Critical Miss

Kínos Centrál-süti

2009. október 22. 07:51 - Critmiss

Nagyon jó dolgom van, ez nem vitás. Az egyik este macaront kaptam a vacsorához, a Centrálból. Hogy mit rejtett a doboz, az szavakkal kifejezhetetlen, és nem pozitív értelemben. Hadd mutassam meg:

A képen az első két próbaharapás utáni állapot látható. Már első ránézésre is lagzis sütinek tűnik, de az íze.... konkrétan penészes volt. Penészes ételt meg egyáltalán nem szabad fogyasztani, árusítani pláne. Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy száraz, üreges borzalom van macaronként eladva egy elvileg neves helyen, mondjuk szerencsére nem drágán.

Ahhoz képest, hogy fél napja a macaronra vártam, és ez lett belőle... nagyot csalódtam. Szóval sose vegyetek ilyesmit a Centrálban, sőt mióta magyaros lett a menü, szerintem mást se.

Míg nem lesz itthon rendes macaron (azért tippeknek örülnék), addig is lakjunk jól ennek a gyönyörűségnek a látványával:

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr281466616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Critmiss 2009.10.22. 09:41:31

@Csáki István: Hú, ezt nagyon nehéz elmondani. Az a jó benne, hogy mindenféle ízben készítik, (tényleg, ami csak eszedbe jut), és az olyan is, amilyennek szánják: a barack az barack, a málna az málna.

Az állaga zseniális: könnyű, lágy, a krémje szintén. Nem vajas borzalom, hanem izgi töltelék, aminek a színe (ez fontos!) pontosan olyan, mint a borításé.

Kicsi, tehát a vékony francia nők is megengedhetnek maguknak egy-egy darabot. Ezt tényleg az ízéért eszed. Kis ízbombonok.

Rajongó vagyok, na. :)

Critmiss 2009.10.22. 09:42:46

Ja és ami még jó benne: amilyen szexi, pontosan olyan jó az íze.

miss poppy 2009.10.22. 14:09:14

ez még kinézetre is szörnyű, főleg a zöld - vajon mitől lett ilyen a színe?
a budai augusztban van macaron, méghozzá jó, biztosan van a kossuth lajos utcaiban is.

Silent Bob 2009.10.22. 14:12:00

Irigylem a problémáidat.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.10.22. 14:16:51

Nem tudom elképzelni, hogy ez jó.

vércseharcsa 2009.10.22. 14:34:11

most akkor a cukros nyálat ami a blogból kifolyt a képernyőmre, letörölhetem?

dolcevita 2009.10.22. 14:35:01

idén tavasszal nagyon jónak tűnt a Centrál új cukrászata, bazi nagy beruházással hozták létre, ennek megfelelően bazi drága volt minden, az elején még finom. De gondolom nem vitték az ára miatt. Nyáron még drágább lett, de már állott, ezek szerint eljött a vég, ennyiért már rájuk is rohadt. Nyáron a macaron még csak érezhetően nem volt friss, kifejezetten állott íze volt, nem de nem penészes!
Nem értem, a Somody valahogy sikeres lett. Ennyire nincs esze?

pixelatedbear 2009.10.22. 14:46:48

@ZaZie:

ha már olyan nagy rajongója vagy ennek a ....-nak, legalább a nevét megtanulhatnád helyesen leírni.

macaroon - két o-val

bocs

Beginner14 2009.10.22. 14:47:14

@ZaZie: No, van ám jó hír is a világon... :) Igazi macaront kaphatsz Vácon és Pesten is, Mihályi László desszertszalonjában. Igaz, a felhasznált alapanyagok miatt idény-süti, de szezonban a málnás-macaron... :) Sajnos nem olcsó, mostanában 520 forint egy süti... wéwéwépontdesszertszalonponthu

pixelatedbear 2009.10.22. 14:49:46

@ZaZie:

..az előbb eltűnt a hozzászólásom. szóval, ha már ennyire nagy rajongója vagy ennek a szarnak, legalább megtanulhatnád a nevét helyesen leírni.

macaroon - két o-val ugyanis.

Critmiss 2009.10.22. 14:51:23

@Silent Bob: Én is. Egyébként pedig nem írok a problémáimról, csak ennyi.

@vércseharcsa: Minek olvasol sütikről, ha nem bírod? :)

@dolcevita: Igen, emlékszem a nagy beharangozásra, ezért is vártam annyira a macaront.

@miss poppy: Köszi a tippet, az tényleg biztatóbbnak tűnik.

@herpa: Ja igen, erről a posztról hallottam, köszi. :)

Critmiss 2009.10.22. 14:53:48

@Beginner14: Tényleg drága, de hitelesnek tűnik. :D

Dr. jegeket_bérleteket 2009.10.22. 14:54:25

Solymár, Zazzi cukrászda. Érdemes tesztelni.

Macaron francia süti, s mint ilyen, a legjobb tudomásom szerint 1 o-val írandó!

Dr. jegeket_bérleteket 2009.10.22. 14:57:35

Ja, és 300-valamennyi darabja, legalábbis nyáron annyi volt (300? 320? 350? nem emlékszem fejből). link: zazzi.hu

Dr. jegeket_bérleteket 2009.10.22. 15:00:15

Pixel: A linked alatt ott a válasz.

"Macaroons ... are often confused (due to the very similar spelling) with the French Macarons which are entirely different in appearance."

Vagyis két külön dologról van szó.

torokmez 2009.10.22. 15:20:58

Egyébként a centralban is Mihályi László süteményei vannak, jó macaroont meg már elég sok helyen lehet kapni, pl a centraltol par utcára a Cadeau Bonbon Manufaktúrában - amit egyenesen franciaországból hoznak - vagy a deákon a gerlóczy mellett a sajtboltban is, és még több helyen, de én pár hete vettem a centrálban, és kifejezetten finom és friss volt. Szerintem mellényúltál.

Critmiss 2009.10.22. 15:23:20

@torokmez: Ha lehet náluk jó macaront venni, akkor viszont az értékesítéssel vannak a gondok. Ami rossz, ne adják el.

És köszi a tippet!

vércseharcsa 2009.10.22. 15:26:42

oppá oppá!

csak nem beletrafáltam?
akkor igazam van!

Köszönöm:)

Critmiss 2009.10.22. 15:27:20

Szolgálati: mivel többeket zavart, hogy van pasim, a lelki nyugalmuk megőrzése érdekében kivettem őt a posztból.

Critmiss 2009.10.22. 15:29:05

@vércseharcsa: Örülök, hogy téged ilyen kis dolgok is felvidítanak.

torokmez 2009.10.22. 15:29:10

Igen, az tényleg gáz, ha penészeset árulnak, de remélem, csak valami egyszeri hiba volt. Vigasztald magad onnan egy Bahia-val... :))

Dzsi-Dzsi 2009.10.22. 15:32:19

Kedves ZaZie!

Szerintem a Centrál macaroone az egyik legjobb a városban, az én cégem most kötött velük szerződést.

A képről nem derül ki, hogy mennyit állt otthon nálad a dobozban, így nem tudom, hogy rosszindulatú vagy, vagy tényleg rossz volt a süti!?

Bárki bemehet a Centrálba, és igenis kóstolja meg, mert valóban finom!!!

Dzsi-Dzsi

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.10.22. 15:33:23

Nyamm, összefutott a nyál a számban...

@pixelatedbear:

Write only üzemmód?
Dupla arcozás helyett először is el kellene olvasni az első bekezdést a linkeden:

"They are often confused (due to the very similar spelling) with the French Macarons which are entirely different in appearance."

Másodsorban a posztban látható sütik képét össze kellene hasonlítani az általad tolt linken szereplővel, valamint ezen link első bekezdésében található további hivatkozáson szereplővel, és mindenkinek jobb volna...

Critmiss 2009.10.22. 15:36:53

@Dzsi-Dzsi: Sajnálom, tök friss volt, már abban az értelemben, hogy kábé egy óra telt el a vásárlás és a majdnem fogyasztás között.

Nasira 2009.10.22. 15:47:13

Hello! annyira megijedtem h jó macaron nélkül maradsz, hogy gondoltam gyorsan megírom a váci lelőhelyet. Látom nagyon helyesen mások is ismerik!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.10.22. 15:50:33

Jahm azt elfelejtettem mondani: macaron teszt

nahát-nahát 2009.10.22. 15:52:43

@ZaZie:"Szóval sose vegyetek ilyesmit a Centrálban, sőt mióta magyaros lett a menü, szerintem mást se."

Tényleg felháborító! Magyarország fővárosának közepén egy étterem, magyaros menüvel.... ki tudja, hova vezet ez!!!

Az Igazi Pityi 2009.10.22. 16:01:48

Azoknak, akik a váci cukit ajánlják a Centrál ellenében:

fozzunkolaszul.blogspot.com/2009/02/mihalyi-desszertek-centralban.html

Lehet, hogy azóta megváltozott a helyzet, de ez a cikk azt taglalta egy fél évvel ezelőtt, hogy a Centrál cukrászdájáért éppen az emlegetett váci cukrász (lesz) a felelős.

gyulaia 2009.10.22. 16:09:51

A múltkor egy kávét ittam a centrálban (már régen nem voltam ott, a kávéról viszont jó emlékeim voltak), és még csodálkoztam is, hogy miért vannak ilyen kevesen. Amikor az egy darab kapucsínóért kihozták a 700 forintos számlát, már megértettem, hogy miért. Tuti macaron a La petite francaise-ben a király utcában kapható, 250 forint.

dolcevita 2009.10.22. 16:18:06

Én lennék a belinkelt posztért felelős, korábbi kommentemben pont azt taglaltam, hogy mennyit hanyatlott az egész dolog. Nyitáskor zseniálisak voltak a Mihályi desszertek a Centrálban, egy idő után azt lehetett érezni, hogy nem fogy, de nem is dobják ki, amit ki kellene. így ettem én is pocsék, állott macaront a Centrálban (és más sütit is, botrány áron, a minőséghez képest)

Bajkon úr 2009.10.22. 18:58:26

@nahát-nahát: magyar konyha csak jó lehet, te is negyedeszű?
süti beállítások módosítása