Critical Miss

Excel táblázat van nálam és nem félek használni!

2009. május 08. 07:14 - Critmiss

Angelday Józsihoz hasonlóan elkezdtem felélni a megtakarításaimat, sőt ez már múltidő - olyanom már nincs. Persze nem kell nagy összegre gondolni, egy felsővezető nehezen tudná visszatartani a nevetését a hallatán, de nem is kellett pánikolnom a hónap végén, sőt azután sem kellett volna egy (rövid) ideig. Ma viszont üres a kassza. Nyaralni... arra persze van eszem. Úgyhogy elővettem jól bevált fegyveremet, a címben foglalt excel táblázatot.

Eeeemondom, hogyan használom én, hátha valakinek tippet adhatok vele. Nem kell nagy dolgokra gondolni, mert nem használok a SUM függvényen kívül semmit, az egész lényege, hogy kiszúrjam a hisztisebb elemeket. Rövid leszek:

  • Egy hét egy sheet.
  • Minden sheet-en egy-egy nap, két oszlopot elfoglalva.
  • Az egyik oszlopban az adott elem, a másikban az ára.
  • A nap oszlopának alján automatice összeadódik, mennyit költöttem.
  • Ja, az oszlop alján van egy "Maradt" rubrika is.
  • A napi költések szintén automatikusan összeadódnak a kiadások sorában, a vasárnap utáni oszlopban.
  • Minden sheet-re kiteszem, hogy milyen nagyobb kiadásokat tervezek hosszú-, és középtávon, és hogy mire vágynék. Tehát azt, hogy mondjuk nyaralnék, aztán hogy külső vinyót veszek, meg mondjuk hogy kinéztem egy klassz cipőt, ugye, megsaccolva a költségvonzatot.
  • Minden héten átfutom az eredményt, és a kihágásokat megjelölöm sárgával, ezeket is összesítem. Így a hónap végén kijön, mennyire voltam jófej, vagy nem.

Ezt érdemes évente legalább kétszer, legalább két hónapig csinálni. Teljesen bevált.

Beteg? Primitív? Mindkét vádat bevállalom a köz szolgálatáért. Érdemes kipróbálni, fegyelmezetté tesz és jó eséllyel sikerül nemcsak összegyűjteni a megcélzott összeget (bár ennek a feltüntetésével én nem szoktam stresszelni magam), hanem középtávon is visszafog egy kicsit.

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr551108862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.05.08. 09:28:05

Kimaradt a lehetőségek közül az egyéb...

Én pl ezt használom: www.buxfer.com/

Többekkel ellentétben ez a site nem akar egyből kapcsolódni a bankoddal hogy letöltse a tranzakciókat. Persze erre is van lehetőség, de nem kelet Európában :)))

Használtam én is táblázatot, de nem jött be, valahogy nem ment. A fenti rendszert jól használva (cimkézve a tételeket, minden apró tételt berögzítve), könnyen lehet riportolni hogy csokira, kólára(nasi) az elmúlt hónapban többet költöttem mint szabadott volna. Magyar nyelv benne felejtős, de van...

Majd tájékoztass mire jutottál :)

Critmiss 2009.05.08. 09:40:37

@Csáki István: Aaaaaa. Tudtam, éreztem, hogy kőkorszaki vagyok. Megnézem a site-ot, főoldali blikkre jónak tűnik. :)

qwerti (törölt) 2009.05.08. 09:43:33

Akartam mondani, hogy buxfer.com, de Csoki kolléga megelőzött :). Ha rászoksz, rájössz, hogy érdemes használni, akkor nagyon jó...

Critmiss 2009.05.08. 11:14:46

Tök vicces beleírni, hogy "kifli, 20" :D

kispoti 2009.05.08. 11:16:12

Nokia telefonra találtam egy Handy expense nevű programot.
Nagyon jó, mert kb mindent be lehet állítani rajta, hogy nyomon tudjad követni a kiadásaidat.
Hó végén még exceltáblát is menthetsz belőle :)

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.05.08. 11:21:23

Mindig meg akarom csinálni, de elfailelek. Nekem idén sikerül először félretenni, de egy közepes-nagyobb nyaralás simán elvinni az egészet. Nagy impulzusvásárló vagyok sajnos.

Critmiss 2009.05.08. 11:25:44

@kispoti: Hű, az jól hangzik! Telefonon még nem varázsolok, nem vagyok az az igazi early adopter. De ezt általában nem szenvedem meg annyira, mert legalább olcsóbban jutok hozzá a vágyott technológiához egy-két évvel később. :)

@Rabbit: Hát az tuti, nekem is a nyaralások fedezésében merült ki eddig a spórfaktor. És igen, az impulzusvásárlásról - már ha ruhákról van szó - én is tudnék mesélni.

Taurusz 2009.05.08. 18:57:02

Én is excelben nyomtam, de havi szinten. Az oszlopok fel voltak osztva költség típusonként, és arra volt limitem. Volt, amin folyton tudtam spórolni, volt amin szinte sohase. Aztán tavaly előtt karácsonykor szívrohamot kaptam, mikor összegeztem az ünnepet, azóta nem csinálom. Meg a tavalyi karácsonyt is sokkal szerényebbre vettük.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.05.13. 08:07:32

sikerült már dönteni hogy miben vezeted a költségvetésed? :)

Critmiss 2009.05.13. 13:42:44

@Csáki István: Most a Buxfert próbálgatom. :) Még akadozom vele, de optimista vagyok. Egy hónap múlva beszámolok.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.06.10. 15:02:49

Kíváncsian várom a fejleményeket :)

ui:István aki nem felejt :P

Critmiss 2009.06.10. 16:33:56

@Csáki István: Én sem felejtettem ám el! Csak elrontottam a májust, szóval tiszta lappal indultam most júniusban. A hónap végén elmondom. Már végre jobban átlátom egyébként, bár nekem tetszene, ha a napokat oszlopba rendezné a cucc, úgy jobban átlátnám a dolog alakulását.
süti beállítások módosítása