Critical Miss

Piaci rés, gyerekek!

2011. január 12. 07:59 - Critmiss

Az idei tél egyik feladatául azt tűztem ki, hogy veszek egy szép, de meleg kabátot - mission impossible. A normál szövetkabátok ugyanis maximum szépek, viszont szinte teljesen alkalmatlanok arra, hogy melegítsenek is. Meleg kabátokat legfeljebb a pufi-szekcióban találhatunk, de ezek rondák és kínosak.

Van tehát egy hatalmas piaci rés, amit be kellene és szerintem lehetne is tömni. Mégpedig egy olyan kabáttípussal, aminek a katonai vászonhoz vagy akár a pufidzsekikhez hasonló anyaga van, szép szabása, és jó vastag bélése. A lényeg, hogy nem Michelin-hurkás hülyeség, hanem egy normális tartású ruhadarab.

Sejtem, hogy miért kellenek azok a hurkák, de tuti, hogy egyébként más technikával, vagy béléstípussal megoldható, hogy ezeket elkerüljék. Nemrég találtam egy ígéretes kabátot a Mangóban, így néz ki:

Sajnos nem volt jó végül, mert ugyanolyan vékony, mint egy szövetkabát, szóval kicsit öncélú volt a típusválasztás, de valami ilyesmi lehetne az alap.

Léccilécci, terjedjen el!
 

21 komment
Címkék: tipp divat

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr832571116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.01.12. 13:31:57

Ebben a posztomban van egy videó, amelyikben a csajszi többféle tollkabátot mutat be, többek közt utcán viselhetőset is: siorultek.blog.hu/2010/12/10/25_oda_a_pehelykabathoz_megaposzt

Ivanhoe 2011.01.12. 15:37:51

No igen, együtt érzek veled. Én idén egy normális téli cipőt akartam venni, naná, hogy olyan nincs. Mindenhol hülye átmeneti cipőket árulnak. Egyet találtam ami tetszett és árban is megfelelt erre beépített lopásgátló volt a talpában, amit az istennek se tudtak deaktiválni :S
Téli kabátból anno sídzsekit vettem, az tökéletes. Mellette van egy hosszú szövetkabátom, amihez hasonlót idén nem láttam boltban. Esetleg benézhettél volna a Mrsale-be, ott elég jó téli kabátok voltak, bár én csak férfi cuccokat néztem.

mákosnudli 2011.01.12. 15:40:18

Én tavaly a Bershkában vettem olcsón kabátot. Idén még nem néztem meg, de érdemes lenne benézni!

fofofo 2011.01.12. 15:49:37

Zippzáras polár pulcsi a szövetkabát alá. Csak felvenni-levenni macerás nyilvános helyen, egyébként tökéletes megoldás.

Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu Wa Za Banga (törölt 2011.01.12. 15:51:05

"A normál szövetkabátok ugyanis maximum szépek, viszont szinte teljesen alkalmatlanok arra, hogy melegítsenek is. Meleg kabátokat legfeljebb a pufi-szekcióban találhatunk, de ezek rondák és kínosak"

Ennyire nem lehetsz béna. Vagy mégis? Esetleg kereshettél volna egy jó szabót és akkor olyan kabátod lenne amilyet akarsz.

Clarimonde 2011.01.12. 16:15:12

vanénnekem gyapjúszövet télikabátom, állig begombolós, az azért jó meleg.

esetleg ha még beleférne az olyan kabátok elterjedése is, hogy pl az ujja eléri a kézfejemet, és nem egy 48-as sátor esetleg talán ?

Hera Poliatevska 2011.01.12. 16:16:54

Akkor elmondom, hogy miért nem melegít. (Én magam csak szövetkabátot vagyok hajlandó felvenni.)
A szövetkabátokat régen vatelinnel bélelték, hogy melegen tartsanak. A vatelinnal bélelt kabát viszont anyagában merevvé vált, mereven en állt, majdnem mint egy fakabát. Meg lehet nézni régi nagymamák szövetkabátjait.
Ez már kiment a divatból, egy mai kabáttól elvárják, hogy lágy esése legyen, vagy legalábbis az anyagának legyen egy játéka (ez kell ahhoz is, hogy bonyolultabb fazonokat szabjanak belőle). Emiatt a vatelint már elhagyják.
Ami anélkül is melegítene, az az anyag: a tiszta gyapjú. Csakhogy egy átlag plázás boltban kapható kabát szövete ritkán tiszta gyapjú, inkább műszál, vagy keverék, és az nem tart meleget a hófúvásban.
Ha pedig van tiszta gyapjú kabát, akkor azt az ára miatt nem szokták megvenni az emberek. :(
Piaci rés tehát igény szempontjából biztos van, de vajon minden igénylő meg is tudná fizetni mondjuk az olasz tiszta gyapjút? Kérdéses.
Még egy alternatíva, ami itt nem hangzott el a meleg kabátoknál: a műszőr bunda. Na az melegen tart a hófúvásban. De az még feljebbi árkategória, mint a gyapjúszövet.

2011.01.12. 16:50:48

pufajka... az melegít

Misa76 2011.01.12. 17:11:41

Ugye nem ésszerűséget vagy logikát keresel női ruhában? Szép is legyen, jó is és menő is? Ugyan már! Jó hogy nem olcsó is hozzá :)

valójábannemberci 2011.01.12. 17:39:49

Esetleg átalakíttatod a szövetkabátot, és hőtükrös vászont rakatsz bele? Olyasmire gondolok, mint a hőtükrös sátorvászon.
Egy ismerősömnek volt hőtükrös vászonnal bélelt szövetkabátja. Míg mások télen ezer réteget vettek a kabátjuk alá, neki elég volt egy sima pulcsi is.

Turanga Leela 2011.01.12. 17:46:43

Nekem 3 télikabátom van: a szövet alkalmakra,eseményekre, van egy iszonyat vastag pamut, ami úgy néz ki, mint egy pulcsi, de közben meg nem az:D a 3. is ilyen,csak vékonyabb kiadásban, ilyen kellemesebb téli napokra,mint a mai:)

kzolika 2011.01.12. 18:33:31

Nekem autóm van. Véd a hidegtől, széltől, esőtől, hótól, cipőbeázástól.

llacus 2011.01.12. 19:15:29

Wellensteyn boltban még nem járt senki? Ott van mindenféle fazon, hosszúság,, szín... P&C és a VanGraaf is tartja néhány modelljét. Csinosan, melegek, divatosak.

nadiposzata 2011.01.12. 19:21:20

van csini irhám majdnem hasonló szabással, mint a fenti, egy toll kabátom, meg egy gyapjú.
Habár idén leginkább az átmeneti zakóim alá húztam kardigánt és úgy szaladgáltam, mert annyira hideg nem volt.

aa/szvszl 2011.01.12. 19:35:11

@kzolika: igen, akinek autója van, annak nincs is szüksége télikabátra... gratulálok. nekem is van, de nincs az ülésbe nőve a valagam, jól esik a meleg kabát, ha elsétálok a boltba, az esti dunaparti sétákról, játszóterezésről, színházi szünetben álldogálásról, külföldi városnézésről nem is beszélve. vigyázz, mert ha így folytatod, előbb-utóbb a kasztni hónaljban kicsit szorítani fog.

min 2011.01.12. 20:11:10

Nézzetek szét ezen az oldalon. Szerintem tök jó kabátok vannak csajsziknak is:
www.wellensteyn.hu/
Nem olcsók de aki Parndorfba jár ott van boltjuk ahol kellemesebb árfekvésben vannak

Critmiss 2011.01.12. 22:23:15

@Hera Poliatevska: Hát ez szomorú, de köszi az infót!

@llacus: @min: Igen, a Wellensteynt már más is ajánlotta ma, és tényleg vannak szépek. Ha most elkezdek spórolni, jövőre talán már összejöhet. :)))
süti beállítások módosítása