Critical Miss

Túl kedves - frissítve

2009. július 08. 07:30 - Critmiss

Kíváncsi vagyok rá, hogy mennyire vagyok egyedül a következő "problémával": engem zavar, ha túl kedvesek velem a boltban, a piacon vagy akár más hasonló szituációban. Főleg, ha az interakció hosszabb időt vesz igénybe két percnél.

Olyannyira igaz ez, hogy például egy időben a piacon inkább másik standhoz mentem, mert egyszerűen nem bírtam, ahogy látványos gesztussal, hajbókolva nyújtották át nekem a gyümölcsöt.

Ilyenkor talán az zavar a felesleges modorosságon kívül, hogy nem tudom és nem is feltétlenül akarom viszonozni a kedvességet. A legrosszabb a "kisasszonozós", kőkorszaki férfikedvesség, de egyébként sem tudok cukiskodni minden idegennel.

Ti mennyire érzékeltek ilyesmit? Lehet visszatartó erő számotokra a túlzott kedvesség?

Frissítés: Hát úgy látom, eléggé egyedül maradtam ezzel.  De nem lepődtem meg, mert azért sejtettem eddig is, hogy bennem van a hiba. :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr931227046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.07.08. 08:35:19

Inkább ez, mint az az elviselhetetlen unottság és bunkóság, ami egyébként sokkal jellemzőbb. Vannak boltok, ahova nincs kedvem bemenni, mert a pénztáros "szívességet tesz" azzal, hogy fizethetek.

Critmiss 2009.07.08. 09:20:03

@Rabbit: Én egy időben direkt teszteltem az ilyen helyzeteket, főleg a hivatalokra és az eü. intézményekre mentem rá. Megdöbbentem, mennyire normálisan bántak velem - bár nem az életem múlott rajta, az igaz. Akkor lehet, hogy másképp láttam volna.

Mindenesetre szerintem megvan annak a veszélye, hogy inkább csak a negatívumokra kapjuk fel a fejünket.

Nekem most nem jut eszembe olyan bolt, ahova emiatt nem mennék be. De próbálok valamit felidézni.

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.07.08. 09:56:51

Én is inkább @Rabbit véleményét osztom. Vannak a kedvességnek olyan fokozatai, amik már inkább visszataszítóak, mint elfogadhatóak, az tény, pl. ne akarjon haverkodni az eladó (bár ez bolttól is függ, nyilván más egy tematikus kisbolt, mint egy nagy ruházati bolt a Westendben).

De inkább ez, minthogy nekem kelljen megköszönnöm, hogy vásárolhatok ott.

cyber panka 2009.07.08. 10:42:32

Tényleg helyzetfüggő. Ha sietek akkor lekezelem de megköszönöm és nem leszek unott vagy bunkó. de a modoros, alaptalan hajbókolás engem is zavar. Egyébként meg jobban szeretek én megjátszani valami szerepet és kikényszeríteni a reakciókat az eladóból: pl nagyon értetlenkedek, mindenre rákérdezek, ironizálok és viccelődök olyannal akin látom hogy egy szót sem bír a helyén kezelni

GMági 2009.07.13. 09:34:50

Én éppen le vagyok maradva az olvasással, és igen, baromira zavar. Főleg, mikor a kiszolgálást lassítja.

Van itt a közelben egy zöldséges, ahol a srácoknak ki van adva (mindegyik csinálja), hogy minimum a hajamat meg kell dicsérni. A falra mászok tőle. Szinte megkönnyebülés, amikor a csaj van, azzal köszönünk egymásnak, leméri, fizetek, megköszönöm, elköszönünk.

A bunkóság is zavar, de a tenyérbemászás is van olyan gáz.
süti beállítások módosítása