Critical Miss

525x butább

2009. február 05. 07:03 - Critmiss

Mindig érdeklődéssel nézem a reklámokat. Megnézem a tévében, az utcán, szinte az összes kiadványban, szórólapon, mindenen. A Pesti Estet például csak ezért veszem el. Tök sokat lehet belőle tanulni, még úgy is, hogy nem ez a szakmám.

Szóval a jó ötleteket nagyon tudom díjazni, ami nem új dolog, az addict ugye erre épít. Kifejezetten tetszett például valamelyik Penelope Cruz-os L'Oreal reklámban az a fősor vagy mi (majd javítson ki valaki lécci), hogy "Mindenki erről beszél!". Szerintem teljesen passzol.

Az egyik legújabb szempillaspirál kampány Eva Longoriával viszont annyira gáz, hogy nem tudok szó nélkül elmenni mellette.

"12x látványosabb" pillák?!

"12x látványosabb" pillák?!!!

"12x..." Most komolyan?

Ezt hogy tudták kitalálni? Valaki benyögte egy brainstormingon, az oké. De hogy az tovább és tovább gyűrűzött egészen az ügyfél globálfszom marketingigazgatójáig és még ott is elfogadták... egészen elképesztő.

Mert mióta van a látványosságnak mérőszáma? És ha annak van, akkor van a grandiózusságnak is? Mérni lehet akkor a melegszívűséget és a jóságot, vagy negatív tartományokban a fukarságot és a csökönyösséget is? És a butaságot? Ha azt lehet mérni, akkor biztosan nagyon rossz adat jön ki erre a reklámra.

Nem is feltétlenül az a baj, hogy teljes baromság az egyik fő üzenet, hanem hogy tényleg azt gondolták, hogy a nők ezt minden további nélkül be fogják kajálni. Hogy ezt érdemlik. Na igen, és itt változik meg kicsit a fő szlogen értelme: "Mert megérdemlem". Most azt kell mondanom, hogy nem. Ezt nem.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr15923188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rroderik · http://rroderik.freeblog.hu 2009.02.05. 10:57:20

Azért gondolom, hogy ez valahogyan alátámasztható tudományosan, mert ezek a kozmetikai multik nem engedhetik meg maguknak, hogy valaki utánanézzen a dolognak (pl: fogyasztóvédelem) és nagyon besüljenek. Fénytanból rémlik a Snell-törvény, illetve a Fresnel-egyenletek, amik a fény intenzitással, meg a visszaverődések intenzitásával foglalkoznak. Ezeknek a dolgoknak utánanéznék. Ettől még lehet, hogy hülyeség az egész, de nagyon sok jelenség, még a szempillaspirálok fényessége is modellezhető matematikailag...

Critmiss 2009.02.05. 12:40:01

Tökjó a hozzáállásod. :) Ennek ellenére azt gondolom, hogy sajnos nettó nőbutítás zajlik. Erre példa, hogy az Egyesült Királyságban ma már oda kell írni a szempillaspirál-reklámokhoz, hogy "képünk csak illusztráció", vagy talán azt is, hogy műszempillát használtak (?). Ezt nem tudom pontosan, de utánanézek. Mindenesetre ezt csak azóta teszik, hogy egy felháborodott TV-néző bepanaszolta az éppen szegény Penelope Cruzzal készült reklámot. Tehát addig mennek el, amíg csak lehet.
Ilyen szabályozásokra itthon is szükség lenne szerintem, én nagyon pikkelek a szempillaspirál-maffiára. :D

rroderik · http://rroderik.freeblog.hu 2009.02.05. 13:49:23

Biztos, hogy ez a reklám korunk "mennyiségorientáltságára" is rá kíván játszani, amiért nem egy-az-egyben felelős, persze tovább generálja azt. Ha ezt elfogadjuk adottságként, akkor - elképesztő konnotációs mezeje lévén - a "12" gyönyörű választásnak tűnik, nézd csak: en.wikipedia.org/wiki/12_(number)

Azt legalábbis mindenképp elfogadhatjuk, hogy a kreatív ügynökségnek elegendő muníció állt rendelkezésére, hogy lebilincseljék az ügyfelet.

Persze, azzal együtt, hogy én is átlátok az ilyesmiken, sokszor azt veszem észre, hogy ott állok a boltban egy polc előtt, jó mondjuk, nem szempillaspirál, hanem fogkrém, és csak ilyen, hasonló "törékeny" információk állnak rendelkezésemre a döntéshez.

Igazad van, legyen szabályozás, az legalább munkát ad az embereknek.

Munkaidőn kívül meg elmondhatjuk nekik, ahogy te is teszed, hogy az igazán fontos dolgok nem a polcon vannak.

Aggie 2009.02.06. 09:33:49

@ZaZie:
en errol nem tudok, hogy ki kellene irni. Nem Amerikaban van igy?
Angolul ez 12x more impact szlogennel megy - ami azert nekem kicsit mast jelent. Meg egy szam jelenik meg a 2x nagyobb kefe - es innen rroderickre hagyom, hogy kiszamolja, hogy a snell-torveny szerint mennyi a tobbi tenyezo hatasa a 12x-bol :)))
Melyik reklam nem nobutitas? Ennek ellenere a L'Oreal szlogen, brand, kommunikacio nagyon tetszik. Az mar mas kerdes, hogy en kozel 10 eve ugyanazt az Estee Lauder mascarat hasznalom es mindig repteren vasarolok..
süti beállítások módosítása