintem 2008.07.17. 22:52:05

lányok, amíg a 20Ft/kg nagyipari moslékra 1000Ft/20g áron lesz kereslet a sok reklámra is lesz pénz
süti beállítások módosítása