Critical Miss

Életfordító zenék

2009. január 23. 07:01 - Critmiss

Pont kérdeztem az emberemet, hogy neki mik voltak azok a zenék, filmek satöbbik, amik megváltoztatták az életét, jól megbeszéltük, de aztán nem foglalkoztam a témával. Ezzel szemben egy CNN riporter plusz a Jezebel igen, igaz csak a zenére koncentrálva.

Ott az volt az olvasók feladata, hogy gondolják át, mi volt az a zene, amitől megszerették a zenehallgatást vagy egy bizonyos típusú zenét, és hogy még mindig akkora élményt nyújt-e.

Kínos, dehát legyünk nyíltak és őszinték: nekem az Alice in Chains Jar of Flies című albuma volt az. Ne kérdezzétek miért. Mindenesetre a dolog úgy történt, hogy egy nagyon hosszú utazás során már az összes kazimat széthallgattam a walkmanemmel, úgyhogy elkértem a lógós hajú legjobb barátnőmtől a fura kazettáit. (Én cicababának indultam, csak a történelmi hűség kedvéért). Szóval az első kazetta, amit betettem, az az Alice in Chains volt. Teljesen az üléshez szögezett, rögtön többször egymás után meghallgattam. Úgyhogy ezután már tényleg nem volt olyan nagy ugrás a másik kazetta, a Pál Utcai Fiúk. Szóval mire hazaértem, minden teljesen megváltozott.

 

Már az első héten beszereztem egy Kispál és a Borz kazettát és egy ronda, kinyúlt pulóvert.

Ma már nem találom olyan nagy számnak az Alice in Chainst, de hálás vagyok azért a kaziért. Ki tudja, máskülönben mi lett volna belőlem?

Kinek mi volt a sorsfordító zene? Film? Kép? Bármi. 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr81882712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betonpanda 2009.01.23. 10:21:10

lauryn hill kazetta, 8.-ban. kb. 1200-1300 forint lehetett, nehezen spóroltam össze. lyukas órában mentem el megvenni, és marha büszke voltam magamra.
aztán utána 1-2 évvel adtak a barátnőim is valami nirvanát meg kispált, de erre nem emlékszem pontosan, sokkal maradandóbb élmény volt a viva 2 csatorna, egy csomó zenészt ott hallottam először. na meg charlotte roche kísérleti tévéműsora, az az ami igazán sorsfordító volt.

Critmiss 2009.01.23. 10:59:34

Charlotte Roche! Hát igen, róla sokat hallottam.
Nekem egyébként az első kaziberuházásom Madonnától az Immaculate Collection volt. Szabályos túra volt, sokat spóroltam, aztán megszerveztem a helyet és az időpontot. Kábé 10 voltam, vagy ilyesmi.

efpe · http://efpe.hu 2009.01.23. 11:43:13

Hetkoznapi Csalodasok: Hangulatjelentes. Akkor valtozott meg bennem valami 13 evesen :)

Critmiss 2009.01.23. 12:01:59

Úgy látszik ez a 12-13 éves időszak nagyon meghatározó. :)

Taurusz 2009.01.23. 16:51:48

Alice Cooper: Lost in amerika, és a Bad of nails. Ott volt az első fordulópont nálam. Aztán a Ten - Blind Guardian - Therion - Edguy fordított ismét rajtam. De nekem 14 éves koromban jött az első. Későn érő típus vagyok :D .

Critmiss 2009.01.24. 20:26:09

:) Ezek közül egyedül Alice Coopert ismerem névről és arcról, plusz egy számát. A többinek még a nevét sem hallottam életemben. :)

2009.02.01. 17:22:22

beastie boys 11évesen
süti beállítások módosítása