Critical Miss

Mondja meg neked az internetdoktor

2008. december 01. 07:17 - Critmiss

Nem véletlenül ritkultak meg a bejegyzéseim, de ígérem, ez nem lesz tartós. Mindenesetre egyrészt valóban elgondolkoztam az internetfüggőségen és újra bemutatkoztam a konyhának többek között, másrészt az internetdoktor azt mondta amikor ritka alkalmakkor találkoztunk, hogy pihenjek.

Merthogy nekem ő a legmegbízhatóbb forrásom, ha a betegségekről van szó. És a New York Times szerint ezzel nem vagyok egyedül. Persze mindenki, vagy legalábbis a felhasználók háromnegyed része szörföl a szimptómái alapján a lehetséges betegségek után kutatva, de én, hát én mindig.

Az orvosok szerint ez egész hasznos, mert viszonylag értelmesen el lehet beszélgetni a páciensekkel a betegségekről, meg főleg a komolyabb betegségekben szenvedők számára nagyon fontos lehet a különböző eü-honlapok közösségének ereje.

A Microsoft szerint viszont ez nem feltétlenül hasznos, mert sokan, vagy legalábbis a szájberchondriások (igen, így nevezték el pár éve) egy kis fejfájás alapján rögtön arra következtetnek, hogy agydaganatuk van. Merthogy a legtöbben csak az első pár találatot böngészik át, ami csalóka, mert a durvább betegségekről értelemszerűen több bejegyzés, honlap születik. És ezért blablabla, azon dolgoznak, hogy a keresőjük valamennyire beleszóljon a folyamatba, segítsenek a felhasználóknak és a jobb találatok felé terelgessék őket.

Én eddig egyszer diagnosztizáltam félre magam, amikor arra kezdtem gyanakodni, hogy cukorbeteg vagyok. Még tesztet is vettem! Aztán kiderült, hogy egy egyszerűbb, de azért nem teljesen komolytalan ügy volt a háttérben. A második tippem volt, és be is jött.

Ha már itt tartunk, hozzám hasonló hipochondriásoknak ajánlom a következő szolgáltatásokat (ha esetleg még nem találtatok volna rájuk):

Betegszoba - ezen a közösségi site-on a felhasználók jelölgetik be, hogy milyen betegségüknek milyen tünete volt, és hogyan gyógyultak meg. Még több olyan van, amiről kevés gyűjtés született, de például az influenzások sok információt megtudhatnak, alternatív megoldásokkal együtt.

Aztán ha sem magunkban, sem a többiekben nem bízunk, de még mindig nem szánjuk rá magunkat egy dokira, akkor jó lesz az Orvostudakozó. Ott feltehetjük a kérdéseinket, a dokik válaszolnak, a többiek meg olvassák. Régen a MediCentrum mondta meg nekem, hogy "most rögtön menjek kórházba", de mára egész jó megoldások születnek nekünk, hipochondriásoknak.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr82793862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.12.01. 10:29:46

Nekem internet nélkül is sikerült "diagnosztizálnom" magam, egy egész hétvégét végighisztizni, hogy úristen, most mi lesz. Aztán hétfő hajnalban azt mondta a doki, hogy relax, nincs semmi. Egészen szánalmasnak éreztem magam :))

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.12.01. 12:37:38

Oda se neki, a lényeg, hogy akkor legalább nem volt semmi baj.

tucatnev 2008.12.01. 14:13:59

Ehh... ..nem szeretem az ilyen játékoksat, de:
játék tucatnev.freeblog.hu/archives/2008/12/01/7_titok/

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.12.01. 15:26:38

Hát jól feladtad a leckét! Gondolkozom a megvalósításon. Mindenesetre köszönöm.

Critmiss 2008.12.15. 21:13:06

Nem szeretnék nagy jelentőséget tulajdonítani ennek, de szerintem ez a bejegyzés erősen inspirálta a következő Népszabis cikket: nol.hu/tud-tech/lap-20081215-20081215-37

Critmiss 2008.12.15. 21:14:15

Gondolom egy sajtóközleménnyel együtt. Az adhatta meg a kezdő lökést. Egyébként jó cikk.
süti beállítások módosítása