Critical Miss

Férfiatlan!

2010. július 17. 06:42 - Critmiss

Jellegzetes BKV-s pillanat: fiatal srác gyorsba' lehuppan a villamoson az egyetlen üres helyre, elém sorol leszálláskor, elsodor a peronon - lehetne folytatni. Nemcsak fiatal férfiak teszik ezeket, simán megtörténik tisztes, negyvenes családapák esetében is.

Azt gondolnánk, hogy az ilyesmi csak az átlaghordák képviselőire jellemző, pedig nem: a bringások között is csupa bárdolatlan bunkó van, akik simán befúrják magukat eléd még az utolsó pillanatban, látványos szlalomozással. Az is többször előfordult már - ráadásul egyetlen trip alatt is -, hogy éppen szemből érkezve még gyorsan átmennek a kényesebb részeken előtted az egyetlen használható nyomvonalon, neked már csak a gyors lelassítást vagy megállást lehetőségül hagyva. Ez főleg a Lánchíd és a Batthyány közötti bringaúton kínos.

Szeretném felhívni így utólag és előzetesen is minden pasas figyelmét, hogy elképesztő férfiatlan, amikor egy nőt félresodornak, elévágnak, elfoglalják előle a helyet. Tessék minden nőt úgy kezelni, mintha minimum a beauty fetishist bejegyzései közül teremtek volna elő, értem?! Mert valahol mi csajok mindannyian gyönyörű, törékeny virágszálak vagyunk.

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr1002144727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neuf á la banque 2010.07.17. 10:04:24

Most akkor kell az egyenjogúság vagy nem? Ugye, hogy hülyeség volt az emancipáció... :-)

[megmondoember] 2010.07.17. 10:14:40

Drágám. Csak azért, mert puncival a lábad között születtél, még nincsenek előjogaid, ha azokat amúgy nem szolgálod meg. Akkor sem, ha a sok hülye reklám szeretné elhitetni veled, hogy de igen, mert már puszta léteddel is szívességet teszel a világnak.

Egyébként is ti akartatok egyenjogúságot. Ti gondoljátok, hogy legalább olyan jók, okoksak, kemények vagytok, mint a férfiak. Most erre ezen itt pampogsz.

Látod, a tűzhely mellett biztosan nem találkoznál össze eléd vágó férfiakkal. Muhaha.

CyberPunK 2010.07.17. 10:16:28

"Tessék minden nőt úgy kezelni, mintha minimum a beauty fetishist bejegyzései közül teremtek volna elő, értem?! Mert valahol mi csajok mindannyian gyönyörű, törékeny virágszálak vagyunk."

Muhaha, mert persze ti is ugyanúgy kezelitek a helyes pasit és a zsírdisznót, ugye?

Utó Pista 2010.07.17. 10:21:04

Azt hiszem, hogy az előttem szólók minden lényegeset leírtak, így nincs mit hozzátennem.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2010.07.17. 10:21:33

Már eleve gond van a prekoncepcióval, hogy a bringás különb lenne, mint a többi paraszt az utcán :D Nehéz nem általánosítani, amikor naponta kell félreugrálnom a járdán, ill. megijesztenek azzal, hogy 5 centire tőlem húznak el ezerrel. Az emberek nem figyelnek egymásra, sőt időnként látszik az arcukon, hogy legyőzve érzik magukat, ha elengedik a másikat. Ez sajnos öngerjesztő is, mert mire a harmadik lép elém és a második lakó/távoli kolléga nem köszön vissza, akkor nekem is kedvem támad felrúgni valakit.

Cloroform 2010.07.17. 10:25:05

én többször is át akartam engedni a helyemet BKV-n nőknek, de mindig úgy néztek rám, mintha legalábbis egy perverz földönkívüli lennék. Egyszer egyik nő azt mondta: "Nem vagyok én nyomorék..", de ő legalább válaszolt. Hát ezért nem adjuk át a helyünket, mert vannak köztetek ekkora faszfejek. Köszönd nekik!

[corristo] 2010.07.17. 10:28:08

jesszusom, miss, mit fognak szólni a jezebelnél, ha megtudják, hogy különleges bánásmódért esedezel a nőknek? :D

kafferbivalybalamber 2010.07.17. 10:34:06

A biciklisták mind kocsogok. Majd pont ők lesznek udvariasak a nőkkel (vagy bárkivel).

thehandsomest (törölt) 2010.07.17. 10:37:38

Tessék minden nőt úgy kezelni, mintha minimum a beauty fetishist bejegyzései közül teremtek volna elő, értem?!

Szóval röhögjem ki, és hívjam anorexiásnak? Egyébként az ilyen dolgok nem férfiatlanok, csak bunkóság csinálni. Amit írsz,erről a férfiatlanság dumáról, az kb olyan férfi-ideál képre utal, ami egy nyolcéves kislánynak van. Szerintem, ha azt figyeled, hogy a veled szemben szabálytalankodó milyen nemű, akkor már nagyon itt az ideje egy kiadósnak. Nem???:)

T1GRIS 2010.07.17. 10:41:30

Köszönöm az előttem kommentelő férfiaknak, hogy olyanok, amilyenek, mert így nekem elképesztően könnyűvé vált apró gesztusokkal lenyűgözni a nőket. Imádják, hogy udvarias vagyok, nekem meg nem kerül semmibe. Mára ott tartunk, hogy ez az egyik értékemmé vált, míg száz évvel ezelőtt figyelemre sem méltatta volna senki, mivel ez volt az alap. És ezért férfitársaimat illeti a köszönet. Tehát, csak így tovább!

Karesz000 2010.07.17. 10:43:58

Azt nem mondanám, hogy minden bringás köcsög, de van jópár közöttük. Férfi létemre igyekszem mindig udvarias lenni a hölgyekkel. De ez nem nyilvánul meg pl. tömegközlekedésen. Nem rohanok mindig, nagyon ritkán sietek csak, viszont a normál tempóm az emberek 90%nak sok. Azt kifejezetten utálom, amikor ott állok az ajtónál, és jön a nénike (35-100ig), elém TOLAKSZIK, és kb 20 mp-be telik mire leszáll a villamosról. Azért állok előtte, mert nekem ugyanez 1,5 mp. És én már régen ott sem vagyok, míg ő a lábát teszi le a második lépcsőfokra. És ilyenkor nem szeretem őket.

anonima79 2010.07.17. 10:45:01

úgy látom, gyülekeznek a sértett egójú díszfaszok... :D hetedikben egy lány biztos jól megtiporta a lelketeket...

a katona fehérben 2010.07.17. 10:56:45

Az udvarias férfi lenyűgöző. Az egomán faszfej pedig vonzó. Mai kérdésünk: melyikük fog előbb szexhez jutni?

Rántott máj (törölt) 2010.07.17. 11:02:48

@T1GRIS: En is udvarias alkat vagyok, de azert alapvetoen az elso harom hozzaszoloval ertek egyet. Mas az udvariassag, meg mas annak kikovetelese.
Egyebkent nem feltetlen tudok olyan udvariassagi szabalyrol, hogy egy negyven-otven eves ferfinak at kellene adnia a helyet egy husz-huszonenot eves picsanak. Meg olyanrol sem, hogy a sorban nem allhatnak ele egy puncis lenynek a puncitlanok. Furcsak lennenek a sorok, nok elore, ferfiak hatra, utobbiak soha nem kerulnek sorra, mert elore kell engedni a gyonyoru, torekeny viragszalakat.
Legvegul, ha a posztolo valoban gyonyoru, torekeny viragszal lenne, akkor reszint ezt nem kellene kulon hangsulyoznia, mert gondolom, latszana rajta, es igy nem lennenek problemai azon a teren sem, hogy fellokik, elefurakodnak stb.

lyesmith 2010.07.17. 11:05:42

Sepciel minig próbálok udvarias lenni, ennek ellenére már vagy egy év is eltelt azóta hogy utoljára köszönömöt kaptam volna. Egy nőt előreengedsz az ajtóban akkor, annélkül hogy megköszönné egyszerűen földre szegezett szemmel átvágtat az ajtón és megy a dolgára. Szerintem a férfiak átlagban sokkal udvariasabbak mint a nők.

XJS · http://www.ae86.hu 2010.07.17. 11:07:13

+1 for T1GRIS

@a katona fehérben: az, amelyik a csajokkal udvarias, a tobbi egoman faszfejjel meg egoman faszfej. szvsz.

VT22 2010.07.17. 11:08:19

"Azt gondolnánk, hogy az ilyesmi csak az átlaghordák képviselőire jellemző, pedig nem: a bringások között is csupa bárdolatlan bunkó van"

Ez a szokásos pesti marhaság, hogy biciklizni szubkultúra, és ott "jó arcok" vannak, mert aki két keréken közlekedik, az napjaink hőse, és csakis átlagon felüli lehet.

Vidéken meg párszázezer ember teszi ugyanezt teljes természetességgel, hogy eljusson A-ból B-be. Semmi kritikálmassz meg egyéb ökörködés. Amszterdam helyett lehetne mondjuk Hódmezővásárhellyel példálózni, de hát az nem a liberális mekka.

---

Másfelől meg tetszettünk volna nem küzdeni az egyenjogúságért.

babsz 2010.07.17. 11:09:13

valahogy a posztolonak nem sikerult megfogalmaznia a valodi problemat igazan, azaz ha az ember "veletlen puncival a laba kozott" szuletett, akkor amikor a ferfiak a fizikai erofolenyuket kihasznalva eleallnak a sorban, fellokik, elevagnak, akkor az ember, oke, a no egyfajta keseru tehetetlenseget erez, hiszen ha napi ketszer ket orat edzek, akkor is csak 160 centi maradok egy magassarkuban, szoval sehogyse lesz eselyem ellenuk. (a "hogy nez mar ki egy lokdosodo no" tortenetrol nem is beszelve.)
szoval inkabb ez a gond, hogy valami riszpekt kene eziranyba, vegulis a gyereket sem tiprom le a fagyisnal, mert kisebb, es megtehetem.

=Daniken= 2010.07.17. 11:12:25

van még olyan nő, aki értékeli hogyha egy férfi udvarias? észre is veszi? és el is várja, mert igénye van rá hogy nőként kezeljék? nem csak akkor, ha előnyra akar szert tenni, kihasználva a nőiességét? őrület...

kár hogy a bringások nagy része ordenáré paraszt, sem közlekedni nem , tud, sem a KRESZt nem ismeri, de éljen a környezetvédelem-mert ugye autóra nincs pénz, de legalább meg lehet ideológizálni...éljen a képmutatás magyar módra.

Természetesen temgermély tisztelet a kivételeknek.

=Daniken= 2010.07.17. 11:13:02

a temgermély még a tengermélynél is mélyebb:-D

szóval -m.

dutchess 2010.07.17. 11:15:21

Ennyi szánalomgenerátort egy rakáson (első kommentelők)... Kíváncsi vagyok, aki egy ilyen szimplán udvariasságra intő írásra rögtön ilyen stílusban reagál, meg emancipációval hadonászik, (holott szó sincs ilyesmiről, pusztán udvariasságról) vajon hogy nézhet ki, milyen magánélete lehet? Nem merek belegondolni. A barátnőd és a jó édesanyád biztos hátonveregetne ezen hozzászólásodat olvasva, gratulálok.

lyesmith 2010.07.17. 11:20:37

@pafff: Kinek mennyi "rispektje" van a fizikai erőfölénnyel szemben?

Az hogy a nőkkel szemben udvariasnak kéne lenni az nem a nők joga és nem a férfiak kötelessége. Ez valami, amit ki kellene érdemeli azzal hogy a nő hölgyként viselkedik. Hány olyan nőt ismersz aki ténylegesen így tesz? Aki maga is udvarias, mindig köszön, átadja a helyét az idősekknek, kisgyerekeseknek, megköszöni a segíséget, udvariasságot.

Mint mondtam próbálok mindig udvarias lenni de csak elvétve találkozok olyan nővel aki ténylegesen megérdemelné ezt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.17. 11:25:52

A biciglisek köcsögök, a nők meg hisztisek, a férfak bunkók a buzik meg biciglisek.

CyberPunK 2010.07.17. 11:29:13

@nephrin: Ne izgulj, van bennem is udvariasság, csak éppen nem mindenkivel szemben.

babsz 2010.07.17. 11:30:37

@lyesmith: te abszolut nem ertetted meg, amit mondtam. amikor nyugodtan allok a sorban, es bejon a postara egy csoka, es egyszeruen elemall, ugy, hogy lok egyet rajtam, akkor nem sok idom van bizonygatni a noiessegemet (meg miert kene, tok latszik, hogy hosszu hajam van, kicsi vagyok es no). de o meg tudja, hogy ugyse tudok semmit csinalni. vagy az elemcsuro kerekparosnak is bizonyitanom kene gyorsan valamit? elobb irjunk szerzodest, amiben biztositjuk egymast, hogy mi uvarias emberek vagyunk, vagy en bizonyitsam valahogy eloszor, hogy az vagyok, es utana majd jol nem lok fol?

ff48bp 2010.07.17. 11:31:21

Én nem értem ezeket a hozzászólásokat. Szerintem az udvariasság nem attól függ, hogy ki érdemli meg, ki nem, az az ember vérében kellene, hogy legyen. Én már 50 elmúltam, s emlékszem, hogy régen azért nem ültem le a buszon, mert ha megláttam egy időset, akkor úgyis átadtam a helyet, s mindig volt, akinek átadtam, így inkább álltam, mert az volt az egyszerűbb. Ma már azért állok, mert a fiatalok gyorsabbak és ők érnek előbb az üléshez, így mondhatom én már egész életemben állni fogok.
A nők felé szintén van az ember vérében egy udvariasság és nyilván a kezem nyújtom, ha az ismerősöm száll le mögöttem és azonnal ugrok, ha valamit egy hölgy leejt. Ha nem köszöni meg, legfeljebb zavart leszek, de legközelebb akkor is ugrom.
Szerintem a baj akkor kezdődik, ha egy srácban felvetődnek ezek a gondolatok, vagy egy lány nem azt tartja természetesnek, hogy figyelnek rá és ezen felháborodik. Valami nem jó irányban megy a világban szerintem és ez csak egy pici csúcsa annak a jéghegynek.

tris 2010.07.17. 11:33:34

az udvariasságot nem kéne összekeverni az egyenjogúsággal - azért mert nehéz felvinni a babakocsit a villamosra (néhányra lehetetlen is segítség nélkül) és elvárom a segítséget cserébe menjek vissza a tűzhely mögé? :)

TCrown 2010.07.17. 11:33:52

"Szeretném felhívni így utólag és előzetesen is minden pasas figyelmét"

- ott lehet a baj, hogy virágszál ilyet soha nem mondana. Ez inkább egy késpengévé szorított szájú, 365/0-24-ben PMS-ező "jajdefontosvagyok" menedzsercsaj dumája.

CyberPunK 2010.07.17. 11:36:35

@ff48bp: Muhaha. Csak a fiatalok a parasztok, igaz? :)

Szőke kisfiú 2010.07.17. 11:42:09

Az a jó a kommenteket olvasva, hogy a "férfiak" többsége egyből bebizonyítja, hogy mekkora suttyó paraszt, és még büszke is rá:D

Gondolom otthon is csak arra kell az asszony, hogy legyen vacsora, meg valaki a büdös zokniját kimossa:)
Ezek az úgynevezett paraszt macsók:)

És attól, hogy egyenjogúság van, még nem kell egy nő előtt berobogni az ajtón, stb...

ff48bp 2010.07.17. 11:42:59

@CyberPunK: Nem tudom, miért gondoltál erre a hozzászólásomból, nem ezt mondtam. Az is igaz, hogy egy ilyen idősek számára történő hely átadása például nyilván feltételezi a fiatal és idős kapcsolatot, de nem tartom akkor sem jó fogalmazásnak a paraszt szót. Szerintem itt többről van szó, s nyilván ez egy elég összetett dolog lehet, arról nem is beszélve, hogy a fiatal korosztály ugye a mi vérünk, mi neveltük vagy nem a gyerekeinket.

lyesmith 2010.07.17. 11:44:06

@pafff: Csak hogy a cikk általában minden férfiról szólt, nem pedig a bunkókról (akikből éppen annyi nő van, mint férfi) Nem kell úgy csinálni mintha nők nem vágnának be a férfiak elé, nem ülnének le előtte a villamoson. Csak azért mert ott van az a fura elképzelésük, hogy megtehetik mert az nekik alanyi jogon jár, hiszen ők "törékeny virágszálak". Valahogy a tizenéves lányok SOHASEM adják át a helyüket az idős bácsiknak vagy néniknek merthogy az a férfiak dolga.

CyberPunK 2010.07.17. 11:46:10

@ff48bp: "Szerintem a baj akkor kezdődik, ha egy srácban felvetődnek ezek a gondolatok, vagy egy lány nem azt tartja természetesnek, hogy figyelnek rá és ezen felháborodik."

Ebből gondoltam.

OkoskaTo:rp 2010.07.17. 11:47:26

Én pedig arra szeretném felhívni a kedves női kerékpárosok figyelmét, hogy

1. A kerékpárút/-sáv JOBB oldalán megyünk (régebbi korokban azt írtam volna, hogy tudod, amelyiken nincs karóra), hogy a nálunk gyorsabb előzni tudjon.
2. A kettéágazó kerékpárúton szintén a menetirány szerinti JOBB oldalon megyünk. Ha nem, akkor nem kell csodálkozni és felháborodni egy szembejövőn.
3. Kerékpározás közben is tilos mobilozni headset nélkül.
4. Ha a barátnőddel tekertek, akkor sem mentek ketten-hárman egymás mellett csevegve. Pláne nem kényszerítitek a szabályosan szembejövőt teleportálásra.
5. Lehet, hogy unalmas a tekerés, de ha a füledet bedugózod a cuki iPododdal, akkor még azt sem fogod meghallani, ha a mögötted jövő csengővel jelezné, hogy épp hülyeséget csinálsz.
6. Ha percek óta jön valaki mögötted, rád tapadva, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a csúcsszuper, űberfitnessz hátsódat akarja bámulni. Lehet, hogy csak nem tud tőled elmenni (ld. a fentiek).
7. Ha viszont így nyáridőben nekivetkőzve dekoltáltabb felsőben hajolsz a kormányra, ne csodálkozz, ha a szembejövők neked mennek.

T1GRIS 2010.07.17. 11:52:06

@=Daniken=: Biztos vagyok benne, hogy több ilyen nő van, mint gondolnád. Valószínűleg a legtöbb egyébként elnyomja ezt, alkalmazkodik a korszellemhez, elkezd nem vágyni arra, amit ritkán kap meg, és mindezt talán nem is csalódott beletörődéssel teszi meg, hanem teljes természetességgel, mondván, "a világ megváltozik". És ha megkérdeznéd, talán fel sem sorolná az elvárásai között az udvariasságot (bár a legtöbb azért rutinból megteszi, más kérdés, hogy aztán a gyakorlatban kiválóan elvan lábtörlőként kezelve is).

Viszont amikor szemtől szemben találkozik vele, mindegyik elolvad tőle. Még nem találkoztam olyan bősz feministával, akinek sok lett volna az udvariasságból.

ff48bp 2010.07.17. 11:53:01

@CyberPunK: Minden korosztályban vannak olyanok, akik önzők, hiszen valahol erről van ebben a témában szó, ez nem korfüggő. A hely átadása vagy nem viszont csak generációk, illetve férfi és nő közötti téma lehet általában, nem beszélve itt a betegről, így került képbe a srác szó. Amúgy én még nem sorolom magam azok közé, akiknek át kellene adni a helyet, s nyilván még át is adom, ha épp tudok ülni, de az például elszomorít, vagy elkeserít, ha én adom át (ha véletlenül ülök), s nem egy fiatalabb srác, mert az már nem jó irány megint.

dukeekud 2010.07.17. 11:53:55

" hogy elképesztő férfiatlan, amikor egy nőt félresodornak, elévágnak, elfoglalják előle a helyet."
Nem kell ez kislanyos nyavajgas.
Egyenjogusag van, a gyozelem az gyozelem. Egy not legyozni, az pont olyan ferfias, mint egy ferfit legyozni.

tris 2010.07.17. 11:56:02

@ff48bp: Pontosan - elég lenne csak empátiára tanítani a gyereket, de hogy ha a szüleiket sem úgy nevelték az ő szüleik meg az élet sem.

Egyébként ha empatikusabbak lennénk, akkor nem azért adnánk át a helyet az idősnek, mert úgy illik, hanem azért mert gyengébb és talán fájdalmai is vannak.

Ha így működne, nem számítana, hogy nő vagy férfi vagy fiatal vagy idős adná át a helyet, egyszerűen az állna fel aki nincs rászorulva, hogy üljön. Nekem pl. gyerekkorom óta többé-kevésbé fáj a lábam (mégis átadom a helyet) de valamivel kevesebbszer fájt volna, ha valaki más áll fel helyettem :)

T1GRIS 2010.07.17. 11:57:33

@lyesmith: "Valahogy a tizenéves lányok SOHASEM adják át a helyüket az idős bácsiknak vagy néniknek merthogy az a férfiak dolga."

Nanana, azért a tizenéves csitriknek ez ne legyen már hivatkozási alap. Ők ELSŐSORBAN gyerekek (fiatalok) még, így az idősekkel szembeni előzékenység alap kellene, hogy legyen - ezt senki más, csak a szülők tudják elérni -, az egy bizonyos életkorig szerintem másodlagos, hogy ők mellesleg nők is (lesznek valamikor).

T1GRIS 2010.07.17. 11:59:25

@dukeekud: "Egy not legyozni, az pont olyan ferfias, mint egy ferfit legyozni."

Igen. Ha kihívott. Egyéb esetekben szánni való.

babsz 2010.07.17. 11:59:45

@lyesmith: a cikk a cikkíró tapasztalatairól szól. én leírtam a részemről rendszeresen elszenvedett sérelmeket, de ezek szerint az erőfölényüket velem szemben tapló módon érvényesítő idegen pasasoknak akkor az motoszkál a fejében, hogy "a tizenéves lányok úgyse adják át a helyüket a villamoson, meg a nők egy része ugyanolyan tapló, akkor ezt is itt jól félrelökhetem"?
mert szerintem ez az érvelés fail.

dukeekud 2010.07.17. 12:00:33

"Mert valahol mi csajok mindannyian gyönyörű, törékeny virágszálak vagyunk."

Persze viragszal. :)))
Na itt egy van egy ilyen VIRAGSZALL.

www.oliviamunn.com/wp-content/uploads/2009/02/fat-bikini.jpg

lyesmith 2010.07.17. 12:05:26

@T1GRIS: A huszonévesek sem. Egyszerűen a nők semmivel sem udvariasabbak mint a férfiak és számonkérni az udvariasságot csak azért mert ők nők nem más mint bunkóság. Ha udvariasságot vársz akkor elsősorban uvariasnak kell lenni (akkor is ha veled nem udvarias senki).

lyesmith 2010.07.17. 12:14:05

@pafff: A tapló férfiak nem vesznek téged emberszámba. A tapló nők sem vesznek téged emberszámba.

Ugyanakkor csak azért mert vannak tapló emberek nem kell álltalánosítani és észre kell venni azokat a nem tapló embereket akik nem tolakszanak, akik előreengednek a villamoson/vonaton, ne adj isten átadják a helyüket. Nem árt időnként megköszönni a kedvességet.

Valamiért arról nem születnek bejegyzések hogy na ma is kedves volt velem valaki. Ez három dolgot jelnthet.

1.) Soha senki nem udvarias a posztolóval. (ez esetben valszeg rendkívül ellenszenves ember)

2.) Az udvariatlanság fontosabb neki mint az udvariasság, így az utóbbit észre sem veszi.

3.) Olyan gyakran udvariasak vele hogy természetesnek veszi, az udvariatlanság viszont sokkolja, mert ritkán találkozik vele.

Silly 2010.07.17. 12:23:36

Sztem meg pont férfias. A tesztoszteron az oka, hogy nyerni kell.
Virágszál: RioMare illatú :-D !

T1GRIS 2010.07.17. 12:25:28

@lyesmith: Ezt más is írta már előtted, volt olyan vélemény is, hogy kikövetelni nem ér; csak ez az elmélet ott bukik meg, hogy amikor én férfiként találkozom egy random nővel, akkor az esetek 99 százalékában a szituációból (meg az udvariasság definíciójából) fakadóan nincs lehetőségem mérlegelni, hogy az illető amúgy másokkal udvarias-e, méltó-e ezáltal az én udvariasságomra, vajon nem akarja-e kikövetelni. A széles körű rossz tapasztalatok miatt meg nyilvánvalóan nem fogok felhagyni az udvariassággal, hiszen így általánosítanék, és mások parasztsága miatt büntetnék olyat, aki nem szolgált rá. De a leglényegesebb szempont, hogy nekem nem esne jól. Legyek udvariatlan pusztán azért, mert ezer érvet fel tudnék sorakoztatni amellett, hogy ez miért jogos?

Elfogadom a Te álláspontodat, és sajnos igazad is van abban, amit leírsz, én csak annyit mondok, hogy nekem ez a mindennapi életben nem menne, mert engem úgy neveltek, hogy igenis *minden körülmények között* annak kell készségesnek, türelmesnek és toleránsnak lenni, akinek pöcs bírt nőni a lába közé. Ez van. Nálam belefér.
Nem előnyökért csinálom, egyszerűen jobban érzem magam tőle. Az már csak bónusz, hogy ma a tirpákság virágba szökkent, és ezáltal egy olyan tulajdonsággal, amelynek amúgy tök természetesnek kellene lennie, előnyös színben lehet kitűnni.

Banonym 2010.07.17. 12:27:43

@anonima79:
Nem, csak nehéz egyszerre teljesíteni azon igényeteket, hogy ti bizony egyenlőek vagytok, és mi az, hogy a nőket diszkriminálják azzal az igényetekkel, hoigy titeket kötelezően kell pozitívan diszkriminálni.

Ha meg akarom dugni az a baaaaaaj, ha nem akarom megdugni az a baaaaaaaaj... :)

kovácske 2010.07.17. 12:30:51

udvariasság - figyelmesség / erőfölénnyel visszaélés - figyelmetlenség: örök téma.
ezt korosztályi, vagy nemi alapon megközelíteni csak arra jó, hogy kiprovokálj néhány olyan választ, mint az első 3 komment.
@cyberpunk: persze, hogy csak a fiatalok udvariatlanok:), mivel a korral csökken a fizikai teljesítőképesség, viszont nő a veszélyérzet - kockázatkerülés. ez elsősorban a fizikai összeütközés lehetőségével járó helyzetekre igaz.

hawkeye 2010.07.17. 12:30:55

"bringások között is csupa bárdolatlan bunkó van."

És nem csak a bringások között.

De mégis mit vársz a győzikemaunika szubkultúrán nevelkedett macsóktól, akiknek az orrából is a tesztoszteron fröcsög?

Vagy az ellenpólustól: a nyefegő, brüntyögő, negítív libidójú ún. férfiaktól?

Maradtunk páran, egy elég vékony réteg a kettő között, akiknek magától értetődő az udvariasság, gondolkodás nélkül, ösztönösen.

De nem kell prófétának lenni, hogy megértsük, kihalóban vagyunk... :(

Ezt világosan kiolvashatod a kommentek nagy részéből is...

bordilici 2010.07.17. 12:46:05

sajnos,
ezt már "elkúrtuk" mi nők..

mert valamikor történnie kellett valaminek hogy manapság a zsírparasztság sikk legyen.

a kedvenc kifogásom a bunkóságra az emancipációval való előhozakodás..mind ezt mondja mindig...ezért is a nők húzták a rövidebbet, ugyanúgy dolgozhatnak, kevesebb bérért, és még várja őket otthon a 2.műszak...szóval ez jusson eszedbe amikor csakazértsem adod át nekik a buszon a helyet stb.

Count Adyn 2010.07.17. 12:46:18

És azt nem lehetne hogy a posztoló elfelejtené hogy magának követeljen ki előjogokat mint "törékeny virágszál" és egyik ember se lenne bunkó a másikkal?:D Vagy ha egy másik csaj orrodba vágja az ajtót azzal semmi gondod nem lenne?:D Aki osztályozza az embereket és általánosít, máris elveszett érvekkel él.

jani130 2010.07.17. 12:53:20

huh lehet, hogy én voltam....bocsii!

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.17. 12:53:57

A férfi gondolkodása többnyire egyszerű. Ha évekig hülyítik a feminista egyenlőkvagyunk_egyenlőfizetéstkapjunk_nemgyengébbnemanőinem dumával, akkor a végén elhiszi, és konzekvensen eszerint jár is el.

És persze egyáltalán nem is biztos, hogy itt ilyen női témáról van szó. Az elsodrós biciklis elsodor egy férfit is, ha éppen ő van útban.

Rántott máj (törölt) 2010.07.17. 12:56:05

@lyesmith: Ott a pont.
Meg amit hozzatennek, hogy az ennek az ertelemben vett udvariassagnak nem kellene nemfuggonek lennie, sot, nem szabalyok szerint kellene mozognia.
Az alapja annyi, hogy figyelunk egymasra. Ha latom, hogy valakinek szuksege van segitsegre, elejtett valamit, nehezen all a buszon, attol fuggetlenul segitek neki, hogy ferfi, no, oreg vagy fiatal. En ebben az ertelemben udvarias embernek tartom magam.
Ugyanakkor nem fogom atengedni akar a helyemet a buszon egy navalygo fiatal picsanak, csak azert, mert o egy torekeny viragszalnak gondolja magat, es de kenyelmetlen mar neki acsorogni, mert nekem is ugyanannyira kenyelmetlen, mint ahogy a sorban is ugyanannyit kell varnom nekem is, ott sem fogom eloreengedni.
=Daniken=: "Viszont amikor szemtől szemben találkozik vele, mindegyik elolvad tőle." Meg olyannal sem, aki egyebirant, ha csak beszelni kell rola, ne kerne ki maganak.
Pafff: "akkor amikor a ferfiak a fizikai erofolenyuket kihasznalva eleallnak a sorban," Arrol a semmivel sem ritkabb jelensegrol miert nem beszelsz, mikor a nok csinalnak hasonlot, tudvan tudva, hogy egy naluk ketszer nagyobb pasi sem fog lekeverni nekik egy nyaklevest de meg csak nagyon veszekedni sem veluk, azert mert nok?

lyesmith 2010.07.17. 12:59:18

@T1GRIS: Ugyanezen okból vagyok én is udvarias(álltalában).

Csakhogy az sem működik hogy egyes nők kikövetelik az udvariasságot, miközben ők maguk nem udvariasak. SZVSZ nem árt megemlékezi a szálkákról és gerendákról mielőtt valaki ilyen posztot ír.

Mert nem csak a "pöcsösöknek" kéne minden körülmények között türelmesnek és udvariasnak lenni, hanem a "punisoknak" is. Amikor az etikettet kitalálták, akkor azt mindkét nemre érvényesnek tartották.

TCrown 2010.07.17. 12:59:49

@bordilici: Azért van a "bunkóságra az emancipációval való előhozakodásnak" némi alapja.
Tudod, amikor naponta negyvennyolccszor nyomják az arcodba, hogy "vagyok olyan legény mint te", akkor az ember előbb utóbb elhiszi, és annyit mond magában, hogy "Na, akkor hajrá cica, én szurkolok neked, menni fog!"

Meg azt se felejtsük el, hogy amikor az udvariasság volt az abszolút norma, akkor még a férfiak voltak a "teremtés koronái". Ezt ki sírja ma vissza? Pedig quid pro quo, ugye...

De vicces dolog ez. Láttam én már vérfeminista csajszit halálosan lebaszni a magát is feministának tartó pasiját, mert az nem nyitotta ki neki a kocsiajtót... XDDD

Szóval nem árt tudni, mit akarunk... Sokat segít, abban, hogy elérjük.

bordilici 2010.07.17. 13:00:06

@piro:
azért ez utóbbi kevésbé valószínű.
ma már szekrényajtó méretű férfiak is minden további nélkül kevernek le pofonokat törékeny nőknek.

Rántott máj (törölt) 2010.07.17. 13:00:34

@bordilici: "ugyanúgy dolgozhatnak, kevesebb bérért,"
Nem a nok keresnek kevesebbet, hanem a ferfiak tobbet (meg ha ez matematikailag ugyanazt is jelenti), egyszeruen azert mert a gyerekneveles harom-hat-kilenc eve alatt az egesz csalad az o jovedelmukbol el, de ugy egyaltalan is a veluk szembeni legfobb elvaras, hogy eltartsak a csaladjukat.

2010.07.17. 13:00:42

Túl sok bunkó nővel találkoztam, hülyén érzem magam néha ha udvarias vagyok (pl bkv vagy ilyenek, idegenekkel).
Tapasztalatom szerint a budapesti nők igen jelentős része csak nőnemű ork, a virágszál az nagyon, nagyon kevés (és nem kinézetről beszélek).
A hermafroditákkal meg nem szoktam udvarias lenni.
Az tény, hogy van sok bunkó ember Budapesten az utcákon, férfi is, de ebben a tekintetben az egyenjogúságra való küzdelem eléggé sikeres volt...

Rántott máj (törölt) 2010.07.17. 13:02:35

@bordilici: En meg nem talalkoztam ilyennel, meg a tagabb kornyezetemben, utcan, boltban jartamban sem, az ismerosi koromben pedig teljesen ki van zarva. Sajnos az eleg melyen bele van oltva a legtobb pasiba, hogy egy not felpofozni rettento ferfiatlan dolog. Pedig idonkent egyik-masik megerdemelne, legfokepp akkor, mikor ennek tudtaban es erre alapozva kovet el valami bunkosagot. Ilyet viszont mar lattam, nem egyszer.

T1GRIS 2010.07.17. 13:08:43

@TCrown: Meg azt se felejtsük el, hogy amikor az udvariasság volt az abszolút norma, akkor még a férfiak voltak a "teremtés koronái". Ezt ki sírja ma vissza?

Én feltétlenül. Mert az udvariasság kiveszése számomra nemcsak nő-férfi relációban fájdalmas, a férfi-férfi interakciók ugyanilyen mértékben silányulnak el. A múlt század elején, ha egy férfi azt találta mondani egy másiknak, hogy "uram, maga nem mondott igazat", akkor az illető simán párbajra hívta. Ma egy "akkor baszd meg a kurva anyádat" felhívásra épp csak a szemöldökünket vonjuk fel...

TCrown 2010.07.17. 13:16:28

@T1GRIS: Na ebben pl abszolút igazad van.
De ez inkább talán etika kérdése. Vagy tök tudja, és a férfi-női viszonyról írtam.

Viszont ehhez az is hozzátartozik, hogy akkoriban a hazugság is más megítélés alá tartozott. Vagy legalábbis azt hiszem.

TCrown 2010.07.17. 13:19:58

Upsz.
"...és a férfi-női viszonyról írtam..." helyett:
"...ÉN a férfi-..."
Bocs!

ford? 2010.07.17. 13:24:28

a szó amit keresel az az udvariatlan. a tesztoszteron agreszivitás, meg igenis férfias, ezen kéne tul lendülni civilizáltsággal

[megmondoember] 2010.07.17. 13:26:01

@T1GRIS: "Köszönöm az előttem kommentelő férfiaknak, hogy olyanok, amilyenek, mert így nekem elképesztően könnyűvé vált apró gesztusokkal lenyűgözni a nőket. Imádják, hogy udvarias vagyok"
Na, te sem láttál még puncit az interneten kívül...

Bert Sels 2010.07.17. 13:33:12

az ilyen gyenge viragszal vagyok es kulonben is most jottem a mukormostol tipusu noket kuldenem elsokent az erdobe egy 2 honapos tulelotaborba aztan ott tipegjenek meg viragszalodjanak

T1GRIS 2010.07.17. 13:34:38

@TCrown: Más megítélés alá tartozott, mert az ember a neve besározásával szemvillanás alatt kiírhatta magát a társasági életből. És soha többé nem szerezhette vissza a becsületét, egzisztenciálisan és társadalmilag is ellehetetlenült. Ma ez hol van meg? A körbetartozó vállalkozóinkkal és nokiásdobozos politikusainkkal?

És ez anno bizony a párkapcsolatokra is kihatott. Ma meg...? Sajnos a nők ezt is elbaszták, amikor a zászlóra tűzve az anyagi és egyéb függetlenség virított hangzatos jelmondatként, ugyanakkor a gyakorlatban a párválasztásnál az anyagi háttér biztosítása továbbra is No.1 preferencia maradt, akár bevallják magukak, akár nem. Lófasz van itt, nem emancipáció. A kétes hírnév sem akadály, sőt, egyfajta vadnyugati romantika kezdi körüllengeni. Elég csak megnézni, milyen férfiképet idealizál számunkra a média (ne becsüljük le a társadalomformáló hatását).

Jaj, de bíztam benne, hogy nem fogom leírni kommentben az "értékválság" szót... :) (De olyan széles csapásokkal evezek a naiv-idealista-demagógia sodrásán, hogy már képmutatás lenne nem leírni :D)

Értékválság. Paradicsomokat ide!

wrong 2010.07.17. 13:34:48

sztem a bringazasnak az elvi resze mellett sokkal jobbak a gyakorlati reszei: ha bringazol nem kell hallgatnod a nagymamak, lelkiserültek, picsogo hülyegyerekek faszsagait, nem kell atadnoda helyed senkinek, nem rabolnak ki a ciganyok a busz hatso ülesen, te döntöd el h merre mész, es nem a tömeggel vonulsz mint a beföttesüvegben salala... ha beelöznek az szaarügy: légy gyorsabb, ügyesebb, taktikusabb, errol szol a vilag. akarcsak allaskeresesnel, ahol eleve ket csöccsel es egy puncival startolnak a csajok..:D:D

T1GRIS 2010.07.17. 13:37:52

@[megmondoember]: :)))))))))))))))))))))

Hát persze, tök így van. :)

TCrown 2010.07.17. 13:46:56

@T1GRIS: Szinte az utolsó szóig félelmetesen egyetértünk.
De csak addig: szerintem az értékválságnál sokkal nagyobb probléma a globális identitásválság.
Bár ez persze összefügg.

A posztoló hölgy pl fogadok, hogy a munkahelyén ugyanígy kiborluna, ha nem kezelnék teljesen egyenjogúnak a férfikollegái. Ott fogadok, hogy feminista. De az egyetlen üres helyre joga van, mert ő nő.

Most akkor egyenjogú, vagy előjogú?

bordilici 2010.07.17. 16:30:14

@[megmondoember]:
nem hiszem, mert nekem szinte kedvem "randizni" vele és szerintem sok más nő is így lenne vele.

sokan írják, hogy azért nem udvariasak, mert rossz visszajelzéseket kapnak..persze..a nőknek szokatlan a jó bánásmód. de ha ti férfiak kitartóan csakazértis jófejek vagytok velünk, hosszútávon ez megváltozna.
mert nincs az a nő akinek ne esne jól a figyelmesség, emancipáció ide vagy oda.

T1GRIS 2010.07.17. 17:42:42

@bordilici: :))))
Hát lehet ezt visszautasítani? :D

Srácok, randim lesz. ;)

foodlfg 2010.07.18. 00:35:47

Én mindenkivel figyelmes vagyok az utakon. Nem keresem a veszélyes helyzeteket.
Ezzel a posztoló problémája letudva.

Persze néha szükség van kicsit agresszívabb előzésekre ha mondjuk keskeny a bicikliút és nagy rajta a forgalom.

Viszont ilyenkor kurvára nem azt nézem, hogy ki van előttem, hanem a forgalommal foglalkozok.

Ha egy nő azt hiszi, hogy direkt genyóskodok vele ilyen helyzetben, az egy idióta. Mert egy percig sem fut át az agyán, hogy nem direkt csináltam.
Miért kell mindig a rosszat feltételezni ?

Critmiss 2010.07.18. 20:37:00

@pafff: Köszi és puszi! Így van.

poszt toló 2011.07.05. 14:30:21

Nagyon-nagyon jó érzés látni, hogy igenis vannak még udvarias férfiak. Köszönet a szívmelengető sorokért T1GRISnek,hawkeyenek,ff48bpnek,Szőke kisfiúnak!Reprezentáljátok a magyar átlagot. Ennyi hozzászólóból 4 max 5 udvarias embert találtam, eszerint reálisan látom a helyzetet.

Hozzászólásként csak egyet: az udvariasságnak soha nem volt és nem is lesz köze a nemek egyenjogúságához, így nem is záraja ki az egyik megvalósulása a másik lehetőségét.

Van mit változtatnunk nekünk nőknek, fiataloknak és a férfiaknak, időseknek is. Ha valaki valami tényt nem fogad el, az attól még tény marad.

pl. Ha nem dugod a fejed a homokba, kizárólag csak jól járhatsz vele.
süti beállítások módosítása