Critical Miss

Miért nem veszek iPhone-t

2008. augusztus 23. 07:48 - Critmiss

Egyike vagyok a habzó szájú Apple rajongóknak, iPodom van, iBook-om volt, majd MacBook-om lett és mindenkinek hirdetem az igét. A marketingszakemberek szerint tehát az evangelista fogyasztók közé tartozom.

Egyértelmű lett volna, hogy amint bejön a piacra, vegyek egy iPhone-t, vagy minimum egy iPod Touch-ot. Az utóbbival azonban az a bibi, hogy az iPodom köszöni jól van, és eszébe sincs elromlani, már lassan hat év után. Hasonló a helyzet a telefonommal is, egész jól bírja a megpróbáltatásokat. Egy ellenérv tehát már fel is sorakozott az iPhone-vásárlás ellen: pazarlás lenne.

De tegyük fel, hogy éppen se iPod, se telefon, vagy minimum telefonom nincs éppen és be kell szerezni egy újat. Még így sem hiszem, hogy az iPhone mellett döntenék, mégpedig azért, mert egyrészt egész nap internetközelben vagyok a munkahelyemen, vagy éppen otthon, és a kettő közötti időben eszem ágában sincs monitorra vagy kijelzőre bámulni, legyen az bár olyan gyönyörű, mint egyébként az iPhone-é.

A munkámhoz nem szükséges minden percben (értsd: még a taxiban is) internetközelben lenni, ha pedig mégis így lenne, egyértelmű, hogy mobilinternetre kapcsolt laptopot használnék, hiszen folyamatosan különböző szövegeken dolgozom. Ráadásul nem maradok le levelekről, mert a munkatársaimnak kötelező figyelniük azokat, ha nem vagyok az irodában.

Unatkozni sem szoktam, és nem igazán tudok olyan helyzetet mondani, amikor sokáig kell várnom valamire vagy valakire. (Ilyenkor amúgy is könyvet olvasok.)

Egyébként sem vagyok az a drága kütyüket nyilvános helyen előkapkodós típus. Ez biztos azért van, mert még mindig nem szoktam meg, hogy ilyesmi megadatik az embernek, mindenesetre még a telefonomat is elővigyázatosan használom. Szóval nyilvános wifizés kizárva, zenehallgatás dettó, de az meg a halláskárosító hatása miatt.

További ellenérv a T-Mobile és a díjcsomagja. Én Vodafone-os vagyok, miután átmentem egy nagyon ronda és csendben végrehajtott díjemelés miatt pontosan a T-Mobile-tól, szóval eszem ágában sincs visszaváltani. Plusz a díjcsomagban ennyi meg annyi internetezési lehetőség is van, de bevallom, hogy én olyan sóher vagyok, hogy kizárólag ingyenes wifin használnám a cuccot, SMS-t sem írok, szóval egyáltalán nem tudnám kihasználni ezt a “fantasztikus” ajánlatot.

Az iPhone főként neonomádoknak, logobó hajú start-up tulajoknak, vagy egyéb mobilizált szabadúszóknak való, akik egész nap különböző kávézókban dolgoznak, teljesen rendszertelen az életük és nem tudnak elszakadni az e-mailjeiktől.

A népesség többi részének ez inkább az ágyúval verébre esete. Ha valakinek mp3 lejátszó kell meg telefon, és átlagfelhasználó, akkor én inkább egy iPod nano/iPod Touch + x típusú telefon kombinációt ajánlanék. Így nem kell annyit fizetni a T-Mobile-nak, de a kiemelkedő felhasználói élmény is megmarad.

És akármennyire is tudom, hogy az Apple-nél nem kell félni attól, hogy több funkció egy helyre gyömöszölése ne sikerülne náluk jól, én még mindig úgy gondolom, hogy érdemes olyan eszközöket használni, amik kifejezetten egy bizonyos funkció ellátására lettek kifejlesztve.
 

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr84628193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaz 2008.08.23. 08:50:37

1-2 hely megosztva

Karma · http://karma.blog.hu 2008.08.23. 08:59:42

Én vennék ájfónt, de nem engedik. Nekem állandóan szükségem van netkapcsolatra a munkám miatt, és a díjcsomagok is fekszenek, most is hasonló, bár kicsit alacsonyabb összeget fizetek külön összeválogatva a szolgáltatásokat. De, amint mondtam, nem engednek ájfónt venni, mert még tart a hűségnyilatkozatom a T-nél. És a cégnek nincs annyi esze, hogy ilyenkor odaadja a telefont, és mondjuk nem 2 év, hanem 2 év 9 hónap hűségnyilatkozatot írasson alá (annyi van még a mostaniból). Pedig 9 hónappal tovább fizetném a jó drága havidíjat nekik. Legfeljebb új számmal vehetnék ájfónt, az meg ugye felejtős. Elég ostobák a T mobilnál, az van.

mizie 2008.08.23. 09:00:02

De eleve mennyire gáz az hogy sorban állnak valamiért amit bárki-bárhol-bármikor meg tud venni? Az ilyenek annyira agyatlan barmok.
Mondjuk egy friss és jó tepertős pogiért én is hajlandó vagyok sorban állni de az bőven más :)

Tony Torpedo 2008.08.23. 09:02:13

Zazie, ha nem kell, ne vegyél, de ne fikázz rögtön... Maradj a Vodafone-nál, az a "Te pillanatod"...

Dave_hu (törölt) 2008.08.23. 09:02:56

valójában nagyon keveseknek van SZÜKSÉGE az egész napos online jelenlétre, vagy hogy azonnal el tudja olvasni az emailjeit, de mindenki SZERETNÉ ezt gondolni magáról,hogy ő mennyire fontos ez által. És valljuk be a sok EEEpc meg wind tulajdonosnak is inkább menő manózás lépten nyomon magukkal vinni: 10 éve a telefont vittük menőzésből, most pedig az internetet. Amúgy pedig az iphone nem egészen üzleti modell, nem is az a célközönsége, hanem a fiatal tredi emberek. Én azt gondolom, hogy ott kezdődik a "menő" ha nem KELL állandóan a gép előtt lógnod. Úgy látom a komoly üzletembereknek vagy elég egy telefon , vagy pedig bármilyen mobil képernyő kevés, mert "rendes" gép kell dolgozni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.23. 09:29:31

Én is szeretem az Apple-t, de hasonló okokból szintén nem ugrottam a készülékre.
Eleve felháborítónak találom, hogy rákényszerítenék az embert egy és csak egy szolgáltató használatára.
A hűségszerződések meg csak tovább rontják a dolgot.
(Mondom ezt annak ellenére, hogy már 12 éve ugyanannál a szolgáltatónál vagyok, mert nagyjából bevált, de a saját akaratomból, nem egy rámkényszerített "hűség" miatt, a mobilt is mindig függetlenül veszem meg.)

lquro 2008.08.23. 09:31:47

Ezaz egész egy f@szság!

be kéne tiltani a "hűségnyilatkozatokat", vagy legalább lekorlátozni max 3 hónapra (amit az Eu tervez is) Aztán döntsön a piac! Plusz tiltani az árukapcsolást!
csak független telókat lehessen venni!
Milyen furcsán hangzana, ha pl az opelbe két évig csak az OMV-nél tankolhatnál, és köteles volnál venni tíz tank benzint és 5 gépkocsimosást, ha mész annyit, ha nme!

Kalap 2008.08.23. 09:32:09

Én is azt hittem hogy egy objektív post lesz (úgy is indult), de igazából csak a személyes sérelmeidről szól, amit a T-Mobile- tól szenvedtél el.Ez az egész cikken érződik.. kár érte, ebből a témából többet is ki lehetett volna hozni, de talán majd legközelebb..

viks 2008.08.23. 09:36:37

röviden sznoboknak - ahogy az ipod is - de mentségükre legyen - a szociális szinjáték igenis fontos akkor ha az ember egy jót d*na vagy előléptetést szeretne

pannon 2008.08.23. 09:42:21

vodafonos-e vagy, de gáz, az olyan mintha azt mondanád turkálóból öltözöl.
nem értem az ipodot, mp3 lejátszót olcsóbban is kapsz és már szinte az összes telefon kezel mp3mat, ipone, tudsz vele netezni, nagy kaland szinte az összes mobilra telepíthető opera mini, és tudsz velük böngészni.már most annyi funkció van minden telefonon, hogy az ember a felét sem használja, én mindig fejből tárcsázok, ha lehet, mert ha megint ellopják a telefonom legalább a legfontosabb számokat tudni fogom.
Az hogy mi az a macbook csak gyanítom, hogy a notebook-laptop mackes parasztvakítós neve, hát a pc olcsóbb és könnyebb rá programot szerezni, szóval vannak az értelmes használható dolgok meg vannak a béna kinézetű csúnya apple dolgok, amik látványosak, csak használni ne kelljen.

Malachi 2008.08.23. 09:45:47

Pedig nem olyan bonyolult ez, hasonló csapás mentén el tudnám mondani, nekem miért kéne iPhone.
Az életben nem volt semmiféle Mac cumóm, ezt mégis megveszem majd. Miért?
Ha nyakamba veszem a várost, országot, 2 dologgal tudom elütni az időt, zenét hallgatok, vagy neteznék, ha tudnék, plusz ugye a mobil mindig ott figyel a zsebben. Na ezeket a dolgokat egyesíti nagyszerűen ez a kis megoldás. Ahogy láttam, nem is rosszul. Szóval teljesen okés.
Egy ilyen mobil kütyüt pontosan arra használnék szívesen, amit ez tud, telefon, sms, zene, internet, később remélem a GPS is rendben lesz, az külön plusz pont.
T-mobile-is vagyok az utolsó telefonomra a 2 év hűség alatt kifizettem kb. 250 ezret, net nélkül, ez is ok.
A drága kütyüket nyilvános helyen előkapkodásról nem tudom mit mondhatnék, ha te úgy gondolod, hogy ez ciki, akkor ott a te készülékedben van a hiba, gondold azt, hogy ez egy használati tárgy, és messze nem státusszimbólum. Ha a milliós Rolexedet villogtatnád, nem szólnék semmit, de ez így furcsa.
És bár nem döglök bele, ha éppen buszon vagy villamoson ülök és nem férek hozzá az emiljeimhez, én cseppet sem bánom, ha a zsebemben lapuló kütyü, amin zenét is hallgatok és telefonkét is használom, értesít arról is.
Nekem nem kell HTC, ez jobban tetszik.
Nos ennyi. Az éremnek mindig két oldala van.
A bejegyzésed amúgy messze a legnormálisabb a témában, amit eddig olvastam, nem elvakult és nem túlzó. Korrekt. Ha mindenki képes lenne így gondolkodni, nem lettek volna vérre menő viták a blogokon egy nyavalyás okostelefon miatt.

jajistenem 2008.08.23. 09:46:57

Azért, ha küldök egyet ingyen, elfogadod?

flimo13 2008.08.23. 09:48:32

Lquro, ha te három-négyszeres áron akarsz telefont venni, akkor csak vágyakozz a hűség korlátozására.

"inkább egy iPod nano/iPod Touch + x típusú telefon kombinációt ajánlanék"

Aki meg nem Apple-sznob, az vegyen egy telefont, ami normálisan játszik mp3-at :)

Wattafing 2008.08.23. 09:51:07

Nem áll szándékomban fikázni sem a T-Mobile-t,sem az iPhone-t.De az utóbbiról azt kell mondanom,hogy a marketingje jobb,mint a tudása.Az első generációsból van nekem is,igazából elég primkó egy darab.Na meg aztán azt sem szeretem,ha turkálnak távolról az adataimban.Az Apple elismerten ezt teszi.

Miről van szó? 2008.08.23. 09:52:43

Mi a fene az az iPod? Az egész index ettől harsog, olvasom inkább a kuruc.info -t.

truhali 2008.08.23. 09:53:44

Látszik h sosem volt mac-ed. Én kb. 15 éve folyamatosan csakis windowst használtam. 3 hete kaptam ajándékba egy macbook-ot. Azóta a windowsos gépet be sem kapcsolom csak ha egyes munkáim miatt muszáj. A macbook amúgy semmi extra, és vannak benne eleinte nehezen megszokható és nem tetsző dolgok is viszont a hangját sem hallom, ha 3 napig hagyom bekapcsolva akkor a második napon nem akar meghalni, és eccerűen kellemes vele dolgozni amit a másik gépemről nem mondhatok el. Ennyi...

nemecsek · http://nemecsek.buzz.hu 2008.08.23. 09:59:04

Irigylem azokat az embereket, akiknek annyi szabadidejük van, hogy érdemleges információt nem közlő, abszolút a magán ízlését tükröző blogokat irogatnak mindenféle témában, amit láthatóan nem is ismernek.
Azokat pedig sajnálom, akik kuruc.info-t olvasgatnak. Szegény szellemi sérültek!

DeVill 2008.08.23. 10:00:06

Részemröl azt gondolom, hogy aki habzószájú apple rajongó, az még mindíg nem jött rá, hogy valójában (OS X = BSD). Magyarul az Apple egy nyiltforráskódú linux jellegü operációs rendszerhez hozzá írt pár egyszerü kis látványos programot (amik mellesleg már léteztek is linuxra... ennyit az innovációl), lefordította, és van pofája 2szer annyiért adni, mint amit ér... ügyes marketing stratégia, csak sajnos felfordul a gyomrom töle... :-) Microsoft se sokkal jobbak, de igazából mind a kettöt kútba dobni!

Ami az iPhone-ban meg külön nem tetszik, az az a mentalitás, ahogy még megvásárlása után is pénzt húznak ki az emberböl: milyen dolog már, hogy csak ellenörzött software-t telepíthetek a saját hardware-emre??? Meg vettem nem? Akkor meg engedtessék már meg, hogy azt tegyek rá ami jól esik... :-)

Maradok a linux alapu dolgoknál :-)

tutis 2008.08.23. 10:01:52

Kiváncsi voltam, benne lesz-e most is az első ötben egy okostojás hsz, aki leszólja a blogírót és amúgy "jól" eligazítja. Nem csalódtam!
Igaz, Tony Torpedo?!
És még te is kalap: Minek jártok blogot olvasni? Valami bazi nagy művelt egyének vagytok? Ha nem tetszik valami ne olvassátok és akkor nem kell fikázni sem.
Minden egyes blog írót ledorongol valaki! Hogy ezek mit keresnek ilyen helyen? Hadd mondja már el aki akarja a véleményét, azért van már millió blogos oldal létre hozva a neten?!

Balhé 2008.08.23. 10:02:55

Valamikor a Windóz is így indult. Megvetted, használtad, jó napot. Aztán elkezdték az onlány aktíválást. Apple meg majd fizetőssé teszi az összes letöltést, aztán csókolom.
Már várom a felháborodott kásztómereket.

Áll. készülék első bekapcsolásakor lehúz mindjárt 2GB-t indulás gyanánt. Ezért az üzleteknek kell feltelepíteni a szerkezeteket, árúba bocsátás előtt. 25 perc/ifón...

Yooha 2008.08.23. 10:03:52

Akik egész nap kávézóban dolgoznak, azok a pincérek, nem? Miért kell pont nekik iPhone?

Porka Bolka 2008.08.23. 10:06:55

Bő másfél hónapja van szifon 3G-m, igaz hogy az O2-nél és nem magentáéknál. Több oka volt rá hogy ezt a szerkezet válaszottam,
- egyfelől kellett egy előfizus szám (a top-up mocskosdrága)
- másfelől kellett egy komolyabb mp3-lejátszó (régi dzsunka playeremnek a fél giga memóriája semmire sem elég)
- akartam venni egy notebookot, de egyelőre gyűjtök rá (a szifonra letöltöttem némi alkalmazást ami említett notin kellene, jó ez egyelőre és könnyebb)
- Londonnak ez a környéke ahol lakom csurom 3G, szóval elég sebesen tudok informálódni a mindenről ha nem vagyok gépközelben, vagy ha gépközelben vagyok csak mond a nyolc mag renderel és meg neteznék épp

Amúgy itt a proccos meg posh az az asztonmarten-kupé meg a mazerati, eccerű workingclass (mint én) emberkéknek van szifonjuk, semmi rongyrázás nincs benne.

Mondjuk az Egybesült Királynőségban nem is olyan irigyek az emberek mint Agyarországon.

Rainbow 2008.08.23. 10:14:11

az iPhone után meg jön majd a sz-iPhone.

nemtutis 2008.08.23. 10:17:03

tutis, Te meg minek fikázod aki beír?

CernaGeza 2008.08.23. 10:18:23

én azt vettem észre magamon, hogy ahogy telnek az évek és lassanként egyre okosabb telefonom van (nem szifon persze) Egyre jobban vágyom a régi 8210 nokiára.

kicsi volt és telefonáltam vele

mjani · http://www.kalandatengeren.hu 2008.08.23. 10:19:58

Szerintem telefonáláshoz telefont, fényképezéshez fényképezőgépet, zenehallgatáshoz mp3-at kell használni, és nem ilyen összekotyvasztott, mindent egy dobozba cuccokat. A Linux is azért stabilabb mint a windows, mert minden részfeladatot külön, csak arra kifejlesztett alkalmazással oldanak meg...

Kopasz Szuzukis 2008.08.23. 10:21:39

Elöljáróban én is nagy Apple-fan vagyok. Van otthon Apple-számítógépem, a család minden tagjának zsebében lapul egy iPod. Sőt, egy Shuffle-t a mociba is beépítettem.
DE!
Ami az iPhone körül zajlik az már engem is erősen irritál. De nem csak az iPhone, hanem úgy általában a mindenttudó okostelefon-mánia. Nem az a gond, hogy valakinek van 1-2-3db ilyen készüléke, hanem az az aggresszivitás, ahogy erre a tényre a környezetük figyelmét felhívják. Eddig még nem találkoztam olyan ájfón-tulajdonossal, akinek ne az lett volna az első mozdulata, hogy jól látható helyre kitegye szeretett kütyüjét. Amit, természetesen percenként kézbevesz, és minduntalan valamit motoszkál rajta. Idegesítő mindez akkor, ha egy tényleg fonos megbeszélés, szakmai tanácskozás közben teszik mindezt. Mintegy, zavaró tényezőnek tekintve a körülötte lévő embereket.
Azonkívül az ilyen, mindenttudó készülékek semmit sem tudnak igazán jól. Telefonnak gyengék, hangminőségük nem igazán van a topon (bár, maga a veszteséges tömörítés sem az igazi), folyamatos üzemidejük jóval rövidebb, mozgóképlejátszó képességük korlátozott, a beépített "fényképezőgép" silány.
Akinek kell, vegye meg. De ne tolják lépten-nyomon az orrom alá, hogy ők milyen "sikeres" emberek, mert ilyen kütyüt tartanak maguknál.

Okostóni 2008.08.23. 10:30:39

SKACOK!

NEM KELL AZZAL A DÍJCSOMMAGGAL MEGVENNI!

Nekem relax 100am van, amire aláírtam egy évet és úgy a 8 gigás került 99e forintba, minusz az aranykártyás pontok miatt 5000 forint (1 pont 1 forint) a 16 gigás 120e forint így.
Van IPODom os meg egy csomó ilyen kütyü, és leszarom mennyit költök ilyenre, mert jólérzem magam velük:) Ha megunom vagy feleslegesnek tartom majd eladom.

Blogerovac 2008.08.23. 10:32:30

A fogyasztói társadalom bedarál. De, ha megteheted, és jól érzed magad tőle, akkor tedd.

Nekem van egy 3.5"-os PDA-m. Lehetne okostelefon is, és akkor már a GPS okán le is nyomná funkciókban az iPhone-t. De nem használom csak GPS-re, mert kiborít a kis kijelző. Igazából már a 15"-os notebook is kicsi nekem, legközelebb 17"-ost veszek. Zsebre tenni meg nagy az iPhone. Bár a kezelőfelülete biztos élvezetes. Talán 25-30 ezret adnék is érte, hűségnyilatkozat nélkül. GPS-el 50-et is. De már azzal is túlfizetném.

Ezzel együtt, aki örömét leli benne, az tegye. A lényeg, hogy jól érezd magad az életedben!

Critmiss 2008.08.23. 10:35:41

Malachi: remélem, hogy szeretni fogod a cuccot. Mindenesetre arra mindenképpen figyelj, hogy ne hallgasd túl hangosan. :)

Cérnagéza és mjani: ahogy mondjátok.


Egyébként egy dolgot én balga elfelejtettem beleírni a posztba, de aztán nem tudtam tegnap visszajönni a blog.hu-ba, mert bugos volt: gyűlölök telefonálni.

Ezért aztán a telefon nálam nem annyira központi kérdés, ha lehet inkább nem is akarom látni. Persze egy iPhone-nal ez biztos kellemesebb lenne, de annyira biztos nem, hogy szívesen használjam erre a célra.

Malachi 2008.08.23. 10:38:16

nondebr, amiről te írsz, az azt hiszem csak a felhasználót minősíti. Nem gondolod, hogy aki nagyképű, az a nokia communicatorral is ezt csinálná? Majd ha lecseng az iPhone láz mást vesznek a barmok, és mással vakítanak majd. De akkor is meglesz még sok-sok normális felhasználó iPhone-ja és nyugisan használja majd.
Amúgy igazad van persze.
Telefont én sem használok fényképezni, az vicc, de minden másra szerintem remek. Kell hozzá egy jó füles és ott a jó zene is. :)

Esperes úr 2008.08.23. 10:39:58

Kár, hogy ennyire túl van beszélve ez az iphone-dolog, pompás kütyü pedig, de körbeszőni ideológiákkal - akármenyik oldalról - teljesen felesleges. Az egyik azt mondja, sznob faszoknak való, a másik meg imádkozik előtte.

A poszt szerzőjéhez hasonlóan ugyanilyen dilemmáim voltak, hogy vajon kell-e nekem igazán. (A t-mobile-ügy más tészta, nyolc éve van ott az előfizetésem, ami pont most járt le, a számlám eddig 11-14 között volt). Anno én sem értettem, hogy miben lehet ez akkora szám, de amikor az előző generációs cuccot a kezembe fogtam, azért azt láttam, hogy ez azért valami teljesen más dolog. Nem rohantam ugyan venni, de úgy voltam vele, hogy ha bejön ide rendes körülmények között, azért beszállok. Erre pont a westelhez érkezett: amikor szóltak, hogy van, hát megrendeltem neten. Nem álltam sorba érte, meg ilyesmi, a futár szépen kihozta, ennyi. 48-at fizettem érte, és a havi számlám kevesebb lesz, pár ezressel, mint eddig, köszönhetően annak, hogy a csomag a benne foglalt dolgokkal bőven, de bőven lefedi az igényeimet. Laptopom nincs, ha pedig belegondolok, hogy mit mást kaptam volna ennyi pénzért, akkor szerintem nem jártam szarul.

És, hogy szükségem van-e rá? egy féreg tömegfogyasztó vagyok? sznob vagyok? kütyübuzi? lehet. de azt hiszem, jól megleszek így is.

Dimebag Darrell (törölt) 2008.08.23. 10:47:38

Majd letisztulnak itt a dolgok hogy ....

Csak ki kell várni ... Végül is minden szart el lehet adni az embereknem es akik fel kiló aranyat hordanak a nyakukban azok meg is fogják venni ....

Critmiss 2008.08.23. 10:55:47

Timyyy!: látva a számlád végösszegét, úgy tűnik, hogy neked tényleg jó lehet. Biztosan sokan használják ilyen szinten a telefonjukat, én nem tartozom közéjük. Irtó alacsony a telefonszámlám.

Balassa László (törölt) 2008.08.23. 10:56:51

Szia reszemrol kulfoldon elek. lassan egy eve kaphato itt az i-phone. mac-en dolgozom i-podom is van mint neked es nekem sem kell az i-phone...minek? itt nem statuszszimbolum a telefon ....mindenki nagy ivben le...ja van egy csotrogany nokiam es kesz. Felesleges hulyeseg foleg otthon amikor valaki megveszi a rakovetkezo honapban meg vajaskenyer ha senki se latja. :) egyetertek veled.

nokütyü 2008.08.23. 11:01:13

Én a T-mobil elődjénél a westel 900 nál az első 200 előfizetőbe voltam, a kártyám még mindíg megvan, külön díjért megtarthattam, és bármikor aktiválhatnám. Viszont ezt soha nem teszem meg mert a leg inkorrektebb cég. Így nincs az a csodakütyű amiért náluk leszerződnék. Ha egy cég a maga telefonját csak egy szolgáltatón keresztül értékesíti az el kell hogy fogadja, hogy ezzel vásárlókat veszít. Az, hogy a blog író leírja a véleményét, az nem sérelem, hanem egy teljesen logikus cikk, hogy egyesek a lelküket is eladják ha valamit megakarnak szerezni. Ettől még ők is emberek, de tudomásul kell venni, hogy van akinek elvei vannak és következetesen elutasítja az ajánlatot.

Tikko 2008.08.23. 11:09:03

a MAC ikomat luzer kockáknak való... ezért használom én is a nap 20 órájában!

Okostóni 2008.08.23. 11:11:48

A fogyasztói társadalom körüli lihegést nem értem annyira. TÉNY hogy vannak olyanok akik azért vesznek ilyeneket hogy irigykedjenek rá, de tessék belátni hogy van egy réteg aki odavan a technikáért. Nem bálványozza (az beteges) hanem szereti és KI IS HASZNÁLJA. Évek óta okostelefonjaim vannak, és azokat a funkciókat használom amitől többek mint egy sima telefon. Volt olyan is amikor azt mondtam hogy most nem kell semmi és vettem egy sima 12e forintos samsungot és boldog voltam azzal is. A Iphone az én szememmel alapból buta egy átlag telefonhoz képest, amitől több lesz az az alkalmazások amik rá lettek telepítve. A 8 gigásat vettem mert van ipod nano-m, és nekem pl. eszembe se jutna ezen videózni vagy mp3at hallgatni főleg az akksi miatt. Fiatalok vagyunk, ha már lakást nem lehet venni csak 500 éves "hűségnyilatkozattal a bank felé" akkor had érezzük jól MOST magunkat kicsit, ésszerü prioritásokkal nem más terhére. Én nem iszom, nem cigizem, nem drogozom. Az ilyen faszságokra elköltött pénz simán kevesebb mint amit más önkárosításra elcsesz.

nemtutis 2008.08.23. 11:12:32

nokütyü ritka egy bohóc vagy... 200 előfizetőbe? Előfizetőben, de mindegy nem a helyesírás a lényeg. Akkora arcod van, hogy zsírozni kell az ajtót mikor bemész rajta. 200-ban voltál benn? Lol..
Miért vesztene vásárlókat? Majd megveszi aki akarja (ha eddig nem tette meg) a zugGSM-boltokban, oszt' jólvan, nem kell azokat félteni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.23. 11:12:45

Az Apple cuccok nem műszakilag jobbak, mint mások.
Viszont az Apple tud olyan felhasználói felületet csinálni, ami nem csak szép, hanem könnyen kezelhető és könnyen tanulható, sőt, élvezet használni.
A többi cég (akár okostelefonban, akár számítógépen) csak próbál.
És mivel ugye az ilyen készülékek használata ezen felületen keresztül történik, nagyon nem mindegy, hogy egy gyárilag jól kinéző, ötletes és magától értetődően gördülékenyen használható rendszer-e, amit örömmel használok, vagy olyan, amit nem tetszetős és nehézkes a használata, és ha használnom kell, folyton ezt gondolom "jaj ne, már megint..."
Azért szoftver ergonómiából és designból a konkurrenseknek van mit tanulnia az Apple-től.

Okostóni 2008.08.23. 11:15:51

A szolgáltatókról annyit hogy nem kedvencem egyik se, de a T a legkevésbé rossz (szerintem)

a Pannon sunyi bújtatott áremelkedésekkel szivatja a népet
a Vodának olyan béna számlázási rendszere van, hogy egy év alatt kábé kétszer kaptuk meg rendesen a számlát, a többi olyan volt hogy késve megkaptuk és jött az sms két nap múlva hogy fizessük be azonnal vagy korlátoznak.

Esperes úr 2008.08.23. 11:16:20

zazie:

szerintem is sokan vesznek így, és ha már egy haldokló telefont kell lecserélni, akkor pláne jó. Minden más esetben, például ha más szolgáltatónál lennék, vagy lenne laptopom, pda-m, gps-em, meg effélék, akkor biztos, hogy ugyanúgy döntök mint te, és nem veszek.

Ha pedig eléggé elterjed, akkor nem lesz ciki elővenni sem - mint anno a mezei mobiloknál, eleinte státusszimbólum volt, ma pedig már több telefon van, mint a lakosság összlétszáma. Most még egy darabig lesznek, akik villognak vele, lesznek, akik a használók után köpnek, de idővel megszokott lesz ez is, majd lecseng az őrület, hogy más lépjen a helyébe. Ki emlékszik már a tamagocsira is, pedig, ha volt valami igazán eldeformált faszság a világon, akkor az az volt:)

-The Godfather- 2008.08.23. 11:18:31

nem tudom mit areneztok. nem kotelezo alairni a husegnyilatkozatot! ki kell csengetni a telefon teljes arat es tietek a telefon. nehogy azt higyjetek, hogy husegnyilatkozat nelkul 90-990ft-ert fogja adni barmely szolgaltato a keszulekeket. ezek nem annyiba kerulnek am. pont a husegetekert cserebe adja (szinte) ajandekba a telefonokat.
az iphone-os tortenetnel pedig nem kizarolag a t-mobilt kellene szidni, mert az almasok is nyakig benne vannak ebben a kizarolagos forgalmazas dologban.

no 2008.08.23. 11:25:21

Jólét van ...látom

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2008.08.23. 11:29:06

Elolvastam a cikket és egyetértek veled. Az én hozzáállásom annyiban különbözik, hogy 50e Ft-ból vennék telefont meg mp3 kütyüt és azt a 200e Ft-ot meg nézegetném az asztalon.

Esperes úr 2008.08.23. 11:33:37

spock: azért a telefonálásod két évnyi költségét még vond le abból a 200-ból

Tarajos Goethe 2008.08.23. 11:38:19

Az ájfón pont arra való mint a vibrátor!
Címlapra lehet vele kerülni !

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2008.08.23. 11:45:06

Az igaz, hogy ha nem lenne pda-ám és működő telefonom akkor kevésbé lennék elutasító.
timyyy igazad lehet, a díjcsomaghoz nem értek.

Kopasz Mercis 2008.08.23. 11:57:08

Elöljáróban annyit: két 60GB iPod-ot és két iPhone-t 3G vettem.
Hulladék mind.
És itt nem csak a kezelhetőségről beszélek, a hozzáadott, ja nem adott hanem sok pénzért vásárolt szoftverekről is.

Kiadványszerkesztéssel foglalkoztam, az apple gépek is pont úgy fagytak mint a pc-k.

Az egész csak parasztvakítás.

stefan · http://www.iphone3gmobil.com 2008.08.23. 11:57:09

Már az a tény, hogy egy telefon ekkora vitát gerjeszt, jelent valamit. Nem kell szeretni, de az tény, hogy van egy két szolgáltatása, amit egyetlen más telefonban nem találsz meg. Mindenkinek ajánlom a kipróbálását.

avirex801 2008.08.23. 12:34:46

ha valaki vodafonos,miért baj? Szerintem egyáltalán nem mérvadó,hogy kinek mi a telefonszáma,az viszont már igen,hogy egy tank benzint spórolok a vodának köszönhetően havonta..

avirex801 2008.08.23. 12:44:39

nondebr,te mirol irsz? -eppen az volt a lenyeg,hogy az iphone hype-ot nem toltak a mediaban egyaltalan. OK,a MOM-ban volt egy kis bevezeto parade,de egyebkent nem ment minden este a Tenyek elott a visszaszamlalas,hogy " meg 3 nap",masnap "meg 2 nap" sot a neten sem bukkantal lepten-nyomon IPHONE hirdetesre.. Szoval szerintem nem volt tulreklamozva..

Etniez 2008.08.23. 12:47:19


Nem akarok beleszólni egy hitvitába, csak pár kérdést tennék fel:

-Megér egy "telefon" 180.000 Forintot?
Mit tud? Lehet internetezni? Lehet mp3-at hallgatni? Lehet rá programokat telepíteni?Csak azért kérdezem, mert ezért az árért egy középkategóriás laptopot lehet venni. Vagy egy Symbianos Nokiát egy Iaudio mp4 lejátszóval.
Nem szeretem az Apple termékeit, mert egyrészt a Sony-hoz hasonlóan a saját szabványaikat erőltetik és minden plusz dolgot fizetőssé tesznek, de ez itt most mindegy. Az viszont nem, hogy meg kell fizetned a 20-30%-os "hype-felárat".

-Beszélgetni veszed ezt a telefont?
A T-mobile sok száz percet ad, pedig ehhez a telefonhoz nem beszélgetési idő kellene, hanem adatforgalom. Kizártnak tartom, hogy valaki telefonálni, vagy sms-zni vesz ilyen telefont. Az külön felháborító, hogy csak hálózaton belül van ingyen az sms.

Szerintem így lenne értelmes a vásárló szempontjából:

100-200 perc beszélgetés bárhová, bármikor
4-8 giga adatforgalom
50-100 sms bárhová

Jelezném, hogy ez csak az én szubjektív véleményem volt, tőlem mindenki arra költi a pénzét, amire akarja.

Bambano 2008.08.23. 12:51:31

Ha veszel új autót, a gari idejére csak márkaszervizben illik javíttatni, különben lőttek a garinak. Ergo ott is van valamiféle "hűségszerződés".

Aki meg 12 évig egy szolgáltatónál van, az miért nem használja ki a kedvezményeket?

Telefonnak nokia, netezni wibrain vagy nokia n800/n810. HTC, iPhone felejtős.

Esperes úr 2008.08.23. 13:07:44

etniez, és sem szivesen állok be valamelyik sorba, de pár dolog:
- a laptophoz is kell fizetned adatforgalmat, és ott van még a telefonköltség is

- eddig csak nokiát használtam, de a symbiant évek alatt sem sikerült megszeretnem

- a szabvány-hülyeséggel egyetértek, de ez most speciel elketyeg szépen a vindózzal is, a plusz dolgok pedig egyelőre nem is hiányoznak, egyre több lesz, sok köztük ingyenes, majd meglátjuk.

- tetszik a csomag, amit összeállítottál, nekem is jó lenne, de a 2 gb talán elég. itt egy idevágó cikk:

appleblog.blog.hu/2008/08/18/mire_eleg_egy_iphone3g_elofizetes

Etniez 2008.08.23. 13:21:24

Timyyy!
"a laptophoz is kell fizetned adatforgalmat, és ott van még a telefonköltség is."

Ehhez is, ez csak a készülék ára. 24*10.000 a havi díj + kezdő részlet (28.000). Középkategóriás laptopot veszel adatforgalommal együtt, ugyanennyiért.

He 2008.08.23. 13:30:18

Szóval "sóher vagy" de tele vagy kur*a drága MAC cuccokkal, mindjárt elkezdelek sajnálni... viszont érzékeny vagy valami sejtelmes "áremelésre" (marha jó vásár lehetett áttérned a vodafone-hoz) leírnád hogy pontosan mi volt az ? Percdíjak nem emelkedtek a lakossági díjcsomagokban pl.

dzsugasvili 2008.08.23. 13:31:55

Az Edigital honlapján most láttam egy HTC készüléket, ha tetszik okostelefont, ami pontosan ugyanerre lett kitalálva, csak éppen megvehető kártyfüggetlenül, és sok dologban még nagyobb is a tudása. Tehát nagy érintőképernyő, HSDPA kompatibilis, nem csak 3G, van benne gps funkció, de nem cellainfós kamu, hanem igazi, műholdas, lehet rá tenni IGO-t, és akkor ezt a funkciót is ellátja, Windows alapú az oprendszere, és rohadtul egy percet se kell sorbanállni érte, mert van olyan üzlet, ahol raktáron van. Tesztet és véleményt is olvastam róla, mindenütt dicsérték. Emellett meg olyan szolgáltatónál maradsz, amilyet akarsz, és egyáltalán nem kötelező elmebejos 10 vagy 17 ezer ft-os havidíjat fizetni a használatért. Úgyhogy ha kellene ilyen, illetve ha nem sajnálnék ennyi pénzt telefonra, sokkal inkább ezt venném.

He 2008.08.23. 13:33:17

Ja igen, tudjátok hogy én meg miért NEM vennék ájfont ? Nincs benne MMS, rádió, magyar karakterek, nincs videótelefon, nincs beépített modem ( nem tudsz gépen neztezni vele ), nem tudok blútoszon átküldeni semmi jót másik telefonra. Ja ez mind semmi ? Elégedjek meg azzal hogy szép ? Inkább nem...

GeorgeBlack 2008.08.23. 13:36:31

Ha a zenehallgatás szerinted halláskárosodást okoz, akkor miért nem dobod az iPododat a kukába?
Amúgy meg mindenki olyan telót vesz, amilyet akar. Sőt tőlem még arcoskodhat is vele, egyszer majd csak kikapják a kezéből a Blahán.

ZaZie 2008.08.23. 14:07:00

Hát He: meg fogsz lepődni, de nagyon sokat emeltek annak idején, teljesen suttyomban. Igaz, régen történt, kábé 2000-ben.

A másik meg, hogy tényleg sóher vagyok, mert csak olyan dolgokra költök, amikre szerintem megéri. Az Apple cuccok pedig a legtöbb esetben ilyenek.

GeorgeBlack: a zenehallgatás ilyen kütyükön akkor okoz halláskárosodást, ha közlekedés közben használod. Csendes környezetben nem olyan vészes. Csak erre vonatkozott a kijelentésem, de mindenki azt ért félre, amit akar.

S. Annyi 2008.08.23. 14:08:25

Szerintem meg a haverommal elmegyünk sörözni, kkapcsolom a 4000 forintos alap telefonomat, amiből még a játékokat is kitöröltem, mert zavartak és beszélgetünk. Otthon van a számítógép, van külön fényképezőgép oszt' annyi.

elegance 2008.08.23. 14:09:09

Igazából tényleg az a baj, hogy rákényszerítenek a T-Mobile-ra. Saját cégemnek pannonos előfizetései vannak, sajnos havi többszázezer forintot költök telefonszámlára, mégsem tudok iphone-t venni a saját szolgálatatómnál. Azt a felvilágosítást kaptam, hogy a pannon és a Vodafone a Versenyhivatalnál panaszt tett törvénysértés miatt az iphone-nal kapcsolatban. Akkor most váltsak szolgálatatót? Nem, megveszem normál áron és szentéségelek.

S. Annyi 2008.08.23. 14:09:22

KŐCSÉ-FOGYASSZÁ_DÓGOZZÁ-ÖREGEGGYÉ-HAJJÁ

kzol 2008.08.23. 14:35:11

"nokütyü 2008.08.23. 11:01:13
Én a T-mobil elődjénél a westel 900 nál az első 200 előfizetőbe voltam, a kártyám még mindíg megvan, külön díjért megtarthattam, és bármikor aktiválhatnám."

Milyen kategóriában sikerült az első 200 közé keveredni? Majd akkor legyen nagy a szád, ha a számod úgy néz ki, hogy 0630930-x-x-x-x. Aki tudja mit jelent, az úgyis érti.

Zorro 2008.08.23. 14:49:15

Azt irtad, hogy nem hallgatsz zenét mert rombolja a hallásod, egész pontosan ezt:
"zenehallgatás dettó, de az meg a halláskárosító hatása miatt"
Akkor minek van iPodod? Háttértárnak használod? Igy nem csoda ha kibirta a 6évet :-D

Okostóni 2008.08.23. 14:57:58

Emberek olvasta valaki amit leírtam??

99e (8GB) /120e(16GB) forint + relax 100 havi 3200 Ft ami teljesen lebeszélhető egy év aláírásával. NAAA??

N E M K Ö T E L E Z Ő
-----------------------

azokat a díjcsomagokat választani amit leírtak!

epöl 2008.08.23. 16:28:00

Panaszt tett törvénysértés miatt a versenyhivatalnál ?! Ez elég nevetséges :) úgy tudtam az egész világon csak a T-mobile árulhatja, mármint szolgáltatókat tekintve...

Critmiss 2008.08.23. 17:32:18

Jajj, Zorro, olvasd el mégegyszer. Javaslom a hozzászólások böngészését is.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.24. 11:21:02

Bambanő,
Tévedés.
1400/2002/EK rendelete, alias "csoportmentesítő rendelet" szerint a kereskedő nem kötheti a karbantartást egy meghatározott csoporthoz (márkaszervizek).
Más kérdés, hogy a magyar forgalmazók többnyire nagy ívben leszarják ezt...

Humphrey 2008.08.27. 09:41:55

szerintem a dolgot fordítva kell megközelíteni:
kell-e egyáltalán PDA valakinek vagy sem. és ha a válasz igen akkor megnézni a választékot...
(ebben van az Apple zsenialitása, a piac az iPhone tekinti de facto 'A' pda-nak ahogy aziPod-ot 'AZ' mp3 lejátszónak)
akinek tényleg kell PDA, az jó ha tudja, hogy kütyü külsején kívül (amiben az Apple cuccok hagyományosan verhetetlenek -nem értem miért csak ők tudnak igazán izléses holmikat gyártani) az oprendszer sokkal többet számít mint a számítógépeknél: mig az xp is jó, MacOS is jó addig a Win mobilnál undorítóbb béna szart nem nagyon lehet elképzelni (tudom, nekem van egy céges hiper-szuper 'trendi' htc-m ami fiók alján rohad, és a saját Nokiámat használom), mig a iPhone jó - tehát akkor az iPhone-nak már lehet esélye. Ráadásul tényleg szép.
De spec. nekem PDA nem is kell: telefonálni-smsezni egy jó mobillal sokkal jobb...
süti beállítások módosítása