Critical Miss

Hát kösz

2009. március 27. 07:03 - Critmiss

Kognitív disszonanciába kerültem: feloldhatatlan helyzetbe hozott ez az új McDonald's szendvics, az M. Ugyanis nézzétek csak, milyen szlogennel subheadline-nal (!!!) hirdetik:

Megismétlem a gyengébb szeműek kedvéért: "Színtiszta, zamatos marhahússal."

Ezek szerint eddig nem is rendes marhahúst ettem, hanem valamilyen katyvaszt. Marhahúst - valamivel. Azzal még ki tudnék egyezni, hogy ez kicsit jobb, mert mondjuk megmasszírozzák a bocikat, míg a mezőn legelésznek és sörrel itatják őket, de ezzel a szlogennel vajon mit akartak?

Nem változtat a dolgon, hogy aztán odaírják, hogy kiváló minőségű marhahús van benne.

Én rögtön kényelmetlenül éreztem magam, mert arra gondoltam, hogy nem vagyok normális, hogy szemetet zabálok. Emiatt én lehet, hogy mostmár sokkal kevesebbszer fogok sajtburgerezni, sőt.

Mindenesetre lehet, hogy ez a kampány magasan pozicionálta az új terméket, de hogy a régieket teljesen a mélybe rántotta ezzel a szlogennel subheadline-nal (!!!!), az is tuti. Ezért én ezt egy hatalmas nagy FAIL-re értékelem.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr451028080

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: legends of tomorrow s03e06 2018.02.23. 14:46:09

Bicikli bolt - A kerékpár defektről - Bicikli bolt

Trackback: legends of tomorrow s03e06 2018.02.13. 21:17:46

Kerékpár bolt - Kerékpár turizmus - Kerékpár bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.03.27. 11:32:23

Nem gondoltak ebbe bele, az tuti. FAIL

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.03.27. 12:18:52

Ez szerintem megeggyezik a mosópor reklámokkal.

"A mostani xy power 70 %-al jobban távolítja el a fű és egyéb foltokat mint az eddigiek, most vedd meg mert gyorsan elfogy"

Szóval ez kb ugyanez, és csatlakozom Rabbit-hoz, hogy erre senki nem gondolt

ethan blow 2009.03.27. 12:38:45

Srácok, a szendvics viszont kurvajó, és egyáltalán nem kötelező ezt enni, csak ha megtetszik. az összetevők pontos, lekövethető listáját pedig átveheted a Mekiben, minden termékről.

Színtiszta marhahússal készült, nem csirkéből, érted?

ethan blow 2009.03.27. 12:49:21

Másrészt ha már reklámokat kritizálsz ily kellemes szóhasználattal, a vicces "kognitív disszonancia" erőltetésével, talán beszéljük meg, melyik a szlogen ezen a hirdetésen:

van egy Headline:
Egy szendvics hozzáértőknek.

Van egy subheadline:
Színtiszta, zamatos marhahússal.

vagy egy kvázi bodycopy, ami a termék leírása.

És van egy szlogen:
I'm lovin it...(ami a pohárra került fel végül, úgy tűnik)

Nos, zazi, ez az óra ingyen volt, de a következőért dupla pénzt kérek, oks?

bodzasfanta_ (törölt) · http://bodzasfanta.hu 2009.03.27. 13:21:07

viszont nagyon finom (: sőt,
szerintem a legjobb szendvics ever a magyar
mcdonalds-okban

Critmiss 2009.03.27. 14:34:26

Kedves bulgakov, láthatóan meglehetősen kompetens és precíz reklámszakember vagy, aki még önálló PSR-tevékenységet is folytat szabadidejében és fáradságos munkával okítja az ostobákat.

Az általad jogosan (!) kiemelt hiba miatt teljesen biztos, hogy nem fogok tudni aludni és igazából nagyon erősen fontolgatom, hogy kiköltözöm Rókabokorba egy tanyára.

Szóval szuper, hogy felhívtad a figyelmemet egy jelentős tévedésre. Az viszont szembeötlő, mennyire nem akarod érteni a poszt lényegét.

Mindenesetre én most nem spórolom meg neked a munkát, ezért azt mondanám, olvasd el újra.

Critmiss 2009.03.27. 14:38:10

Kijavítottam a hibát, hogy ne maradjunk itt szégyenben. De majd ne engem hibáztassatok, ha egy kávéházi beszélgetésben elejtett subheadline miatt teljesen hülyének néznek titeket.

ethan blow 2009.03.27. 16:59:32

köszönöm, zazie, szeretem a pontosságot, jól látod. a poszt lényegét pedig megbeszéltem két tanult kolegámmal, így már képben vagyok magam is, (tehát ha ez "A marhahús", akkor mi a többi, ugye? semmiképpen sem: ez IS színtiszta marhahús, mint ahogy általában a többi mellé is odaírják, ha az, mert volt egypár, az egyik ilyen printen pl. azt mondták, csak sót és borsot adnak a marhához, azt még túlélték valahogy:))
s most rajtad a sor, hogy elemezd, amit írtam, így lassan mindeketten megértjük a másikat. such a beautiful world...

Critmiss 2009.03.27. 17:31:28

Két kollega bevonása = valódi akarat! :) Értem, hogy a többi mellé is odaírják, sőt valóban volt ilyen sózós-borsozós kijelentés is korábban.

Viszont azzal, hogy subheadline-ná, azaz üzenetté emelték, hogy ez színtiszta marhahús, lenullázták a korábbi kampányokat.

Subheadline-ként (és szerintem egyébként is) egy kiemelt, fontos, megkülönböztető terméktulajdonsággá válik, hogy ez a hús színtiszta - azaz nem pacsmagolt.

És ez gond. Mindannyian tudjuk és érzékeljük, hogy a megkülönböztető terméktulajdonság ebben a kampányban a kiemelkedő minőség - mittomén: marhahús a maga teljességében; a marhahús esszenciája, stb van ebben a szendóban.

De ha azt állítom, hogy ez színtiszta marhából van, nem azt mondom, hogy kiemelkedő a minősége, hanem csak az összetételére utalok. No logic!

Viszont ha meg azt fogadjuk el, hogy a kiváló minőség abból adódik, hogy ez a cucc színtiszta marhából van, akkor meg azt állítjuk, hogy a többi termék, aminél ez jobb, nem rendes marhából van, hanem csak valami darálék.

Előre is elnézést kérek, ha nem megfelelő terminológiát használtam. Mivel most két ember kommunikál, asszem nem muszáj csak a szavakon tornáznunk - legalábbis egymás kommentjeit illetően. A poszt témájával kapcsolatban viszont jogos és szükséges. :)

ethan blow 2009.03.27. 18:17:01

okés. nem én vagyok Ronald McDonald, tehát ennyire azért nem szeretnék belemenni a dzsungelbe, ez nem Vietnam, itt vannak szabályok, de empatikus vagyok, tehát:

szerintem annyi, hogy ez nem azt mondja, hogy a többi nem marhahúsból van, hanem elmondja, hogy ez ("is", ezt kihagyták valóban) színtiszta marhahús. nem színtiszta csirkehús, mint a premier csirke pl., az még szembe is állítható a mcnuggetsszel, ami nem színtiszta csirkehús.

valszeg ha nem "Az M" lenne a neve, hanem Kiváló Marhahús Szendvics Hagymával, nem kellene odaírni, mi van benne, mert elmondja a neve (persze, biztos odaírnák, mert nem értik, mi a lényeg). ennek meg nem mondja el, tehát nem hülyeség elmondani helyette, s akkor érdemes elgondolkodni, mit írjanak oda:

marhahúsból
vagy
színtiszta marhahúsból
vagy
marha
vagy
marhából


melyik tetszik legjobban? vagy van jobb, hm?
na, és szerintem ennyi. már így is túlspiráztuk picit az egészet.

beszéljünk inkább a hüvelygombáról

Critmiss 2009.03.28. 09:11:17

Szerintem meg annyira nem kell hülyének nézni az embereket. Nagyon sok esetben még ez sincs rajta a hirdetésen, aztán mégsincs belőle nagy bonyodalom. Ennél a variációnál meg ráadásul ott van a felsorolásban eggyel lejjebb, hogy "kiváló minőségű marhahús".

Egyébként valóban túl sokat foglalkoztunk a kérdéssel, de nem én voltam, aki visszajött, csak azért, hogy oktatgasson. :)

mthrfckr 2009.03.31. 09:28:36

bazze, eddig is színtiszta marhahús volt, csak most ezzel is kampányolnak. tized százalékra határozták meg, hogy mennyi zsír lehet benne vagyis kell bele.

ethan blow 2009.03.31. 11:34:04

Új néven, mert változik az ember, de még bulgakov vok, ugyanakkor "mthrfckr", a cseh motherfucker érti, miről van szó...

gyepetto baggio 2009.03.31. 11:41:38

hát én nem pisáltam össze magam a szendótól, de nem is bánom, hogy zabáltam egyet. kis szószt elbírt volna szerintem. pláne ennyi pénzért.
süti beállítások módosítása