Critical Miss

Diszkópatkányok és szépségkirálynők

2009. június 03. 07:28 - Critmiss

"Life is nothing but high school … you get into real life and that turns out to be high school again - class officers, cheerleaders, and all." Kurt Vonnegut

Ezt a Jezebel egyik cikkében idézik, melyben egy olyan kutatásról volt szó, aminek az volt az eredménye, hogy a középiskola nagymenői a való életben is nagymenők lesznek. Minél népszerűbb volt valaki már akkor, annál többet keresett felnőttként. Ugyanis barátonként két százalékkal nőtt a "prémium", ebből következik, hogy a plusz tanulóévek, mondjuk egy MA végzettség pénzre lefordítva megspórolható két és fél új barát megszerzésével.

Gondolom ez azért van, mert aki igazi nagymenő, az mázlista adottságokon, mondjuk a pénzes szülőkön, vagy a menő külsőn kívül még vonzó személyiséggel, vagy legalábbis kevesebb görccsel is rendelkezik - ez pedig melyik munkahelyen nem vonzó? És persze itt hat a leginkább a B-vitamin, ahogy a németek a networking előnyeit nevezik. (B, mint Beziehung, azaz kapcsolat).

Na nekem ez eddig még sosem jött be sok okból, főleg mert egyáltalán nem abban a környezetben mozgok, ahol felnőttem, és egyetemistának sem voltam az igazi, mert nem partiztam éjjel-nappal (amit azért bánok). De ez most tökmindegy. Hogy milyen voltam középiskolásként? Unatkozó outsider. :) Sok barátom volt azért, csak nem az én iskolámban.

És ti? Mennyire voltatok menők? Melyik kasztba tartoztatok? Próbálok retró megnevezéseket is felidézni, amik még a mi gyerekkorunkban voltak érvényesek. Itt két kérdéskör fog kavarogni, mindenki azt kattintsa be, ami a legmeghatározóbb volt az identitásában.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr451155727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.06.03. 09:22:29

Sosem voltam menő, a budai gimnáziumban csóró külvárosi, az egyetemen meg hülye stréber. A mostani helyzetbe meg bele sem merek gondolni ;)

Critmiss 2009.06.03. 09:40:10

@Rabbit: Nehéz dolgod volt, látom. :) A csóró külvárosi feeling nekem is megvolt, csak vidékiben. :D

betonpanda 2009.06.03. 11:18:34

én valahol az Alteros/Kicsit Fura De Nem Gáz/Jó Tanuló De Nem Stréber tengelyen helyezkedtem el. nem volt nagy hangom soha, viszont -állítólag- elismerték, hogy van ízlésem

Tiborr · http://1solumipsum.tumblr.com/ 2009.06.03. 19:12:08

A Közkatona az milyen? Amúgy rocker voltam :)

Critmiss 2009.06.03. 22:43:49

@Tiborr: És a te idődben hogyan öltöztek a rokkerek? :) A közkatona szerintem a totál semmilyen, teljesen átlagos, a többiek közül semmilyen szempontból nem kitűnő massza.

Critmiss 2009.06.04. 07:59:43

Az azért feltűnő, hogy eddig nem volt senki, aki nagymenő. Vagyis a Geek szerintem az, de most mások kategóriáiról beszélünk. :)

Tiborr · http://1solumipsum.tumblr.com/ 2009.06.04. 20:25:04

@ZaZie: Mivel szakközepes elit osztályba jártam, a szegecseket meghagytuk a pankoknak. Mi fekete nadrág, fekete kapucnis pulcsi, sötét színű bőr félcipő (később acélbetétes).

Az első oldalzsebes fekete nadrágom márkájával nem igazán dicsekedtem, lévén a diesel discópatkányos márka. Ezért később vettem eredeti biztonságiőr oldalzsebest is. A kapucnis pulcsin és a fekete pólón természetesen a kedvenc zenekar motívumai. KoRn, Coal Chamber,...kinek mi. Az osztálytársamnak Dimmu Borgir :)

nemsissi 2009.06.19. 13:12:17

nekem korszakaim voltak a pozitív menőtől a negatív menőig. (népszerű és utált)

írhatnál egy posztot arról, hogy hogyan kell olyanoknak 'jól' netwörkölni, akik valamilyen születési hiba folytán nem alkalmasak a felszínes beszélgetésekre, és csak olyanokkal tudnak normális (értsd: tartalmas) kommunikációba bocsátkozni, akiket értelmes, hiteles embereknek tartanak, ergo érdekből képtelenek jópofizni.

Critmiss 2009.06.19. 13:21:58

@nemsissi: Hát igen, egy évig engem is bírtak a suliban. :D

Köszi a felvetést, pláne, hogy ezek szerint úgy érzed, hogy szolgálhatok ezen a téren tanácsokkal. :) De megpróbálhatom, mert például nagyon kínos szituációk bociszemű elhárításában - azt mondják - jó vagyok.
süti beállítások módosítása