Critical Miss

Ó, buta fiú

2008. augusztus 04. 07:48 - Critmiss

Péntek este az MTV Swungot használtam háttérzajnak, amikor egy hihetetlen, gigantikus baromság ütötte meg a fülemet: Alex, a műsorvezető engedte ki a száján, hogy “És még mondják, hogy nincs női emancipáció, amikor csak jól kell kinézni, klassz csajnak kell lenni és bármit elérhetsz.”

Egy hajszál választott el attól, hogy betelefonáljak, de aztán úgy döntöttem, hogy inkább nem strapálom magam. Pedig kíváncsi lettem volna rá, hogy a srác tényleg így gondolja-e, vagy csak a beszélgetés hevében, mondjuk azért, mert épp a téma és a jó hangulat megkívánta, kiengedte a száján.

Hiszen műsorvezetőként gyakran feszíthet a kényszer, hogy szépen kanyaríts egy értelmes (értsd: nyelvtanilag helyesen felépített) és frappánsnak tűnő mondatot még a következő zenei blokk vagy reklám előtt.  Szóval nem hibáztatom teljes mértékben (persze csak ha nem gondolta komolyan), annyit azonban szeretnék elmondani, hogy:

  1. Bazmeg.
  2. A fent idézett kijelentés – ha igaznak fogjuk fel, hogy a nők a klassz külsővel valóban előrébb tudnak jutni (úgy en bloc) – pontosan azt mutatja, hogy még kurva messze az emancipáció, hiszen nem emberként, netán jó munkaerőként, hanem még mindig egy két lábon járó női nemi szervként érhetünk csak el valamit.
  3. A helyzet sajnos az, hogy ha szépek vagyunk, ha nem, még mindig több tíz százalékkal kevesebbet keresünk ugyanabban a munkakörben, már ha egyáltalán elérjük: tudod, üvegplafon-effektus.
  4. Másrészt a normálisabbja egyáltalán nem örül neki, ha nem a professzionalitását, hanem a külsejét becsülik. Csak szólok.
78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr51597824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első! 2008.08.04. 08:20:20

Persze, ezt add be másnak.

Taurusz 2008.08.04. 08:22:01

Háááát, mit is mondhatnák?

Így jár aki MTV-t néz!

emancipunci 2008.08.04. 08:23:17

Nem értem, miért kell a homokba dugni a fejünket. Bizonyos állásoknál igenis előny, ha egy lány fiatal és csinos, és ez sokszor elég is. A főnöknek is (ez érthető), de sajnos a csajnak is. Ilyen csaj pedig elég sok van. Lehet, hogy nem jó, de ez van.

u.i.: ugye Te sohase dobtál be semmilyen női bájodat az előbbrejutáshoz? Kövezz meg érte, de én igen.

Hózentróger 2008.08.04. 08:23:30

Ja, persze. Itt a nagy multinál, ahol dolgozom, folyamat kiesnek a szemeim, úgy vannak felöltözve a nők. Kérdem én, miért? Csak nem azért, mert két - igen jó- lábon járó pinának szeretnének látszani? Hátha ettől könnyebb lesz az életük?

Hózentróger 2008.08.04. 08:26:00

Azt azért hozzáteszem, hogy nem baj ez, csak akkor:

- ne háborodjon fel, ha a mellei közti völgyön át nézegetem a köldökpiercingjét a liftben
- ne szülessenek ilyen retek, álszent blogbejegyzések

Szóval, nincs ezzel semmi baj, csak tudni kell kezelni.

Blist 2008.08.04. 08:26:12

Bár a felháborodással egyet értek, de tény hogy épp elég nő van aki szinte kizárólag a külsejére alapozza az előrejutást az életben. Meg is látszik a sorsukon...

Jómunkásember 2008.08.04. 08:29:11

szerintem nyilván messze vagyunk - és soha nem is fogjuk elérni az emberi tényezők miatt - az ideális kapitalista versenyhelyzettől.ergó az ilyen "hibákat" mint a miniszoknya, dekoltázs stb. nyilván sok esetben be lehet vetni és sokszor előnnyel is jár.Zazie ha ezt kihasználod az nem minősít Téged egyáltalán...én is hajat szoktam mosni állásinterjú előtt...;)

ps.:különben meg mélységesen elítélem ezt a himsoviniszta világot.:)

0xFFFF 2008.08.04. 08:31:02

Nem értem a háborgás okát ! Évek óta így viselkednek a nők, tudatosan ráhajtanak erre a jelenségre...ugyanakkor az is igaz, hogy egy jóképű férfi előbb kapja meg azt az állást, amire egy randa is pályázik. Az ember ilyen cicamica ! A külső alapján ítél és az az alapján kialakított kép elég mélyen bevésődik, nehéz átalakítani. Megszoksz vagy megszöksz.

storyline :) 2008.08.04. 08:43:53

Én sem látom a konfliktust a való világ meg ezen kijelentés között. Szinte biztos, hogy ZaZie keveri a szezont a fazonnal.

A "csak jól kell kinézni, klassz csajnak kell lenni és bármit elérhetsz.” az pontosan annyit jelent, hogy

"csak jól kell kinézni, klassz csajnak kell lenni és bármit elérhetsz.”,

nem pedig azt, hogy

"ahhoz, hogy bármit elérhess, jól kell kinézni, klassz csajnak kell lenni"

Van egy kis különbség...

Maddness69 2008.08.04. 08:45:14

1. Egészségedre!
2. Messze vagyunk még... Oldalakon át lehetne sorolni, hogy mitől vagyunk még messze. Messze is leszünk, ha csak az utóbbi 5000 évet nézem. Ilyen az ember. Darwin óta tudjuk.
3. A sztereotípiák megkönnyítik az életet. Attól még nem biztos, hogy igazak. Nem feltétlenül és mindig csak pénzben lehet mérni az előnyöket.
4. Lásd 3. pont

Megvannak a női lét előnyei és elég sokan nem félnek (ki)használni.:)

Peppone Botazzi 2008.08.04. 08:46:04

Nekem is mondták már meg kerekperec hogy nőt akarnak felvenni. Naésakkor? Azért a blogíró és bőven sminkel szerintem munkába menet.
Rinyálni azt szeretnek, de azért rájátszanak a dolgokra. Jelenségek nem véletlenül alakulnak ki.
És nekem az is sántít hogy: na ez nő, figyi adjunk már neki 30%-al kevesebb bért, csak mert olyan jól néz ki...

Maddness69 2008.08.04. 08:55:29

4. A normálisabbja az olyan ... normális, bármit is jelentsen ez a szó.:)

A normálisabbja az nem ítéli meg a srácot külső alapján, hanem előbb kitartó munkával megismeri az összes lehetséges módon és csak utána dönt.
:D:D:D:D:D

Vagy:
Hogyan tudnék előbbre jutni? Kitartó munkával tanulok, de azért figyelek a külsőmre is. Legrosszabb esetben kifogok egy manager férjet. Keveset keresek majd, de mégis sokat tudok majd költeni.:):):)

Hagrid · http://hagrid.freeblog.hu 2008.08.04. 08:58:54

Ugyan már...Alex egy "igazi iq-bajnok" már régóta...:D

vanchu 2008.08.04. 08:59:36

Egyrészt: Amíg a nő megy el szülni (és esik ki leglább fél évre a munkából) és a nő marad otthon ha a gyerek beteg lesz (nem törődve vele, hogy milyen munkák csúsznak meg ezért), addig teljesen normális, hogy munkaerőként kevesebbet ér. Ha szép, ha nem.

Másrészt: A nő kulsejével igenis meg tudja magát különböztetni (a ffiakat csak a nyakkendőjük szine különbözteti meg, mint az közismert), és könnyebben ki tud nyitni ajtókat. Ettől meg érhet is többet, mint egy ffi, ha jól csinálja.

gizi 2008.08.04. 09:03:46

ja, ez tök igaz amit írsz.
az alexra rá kell hagyni, buta mint a tök. a nők meg elvégzik a munka nagyját a munkahelyeken, és közben úgy tartják, hogy dísznek vannak, mert az ész a férfiaknál van.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.08.04. 09:07:22

Ezt az elnéző hozzáállást?! Nem is hiszem el. És fura, hogy nők is írtak, hogy ők használják a külsejüket. Teljesen kész. Nekem még egy munkahelyem sem volt, ahol ez számított. Szerencsére.

Foxy 2008.08.04. 09:14:48

érdekes, azért miért nem harcolnak az emancipált nők, hogy pl.: ők is dupla áron jussanak be a szórakozóhelyekre, vagy mentésnél először a férfiak és gyerekek.....? :))))

storyline :) 2008.08.04. 09:15:50

Zazie · criticalmiss.blog.hu 2008.08.04. 09:07:22

Már ne haragudj, olyan vagy, mint aki most jött a falvédőről. Ne lepődj meg nagyon, de pl. olyan nők is vannak, akik pénzért dugnak. Kurvának nevezik őket. Az a jelenség, hogy a nők a kinézetüket használják kb. egyidős az emberiséggel. Vagy nem is, mert már a majmok is....

o · http://www.index.hu 2008.08.04. 09:16:55

abszolút egyetértek a blogíróval, mégha ténylegesen léteznek is két lábon járó p@nák.
én jól nézek ki (nesztek), jó a melóm is, mégse keresek sz@rt se, holott ugyanilyen poziban egy pasit lényegesen jobban megfizetnek. ja, és hiába próbálom "bedobni" magam a jóizlés határain belül, mivel aki ezt honorálhatná, annak jut elég ingyen p@na. - nem mintha mozgatná a fantáziámat.
ennyi.

Jim Raynor 2008.08.04. 09:21:43

ööö, akkor a multiknál - meg máshol - dolgozó sok cicababa biztos az esze meg az intelligenciája miatt került abba a pozícióba, amibe került.....

hozzátenném, hogy azért az esetek többségében maguk a nők tesznek a legtöbbet azért, hogy "két lábon járó nemi szervnek" tekintsék őket....

2008.08.04. 09:23:38

a férfiak azért keresnek többet, mert:

1, a dolgok többségéhez sokkal jobban értenek és sokkal többet dolgoznak.
2, sokkal többet kell enniük.
3, sokkal költségesebb és sokkal értelmesebb hobbiaik vannak.

gabeee 2008.08.04. 09:24:10


Egy szó mint száz: Gizinek igaza van:))) Azért az én környezetemben is sok férfi buta, mint a tök, sok csajnak pedig nagyságrendekkel több esze van...És perzse gyakorlatiasabbak is:)))))

Alex meg tényleg buta:)

Hózentróger 2008.08.04. 09:24:25

'Nekem még egy munkahelyem sem volt, ahol ez számított. Szerencsére. '

Ja, hát nem office környezetben, például metróvezetőként nem is lesz rá szükséged.

Felbosszantott ez a sületlenség, ami a posztból árad.

no mail, no problem 2008.08.04. 09:29:30

Mark Levinson, 2008.08.04 08:26:00

Úgye azért erőszakolják meg a nőket, mert "úgy" öltözködnek, és viselkednek, szóval ott is nehezen érthető a felháborodás, mi?

Menj a helyedre fiam, egyes.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.08.04. 09:31:15

Drága Mark, meglepődnél.

Hózentróger 2008.08.04. 09:38:01

no mail, no problem:

azért ez nem ugyan az a kategória.

doktor.dikhed 2008.08.04. 09:38:28

"pontosan azt mutatja, hogy még kurva messze az emancipáció, hiszen nem emberként, netán jó munkaerőként, hanem még mindig egy két lábon járó női nemi szervként érhetünk csak el valamit."

Nem azt mutatja. Ez önmagában még nem zárja ki a női emancipációt, csak arra utal, hogy sok nő szeret két lábon járó női nemi szervként viselkedni, mert úgy kevesebb munkával lehet előrébb jutni. Ez nem azt jelenti, hogy csak így lehet, meg mindenki így próbál...

fecsa 2008.08.04. 09:41:04

Szeretjük a szépet. Ez tény. A szépség meg szubjektív. Van két szellemileg "egyforma" adottságú egyén, no te melyiket választanád?
Igen, persze azt akire rossz ránézni, aki nem vált ki kellemes érzést belőled...
Persze ...
De szerintem nincs is ezzel gond, a józan ész határain belül...

hjgyrk 2008.08.04. 09:43:42

"Keveset keresek majd, de mégis sokat tudok majd költeni.:):):)"
jól szólsz.
amugymeg valahol én is irigylem a jókinézetű "sikeres" nőket,de valljuk be,itt foleg a celebekre értette a műsörvezető a megállapítást, akinek tényleg nincs más dolguk mint egésznap khm khm szépnek lenni
igen sok közép és felső vezető nőismerősöm van,10ből 2 aki jól néz ki,de az az állati dögös nőci.de mindenki a tudásával szerezte az állását és keresi a pénzét nap mint nap.és egyikse panaszkodik arra,hogy a pasik mennyivel többet keresnek meg hogy ki hogy néz ki...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 09:43:45

Viszont az is tény, hogy vannak olyan szakmák, ahol egyértelműen a szép nők vannak előnyben, sőt, aki nem nő és nem szép, talán be sem juthat, és nem a pornóról és prostitúcióról van szó.
Modell, műsorvezető bizonyos műsorokban, recepciós, valami luxuscikket forgalmazó boltban eladó, bárban pultos, pincérnő.

Arról se kéne elfeledkezni, hogy a külső épp olyan jellemzője bárkinek, mint a szaktudása és munkateljesítménye, és míg ez utóbbiakat csak jóval körülményesebben és hosszabb idő alatt lehet kellően ellenőrizni, a külső elsőre egyértelmű.

Ezzel nem azt akarom vitatni, hogy ne lennének a nők még mindig hátrányban a karrier során legtöbbször. Viszont a tetszetős külső éppúgy előny férfiaknál is, simán el tudom képzelni, hogy hiába vannak valakinek a legjobb referenciái egy adott munkakörhöz, ha ő egy alacsony, kövér, szemüveges, halkan motyogó pasi, láthatóan feszeng a nem ráillő konfekcióöltönyben az állásinterjún, akkor ugyanarra a munkakörre egy atlétikus külsejű, természetes könnyedségű, meggyőző fellépésű, mosolygós, jól öltözött férfi jóval esélyesebb, még ha kevésbé alkalmas is rá szakmailag. Mert egyszerűen sokkal jobb külső benyomást kelt.
Cáfold meg, ha tudod...

X 2008.08.04. 09:45:38

Egen...
Szoval ha van egy allas, ahol a kulsoseg elony es a nok vannak elonybe, akkor hany ferfit lattal ugatni, hogy diszkriminacio???

Neha gondolkozz, te kis elnyomott. Abba kene mar fejezni ezt az emancipacios hulyeskedest. Alszent dolog. Mindenki azzal ervenyesul amivel tud. Szoktam mondani, hogy en boldogan mutogatnam a seggem, jopenzzert, de nincs ra igeny. Fujj. Diszkriminacio!

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.08.04. 09:54:11

Daily Shark: egy korábbi munkahelyemre azért nem vettek fel egy nőt, mert túl jól nézett ki. Persze mondhatjuk, hogy ez meg már a másik véglet, mert miért nem kapott egy esélyt. De pechjére volt egy hozzá hasonló kvalitásokkal rendelkező jelölt.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 09:54:57

X,

Talán azokra nőkre, akik a látványos külső mellett inkább a kiváló értelmi képességeikre büszkék és azzal szeretnének érvényesülni, elég lelombozó, ha leginkább a mellbőségük vagy a formás lábuk kerül a figyelem középpontjába. :)

Bár mondjuk Michelle Wild nem volt ilyen gátlásos, pedig állítólag csúcsintelligens nő.

lali 2008.08.04. 09:57:30

szerintem ezt a hülye vitát lezárhatnánk azzal, hogy utánanézünk ki volt a pénteki swung vendége:
valami nina nevű énekesnő(?)
maria genyorazo.
szerintem így azért egészen más megvilágításba kerül ez a mondat...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 09:58:24

Zazie,
Igazad van, én is tudok ilyen esetről.
Állítólag nem igazán vitte előre a csinoskák dolgát, hogy az egyik bombázó recepciós időnként az egyik bezárt irodában szexelt egy kollégával. :)
Aztán az se kedvez a szexis titkárnőknek, ha a főnök nem érzéketlen az efféle női bájak iránt, de a felesége is vezető állásban dolgozik a cégnél, és ő is beleszól, kit vegyenek fel. :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 10:00:13

Lali,
Igen, különösen hogy a csupaszáj mamira egyáltalán nem lehetne azt mondani, hogy jó kinézetű, klassz csaj... :)

lali 2008.08.04. 10:04:13

DS:
na jó, ez igaz :D de szegény legalább azt hiszi...
de ha sándorunk ilyet mond ennek a földönkívülinek, akkor az elég oltásgyanús szerintem ;)

Astaroth 2008.08.04. 10:08:56

Ez egy hülyeség, már nem azért....

1. Igen, pont erről van szó
2. Nem csak úgy, hanem úgy is. Ami hatalmas különbség. Ez nem női hátrány, hanem plussz egy női előny.
3. No fizukat hagyjuk...komolyan hiszel ezeknek a felméréseknek, mer általában az ellenkezője tapasztalható...mancika jóban van a főnök úrral, s máris többet keres, mint az, aki helyette is dolgozik. Vezetői beosztású nőknél meg aztán pláne, mert törtetni, azt tudnak...jobban, mint egy férfi - kevesebb a gátlás, erkölcs (általában)
4. Ha nem becsülik, az a nagyobb baj :) (Pl: próbáld meg nem észrevenni, hogy egy nő ismerősöd fodrásznál volt - minimum egy nap szóba nem állás)

+1: Amíg olyan címszavakat olvashatunk, hogy hímsovinizmus vs feminizmus, nem pedig masculinizmus vs feminizmus, neadjisten nősovinizmus, addig elég nevetséges ez az emancipáció dolog - mert már csak a szóhasználat is mindent elárul róla.

HaCS 2008.08.04. 10:23:18

Saját vélemény:

1.) No comment...
2.) Kedves hölgyeim. Ha nem akarjátok, hogy a külsőtök ne legyen meghatározó a munkahelyen, akkor igenis ennek az öltözködés az alapja. Tessék ízlésesen, ámde nem kihívóan öltözni, és akkor rögvest megszűnik ez a probléma természetesen a vele járó esetleges előnyökkel/hátrányokkal együtt. Utána viszont a "jó munkaerő státuszt bizonyítani kell.
3.) Milyen munkakörökre gondolsz? Mert szvsz. eléggé álszent dolog csak és kizárólag a topmenedzserek, és banki felső vezetőket vizsgálni. A teljes lakosságon belül bizony változik is az arány. Én viszonylag kevés női csatornaszerelőt, kőművessegédet, lakatost láttam.
Javíts ki ha tévednék.
4.) Lsd. a 2.) pontot.

ui: Szvsz. a mai világban egyenlőek vagyunk, csak nem egyformák. A biológia elég makacs, ezt bizony el kell tudni fogadni.

no mail, no problem 2008.08.04. 10:23:19

Mark Levinson, de igen, ugyanaz.

Az érvelésed egy fokkal nem különbözik azétól, aki beszól, aki fogdos, vagy erőszakol. Mindenki úgy érvel, mint te: Ha a nő így öltözködik (viselkedik) nem csodálkozzon, magának köszönheti. Te legfeljebb gyávább vagy, egy bizonyos határt már nem mersz átlépni, mert félsz a következményektől, de mindössze ennyi az összes különbség.

HaCS 2008.08.04. 10:27:00

2.pont elírva de remélem mindenkinek egyértelmű.

Pat 2008.08.04. 10:35:25

Körül vagyunk véve férfiaknál is férfiasabb, tolakodó, erőszakos, karriervágytól totálisab begőzölt nőkkel, akik semmiféle (megismétlem) semmiféle erkölcsi gátat nem érezve minden eszközt bevetnek az előrejutásukért.
A p***jukat is.

Elanor 2008.08.04. 10:40:13

asszem pont csak a lényeget nem érti, aki leostobázza a posztot
_tényleg_ vannak olyan pasik, akik azt hiszik, h egy szép nőnek nem kell ugyanazokat az erőfeszítéseket megtennie, mint neki, hanem mondjuk elég felvennie egy szoknyát, vagy mosolyognia, és máris előnyökhöz jut.
ennyi!

naivmanó 2008.08.04. 10:40:32

a főnököm nő... 2 kollégám nő (ugyanolyan pozícióban), mindegyik többet keres nálam.... na? ja, én faszi vagyok. igaz nem is hajtanak rám... szerencsére.. és a főnököt sem kell kezelgetnem... szerencsére.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.04. 10:43:39

Nem értem a nőket... én még nem láttam például kőműves nőt. Ez az egyoldalú megközelítés mindig felbosszant, rinyáltok, hogy nem kerestek annyit, mint a férfiak, közben meg elfelejtitek, hogy az éremnek van egy másik oldala is: ótvar szar munkákat például kizárólag férfiak csinálják, nem nők. És még csak nem is keresik halálra magukat. Ha látok 45 fokban a tetőn egy női ácsot vagy hajnalban egy női kukást, azonnal megváltoztatom az álláspontomat. De addig nem.

Hózentróger 2008.08.04. 10:43:46

no mail, no problem:

én viszont azt mondom, hogy aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha b*szogatják, illetve megjegyzéseket tesznek rá.

Plusz még azt is vallom, hogy hiába imádom a nőket, pláne, ha kihivóan öltözködnek, a munkahely alapvetően nem az a hely, ahol ki kellene hangsúlyozni az idomokat.

Astaroth 2008.08.04. 10:43:48

Elanor: :)
tényleg vannak ilyen pasik, s amíg tényleg vannak ilyen nők is, addig _tényleg_ jól hiszik.

Hózentróger 2008.08.04. 10:45:17

Pat 2008.08.04. 10:35:25 :

Itt a lényeg.

Jim Raynor 2008.08.04. 10:45:37

Elanor,

én nem hiszem, hanem tudom, hogy vannak olyan nők, akiknek elég széttenni a lábukat, és máris előnyökhöz jutnak.....

Astaroth 2008.08.04. 10:47:33

Srácok, igazából nekünk kéne lázadnunk, nem? :D

Én is mindenféle előnyt akarok élvezni ha szépen mosolygok :D - milyen diszkrimináció ez már? :(

Jim Raynor 2008.08.04. 10:51:56

Astaroth 2008.08.04. 10:47:33


ja, én is hiába vettem fel egy rövid szoknyát a múltkor..... :D

IdomitottFoka 2008.08.04. 10:52:48

A tisztelt kommentelőknek igazuk van abban, hogy általános jelenségnek írják le, hogy egy csinos külső előny a karrier útján, de emancipációnak nem kéne nevezni.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.04. 11:00:03

Egyébként meg mindkét nemnél előny az előnyös külső. Ha jóképű lennék, egy állásinterjún ahogy belépek, ez tűnik fel először és akaratlanul, tudat alatt is azonnal pozitív benyomást kelt az interjúztatókban. És fordítva.

Astaroth 2008.08.04. 11:01:14

IdomitottFoka 2008.08.04. 10:52:48

Persze, mert a női emancipáció egy kitalált fogalom. Soha nem is létezett. A feminizmusnak soha nem az volt a célja, hogy egyenlővé tegye a férfiakat és a nőket. A partriarchális társadalom ellen lázad, annak teljes tudatában, hogy matriarchálisra kéne változtatni. De persze ezt is csak módjával. A nők a történelem nagy részében alárendelt szerepet játszottak. Ez tény. Viszont cserébe sok előnyhöz is jutottak - az illemtan nagy része ezek gyűjteménye. Nos, a feminizmus az előnyöket meg akarja tartani, viszont a hátrányokat nemcsak kiegyenlíteni, de átfordítani.

Ez meg hölgyeim nem..ez abszurd.

HaCS 2008.08.04. 11:02:34

Bizony bizony maximális.

Astaroth 2008.08.04. 11:05:27

Szóval röviden: vagy legyünk egyenlőek - de akkor teljesen, s aztán nincs sértődés, ha első randin osztott számlát kérünk. Vagy legyen így ahogy most van. El kéne dönteni lassan...mindenből csak a pozitívumokat megtartani, az nem megy.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.04. 11:06:58

A feminizmus szimplán egy fasság, a modern kor beteg szüleménye (egy a sok közül). Nem véletlenül vannak különbözőségek a nemek között. Már az őskorban is így volt ez, amíg a férfiak vadásztak, addig a nők vigyáztak a kölkökre meg bogyókat gyűjtögettek, ezt így teremtette meg a teremtő.

Azördögügyvédje 2008.08.04. 11:07:13

Igen tényleg nincs emancipáció.
Mert a szép, vonzó, szexis külsejű EMBEREK mindig előnyt fognak élvezni a csúnyákkal szemben. Ebbe törődj bele, kedves blogíró (aki feltehetőleg az utóbbi kategórába tartozol).

GC (törölt) 2008.08.04. 11:11:22

Nekem is az a himbi-limbi van a lábam közt, ami a lakosság 50%-ának. Nem vetem meg az optikai gyönyört, vagyis egy-egy csinos dekoltázst, hátsó domborulatot, vagy csinos sportos vádlit, ne adj isten formás lábujjat, de egy helyes pofit is megnézek. Sajna nem tudom megerőszakolni magam, hogy ne vetüljön oda két szép szemem világa. Nem véletlenül mondják azt, hogy a "szebbik nem".

Ettől eltekintve tudok nem csak a farkammal gondolkodni. Nem tudom megértei azon férfitársaimat, akik csak, és kizárólag a "nemesebbil szervükkel" gondolkodnak. Csak azért vesznek fel egy titkárnőt - aki egyébként olyan buta, hogy a szgépet sem tudja bekapcsolni - mert formás mellei, szép, hosszú combjai vannak. Szerencsétlen anyám, a maga 50 évével, és 30 év titkárnői tapasztalatával már nem egy céget vezetett (mert ugye ő volt minden a cégnél), csak éppen a kutyának sem kell.

A mai világban, mikor a haszon, és a profit számít egyedül, nem tudom miért rinyálnak egyesek, hogy 6 hónap munkaviszonnyal elmennek szülni, aztán meg 3 évet nem dolgoznak, és a munkáltatónak meg ugyanúgy kell fizetnie utánuk. Még jó, hogy jogszabály (vagy micsoda) tiltja, hogy szülési szabadság, illetve betegállomány ideje alatt nem lehet senkit elbocsájtani.

A női "szerep" sajnos megkerülhetetlen. Hallani olyan esetekről, mikor egy férfi hord ki egy magzatot, de hát itt még ne beszéljünk trendről. Én is tudok mosogatni, én is betudok tenni egy mosást, mert egyáltalán nem nehéz, sőt a mosószert is tudom adagolni, teregetni is tudok, szóval nem minden házimunka nehéz. De egy szülés sajnos csak női dolog.

GC (törölt) 2008.08.04. 11:13:38

Astaroth 2008.08.04. 11:05:27

Milyen igazad van! Mindenki a saját szobájában alszik, maga után takarít, mindenki a saját cehhét fizeti... de akkor minek legyünk együtt valakivel?

Hogy szól a mondás?
Nem az a kurva, aki a sarkon áll, hanem aki megveteti magának a bundát, kocsit, meg fülbevalót, aztán otthon meg fáj a feje...

2008.08.04. 11:15:26

a nők életének nagyrésze arról szól, hogy különböző, tök lényegtelen, konformista külsőségeknek megfeleljenek - melyek nagyrészét a férfiak nem is várják el, sőt utálják is. : ]]]

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.08.04. 11:19:30

Bölcs Ész 2008.08.04. 11:15:26

"...melyek nagyrészét a férfiak nem is várják el, sőt utálják is"


Ja, ott van például a fogyásmánia, pedig bizonyított tény, hogy a férfi ösztönösen a kerekebb, teltebb idomokat keresi, mert az termékenységet sugall. A nők mégis állandóan fogyni akarnak... és ezt is a férfiakra kenik. Nem az a baj, hogy a női a rinyálósabb nem?

Scirocco 2008.08.04. 11:22:17

A fentiekhez melegen tudom ajánlani a következő irományt/könyvet: Esther Vilar: Az idomított férfi.. nem kell a könyvesboltba szaladni, le lehet ingyen tölteni a netről,keressetek csak rá a google-ban. Nem mondom hogy bizonyos helyeken nem veti el a sulykot, de mindenesetre roppant figyelemreméltó könyv. Ja,és ha figyeltétek: nő írta,nem valami himsoviniszta uszítás..
Miután elolvastam, csak annyit mondtam.. igen ,tényleg igy lehet....

doktor.dikhed 2008.08.04. 11:23:14

"Bár mondjuk Michelle Wild nem volt ilyen gátlásos, pedig állítólag csúcsintelligens nő."

Piszok intelligens lehet ha pornózott. Most meg már szégyelli.

Scirocco 2008.08.04. 11:28:18

kedvcsinálónak..:

A citromsárga MG farolni kezd. A volánnál ülo fiatal no kissé merészen megállítja, kiszáll és
felfedezi, hogy a bal elso gumi lapos. Nem vesztegeti az idejét, azonnal megteszi a javításhoz szükséges
elso lépéseket: úgy néz az elhaladó autósok szemébe mintha várna valakit. A noi tehetetlenségnek ("a
férfias technika cserbenhagyta a gyenge not") erre a nemzetközi egyezményes jelére hamarosan megáll
egy kombi. A vezeto azonnal látja, hogy mi a teendo, és vigasztalóan így szól: "Ezt mindjárt rendbe
hozzuk", és határozottságát bizonyítandó, kér a notol egy kocsiemelot. Nem kérdezi tole, ki tudja-e
cserélni a kereket, mert ahogy ránéz - a no kb. harmincéves, divatosan öltözködik, és ki van festve -
úgyis tudja, hogy a no erre nem képes. Mivel emelot nem talál, elmegy a sajátjáért, és mindjárt magával
is hozza a szükséges szerszámokat. Öt perc alatt elintézte a dolgot, és a meghibásodott kereket is
berakta a megfelelo helyre. Kezei o!lajosak lettek. A no által felkínált hímzett zsebkendot udvariasan
visszautasítja. (Ilyen esetekre mindig tart egy ócska rongyot a szerszámos ládájában.) A no lelkendezve
köszönetet mond, és bocsánatot kér "tipikus noi" ügyetlenségéért. Ha a férfi nem jött volna - mondja -
esetleg estig itt állt volna. A férfi erre nem szól semmit, de amikor a no beszáll, udvariasan kinyitja elotte
a kocsi ajtaját és a lehúzott ablakon át még figyelmezteti, hogy jól tenné, ha a meghibásodott kereket
minél gyorsabban pótolná. A no azt válaszolja, hogy még ma utasítani fogja a szerelot. Azután elhajt.
Miközben a férfi összepakolja szerszámait, és egyedül visszaballag a kocsijához, bosszankodik,
hogy nem tud kezet mosni. Mivel szerelés közben a nedves agyagon állt, a cipoje sem olyan tiszta már,
mint amilyennek lennie kéne - a férfi kereskedelmi ügynök. Ha még el akarja érni a következo ügyfelét
sietnie kell. Beül, s beindítja a motort. "Ezek a nok - gondolja - egyik hülyébb mint a másik", és egészen
komolyan azon tunodik, mit csinált volna a no, ha o nincs kéznél. Szokása ellenére elovigyázatlanul
gyorsan hajt, hogy késését behozza. Kis ido múlva halkan dúdolni kezd. Bizonyos értelemben boldog.
Ebben a helyzetben a legtöbb férfi így viselkedett volna - és s legtöbb no is: A no (ahányszor
csak módja van rá) minden aggály nélkül dolgoztat egy férfit maga helyett, mégpedig azon az alapon,
hogy az férfi, o meg valami egészen más, ti. no. Nem tudott volna egyebet tenni, mint hogy kivárja, amíg
egy férfi segít rajta, hiszen nem tanult meg egyebet, csak azt, hogy defekt esetén meg kell bízni egy férfit
a javítással. A férfi viszont - aki teljesen idegen embernek gyorsan, szakszeruen és ingyen egy
szolgálatot tesz, tönkreteszi az öltözékét, kockára teszi üzlete megkötését, és a végén gyorshajtással
még veszélybe is sodorja magát - a kerékcserén kívül még egy sereg egyéb defektet is ki tudott volna
javítani, sot meg is tette volna, hiszen megtanulta. És miért foglalkozna egy no szereléssel, amikor az
emberek fele - a férfiak - ezt olyan jól tudják, és készek is rá, hogy tudásukat a másik fél
rendelkezésére bocsássák?
A nok úgy intézik, hogy a férfiak helyettük dolgozzanak, gondolkozzanak, viseljék a
felelosséget. A nok kizsákmányolják a férfiakat. De a férfiak erosek, intelligensek, fantáziadúsak, míg a
nok gyengék, buták és fantáziátlanok. Akkor miért a nok zsákmányolják ki a férfiakat, és miért nem
fordítva?
Lehet, hogy az ero, intelligencia és fantázia nem a hatalom, hanem a behódolás elofeltételei?
Lehet, hogy a világot nem azok irányítják, akik tudnak valamit, hanem azok, akik semmi másra nem
alkalmasak: a nok? És ha ez így van, hogyan érik el a nok, hogy áldozataik ne érezzék magukat
becsapottnak és megalázottnak, hanem annak érezzék magukat, amik a legkevésbé, ti. uraknak?
Hogyan adják nekik azt a boldogságérzetet, amely eltölti oket, amikor értük dolgoznak, a büszkeségnek
és fölénynek azt az érzését, amely egyre nagyobb teljesítményre készteti oket?
Hogyhogy nem leplezodnek le a nok??

pause 2008.08.04. 11:37:35

mg es kombi
milyen cizellalt

HaCS 2008.08.04. 11:42:10

Elkezdtem olvasni és tényleg hmm... érdekes.

sityu · http://www.sit.yu 2008.08.04. 11:45:11

Apró nyüansz: Nagy Sanyi mintegy 6-8 éve nem dolgozik a zplusznál, s azóta nem is hívják Alexnak. Ha már fikázunk...

Astaroth 2008.08.04. 11:49:26

Erről a kocsisról jut eszembe - gondolom ismeritek:

Budapest, piros lámpa.
Várakozik egy idős bácsi a Kemping bringáján, mellette egy fiatal szőke nő, tűzpiros Ferrariban. Bácsi nagyon rácsodálkozik, nem bírja ki, hát rákérdez:
- Elnézést hölgyem. De hogy lehet az, hogy én 40 évet húztam le Csepelen a gyárban, s nekem csak erre a biciklire telik, míg maga alig 20 éves, és egy Ferrarit vezet. Mivel foglalkozik maga??
Szőke nőnk gondolkozás nélkül rávágja:
- Orális szex.
- Orális szex?? - képed el a bácsi. - De hiszen az szopás!
- Nem, papa, 40 év Csepelen - az a szopás!

Nos, mindkettőnek igaza is van valahol. Ez a férfi-nő dolog egy érdekes szimbiózis. A természet pedig elég okosan meglátta, míg az egyik félnek alapvetően szüksége van a másikra, a szimbiózis csak úgy működhet, ha a másikat telepumpálja hormonokkal, hogy az előbbi hű szolgája legyen :P

pdjames 2008.08.04. 12:01:10

Pat 2008.08.04. 10:35:25

Nem szeretnék akadékoskodni de ezeket a nőket ki veszi fel? Netán férfiak? Egyébként ezt a fajtát én se szeretem, de gondolom bizonyos munkahelyek jobban vonzzák ezt a típust, valószínűleg ezért nem mentek szociális munkásnak.

Ótvar munkákat nők is végeznek, hány pasit látott bárki is ágytálazni egy kórházban? Szerintem nincs túl sok értelme összehasonlítgatni a foglalkozásokat, a nemek közti munkamegosztás nem zárja ki az egyenjogúságot.

"a férfiak azért keresnek többet, mert:

1, a dolgok többségéhez sokkal jobban értenek és sokkal többet dolgoznak.
2, sokkal többet kell enniük.
3, sokkal költségesebb és sokkal értelmesebb hobbiaik vannak."

a szó helyesen:hobbijaik, a 2-es ponttal egyetértek, a többit szerintem te se gondoltad komolyan.

Remélem a tényleges női egyenjogúság csak idő kérdése, a XIX. században a nők nem rendelkezhettek a vagyonukkal, nem járhattak egyetemre, nem szavazhattak stb., azért ezeket a dolgokat ma már senki se kérdőjelezi meg. Az egyenlő munkáért egyenlő bér elve pedig szerintem nem feminista, nem soviniszta, semmilyen -ista, egyszerűen így lenne igazságos.

Pat 2008.08.04. 12:22:34

pdjames:

A tapasztalatom az, hogy az első néhányat férfi veszi fel. Aztán a többi már jön magától.
Multi-környezetben 2008-ban a politika, a hízelgés, a talpnyalás, a finom kis célzások, a kiközösítés, és nem utolsó sorban a szex összességében sokkal többet számítanak mint a szaktudás, a teljesítmény, vagy a kitartás.
Nézd meg a vállalati középvezetőket, nem feltétlen azokat az embereket fogod ott találni akiket a klasszikus (macho jellegű) vezetőnek gondolnál. Sokkal több közöttük a jó politikai érzékkel, hajlékony gerinccel és dörgölőzési képességgel megáldott férfi, és természetesen azok a nők akiknek az ilyesmi (valószínűleg nagyon mélyen kódolva) természetesen jön.

Szóval elég ha bekerülnek, és a férfiakat már szorítják is ki a magasabb poziciókból. Lehet hogy valamivel kevesebbet keresnek (még), de egyre többen vannak. És ahol megjelennek, ott a légkör nagyon meg tud romlani.

Scirocco 2008.08.04. 12:39:51

Pat, ez a vállalati középvezetős utalásod nagyon igaz..magam is ezt tapasztalom.
Ez is kurválkodás még ha férfi is csinálja..

Blist 2008.08.04. 12:47:03

:-)

Szerintem az egész feminista szövegelés sokszor csak arra jó, hogy az itt is felszínre jött ellenérzések erősödjenek.
Mire gondolok? A jogi egyenlőség ugye nem kérdés a nemek között. Ellenben a jogok rendszerint kötelezettségekkel és nem mindig kényelmes feladatokkal is járnak amelyek bizonyos esetekben mintha nem lennének ínyükre a hölgytársadalom bizonyos rétegének.

Tehát TISZTELET A KIVÉTELNEK, de sok nő:

- Csak azokban a dolgokban kíván egyenlő lenni ami számukra kényelmes és egyértelműen hasznot hozó.

- Ha beletörik a bicska az egyenlősdibe simán visszahátrálnak az "én egy gyenge nő vagyok" szerepkörbe

- Az egyenlőség hirdetése mellett minden korábbi női előnyt, privilégiumot meg kívánnak tartani

- Sokuk számára az egyenlőség azt jelenti, hogy "Na most megmutatom a férfiaknak, hogy én is...!" De kit érdekel? :-)

- Az egyenlőség harca voltaképp abból áll, hogy "Mert a férfiaknak is szabad!" Miért akar sok nő férfi lenni ahelyett hogy nő lenne végre? Ennyi rossz lenne nőnek lenni, vagy azt sem tudják mit jelent eme 2 betű?

- Baklövéseikkel kapcsolatosan állandóan "elfogadást" és az empátia fogalmát hangoztatják, miközben ők csak és kizárólag olyan dolgokat hajlandóak elfogadni ami amúgy is tök jól megfelel nekik.

- stb.

Írtam ezt úgy, hogy azok közül a bizonyos tisztelendő kivételek közül tisztelhetek valakit életem párjaként :-)

pdjames 2008.08.04. 13:04:38

Ez elég szomorúan hangzik, gondolom egy multikörnyezetben már csak a méretek miatt is nehezebben követhető vissza a teljesítmény, könnyebb elvesznie annak, aki nem tudja a saját érdemeit kihangsúlyozni és könnyebben lehet más eredményeit elhappolni és nehezebb az egyéni felelősséget megállapítani,pláne, ha a főnök, sőt még a HR is más városban v országban van.
Én az állami oktatásban nyomulok, ott is van fúrás-faragás, talpnyalás, politika, stb, talán a külső adottságok kihangsúlyozásával elérhető előnyök kicsit áttételesebben jelentkeznek (talán több jutalmat kap), de akinek órán átlátszik a bugyija v belátni mindenhová, az nagyon kitol magával hosszú távon. Mindenesetre úgy tűnik, hogy manapság a munka világában a normális férfi és a normális nő is eszköztelen a karrieristákkal szemben.

pdjames 2008.08.04. 13:15:52

Blist, az ilyen nők nem feministák, hanem álszentek, ez a viselkedés normális nőnek sem szimpi.

2008.08.04. 16:40:03

pdjames!

te nemhogy egy szar papucs vagy, mert azok legalább baszhatnak - ha anyu otthon megengedi nekik. : P
te csak egy lábtörlő vagy a szemükben.

2008.08.04. 16:44:42

pdjames!

akkor biza kurva sok nő álszent. : ] én még nem láttam nem affektáló nőt, s hidd el nem „plazapicsákból” áll a női ismerettségi köröm...

„a legtöbb nő eleve guminnő. vagy asse. aztán van pár kivétel, olyan 0.0001% azok meg sajna má huszonéves korukra maj' megőrülnek attól hogy mekkora seggfej a legtöbb nemtársuk”

„ugyanaz a liba, csak más a jelmeze”.

pdjames 2008.08.04. 23:50:25

Kedves Bölcs Ész, látom a kultúra kiverte a biztosítékot. Az egyetlen ok, amiért reagálok erre az alpári kommentre, mert szeretnék rámutatni a belőled áradó mély emberismeretre.Miből gondolod, hogy férfi vagyok?
P.D. James az egyik legkiválóbb angol írónő, többek között a Children of Men is neki köszönhető, de főleg krimiket ír, nagyon szeretem és nagyon nagyra tartom, neked nem biztos, hogy tetszene, túl komplexen látja az emberi természetet.
Sajnálom, hogy nem lehet egy témát normálisan körbejárni anélkül, hogy ne menjen át anyázásba a dolog és azt is sajnálom, hogy ilyen rossz a véleményed a nőkről, de meg vagyok róla győződve, hogy ha előadod magad ebben a stílusban, a normális nők 1 perc után elmenekülnek tőled, a többit meg megérdemled. A feminizmusról továbbra is az a véleményem, hogy a női egyenjogúságról szól (jogok és kötelességek) és a fő vezérelv az igazságosság. Sok ostoba arrogáns pöccsel találkoztam életemben és sok szempillarezgető ribanccal is, de eszembe nem jutott volna általánosítani és gyűlölködni, rosszat tesz az arcbőrnek. És most befejezném a veled való társalgást, legyen tiéd az utolsó szó, lehet hülyepicsázni, további szép napot neked, megyek vissza a "hobbiaimhoz".
süti beállítások módosítása