Critical Miss

Emlékeztető feledékenyeknek

2009. február 13. 07:28 - Critmiss

Tudom, tudom: a párunkat egész évben el kell halmozni szerelemmel és a február 14. egy hülyeség úgy en bloc, bla bla bla. Mi viszont valamiért (szerintem az extra ajándék+kedvesség kombóért) megtartjuk.

Szóval a magamfajta túlhajszolt munkásembereknek szeretnék egy ötlettel kedveskedni még így időben, pláne ha a párjuk a kommunikációs szakmában aktív: ez pedig egy előttem ismeretlen grafikai stúdió, a Tandem Anno című sorozata, annak is leginkább a Képes árjegyzék kívánatra bérmentve megküldetik című darabja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebben korabeli hirdetések, szórólapok szövege és egy-egy marketingakció leírása olvasható.

A szerzők utólagos engedelmével következzék egy találomra kiválasztott példa:

"Ingyen kap egy ilyen 150 koronás hatalmas hangu hangverseny Beszélőgépet ha 10 darab tetszés szerint választható vadonatuj duplalemezt 20 frt-ért vásárol, az általános kedveltségnek örvendő "ingyen-beszélőgép"-rendszer szerint, hol a gép ára a lemez-utánrendeléseknél térül meg. Meg nem felelőért a pénz rögtön vissza. Okvetlen kérjen lemezjegyzéket. Ezer darab angol tűt ingyen."

Na jó, nem tudom megállni, jöjjön mégegy:

"Szülők figyelmébe!

Internátus Miskolczon.

A kitűnően fegyelmezett Miskolczi internátusban - úri convinctus - a jövő iskolai évre öt üresedésbe jött fizetéses helyre pályázat nyittatik. Gyönge, vagy elégtelen osztályzatú tanulóknak kiválóan ajánljuk. Kiváló tisztelettel Márcsekényi igazgató."

Nem ezek a legjobbak, csak becsületesen, szó szerint vettem a találomra való kinyitást.

Persze lehet, hogy ez már tök régen lelőtt poén, de mivel a biztonság kedvéért (pénztárcakímélés) nem járok könyvesboltba és legutóbb is csak muszájból voltam, nem ismerem a friss kínálatot.

Mindenesetre imádom, szerintem szuper. A sorozatban több jó kiadvány van, én még a táncrendekkel szemezek.

Szólj hozzá!

Macskahasználat - videóval!

2009. február 11. 06:45 - Critmiss

 

 

Végre újra folytathatom a városhasználati projektet! Nem mondom, hogy egyáltalán nem voltak jó programok mostanában, de nagyon kevés volt belőlük, ezért nagyon jó eséllyel csúsztam le róluk. Mostmár alakul a dolog, meg az időjárás is. Úgyhogy felkerekedtem, és a gyönyörű vasárnapi napsütésben elmentem macskakiállításra. Indokom nincs, hacsak nem az, hogy jó kedvem volt.

Nem éppen ingyenes program (700 Ft), de szerintem ennyit megér, pláne, ha kisgyereket nevel az ember (az nem én vagyok :). Tele is volt a hely családokkal, akik végigfotózták és videózták az egész kiállítást.

A macskákból mondjuk annyira sokat nem lehetett látni, mert őket védendő rendesen el voltak szeparálva. Elég rezignáltan és fáradtan tűrték a feléjük áramló figyelmet, kicsit sajnáltam őket. Ahogy a videóban is látható, többen inkább elbújtak, hogy nyugiban aludhassanak.

Egyébként feltűnt, hogy iszonyú népszerűek a hatalmas macskák. Vagy a szőrük, vagy a testük nagy - sok kutyaméretűt is láttam. Nekem annyira nem jönnek be, inkább a kecses, vékony testű és hosszúkás fejű macskákat bírom, azokból meg itt elég kevés volt. Egerek és nyulak is voltak egyébként, plusz menyét.

Lássuk, hogy is volt a legutóbbi városhasználati projektnél?

Közönség

Többségében családok gyerekekkel, és fiatal párok.

Helyi adottságok

Sok hely volt, a rengeteg ember ellenére azért egész jól lehetett közlekedni.

Mit kaptam ettől

Sok-sok cukiságot!

Érdemes ilyen helyekre járni?

Abszolút.

 

Ui.: Közben amerikai barátnőim is elengedték magukat, csak ők kutyákkal.

 

Szólj hozzá!

Levelezési "morál"

2009. február 10. 06:17 - Critmiss

Szegény barátnőm, aki a kult. szcénában felel a kommunikációért egy viszonylag nagy cégnél, erősen fontolgatja, hogy otthagyja a munkahelyét. Ennek egyik oka, hogy ő aztán pedálozhat ezerrel, és írhatja a leveleket, nem kap nemhogy érdemi, de semmilyen választ. Mondjuk bejön egy új projekt, ami sürgős - négy nap alatt kell kompletten felépíteni egy minikampányt az összes eszközzel, ami azt is jelenti, hogy többféle grafika stb. készül. Történetünk hősnője ír egy levelet a feladatokról CC-zve mindenkit, akire tartozik. És vár. Napokig. Az ügy nem mozdul. Ő meg kikészül, mert a felelősség nagyrészt rá hárul.

Mit lehet ilyenkor tenni? Nekem egy levelezőpartnerem van, aki nemhogy nem válaszol a levelekre, de gyakran mégcsak el sem olvassa őket. Ilyenkor sosem tudom eldönteni, hol az a határ, ami még szükséges és indokolható a figyelmeztetésre, és honnan számít túlzásnak az igény, hogy reagáljanak a leveleinkre?

Szerintem nem szabad hagyni, hogy a levelek ott senyvedjenek az elfekvőben. Ha gondot okoz a megválaszolásuk, menj el gépírást tanulni, esetleg olvass el néhány GTD-tanácsot, köztük az enyémet is. De semmiképp se kendd másra a felelősséget. 

Szólj hozzá!

A megújult Női Lapozó

2009. február 09. 07:29 - Critmiss

Vigyázat, sok görgetéssel járó poszt!

A Kreatív Online-on találtam a hírt, hogy megújult az origo női rovata, a Női Lapozó, és rögtön megnéztem, mert kíváncsi voltam, hogy milyen irányba indultak el.

Nos első látásra a site teljesen hasonlít a Yahoo Shine nevű női portáljára, és igazából második látásra is vannak hasonlóságok, például a betűtípus a címekben, vagy éppen a fő menüpontok:

 

 

 

Csak a sorrend más, és az, hogy az amerikai portál valamiért fő menüpontot alakított ki az asztrológiának.

De hasonlítsuk össze most a két oldalt anélkül, hogy kifejezetten erre mennénk rá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal teteje elég hasonlóan alakult: a már említett menüsor például – igaz a Női Lapozónál valamiért egy cikkből kiemelt idézet foglalja azt a helyet, amit a Shine-nál semmi. Mindezek alatt nagy méretű képpel kiemelt fő sztorik következnek, amik a Női Lapozónál váltogatják egymást, a Shine azonban valamiért egyetlen cikkel gazdálkodik. Eltérés még, hogy a Női Lapozónál a fő sztori alatt négy szövegdoboz kapott helyet különféle nőinek tulajdonított funkciókkal, mint a bioritmus, numerológia, testtömeg, szerencsesüti. (Ez utóbbi nem tudom, hogy miért kapott ennyire kiemelt helyet. Na jó, a többit sem egészen értem.) A jobb oldalon pedig mindkét site-on a belépés és egyéb kiegészítő funkciók, meg egy nagy billboard hirdetés látható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután következnek a különböző rovatok témái. Az amerikai site-on rögtön a munkával és pénzzel kapcsolatos rovat jön, csak ezután kapjuk meg a napi celebadagunkat. A magyar site-on a szabadidő, az evés-ivás és a gondolom nagyon népszerű horoszkóp kap helyet a fő sztori alatt. Ha megnézzük a jobb oldali függőleges sávot, mindkét site-nál a legnépszerűbb cikkek listája látható az oldalnak ebben a hányadában, igaz a magyar site kettébontotta a leginkább megkommentelt és a legolvasottabb cikkeket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán az amerikai magazin az egészséggel és a szerelemmel, szex-szel folytatja, meg a nap fotójával (khm… ilyen is van a Lapozóban, igaz egy képernyőnyivel feljebb).
A magyar site ajánlatokkal jön, aztán lelkiélettel, divattal és gyerekneveléssel. Szóval ide már elég sokmindent bepasszíroztak.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Női Lapozó ezután kever-kavar. Megint itt van a szabadidő, egy kis pszichológia és a szépség. Aztán elfogy a tartalom, és például a job oldali sávban már csak a púderszín nyugtatja a szemet, ami tökjó, de talán lehetett volna használni.

A Shine még csak most tart a babázásnál, az evésnél és a szépségápolásnál. Fontos még, hogy nem felejtették el a képeket használni. Mert a lap alja azért nem sokkal kevésbé lényeges, mint a teteje - nem szabad teljesen elhanyagolni.

A tartalom itt már a Shine esetében is elfogyott volna, de ők úgy oldották meg a problémát, hogy a többi Yahoo-site-ról emeltek ki cikkeket. Nos, gondolom az origo esetében is lenne mit beemelni, valahogy érdemes lenne ezt megoldani.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Női Lapozó itt véget ér, a Shine azonban további elemmel kedveskedik az olvasóknak: a site alján összefoglalva látható, hogy melyik rovatban mik a legújabb cikkek. Ez azért is jó, mert így nincsenek zavaró illusztrációk, reklámok meg ez, meg az.


Összegezve a tapasztalatokat: több ponton elég nagy a hasonlóság, szemérmetlen módon érvényes ez a menüpontokra, vagy a címekben használt betűtípusra. Az egyes elemek elhelyezkedése is hasonló, bár a Női Lapozó kicsit máshova tette a hangsúlyokat. Ami fura, hogy a főoldalon az egyes rovatok nincsenek eléggé kibontva, csak egy-egy cikket emelnek ki, ami miatt ráadásul menüpont-ismétlésre is kényszerülnek. Például kétszer jelenik meg a szabadidő rovat, vagy az étel-ital és a lelkizés is. Az olvasóra van bízva, hogy ha többet akar tudni, a fő menüpontok mentén haladjon - de így nem feltétlenül születnek kattintások. Én a főoldalra való kipakolásban hiszek, igaz van, aki szerint ez zavaró. De szerintem meg kell adni a lehetőséget a lényeg szkennelésére. Kinek van ideje kattintgatni, nemde?

És hogy valóban ők lesznek-e a vezető női site? Nem hiszem, hogy leelőzik az NLCafét, még akkor sem, ha az egy elsőre átláhatatlan katyvasz: egyszerűen minden megtalálható rajta, hiszen bele van kötve a teljes női online Sanoma-portfolió, és erős közösség alakult ki körülötte.
 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása