Critical Miss

Ötlet: önmegsemmisítő blogok

2009. április 16. 07:53 - Critmiss

Azt gondolnánk, hogy önmegsemmisítő blogokra nincs különösebben szükség, mert fogja az ember és nyom egy törlés gombot az admin felületen, és elkezdhet abban reménykedni, hogy az majd jó gyorsan kipucolódik a netről, meg az emberek emlékezetéből.

Nos, ez nem mindig van így. Van az a helyzet, amikor már nemcsak, hogy arra nem emlékszel, mi a jelszavad, de azt sem tudod, mi a felhasználóneved és azt sem tudod, milyen e-mail címmel regisztráltál. Totál szívás. És igen, ez velem megtörtént. A blogmotor tulaja meg nem válaszol, mert miért tenné.

Ezért aztán áldani tudnék - és biztosan nem csak én - egy olyan beállítást, aminek köszönhetően automatikusan törlődne az adott blog mondjuk egy vagy két inaktív év után azon internet mezejérül. Előtte exportálhatná magát az egész cucc a regisztrált e-mail címbe, aztán szevasz.

Persze mondhatjátok, hogy én voltam a hülye és most emiatt miért is kellene ilyesmivel foglalkoznia a fejlesztőknek. De gondoljatok bele: ha én ennyire béna voltam, akkor még hány százezer ember követhetett el hasonló hibát?

Szóval jó lenne egy ilyen.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr61063217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.04.16. 10:01:20

Azért normális esetben elérhető a szolgáltató... :)

nemsissi 2009.04.16. 11:20:15

jelszóemlékeztető emailcím alapján nem segítség?
- és ha már írok, a blog.hu-s blogokat lehet szüneteltetni mint a freeblogosokat?

Critmiss 2009.04.16. 13:06:11

Na látod, ez egy jó kérdés. Az e-mail címmel kapcsolatban: azt sem tudom, milyen e-mail címre küldik el a cuccot, szóval az emlékeztető opció nem járható. :I

Rabbit: normális esetben igen. De egyébként nem csodálkozom, hogy válaszra sem méltattak. Hiszen nem tudom megfelelően igazolni, hogy tényleg én írtam a blogot. Keresztkérdésekre meg ugye kinek van ideje. Innentől kezdve meg ez felseleges pluszmunka a sokkal fontosabb ügyek között. Szóval megértem, bár tényleg jó lenne, ha inkább segítenének.

Taurusz 2009.04.16. 18:00:47

Én hasonló okokból gyűjtöttem össze az összes levelezési címemet egy helyre. Ha küld valamit, azt biztos megkapom.

O'Seamus · http://www.hhanuman.blogspot.com/ 2009.04.16. 18:58:51

kiváló ötlet. mostanában olvastam hogy a kiszolgálómnál, a blogspotnál a létrehozott blogok háromnegyede nem tartalmaz többet két sornál és totál inaktív. h csak a fele is igaz... szval jó lenne. én egy év után javasolnám a kivégzést:)

Critmiss 2009.04.17. 20:29:49

@O'Seamus: Simán hihetőnek tűnik, elég durva.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.04.21. 11:05:56

hagy írjak egy ellenpéldát is. nekem volt egy kis folytatásos mókás regényfélém a freeblogon (ami sehol máshol nem volt lementve). egyszer félév kihagyás után be akartam lépni és nem engedett: rövid levélváltás után kiderült, h törölték figyelmeztetés nélkül. persze benne van az elején, hogy semmiféle igénye nem lehet a felhasználónak, de azért azt beleírhatnák, h ha nem lépsz be x ideig akkor töröljük. mikor megkérdeztem, miért nem voltak képesek egy mailt küldeni, azt írták, h jah kérem ha mindenkinek küldenénk, akkor rengeteg munkánk lenne.

persze ha az elején lehetne választani, h mit akarsz - önmegsemmisítőt v sem -, akkor tök jó ötlet. de lehet h valaki szeretné öreg napjain visszaolvasni a gyermekkori emlékeit :)

Critmiss 2009.04.21. 12:15:57

@~dá~: Az elég érdekes, hogy figyelmeztetés nélkül töröltek, bár megértem a lépést, mint kényszeres winchester-takarító. :)

Amúgy valóban az elején való választás a legtutibb.

Vagy úgy lehetne megoldani, ahogy a Hotmail a mailboxokat. Legalábbis úgy emlékszem, hogy ott is van egy inaktivitási limit és utána újra kell aktiválni a fiókot. Persze ez is behatárolt, mert még így is előfordulhat, hogy nem emlékszel mondjuk a pontos accountra.
süti beállítások módosítása