Critical Miss

Tényleg annyira kell a Starbucks?

2008. december 08. 07:14 - Critmiss

Jön hozzánk a Costa, meg a Starbucks és mindenki odavan. Bizonyos szempontból én is, mert ezek jó helyek, meg jó a kávéjuk is, DE. Azért lássuk be, hogy a Starbucksban, meg a Costában az a jó, hogy ha turista vagy külföldön és iszonyatosan fáradt, bemész egy helyre ahol rendes kávét lehet kapni, kerül amibe kerül, és az szuper. Eleve (jó esetben/általában) tele vagy hülyeségekre elköltendő pénzzel. Még jóhogy veszel egy ilyen-olyan három eurós kávét. Mert megérdemled.

Nincs is ezzel semmi baj. Ha külföldön vagyok, a kávéra én sem sajnálom a pénzt. Nade mi visz rá egy embert itthon, a dolgos hétköznapokban, hogy öt-nyolcszáz forintért kávét igyon? Mikor itt Budapesten az utóbbi években azért elég szépen feléledt a kávéházi kultúra és nagyon sok helyen lehet elképesztően jó kávékat inni. Ja hogy azokra nem adnak fél kiló tejszínhabot, meg mindenféle mesterséges ízesítőt? Ó, bocsánat. Ezt a desszertkávé műfajt mondjuk nem értem, szerintem csak popsztároknál van jogosultsága, hiszen ők ezeken élnek. De ez mellékszál, meg mondjuk azt, hogy én vagyok a túlságosan konzervatív.

Félreértés ne essék: én örülök, hogy itt lesznek ezek a láncok, ahogyan örültem a Louis Vuittonnak is. Amolyan jó közérzetfokozók, az utcakép megnyugtató díszítőelemei. Azt a tudatot erősítik, hogy Európához tartozunk, végre a nagyvállalatok szemében is. De ennyi.

Persze ha valaki annyit keres, hogy már nem tudja mire költse, akkor egészségére. Bár akkor sem igazán értem meg. :)
 

(Egyébként ezen a héten a szokásosnál is lightosabb témák lesznek, csak mondom.)

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://criticalmiss.blog.hu/api/trackback/id/tr26807259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2008.12.08. 08:34:58

Egyet értek veled. Bár én nem kávézom, szeretem a forrócsokit, és az egyéb nyalánkságokat. Egy jó forrócsokiért hajlandó vagyok kiadni 4-500 Ft-ot, de 3 euró egy kávéért? S gondolom azok nagy része ugyanabból a douwe egberts-ből lesz.

pecs2010 2008.12.08. 09:12:39

Kedves cikkíró,


Ritkán találkozom ilyen jó poszt-tal.
Egyszerűen fogalmazott, hirtelenjében írt állati jó darab.

Olyan poszt amiből egyértelműen, végre kimondva, konkrétan, világosan látszik, hogy egy magyar hogyan tudja kifejezni, hogy egy budapesti paraszt, a lehető legalja, konzervatív, nyanyás, MEP-es (Mindent Ellenzők Pártja) szánalmas, gáz gondolkodással.

Gratulálok.

morcogos 2008.12.08. 09:13:02

ez olyan kellemes sznob dolog lesz majd szerintem. nyilván sok celebet lehet majd látni, meg ilyenek.

s29cbp 2008.12.08. 09:13:04

Én már azt is utálom, mikor beugrok a közértbe, büfébe, kajáldába, valamit venni, lekapom a polcról, kikapom a hűtőből és fizetnék, de a paraszt előttem kávét főzet. Igyál otthon kávét, bakter. A másik gáz ha valaki a bkv-n issza a tetős pohárból a kávét, álmos fejjel, mert látta a filmekben, hogy így kell indulni a napnak, nagyon fáradtan kávéval indítva. Aztán pókerezik, meg amerikai focizik egyet, mert az menő.

ladislaus 2008.12.08. 09:13:10

Starbucks nem DE-ből csinálja. Amugy a durva hogy én találtam sokkal extrább finomabb KV-t a belvárosban. 500 vagy 450 de nagyon tipptopp.

Sőt, ahol élek, itt van starbucks, de ennél is találtam finomabbat, oriás mocca-t max 3.10ért. De ez 2 emberes adag ám.

Jah itt meg a starbucksban ingyen iszok. tényleg.

fingerbangs 2008.12.08. 09:14:35

en orulok a starbucksnak
mind1 mennyibe kerul, ez egy feeling, starbux kavet inni, en pl. meg itthonra a tassimo kavefozo gepembe is az usa-bol rendelem a starbux patront

sznobsag? leszarom, igy erzem jol magam
ennyibe kerul
lehetnek alkoholista is, vagy dohanyozhatnek, az se lenne olcsobb :)

nordsee van
starbucks van
mar csak abercrombie bolt kene, meg hogy visszajojjon a wendys

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.08. 09:17:06

egyrészt tényleg az utcakép (a louis vuitton analógia teljesen helytálló, ők is csak akkor hajlandóak boltot nyitni egy városban, ha az elért egy bizonyos nekik megfelelő színvonalat, az ő területükön), másrészt bőven van rá igény. ugyanúgy, mint a california café, vagy a gloria jeans, vagy hogy hívják. egyrészt sok a külföldi, nem is turista, hanem itt élő külföldi, másrészt pl egy volt munkahelyemnél mindig onnan hoztuk a reggeli kávét, szendvicset, mert állandó jó minőség volt (na, mondjuk sztem is túl drága, de legalább soha nem buktuk be, mindig ugyanolyan volt), és ha meg beülsz, nem kell vágni a füstöt, kényelmesen el tudsz helyezkedni, nem a szádban van a szomszéd asztal-szék, és mindig tudsz mit választani enni-inni. a kiszolgáló személyzetről nem is beszélve, akik _mindig_ udvariasak.
asszem ezt kell megfizetni, úgy en bloc.

morcogos 2008.12.08. 09:17:30

s29cbp: azért isszák tetős pohárból a mekis kávét, mert k@rva forró, legalább 20 perc, míg ihatóra hűl...:)
egyébként eccer öntsön le valaki tetős pohárból kávéval, na, az akkor ivott utoljára ilyet....ha metróellenőr lennék, tuti nem engedném le, amíg nem hörpölte be...

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2008.12.08. 09:18:35

jav: régebbi munkahelyemnél, a tárgyalásos reggeliket, ügyfeleknek.

wing · http://jezusszive.crpl.hu 2008.12.08. 09:21:18

80 ftos automatas kave. En szeretem :D

500 forintert italt csak akkor veszek, ha sor :/

iBKV 2008.12.08. 09:22:49

Igen, tényleg ennyire kell. A hétköznapi ember megvesz egy Bic Mac menüt is kb. 1100Ft-ért, akkor ne igyon egy jó nagyadag kv-t csak azért, hogy jobban érezze magát? Dehogyisnem :) Nem hétköznapi rutinról beszélek, hanem alkalmi dologról. De ez az én véleményem.:)

Calogero 2008.12.08. 09:24:07

Én örülök, hogy jönnek,mert fog adni egy pluszt a magyarországi vendéglátásnak,talán többen ülnek majd be napközben egy kávéra egy viszonylag hangulatos helyre, de a kávéjukra még véletlenül sem mondanám, hogy jó, összehasonlítva az olasz kávékkal a kutya segge alatt sincsenek. Ezért buktak meg például Ausztráliában is, mert az emberek, ha már vendéglátóhelyen pénzt adtak ki egy kávéért, akkor nem ezeket az angolszász típusú vackokat akarták inni, hanem minőségi olasz kávékat. Szóval ha már kávézólánc, én a Caffe Nero-ra szavazok, a legjobb ezek közül

ladislaus 2008.12.08. 09:24:52

bki, Prágában van Bp-en miért ne lehetne???

ajh 2008.12.08. 09:27:34

a Coffeshop Company sokkal jobb (bocs a reklamert).
minek ide starbucks? egyedul a cheesecake-juk finom, de a kave semmi extra. Szerintem.

ladislaus 2008.12.08. 09:28:52

Igen, Coffeshop Company, csokishabos mocca. Legjobb! Best ever!
És nem keverendő a California-val...

Aggie 2008.12.08. 09:29:15

A Costa, Starbuck lenyege, hogy munkaba menet beszalad az ember, aztan elszurcsolget, mig beer dolgozni. Felenk, Londonban ezt azert konnyu megtenni, mert minden sarkon van egy valamelyik kavezobol. Na most Budapesten, ha az ember fia Budarol Budara megy dolgozni, akkor 0 eselyt latok arra, hogy atmenjen a Oktogonra egy Costaert. A masik sarkallatos pontja a dolognak, hogy gyalog jarjon az ember, nos Bp-en akinek van penze 5-600 forintos kavera, az nagy esellyel nem tomegkozlekedik.

Engem az ar dobbentett meg - jelenleg Bp-en daragabban fogja arulni a kavet a Costa, mint Londonban? A sajtokozlemeny alapjan nagyon ugy tunik...

sc29cbp: tobb eves londoni tomegkozlekedesben szerzett tapasztalat: nincs kilotyoges, a kupak jol zar, ha nem probalod levenni, akkor fejjel lefele kell forditani a poharat, hogy kijojjon belole a kave.

jewellery 2008.12.08. 09:30:13

Nem értem, hogy mi a fenét kell azon gondolkodni, hogy "miért kell..." ilyen olyan bolt Budapestre. Ti mégnem jöttetek rá, hogy ez nem attól függ, hogy egyes embereknek tetszik-e, hanem, hogy az adott cég felmérése szerint kifizetődő-e és hajlandó-e rengeteg pénzt az idejöveteléb fektetni?
A LV bolt (és az Andrássy út fejlődése) analógia helyes, arra is büszkék lehetünk, hogy nem Tirana, hanem mondjuk Bécs (pláne Párizs) irányában mozog Budapest, és inkább azon kellene siránkozni, hogy miért ilyen lassan (ld. Prága "Parizska ulica" fényévekkel előttünk) és nem azon, hogy ki fog kiadni 3 eurót a kávéért.
Én egyébként csak az olasz kávét szeretem és nem leszek törzsvásárló a Starbucksban, de minden egyes nemzetközi cég megérkezésének örülök.

dave22 2008.12.08. 09:32:01

750ft-ért viszont akkora kávét kapsz, hogy a fal adja a másikat. Ebből nem lehet lenyomni napi 5-6ot, ami irodákban elég alap, és a büfében mondjuk 150-200 a kávé. Simán elkávéznak egy ezrest sokan, csak espresso-nál nem olyan feltünő.

Aggie 2008.12.08. 09:32:24

Calogero: a Costa is olasz kavet arul, szvsz annyi a kulonbseg, hogy a Costa piros, a CN meg kek poharban adja ugyanazt. A minoseg? Hat igen, hozza kell szokni :)

Hypofx 2008.12.08. 09:33:11

Ezeknek mind az a bajuk hogy nem a mi kulturankra lett kitalalva. De mi meg magunkeva akarunk tenni mindent mert azt hisszuk ami onnan jon az jo nekunk.

Egy nomralis europai a kvhoz leul elsziv egy cigit dumal, vagy olaszba minden reggel a kvzokba megallnak beszelgetnek, ezek meg vegyed es rohanj a meloba te rwbszolga es vidd magadal a kv-t a szendvicset a hamburgert......
nagyon jo a kvjuk de utalom ezt a fogd es vigyed menjel dolgozzd ki a beled attitudot.

Dinsdale 2008.12.08. 09:33:35

Idióta poszt! Ha nem tetszik, menj máshova kávézni!

Missing Link 2008.12.08. 09:33:49

ha külföldön annyira jól esett az a kávé, hogy lehetsz annyira szarrágó, hogy itthon nem ajándékozod meg néha vele magad?... akkor meg mi bánt?

Chickows 2008.12.08. 09:36:28

És Dr. Peppert mért nem lehet minden közértben kapni? 2008ban 19 évvel a rendszer váltás után, 80akár hány évvel Triatlon után, a saját hazámban, csak pár helyen, és drágán kapni Dr. Peppert.

morcogos 2008.12.08. 09:37:51

dave22: ja, a lusta emberek....mutass egy irodát, ahol nincs lehetőség megfőzni egy kávét...ami napi szinten 100 Ftból kijön...
de aki naponta 4-5 kávét megiszik, annak alapvetően a szertartás is fontos, tehát hiába ivott meg reggel egy bazinagy starbucksost, valószínű, hogy nem éri be ennyivel.

drága buta barátaim 2008.12.08. 09:38:53

a starbucks NEM jön magyarországra!!!!!!!!!!! a magyarországi franchise jogot egy frei tamás nevezetű retardált vásárolta meg még akkor amikor nyoma sem volt pénzügyi válságnak.

most, hogy van pénzügyi válság meg a frei-nek elfogyott a pénze, NEM JÖN a starbucks magyarországra.

dave22 2008.12.08. 09:39:00

Hypofx: voltál már starbucksban? Abból is van olyan, ami csak kávét ad és tünés, de a nagyobbakban szép terek, kényelmes fotelek, wifi, zene stb. van, és nem baszogatnak, hogy húzzál el.

Marci 2008.12.08. 09:41:39

Kell a Starbucks. Imádom..

Simarizs 2008.12.08. 09:43:01

"...ha turista vagy külföldön és iszonyatosan fáradt, bemész egy helyre ahol rendes kávét lehet kapni, kerül amibe kerül, és az szuper."

Tisztelt posztíró, ezt gondold át a másik oldalról. Idejön a turista Bp-re, és ugyanaz a gondolata támad, mint neked külföldön. Ő is inna egy jó Kv-t, olyat, amit otthon szokott mert neki az nem drága.
Nem értem miért e poszt.
Üdv

Tightend 2008.12.08. 09:43:24

Sznobok, na meg azér ide is jön turista, lehet azoknak van kitalálva.

dr. Wilbur Swain 2008.12.08. 09:45:41

"Nade mi visz rá egy embert itthon, a dolgos hétköznapokban, hogy öt-nyolcszáz forintért kávét igyon?" - azér', mer' menő, azaz a presztízskövető magatartás miatt
kell a sok pesti parasztnak, hogy elmondhassa, hogy ő a sztárbákszba jár kávézni
(lehet anyázni, meg írni, hogy "én tényleg ott szeretem csak a kávééét")

toncsa 2008.12.08. 09:46:41

Felesleges ezen tépelődni, ennyi az ára a Sbucks kávénak. Nem kell odamenni, ha nem tetszik, rengeteg színvonalas kávézó létezik már Bp-en. Nem igazán értem a felháborodásodat, mert szidod, de külföldön saját bevallásod szerint turistaként elköltesz egy Starbucks-nyi pénzt, ámbátor lehet hogy ezt csak általánosságban írtad, erre csak azt tudom mondani, hogy én nem megyek turistaként Starbucks-ba.

"Ezt a desszertkávé műfajt mondjuk nem értem, szerintem csak popsztároknál van jogosultsága, hiszen ők ezeken élnek." szóval a tejszínhabos desszertkávéra gondolsz, vagy a kávékülönlegességekre? Egyik esetben sem értem, hogy miért csak a popsztároknál lenne jogosultsága, a minőségi kávék és keverékeik fogyasztása teljesen hétköznapi dolog Európában.

"Azt a tudatot erősítik, hogy Európához tartozunk, végre a nagyvállalatok szemében is." Nem azért jöttek ide olyan 'nagyvállalatok', mint a Louis Vouitton és a Starbucks, mert Európának tekint minket, hanem mert az emberek ki tudnak fizetni egy SB kávét vagy egy LV-táskát. Nem mindenki, de vannak, akik igen, méghozzá annyian, hogy megéri idejönni..


Magyarország a LV és a Starbucks nélkül is Európa része, ezt külföldön senki nem vitatja.

Aggie 2008.12.08. 09:48:05

Benei_Péter: miert gondolod, hogy ezeken a helyeken ingyen wi-fi lesz? Londonban egyik halozatnal sincs! Mindenhol fizetni kell es nem is keveset, 3- kave arat egy oraert :( Van viszont ingyert wi-fi a legtobb McDonaldsban. Korlatlan es valoban ingyenes!

totya 2008.12.08. 09:49:27

Ezen a poston most nagyon leseggeltem. Valakinek komolyan az a baja hogy külföldi láncok itthon is nyitnak, vagy az hogy ki mennyi pénzt költ el valamire? T. Szerző betegállományban vagy kirúgták?

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2008.12.08. 09:50:13

Van egy jó hírem: a Starbucks nem lesz kötelező!
Akinek nincs pénze rá, vagy nem szereti ezt a kávézó kultúrát, az egyszerűen nem megy be.

Calogero 2008.12.08. 09:51:17

Aggie; a Costa meg a Nero nem ugyanazt a minőségű olasz kávét árulja, bár a Costa kávégépei meg kell hagyni, tényleg nagyon jók. De összeveszni biztos nem fogunk, még mindig ezerszer jobb bármelyik kávéja, mint a 80.-Ft-os automatás, meg a sarki kocsmás kávé. Jut eszembe, ha valaki szeretne nagyon jó áron Lavazza kávégéphez jutni, a legjobb embernél jár :-)

Purell 2008.12.08. 09:54:11

az a Frei Tamás??? Az egyre fáradtabb müsorkészitö Frei Tamás? Egyébként mult héten bécsben 5 euro volt egy Tall Latte ami mostani árfolyamon 1100 forint...mellettem 2 idösebb magyar néni ült 2 presszokávéval és furcsállották, hogy miért áll kint az utcán a sor, amikor szar presszót csinálnak. Na ide a mézesmackón edzett öreg néniknek starbucks? hát max. 1-et az Arena plázába aztán szevasz.

ittegy 2008.12.08. 09:54:23

Igazad van, turistáknak bejátszhat a SB, de én úgy vagyok vele, hogy olyan országban, ahol hagyománya, kultúrája van a kávézóknak, fene se vesz rá, h beüljek egy amerikai lánc kávézójába, ami lehet, h a tengerentúli kávézók között kivívott magának némi hírnevet, de könyörgöm, itthon mi a francért hype-olni? kivagyiságból, villogásból? Kösz, nem.

cubalibre 2008.12.08. 09:55:16

Lehet, hogy gáz, de sose ittam Starbucks kávézóban. Úgyhogy lelkileg nem tudok azonosulni a problémával. Amúgy se vagyok nagy kávéivó, néha kotyogón csinálok egy Omniát és slussz. De hogy emberek azon nyammognak, hogy kell-e Starbucks vagy sem? Istenem, bárcsak ez lenne ebben az elfuserált országban a legnagyobb problémánk.

vargatom 2008.12.08. 09:56:57

4-600 kalóriás kávé FTW! Mintha nem lenne már bőven elég túlsúlyos ember kishazánkban...

fourgee 2008.12.08. 10:00:05

Hát, a Starbucks kávé "minősége" nekem sem tetszik túlzottan (egyik ismerősömmel minden vasárnap kávézunk, csak akkor megyünk be SB-ba, hogyha már nem jutunk ki Camden Town-ba inni egy olaszok által készített cappuccino-t :))), viszont arra jó mint a Meki. Bár Magyarországon mindkettő drága, arra jó hogyha jön egy külföldi, akkor bemehet egy olyan helyre ahol a megszokott "minőséget" kapja.

Amíg otthon laktam, ritkán jártam Mekibe mert drága, most meg akkor megyek be ha hirtelen megéhezem, és olcsón akarok venni valamit. 3.50 körül van egy Quarterpounder menü. Ez forintban kifejezve 1050 forint, viszont ha a fizetéseket egymáshoz viszonyítjuk, kb. olyan mintha otthon 350 forint lenne egy Royal menü. Vagy, a 2.40-es Starbucks kávé forintra átszámítva 710 forint kb., viszont a fizetéshez viszonyítva olyan mintha 240 forint lenne.
Magyarul, Magyarországon ezek a cégek qrva drágák. Viszont, ahogy volt elég sznob hogy ellepjék a mekiket amikor bejött az országba, most lesz elég sznob, hogy a Costa, vagy Starbucks kávéit igyák. Azért egy rendes olasz presszókávé jobb. :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 10:01:19

a DrPeppert én sem értem.. Romániában, Szlovákiában is minden közértben lehet venni, itthon meg nem.

elemér 2008.12.08. 10:04:10

Amikor Londonban voltam, tényleg jól esett, hogy bármikor ihatok rendes fekete teát. Mást is kipróbáltam, de nincs ezzel semmi gond.
Kiváncsi leszek, hogy az önkiszolgáló ízesítés hogy fog működni... hogy találja fel magát a magyar ember.
A Starbucks alapvetően egy átlagos büfé jellegű létesítmény. Nem egy elit kávézó. Nem kellene ilyen színben beállítani. Ha sok helyen van, jó ha van. A McDonald's is mekkora szám volt, amíg 1 volt belőle, de az is csak egy büfé.
De ha ebből is csak 1-2 db lesz egész Budapesten, szerintem megbukik.
Nem hinném, hogy azért mennének be az emberek, mert finom. Nincs is túl nagy termékpaletta: kis sós kaja, kis édes kaja, pár fajta kávé, 15 módon elkészítve, meg 15 fajta tea. Ez gyorsbüfé.
Ha akármilyen étteremben, kérek fekete teát (ne gyümölcsöset), akkor mindig Earl Gray-t hoznak, mert az van fekete dobozban.. grrrr...

Hakka sallala 2008.12.08. 10:04:17

olyan ez mint a mcdonalds... ez is nagy szám volt 10 éve....

Lg 2008.12.08. 10:05:41

És azt már elfelejtette mindenki, hogy odahaza reggelivel kezdje a napját? Kávéval juice-zal, gyümölccsel, urambocsá lekváros vagy mézeskenyérrrel?

bandeeraz 2008.12.08. 10:07:30

Én nem szeretem a Starbucksot annyira, mert sztem kifejezetten gyenge a kávéjuk. A többi mondjuk az jó, a hangulat is kellemes, tehát azért lehet, hogy egy narancslére és valamilyen süteményre beülnék, mert szép kényelmes fotelek vannak, nem lehet bent dohányozni (füstmentes környezet rulez), és lehet internetezni. Szóval, ha az embernek van némi szabadideje, amit kellemesen akar eltölteni, akkor jó lehet. De reggeli munkábaigyekvős kávézós trendre szerintem nekik kár rágyúrniuk, ahhoz minimum annyi üzlet kéne, mint amennyi a gyorséttermeknek van.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 10:09:36

Amikor Londonban voltam, tényleg jól esett, hogy bármikor ihatok rendes fekete sört.

Midnigh fart 2008.12.08. 10:12:03

Szerintem tök szar a kávéjuk.Jó kávét csak az olaszok tudnak csinálni.Illetve tud más is,de mivel ez Starbucks és valaki kitalálta,hogy ez jó,ezért a sznobok képesek egy valag pénzt kiadni érte.Semmi gond,adjanak.Én azért maradok az olasz kávénál.Oly annyira,hogy itthon is olasz kávét készítek,olasz kávégéppel.

tommybravo 2008.12.08. 10:12:18

Kv, amilyet csak akarok. Füstmentes környezet. Szélessávú internet. Kényelmes fotelek. Csend. A világ legjobb melegszendvicse. Kedves kiszolgálás. Otthon reggelizem.

mikkamakka 2008.12.08. 10:15:20

miert kell bantani egymast?

Van akinek jo a Starbucks, van aki meg otthon szeret reggelizni. Miert nem lehet mindketto jo? Miert kell az egyiknek lefikazni a masikat?

Mondjatok meg, miert nem mukodhet az, hogy a jo oldalat probaljuk nezni a globalizacionak, es ha valami tetszik veszem/eszem/iszom, ha valami nem, akkor meg ignoralom?

Valakinek JO hogy sokat dolgozik, elvezi, almos, de karrierje van. Valaki meg kepes fel oraval elobb felkelni azert hogy otthon reggelizhessen. Mas meg 7:59:59-et tolt a munkahelyen csak hogy minel elobb a csaladjaval lehessen, vagy a hobbijaval foglalkozhasson.

Miert nem lehet ez MIND JO? Miert nem arrol beszelunk, hogy tok jo, meg kulonbozobb emberek is megtalalhatjak a nekik tetszo dolgokat?

amugy tenyleg vissza a Wendy's-t! :)

demokrácia 2008.12.08. 10:17:09

miért, hány forintért kéne kávét inni?
100 huf-ért a 8kerben kapsz kávét, ami bolti kávéból készül, abbol is értelemszerűen a gyengébből.
300-hut-ot bárhol elkérnek tőled, gondolkozás nélkül.
500-ért már igényes környezetben ihatsz egy jobb minőségű kávét.
A csúcs ár magyarországon nem tudom hol van, gondolom 1000-es. De ha olyan turistaverős maffiapincéres a hely, akkor 150K-huf-ot is elkérnek érte.

Amúgy a starbuck pont olyan, mint a macdonadls, csak ez drága és igényes, amit a macról nem mondhatunk el :)) Amúgy nem csoda, hogy leépítenek.

Ha meg érteni akarod az árazási stratégiájukat, akkro nézz körül Londonban meg New Yorkban. Mostanában Magyarország is feljött annyira hogy érdemesnek látják kipróbálni a piacot, mert van rá kereslet, bár a válság lehet, hogy kiöli őket pár évre.

MP 2008.12.08. 10:17:16

Sajnos nem a kávé a drága hanem mi keresünk baromi keveset.

Starfux 2008.12.08. 10:21:40

Én meg nem is iszok kávétot.
Nem isvagyok ember, mi?

kisagyszony 2008.12.08. 10:25:27

jajhátmá

Hadd igyak olyan kávét annyiért amennyiért én akarok, csókolom!
És ezen jár a kis eszed? Hogy mér van kamamber a boltban ezerötér, ha egyszer nem is szereted?
Hát mér nem mész és foglalkozol valami értelmes dologgal?

tommybravo 2008.12.08. 10:26:49

MP: nem "mi" keresünk keveset. Béla és Jenő BAZ megyében, na, ők keresnek keveset. Rühellem ezt a negatívkodást, tessék abbafejezni a nyávogást. Nem lehet mindenkinek 80 nm-es lakása a belvárosban, 15 milliós autója, 200 nettós fizetése, iPhone-ja, na és? Attól még élhetsz teljes életet, csak mivel gondolkodó ember vagy, elfogadod, hogy nem jöhet minden össze az életben (egyelőre). Annyit keresel, amennyiért aláírtál, most miért reklamálsz? Elfogadod, változtatsz vagy sírsz mint egy ovis? Legyünk már felnőttek ennyire.

Ne a "balsors, akit régen tép" jusson az eszébe állandóan a zátlagembernek. Nekem sokkal jobban tetszik a "Hass, alkoss, gyarapíts, s a haza fényrederül" kezdetű közhely.

Starbucks biztos remek hely, de nem "Átlag Józsinak" árazzák, hanem (1) turistáknak, (2) akiknek valamiért megéri.

(bocs az érzelmi kitörésért, de frászt kapok az ilyen nyavajgástól)

teodora 2008.12.08. 10:30:43

szerintem nem érdemes összehasonlítani másfajta kávézókkal, ez nem olyan, ez nem cukrászdai eszpresso. van rá igény, úgyhogy hiába divat fikázni, ha megnyílik, folyamatosan tele lesz. én nagyon szeretem, a hangulata, a fotelei, kiszámíthatósága miatt (pl. mondták nekem h japánban fos a kávé, de van starbucks, akkor egyből megoldva a kérdés).. ha vkinek ez csak puccos turistaizé, akkor ő valszeg nem a célcsoport.
én rendszeresen járok sb-ba, mert olyan helyen élek, ahol van, nem unom, nem is rajongok érte, van, az élet része, tetszik, iszok másik kávét is. szoktam sb-ban venni szemeset itthonra, vannak finomak, most pl. hogy elfogyott, és mindenféle darált maradékokból főtt híg cukrosvizet iszok, nem tudok nem vágyakozva gondolni rá..
ez az egymás fikázása tipikus magyar jelenség, lehet, hogy ezért tartunk ott, hogy téma egy 500 forintos kávé, mert erre megy el az energia.

Dr Kangörény 2008.12.08. 10:31:00

Ó, hogy én mennyire leszarom, hogy drága kávézók nyílnak nálunk is! Ha nincs pénzem rá, megyek, ha van, akkor vagy megyek, vagy nem. Bassza meg, miért kell ez miatt köpködni???

Mellesleg nagyon örülnék, ha olyan helyzet lenne nálunk kávé fronton, mint pl. Horvátországban, ahol a legutolsó kis faluban is tökéletes kávét lehet inni!

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2008.12.08. 10:31:07

Szerintem sem elit hely egy Starbucks, illetve azt, hogy mennyire elit egy hely, nem az áron múlik. Ha jó kávét akarok inni, elmegyek a Caffé Vertigo-ba (Mammut), ahol azt is el tudják mondani, mi a különbség az egyes kávé típusok között, kedvesek a kiszolgálók, és nyugodtan lehet élvezni a legkülönbözőbb kávékat.

Lg 2008.12.08. 10:34:12

tommybravó - ez szép volt.
azért ne tessék már sírni kedves ideírogatók. mert nem kishódos polgármestere, k.zs. írogat ide és nyafog - ő most a jószágaival van és dolgozik.
nem jár kávézóba, nagyon keveset keres és boldog ember. ti meg? nagy hagyjuk is.
Akinek nem inge, kérem, ne vegye

kukoid1 2008.12.08. 10:34:52

rohatt sznobok vagytok bazmeg !

Egyéves Önkéntes 2008.12.08. 10:36:19

tommybravo

igazad adok neked

mindenki azt hiszi alanyi jogon jár neki a marokkói nyaralás meg a lapostévé

hát nem.

a starbucks meg jöjjön csak

egyszer elmegyek kipróbálom milyen, mert még "sose vótam"

azt pedig őszintén sajnálom és szerencsétlen fasznak tartom, aki külföldön nem képes a helyi dolgokat meglátni és megkóstolni és egyből bemenekül a Mekibe vagy a Starbucksba
Én azért megyek külföldre, hogy megtapasztaljam ki mit csinál, hogyan él, mit eszik.
Aki Londonban, Damszakuszban (jó itt nincs is) és Tokióban Mekibe megy, az nem kicsit böszme.

donlouis 2008.12.08. 10:37:31

Mélyen egyetértek a kritikával!
Végre valaki bátran kimondja amit a többség gondol. És akkor még nem beszéltünk a puccos éttermekről, ahol ötezret is elkérnek azért a kajáért amit otthon a konzervből is meg lehet melegíteni ötszázból! És ugyanolyan finom!!

Meg ott a sok hülye aki koncertre jár súlyos ezrekért, pedig van otthon magnója, nem beszélve a sznob állatokról akik utazgatnak, pedig a tévében mindent kényelmesen meg is lehetne nézni, vakargatva közben a szőrös, puha proli önérzetünket.
Igy tovább!

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.12.08. 10:39:55

nem kell annyira

de nem elfér?


fölösleges poszt

Lg 2008.12.08. 10:39:59

donlouis
megkockáztatom: ez az ország nem érett meg még bizonyos dolgokra. magamat és téged is idesorolva. ne haragudj ezért.
tombol a világválság, nálunk meg a gondolkodni képtelen emberek áruhiteklért vesznek plazmatévét a nagymamának, hogy az jobban lássa a mónikasót

morcogos 2008.12.08. 10:41:12

engem egyszer egy blogon leosztottak, mert azt mertem állítani, hogy szerintem sok 10000 Ft egy spenótért meg egy darab sült tökért az andrássyn. elgondolkoztam rajta, hogy hátha velem van a baj, de aztán rájöttme, hogy legközelebb főzök magamnak 3százé' annyi spenótót, amibe belefúlok, kiviszem dobozban az andrássyra, megeszem és majd büszkén hirdetem magamról, hogy isteni spenótot ettem az andrássyn...
na, valszeg sokan így lesznek a statbucksal is. vesznek egyszer, aztán otthon meg minden reggel telefőzik a 150 Ftos teszkókávéból és azt lotyogtatják.

neeskens 2008.12.08. 10:41:36

Nekem sosem jöttek be ezek a hosszú kávék, híg löttyök. Jó kávé szerintem az az espresso, amiben megáll a kanál. Én szeretem a török kávét is, aminek ott a zacc az alján.

Az anyagiakon túl, szerintem Starbucksnak semmi köze a magyar kávézási szokásokhoz, kávéházi kultúrához. Akinek ez az ízig-vérig amerikai dolog kell és meg is tudja fizetni, menjen oda. Nem kell leköpni ezért.

atish81 2008.12.08. 10:42:25

olyan csokisfánk mint nálunk, seholsenincsen.

atish81 2008.12.08. 10:42:58

csokis muffint akartam írni.
:)

bgt 2008.12.08. 10:43:40

HELLO?HELLO?HELLO?

A Starbucks-ban van egy üvegedény, amibe a vásárlók, tömködik az 1 DOLLÁROSOKAT.
(ami az alkalmazottak fizetésének részét képezik)
Nálunk ezzel mi lesz???

Magyarországon nem lehet csak ugy a nap végén szétosztani!!! Figyel az APEH!!

fingerbangs 2008.12.08. 10:45:11

szerintem a legjobb hozzaszolas az amiben valaki trianon helyett triatlont irt

csak hogy tudjatok kik nyilatkoznak itt starbucks ugyben :D

morcogos 2008.12.08. 10:46:26

fingerbangs: lehet, hogy vicceskedett az illető...

Lillea 2008.12.08. 10:48:03

a starbucks franchise az american restaurants kezében van, nem frei tamáséban, ezt az am. rest. közép-kelet eu-i marketing igazagatója mondta nekem, aki egyébként magyar (hozzájuk tartozik még a pizzahut, burgerking, kfc)
a starbucks pedig bevallottan nem a jó minőségű kávéra épít, hanem arra, h jó minőségű kiszolgálást kapjon a vásárló, ill. az elviteles dolgokra, ebből van amerikában a bevételeik legnagyobb része.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 10:49:01

A Starbucks azért irritálja az embert, mert közepesen (de legalább állandóan, megbízhatóan) jó minőségű, de egyáltalán nem prémium, talán csak trendi, viszont iszonyú drága. Amerikában sem olcsó, de persze senkinek sem okoz gondot.

A Starbucks a kávézók McDonalds-a. Nem prémium minőség, ezt óriási tévedés hinni, viszont standard, tudod mire számíts. Nyilván van mögötte egy egységes minőségbiztosítási rendszer. Márkanév.

Ugyanúgy, ahogy külföldön a McDonalds egyáltalán nem drága, sőt, nagyon gyakran a legolcsóbb lehetőség enni valamit, a Starbucksba is bárki bemehet, be is megy. A mekibe kifejezetten prolik, bevándorlók, kisebbségiek és szinte csak tizenéves fiatalok járnak jobb helyeken. A Starbucks egy fokkal jobb, trendibb, leginkább irodai rabszolgák és metroszexuális igényeskedő agyonkommercializált agyú sznob juppik járnak, bár szerintem azt ők sem hiszik, hogy a világot ott váltanák meg. Gondolok persze a belvárosi kávézókra. De tekinte, hogy a világon van több, mint 16000 Starbucks, ebből majdnem 12000 az USA-ban, hát ott, ahol minden második benzinkút mellett van egy ilyen, na azokba jár minden bódog és bódogtalan.

És ez a lényeg: amíg ott bárki, tényleg bárki megihat egy 3-4 dolláros kv-t és meg is iszik, addig itt, 20 évvel a rendszerváltás és beigért jóléti fordulat után még mindig egy igen szűk réteg engedheti ezt meg magának és ezt a legtöbb ember tragédiaként éli meg.

Foximaxi 2008.12.08. 10:52:40

A Starbucksban még nem ittam jó kávét. Az is zavar, hogy a világvárosok legszebb helyein terpeszkedik (pl. Berlinben a Brandenburgi kapu mellett). Persze, ez a McD-ra is érvényes...

baba jaga · http://brumbrum 2008.12.08. 10:53:05

végre lesznek helyek,ahol élmény kávét inni!
majd bemegy az,akinek van ennyi pénze,s jó kávét akar inni.ha kevesen mennek be,majd bezárnak.
nem is értem,miért foglalkozol más pénzével!
a lényeg,hogy választhatsz,nem kötelező.
pl. nálunk elég sok a külföldi is.

Wundt 2008.12.08. 10:54:15

Én nem iszom kávét. Most akkor mi lesz?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 10:54:32

Nem az a lényeg, hogy Starbucks vagy Luiszvitton.

Hanem az, hogy nem azok az emberek lettek a jóléti fordulat nyertesei, akiknek kellett volna, akik megérdemelték volna. Egy orvos, egy tanár ma nem engedhet meg magának 800 ft-os kávét, ami tragédia.

Pontosan tudjuk, kik a nagy nyertesek ebben az országban. Pontosan tudjuk kik és mennyi munka árán ülnek ma 20-30 milliós böhöm nagy fekete audikban. És irritálja az adófizető embereket, amikor ezek az erkölcstelen mocskok hamis rokkantkártyával parkolnak pl. a Starbucks előtt.

radic 2008.12.08. 10:54:53

namost egy valami bárkit rávihet a 800 ft-os kávé vásárlására. az, hogy 5-600-ért szart adnak egész magyarországon. akkor már tökmindegy plusz 200, és legalább nem egy fostalicskát szopogatok.

n' 2008.12.08. 10:55:02

mert mondjuk ide is járnak turisták (mint te külföldön) és már elég sok gazdag fasz/picsa is van itthon, meg sok hülye akinek a starb. még trendi. szó ezért kár volt bejegyzést írnod, elég lett volna ha gondolkodnál.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 10:58:45

hehh, vajon hogy fogják hívni az underground szlengben? "mennyé a SZARBASZba kávézni, köcsög" :)))) hehh

morcogos 2008.12.08. 11:00:06

radic:azért az vicces, hogy csak az a kifinomult meg a remek, amit a roppant igényes amerikaiak isznak/esznek/hordanak...
nekem nem a starbuckssal van bajom, hanem azzal a mentalitással, hogy amit máshol adnak, az feltétlenül szar.
én spec. nem szeretem a pizza hut pizzáját, és szívesebben eszem magam készítette szendvicset, mint a subway meg stb szendvicsét. de azt kurvára rühellem, amikor lenéznek ezért...

jöttment 2008.12.08. 11:01:57

1. biztos jó dolog de minek mindent átvenni ámerikától?
2. Kanadában épp kezdik visszaszorítani/szabályozni ezeket a kávézókat a sok szétszórt üres pohár miatt. Ha ott szemetelnek vele, miért pont nálunk lenne másképp.

morcogos 2008.12.08. 11:07:58

jöttment: az kifinomult amerikai szemét lesz. nem olyan koszos magyar.

Egyéves Önkéntes 2008.12.08. 11:08:07

Bukowszky


ahhoz azonban, hogy az általad felvázolt Audis réteg így éljen kellet egy széles kiszolgálói réteg (akinek a pénzéből így él)

mert ha az emberek racionálisan gondolkodnának, akkor már bezárt volna:
- az összes meki
- az összes puccos étterem
- az összes mobilszolgáltató-tartalomletöltő oldal
- a kínai piac
- a cigarettagyárak
-satöbbi, satöbbi

Az emberek magukat szopatják meg, amikor valamit ócsóér akarnak megvenni.
Lásd még Ilferro.
Az emberek nem racionálisan gondolkodnak, és minden szart megvesznek, ha kell, ha nem. Na ebből gazdagok sokan.
Lásd még Norbi Ápdét.

Tisztelet a kivételnek.

Egyéves Önkéntes 2008.12.08. 11:08:52

...kellett...

Peter Blau 2008.12.08. 11:09:58

Te pecs2010!

Azt mondod erre a csajra, hogy egy budapesti paraszt?
Na akkor beszélgessünk már el arról, hogy pécs milyen hely és milyen emberek élnek ott öregem.
Rendszeresen járok Pécsre. Tudom hogyan mennek a dolgok az EKF2010 körül. Tudom milyen szar a pécsi tömegközlekedés. Tudom milyen bunkók az emberek arrafelé. Szerintem a pécsiek nagy része jobb lesz ha befogja és elgondolkozik mielőtt budapesti parasztozik. Annyira gyérek vagytok apám, hogy ezt a szar ekf2010-et sem tudjátok rendesen megcsinálni csak szétlopni. Ti pécsi szuperpolgárok meg ölbetett kézzel vinnyogtok miatta. Itt ha valami gondunk van tüntetünk, székházat verünk szét, ami nem szép dolog, de legalább kimutatjuk, hogy nem értünk valamivel egyet. Sokszor gondolkozom el rajta, hogy miféle birkák élhetnek Pécsen akikkel mindent meg lehet tenni. Te dumálsz? Húznád meg magad inkább. Paraszt.

Denus 2008.12.08. 11:11:22

Én meg nem is kávézom, és megspórolom ezt az egész hercehurcát.

stopper 2008.12.08. 11:15:14

Elvtársak!

Kell nekünk ez a kapitalizmus?
A dolgozó elvtársak megszédítése?
Már húsz évvel ezelőtt is kérdeztem a itten, a Politikai Bizottságban, hogy miért szükséges nekünk engedni ezeket a külföldi vállalatokat, hogy itt nálunk nyissanak üzletet. Hogy a lakosság ilyen hamburgertet egyen, meg pidzát?
Tán baja van a virslivel, meg a rántotthússal?
Nem elég hogy engedtük annakidején, hogy ifjúsági vonalon egyre másra rokkhangversenyeket rendezzenek?

jöttment 2008.12.08. 11:15:32

morcogos: értem én, kintről jön a *szemét* meg a belevaló, a haszon megy vissza. kell ez, tényleg :(

totyatotya 2008.12.08. 11:15:54

Bukowszky, mutass mar egy orvost bazmeg aki nem engedheti meg maganak. szerintem beveszed a maszlagot, ember. konkretan eleg sok orvost ismerek, mivel a szakmamba vag. legyszives ne akard sajnalni oket, magadat csapod be vele.
az meg hogy a rendszervaltas problemait a starbacks-szal hozod ossze, egyenesen szellemi gyengesegre utal, mar bocs.

ladislaus 2008.12.08. 11:18:20

Nos itt Dublinban tok jo hogy minden nap ihatok en is fekete... sört :)

Starbucks amerika. Amerikaban a borravalo atlag 15-25% hisz az kepezi az alkalmazottak fizeteset, de ez a fodraszoknal meg egyebb szolgaltato egysegekben igy van. Kint Atlantaban voltam Starbucksban. Akart Dublini lett volna, semmi extra. Wifi is volt ingyen. KV uganolyan (7es osztalyzat 10bol) DE! irodabol nem starbucksba mentunk hanem egy "europai" jellegu KVzoba (holland nyelvlecke szolt a budiban, ne kerdezzetek miert, nem tudom) de igazi tejhabos cappucinot ittunk es nagyon hangulatos hely volt. Mint egy becsi cukraszda (amit nyithatnank mert EUban vagyunk (sic!) )

Starbucks-ban par helyen van drive throu` is odaat. Mas kultura ott mas itt es Londonban es mas lesz (ha lesz) otthon.

En maradok a kotyogosnal, meg a "Szarvas" fele otthoni espresso KVfozonel. A legjobbak ezek.

Jah, amerika, az megcsapott mikor az ismerosom szulei beprogramoztak masnap reggel 6ra a KVfozot hogy akkorra fozze le a KVt. LOL :)

De mondjuk ha kulfoldre megyek turistakent nem magyar kajat keresek. Inkabb amerikait kerestem. Voltam is a hooters-ben ;)

chilling 2008.12.08. 11:22:09

én örülök a Starbucksnak, az az 500-800 belefér néha. sznobság v nem, szeretek a tékövéj pohárral mászkálni. ja, már nem öntöm le magam.....

ibkv 2008.12.08. 11:26:43

Peter Blau:

Tipikus pesti paraszt hozzászólás. Gratulálok. Hozzáteszem, még hazug is vagy. Ha járnál - elnézést, JÁRTÁL VOLNA VALAHA IS - Pécsen, nem állítanál ilyet. Ha urambocsá' mégis arra sodort volna a szél, akkor vak vagy. Az, hogy a politikusok mit-hogyan lopkodnak szét az egy másik dolog, de ez alapján általánosítani és leparasztozni egy olyan várost, amire az egész ország büszke lehet alulműveltségre, olvasatlanságra, rövidebben idiotizmusra utal.

Hozzászólásod maximum egy gyenge, kegyelem 8 osztályos bizonyítvánnyal rendelkező egyénre utal. Gratulálok.

Azért lehurrogni, alpári módon egy város és lakóit, mert MSZP-s.. Sikeres ember lehetsz.

feltételes_reflex 2008.12.08. 11:27:07

Kell a Starbucks is.

Ahogy a posztíró is mondja, végre feléledni látszik itthon is a kávéházi kultúra, de ennek nem konkurrenciája egyetlen kávézó lánc sem.
Talán a kávéházak emlegetése után cikinek tűnik kijelenteni, hogy a McCaféban is meglepően jó kávé és (nagyon jó) sütemények vannak, de ez sem rengeti meg a dolgot alapjaiban. Ugyanezt érzem a Starbuckssal kapcsolatosan is. Virágozzék ezer virág, biztos vagyok benne, hogy mindegyiknek meglesz a maga közönsége, és ez így jó.

Mz/X 2008.12.08. 11:27:17

Otthon megfőzöm a kávémat, szélessávú netet használok wifivel majdnem ingyen közben (Digi rulez), kényelmes kanapén terpeszkedek, és ha egy nőt hívok meg egy kávéra, akkor helyben még dugni is tudok, és még csak a rendőrt se hívják rám.

Tipp: tanuljatok meg kávét főzni... :DDD

PeszlegAti (törölt) 2008.12.08. 11:28:21

szerintem a starbucksban kávézás ilyen vasárnapi mise utáni családi program lesz :) bizonyára a cég nem a magyar vásárlóerőre alapozott, bár ha jobban belegondolok lehet fűtést nem tud fizetni, de a sztárbáxba mindenképp iszik pár kávét... ez mondjuk ok arra, hogy egy ilyen vállalat megcélozza Budapestet is... másnem hitelt lehet majd erre is felvenni :) ettől függetlenül néha beleférhet 1 megahabos kávé ott, ahol Britni is kávézik...

pollner · http://soreo.biz 2008.12.08. 11:28:22

Már sokan megírták: Nem is olyan nagy buli kikerülni az Index címlapjára...
(Egyébként - a pofátlan ár mellett - nekem az a bajom ezekkel az ilyen-olyan ameriai(as) kávézókkal, hogy 1) letegeznek 2) papírpohárban adják a kávét 3) mindegyikben szól valami zenének nevezett háttérzaj

ibkv 2008.12.08. 11:30:42

Mielőtt anyázásözön kezdődne, nem Pecs2010 hozzászólásával értek egyet, csupán Peter Blau alpári replikája szúrta a szemem. Legyen az balos, vagy jobbos, de ilyet nem állíthat olyan ember, aki ténylegesen járt abban a városban. off.

Mz/X 2008.12.08. 11:31:03

Peszati

ettől függetlenül néha beleférhet 1 megahabos kávé ott, ahol Britni is kávézik...

Miközben Alföldi porcelán wc-be szarok mindig azon gondolkodom, hogy vajon hány celeb ürít még ilyenbe. :DDD

Professor Pizka 2008.12.08. 11:31:26

Hol lehet Dr. Peppert kapni??? Mostazonnalderogton aruljatok el!

babilen tatarszkij 2008.12.08. 11:32:22

"adnak fél kiló tejszínhabot, meg mindenféle mesterséges ízesítőt"

Ha azt hiszed, hogy ezek a helyek (+ Gloria Jean's, California Coffee Company, meg még egypár nem lánchoz tartozó hely) arra lettek kitalálva, hogy munka UTÁN kellemesen elszottyogjál, akkor tévedsz. Ezeken a helyeken leginkább munka folyik, csak egy kicsit más formában, mint amiről te eddig hallottál.

Kulcsszó: neonomád (lehet guglizni), és itt egypár link, hogy könnyebb legyen tájékozódnod.

neonomad.hu/tag/kávézó/
karma.blog.hu/2008/09/06/lehet_e_a_neonomadkodas_uzleti_modell#
webisztan.blog.hu/2007/03/14/uj_geekek_a_kavehazi_oazisokban

+ 1: Azt hiszem, ha tejszínhabot kérnél egy ilyen helyen, igen csak vakarnák a fejüket, mert azt nem nagyon tartanak. Vagy a tejhabbal keverted össze?

+ 2: Ja, és az a munkastílus és életérzés, amit ezeken a helyeken tapasztalhatsz, az a legversenyképesebb egész Magyarországon. Talán ez az, ami nyomaszt?

cafenero 2008.12.08. 11:34:01

Dr. Peppert a Boráros és a MÜPA között, a luxuskérók aljában az egyik kisboltban lehet kapni, az tuti.

cafenero 2008.12.08. 11:34:41

és a pesti strabucks merre van?
kedvet kaptam...

gogobela 2008.12.08. 11:34:49

Wendyst és New York Bagelllllt!

ibkv 2008.12.08. 11:35:37

pollner:

1. Igen, Amerikában letegeznek. Nemcsak a SB-ban, mindenhol. (Attól függetlenül itthon még Neked csókolomot köszönhetnek, akár külön kérésedre kezet is csókolnak és vörös szőnyeget teríthetnek eléd..)
2. Nemcsak papír pohárban adják a kv-t.;)
3. Ez már ízlés kérdése, de még mindig nem erős negatívum.

az 2008.12.08. 11:36:09

jewellery ha te tudnás milyen is Tirana... Meg hogy hova fejlődött kb. 5 év alatt. Szégyenedben elköltöznél Budapestről.

ibkv 2008.12.08. 11:36:55

cafenero: Tényleg? Ár?

Ha más infó van, szívesen vásárolnék én is Dr. Peppert... :)

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.08. 11:40:39

Kétféle kávé létezik a világon: az olasz eszpresszó és a török kávé. Az amerikaiaknak annyi elképzelésük van a kávéról, mint egy dél-szomáliai törzsnek a BKV éjszakai járatainak menetrendjéről.

Külön hálásak lehetünk az amerikaiak gusztustalan ízléséhez igazított "kávé"-ért a repülőgépeken. Ha valaki valaha is meglát a Starbucks-ban, nyugodtan lőjön le mert bizonyára valami kóros agyi elváltozásban szenvedek.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 11:45:44

gery, ne legyél ennyire elvakult. nálam is az olasz espresso a csúcs, de nem szabad korlátoltnak lenni. egy suzuki hajbusa nyergéből sem illik fikázni a bicajosokat.

ladislaus 2008.12.08. 11:45:59

amugy a sb-ban van starbuckos bogre. Szerintetek otthon hanyat fognak atlagosan naponta lenyulni? :)

tommybravo 2008.12.08. 11:48:09

ibkv: Attól, hogy "mindenhol" letegeznek, még nem lesz jó, még Amerikában sem feltétlenül, itthon meg pláne - mások a tradíciók.

Ha valakit zavar, hogy egy tök ismeretlen ember letegezi, annak lelkem mélyéből ajánlom az Összeomlás c. film idevágó jelenetét (csak angolul találtam meg, remélem megbocsátható):

[In the Whammy Burger]
Bill Foster: Why am I calling you by your first names? I don't even know you. I still call my boss "Mister", and I've been working for him for seven years, but all of a sudden I walk in here and I'm calling you Rick and Sheila like we're in some kind of AA meeting... I don't want to be your buddy, Rick. I just want some breakfast.
Sheila: You can call me Miss Folsom if you want.

nyunyu 2008.12.08. 11:55:53

"Kétféle kávé létezik a világon: az olasz eszpresszó és a török kávé."

Van azert meg egy par fele iskola, pl. francia melange, becsi kapuciner...

Az mas teszta, hogy a nemetek filteres lottye, meg az amerikaiake az max szines viznek nevezheto, kavenak aligha.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 11:58:01

..és még aszongyák, hogy rosszabbul élünk mint 4 éve, meg hogy nyakunkon a gazdasági válság.
Aha igen.

dddee 2008.12.08. 12:01:15

Jöhet ide bármelyik multi, a város évről-évre egyre szánalmasabb képet mutat.
Jövőre el is költözöm innen a francba.

Köszi demszky.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 12:04:35

Van egy elméletem, ami szerint a városi juppigyerekek, akik laknak a 45 négyzetméteres lyukban, nem tudják hová tenni a pénzüket..
Ezek a helyek mind ezekből élnek meg.
A 45 négyzetméteres lyukban megvan már a 3 méteres plazma, a kivetítő, a jacu, a bárpult, de egyébként sincsenek otthon sose, úgyhogy ez mindegy is. A kocsi céges, a csúcsmobil céges..
Havi x százezret meg csak el lehet költeni, na, mi legyen? Ezresé kávé? O ye, sure, why not.
Arra lennék még kíváncsi, hogy ez a mai réteg mit fog kezdeni 15 év múlva magával.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 12:06:46

ah, pedig egyszerű. 15 év múlva nyitnak egy újabb Starbucksot :)))

worker 2008.12.08. 12:07:21

Aki angolszász típusú, bögreméretű kávét iszik, annak fogalma sincs mi a kávé. A kávé RÖVID.
A többi sz*r.

ladislaus 2008.12.08. 12:09:47

Igen en is ekepp gondolkodom. Baromira nem erzik az emberek a penz sulyat. Ezt egy amerikai hitelezesi osztalyvezeto mondta meg nekem aki beismerte hogy a hiba USAban van. Es onnan indult. De az emberek nem tudjak felmerni hogy mi a sulya ennek a szonak hogy penz.

ksion 2008.12.08. 12:10:02

Starbucks rulez!

Suttyók meg igyák a rövid kávét a mekis dupla hamburger mellé.

DrJohnson 2008.12.08. 12:10:39

Aki szegény, ne járjon kávéházba. Ennyi.

Peter Blau 2008.12.08. 12:11:36

Drága pirinyó iBKV :-)

Köszönöm a dícsérő szavakat. :-)
Beváltottad a reményeimet :-)

Olvass kicsit tágra nyitottabb szemmel és tisztább fejjel, és gondolkodj el azon mi volt a fő mondanivalóm azzal amit írtam.
Tudod, úgy kezdődött, hogy pesti paraszt.... :-)
Meg pesti sznob :-)

Pécsre járok rendszeresen, nem vagyok hazug, látom amit látok, vak sem vagyok.

Politikáról egy szót sem írtam, te kevered bele 2x is a bal és jobboldalt meg az MSZP-t. Arról nem tehetek, hogy neked a politika fájdítja a fejed, engem nem érdekel a kínod ebből a szempontból. Amit írtam az sajnos igaz.
De rádhagyom öcsém, lubickolj a szarban ha ott érzed jól magad és bunkózzál nyugodtan :-)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 12:12:47

ahh, micsoda elvakult kőmagyar agyműkődés. szörnyű. van még hova fejlődni! a fejekben!

senki sem mondta, hogy az amerikai hosszúkávé a legjobb kávé.

azért még nem kellene a puszta létezéshez való jogát kétségbe vonni semminek.. és senkinek.

miért tart még mindig itt ez az ország? ez félelmetes.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 12:16:07

A legnagyobb bajom az egyébként ezekkel a trendi-guy-okkal, hogy egy felfújt lufi az egész lilaködös reklám-pr-tanácsadás biznisz, ami mögött nincs effektív munkavégzés.
Más meg tanítson gyerekeket 60-70 ezrekért felelősségteljesen, jól meg odaadóan..
El van baszva a világ.
Amerikában működik ez a dolog, mármint a lilaködös pr, mert olyan gazdaság áll mögötte, amilyen.

Jutka 2008.12.08. 12:17:51

Az egész Starbucks a színes-szagos műanyag kávéjával egy csinált szükséglet. Sznobparádé.

totyatotya 2008.12.08. 12:19:11

AnyadnakPalankot, ha te nem fizetsz erte, akkor miert zavar hogy masnak esetleg megeri? Mondjuk olyannak akinek ralatasa is van erre a szakteruletre?

totyatotya 2008.12.08. 12:19:41

Jutka - es? Ezzel mit akarsz mondani? hogy neked nem tellik, es ezert be kellene zarni mindegyiket? vagy mit?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 12:24:42

az a baj a magyarokkal, hogy ha már csórók, képtelenek nagyvonalúak lenni.

mennyivel elegánsabb lenne azt mondani, ahh, igyon 1000 ft-ért kávét, aki akar. kit érdekel?

gyanítom, hogy egy eszkimó a maga fagyos bölcsességével kb. pont így szarja le a dolgot, és mennyire, de mennyire igaza van.

itt meg mi van? hát igény az vóna, ugye! dógozni meg valahogy senki se akar! kicsinyes irigység és szánalmas porbafingás, meg más hibáztatása, na az van. és persze ettől már az egész rendszer, az egész ország velejéig romlott, korrupt, kontraszelektált fortyogó fostócsa, és még aki akarna és tudna is valamit, az is belefullad.

Sleepy Gonsales 2008.12.08. 12:28:01

AnyádnakPalánkot 2008.12.08. 11:58:01
"..és még aszongyák, hogy rosszabbul élünk mint 4 éve, meg hogy nyakunkon a gazdasági válság."
Ne túlozzál!
Két éve éltünk rosszabbul mint négy éve!

pedig 2008.12.08. 12:31:21

amíg a 60 percre érvényes BKV jegy 500 forint, addig az 500 forintos, 4 decis cappucino nem drága.

idegbeteg 2008.12.08. 12:34:05

És akkor mivan ha letegeznek? Ha nem valami bunkó paraszt az illető akkor mit zavar? Ki az anyám pcsája vagy te hogy nem lehet letegezni? Sok sznob. A mcdonalds már a lecsúszott prolik gyűjtőhelye mint tudjuk lassan a hajléktalanok is beköltöznek az éttermeikbe, a burger king láthatatlan jól elvan magában, a kfc szinte nem is létezik pesten kívül. Ez a starbucks meg most új dili lesz a sok sznob amerikai életérzés után vágyódó majomnak akik elmennek mert a nemtudom melyik filmsztárt vagy énekest is sztárbákszos kávéval látták lefotózva és az hú de menő akkor. Metroszexuális degenerált homoköcsög irodakukac, manager,bróker, bűnöző kopasz szolis audisbmws (meg a nője), robotok gyűjtőhelye lesz.
90%ban olyanok mennek majd oda akik életükben nem dolgoztak.
Bukonak igaza van. babilen ugy látom te vagy a legnagyobb sznob itt te kis tejhab.

idegbeteg 2008.12.08. 12:44:42

totya azért mert nem tetszik neki akkor nem telik rá? Úgyanígy vagyok az ájfónnal meg a többi szar divatcikkel. Soha nem vennék akkor se ha az a legjobb mindenben. Azért mert a divat, a sznobizmus és a kivagyiság áll mögötte amitől kihányom a belem. Sok birka ember követi a "celebeket" (újabb hányás) mindig mások akarnak lenni jellemző erre ganaj társadalomra ami itthon van. Jaj mit szólnak a szomszédok mit szólnak a barátaim (akik csak addig barátok amíg bajba nem kerülsz pajtás) vegyünk nagy autót újat jobbat mint a szomszédé nem baj ha mindenen hitel van az úgy sem látszik..

attila1 2008.12.08. 12:45:31

a kávé az egyetlen bizonyíték, hogy létezik Isten.

A Starbucks valami egészen mást bizonyít. Akinek van gusztusa a kávénak hazudott cukros kalóriabombákra, annak jó szórakozást hozzá. Nem sajnálom tőle

Balu 2008.12.08. 12:46:51

Ha már választhatok, akkor sokkal inkább 800-ért a Starbucks kávé, ami jobb esetben 100% arabika, frissen pörkölt és fair trade alapanyagból készül, profi kávégépen, profi barista által, mint mondjuk feleannyiért egy átlag étteremben a bécsi török nagykerben vett, vagon aljáról összesöpört, 2 évvel ezelőtt ledarált, állott Alvorada kávéból készített, ótvaros, savanyú, ihatatlan kávé (súlyosbított esetben műtejszínhabbal a tetején, ha kapucsínót kértél). Tisztelet a kivételnek, tényleg vannak már nagyon jó kávéházak, de ott is min. 4-500 egy jó kávé...

Olyan ez, mint a bor: 7-800,-/palackért még szinte tuti, hogy alacsony minőségűt kapsz, 1000 felett meg már jó eséllyel finomat. Így eldöntheted, hogy kidobsz-e az ablakon 700 forintot, vagy áldozol még plusz 300-at, és akkor jó minőséget vásárolsz.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 12:51:19

Én másért fizetek hasonlóan aránytalan összegeket, kinek mi a heppje :)

A juppigyerekekről még ennyit:
"Részterületek kiegészítő szolgáltatásainak részterületei. Különböző igényeket összekötő közvetítők közé ékelődő kiszolgálók. Szegmensek szegmenseit vizsgálók."

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 12:54:33

Még egy dolog, kezd telelenni a tököm azzal, hogy ebben a szerencsétlen kis országban mindenki a fogyasztásával jelzi a státuszát.
(igen, tudom, hogy a társadalmi rétegződés vizsgálatakor a fogyasztás is szempont, de könyörgöm ott 10 másik van még mellette)
Ha nem baszol ki pénzt értelmetlen, mesterségesen gerjesztett igényeket kiszolgáló kütyükre, vagy nem veszel fost méregdrágán amire arany van írva, akkor nem is vagy ember, menj vissza a panelba prolikám. Mennyi ilyen hozzászólást olvasni..
Nem is lelki szegénység ez. Inkább a lelki megnyomorodás indikátora.

kaveorult 2008.12.08. 12:56:54

viszonylag sok kávét iszom, starbucksban egyszer voltam, többet nem is megyek.ahogy nem szeretem az önkiszolgáló éttermet, úgy az önkiszolgáló kávézót sem.és szar is a kávé. egy tejes káénál elég könnyű elsumákolni, h milyen a kávé, mert a rengeteg tej+tejhab elnyomja az ízét. ezért ha arra vagy kiváncsi, h jó-e a kávé, kell venni egy espressot, talán ristrettot, és rögtön kiderül... csak akkor nem lehet fél literes starbuckos pohárral mászkálni fél napig a városban, ezzel jelezve, h mennyire trendi vagy...

különvélemény 2008.12.08. 12:58:10

1, olasz kávé? hol termesztenek ott kávét?

2, az ájpodot is megveszik, pedig az sem egy nagy szám jó drágán, akárcsak a sztárbáx

3, kíváncsi leszek mennyi ideig lesz sztárbáxos kiszolgálás Magyarországon

4, kíváncsi leszek, mennyi idő alatt cserélődnek le az alapanyagok jó kis xy gazdaságosra, jó magyar szokás szerint

5, kíváncsi leszek, mennyire lesz tágas az a belső tér, ha tele lesz 1 kávét 3 óráig fogyasztó bölcsészkarosokkal, akik éppen iwiweznek a notijukon

...

Egyébként jöjjenek csak, inkább Starbucks, mint 100 Ft-os bolt.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 12:59:15

Pár éve a fehér fülhallgató volt a menő. :)

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.12.08. 13:00:34

Hol Fair Trade a Starbucks kávé? Biztos van olyan, de hogy az egész szortiment az lenne...

maradi 2008.12.08. 13:01:02

sznob köcsögök igyák csak, aztán menjenek bele tönkre

Egyéves Önkéntes 2008.12.08. 13:03:54

AnyádnakPalánkot 2008.12.08. 12:04:35

nem jársz messzi a valóságtól

nekem a pesti haver szinte minden kritériumnak megfelel, amit leírtál

maestro1 2008.12.08. 13:06:30

A kávé számomra egyet jelent az olasz eszpresszóval: bemegyek, kifizetem a 80 eurocentet, megiszom a pultnál (egy-két korty), kimegyek, viszlát. A többi csak kávéízű lé.

ladislaus 2008.12.08. 13:06:50

Te sajnos elobb mesz tonkre. Meg en is... :(

ladislaus 2008.12.08. 13:09:35

"bemegyek, kifizetem a 80 eurocentet"
Hol elsz???

maestro1 2008.12.08. 13:10:18

ladislaus - Rómában (szeretnék), ott ennyi.

Sleepy Gonsales 2008.12.08. 13:15:33

idegbeteg 2008.12.08. 12:44:42
"Úgyanígy vagyok az ájfónnal meg a többi szar divatcikkel. Soha nem vennék akkor se ha az a legjobb mindenben. Azért mert a divat, a sznobizmus és a kivagyiság áll mögötte amitől kihányom a belem."

Akkor itt van Neked ájfón helyett:
www.unplggd.com/unplggd/cell-phones/steampunk-cell-phone-takes-tech-backwards-064953
Kávéra még találtam semmit...

press-o 2008.12.08. 13:16:28

Balu, te azokat gondolod "profi baristanak" akik majd diakmeloban 600as oraberert nyomogatnak egy kavegepet, amin talan mar a tejhab is automatikusan keszul?
ha profi barista altal keszult kavet szeretnel,akkor keress rendes kavezot, van budapesten eleg sok!
nem az a baj, h draga a starbucks, hanem, h szar!

Sleepy Gonsales 2008.12.08. 13:16:43

Mellesleg én is szeretnék ilyet :-)

gondolkodj 2008.12.08. 13:25:57

Csak annyit az egészhez, hogy a SB-ben jó kávét adnak, aki még nem járt ott, az ne fikázza. persze vannak mindenfajta édességszerű kévé, tea turmixok, de a sima kávé akkor is jó.

Té, mint Tamás 2008.12.08. 13:39:35

"különvélemény 2008.12.08. 12:58:10
1, olasz kávé? hol termesztenek ott kávét?"


A kávék esetében az olasz jelző nem a származásra utal, hanem a pörkölés, illetve az elkészítés módjára. Ld.: a török kávé sem - feltétlenül - törökországból jön.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.08. 14:03:09

"Akkor itt van Neked ájfón helyett:
www.unplggd.com/unplggd/cell-phones/steampunk-cell-phone-takes-tech-backwards-064953
"

Na ez a gáz, hogy aki nem ajnározza a legújabb amerikai hype-cuccokat, az máris csak valami kőkorszaki tahó lehet?

Szvsz az iPhone egy közepes képességű telefon túlárazva. Nem rossz (asszonynak pont ideális lenne) csak van nála jobb ugyanannyiért. Vagy picit drágábban sokkal jobb.

Ha már okostelefon, akkor HTC, és ha már HTC akkor Touch HD
www.pdamania.hu/content/12638/

Ugyanez igaz a kávéra is: inkább akár még többet is fizetek egy jó kávéért, minthogy drágán vegyek szart csak mert "menő" SB-ba járni.

Egyébként én azt hittem, hogy ez a "Fúúúú eredeti Ámerikai kokakóla" szintű amerikai divatbuzulást már kinőtte ez a nép a 70-es évek óta, úgy tűnik tévedtem.

különvélemény 2008.12.08. 14:10:47

Té, mint Tamás 2008.12.08. 13:39:35

Nem, az olasz az kizárólag egy pörkölés fajta, tehát csak "olasz pörkölésű" kávé van, olasz kávé nem létezik.

Amire itt sokan használják, az a ristretto, vagy rövid, vagy legismertebb nevén a presszó kávé.

Mint ahogy az amerikai, meg a hosszú kávé.

Té, mint Tamás 2008.12.08. 14:45:20

különvélemény 2008.12.08. 14:10:47
Amire itt sokan használják, az a ristretto, vagy rövid, vagy legismertebb nevén a presszó kávé.


Teljesen bevett név erre az "olasz" vagy "olaszos" kávé, bár valóban, inkább külföldön.
Mellesleg a ristretto rövidebb, mint az espresso, és akkor ott van még a lungo is, vagyis a hosszúkávé. Ez mind egy család, csak a lefőzési víz mennyisége más. Az americano viszont úgy készül, hogy lefőzés _után_ kap még forróvizet. Legalábbis a nemzetközi kávébiznisz így használja.

attila1 2008.12.08. 15:31:22

én egyszer egy kávészaküzletben lefőzettem egy eszpresszót Jamaican Blue Mountain-ból. Annál jobbat úgysem adnak sehol.

ibkv 2008.12.08. 15:40:07

Peter Blau:

Te közelítetted meg politikai szempontból kicsihuszár. 1. Ki dobálózott azzal, hogy itt bizony pesten én kimegyek és szétverem a várost, ha valami nem tetszik. Ez nem politika? Jaaaa, hogy a zuzzukszétavárosthülyegyerekek még azt sem tudják, hogy miért mennek ki? Ja, akkor tényleg ott a pont, még jó, hogy tudod miért vagy kint. Szánalmas.
2. Te említetted, hogy szétlopják a projektet... Ez nem politika? Szánalmas.

3. Nem vagyok pécsi, de van kötődésem, szal tudom mit beszélek. De gondolkozz el Drága, (ha már homokos módon ledrágáztál...) ha parasztosan, vbérbeli bunkón hozzászólsz az emberekhez Pécsen, jóra ne számíts... Azt kapod, ami vagy. Érdekes én ilyesmivel nem találkoztam.

Aki az öcsém, apám és egyéb szavakkal próbál meg érvelni, bevésheti az egyest és leülhet. Te is megkaptad. Grat.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 16:37:45

Pécsban jó nagyokat csalódtam többször. Pedig gyönyörű vidék lenne, nagyapám is ott élt, stb.. de a komcsik alatt telejsen elvadult az ott élő emberek mentalitása. Tisztelet a kivételnek. De nekem túl sok erkölcstelen szemétláda van arrafelé. Méghogy a kultúra európai fővárosa. Nagyon rossz vicc. Sajnos.

a JBM-et egyszer én is megkóstolom :)

aklu 2008.12.08. 17:11:28

sbucks:

kis magyarázat a sbucks áraira:

kétfajta kávé van, robusta, és arabica.

a robusta 1400 m alatt terem, annyi mint a szemét, magas koffeintartalom, alacsony ízérték, annyi van mint a szemét.
arabica: 1400 m felett, alacsony koffeintartalom, tízszerannyi aroma, sokkal ritkább, nehezebben kezelhető, érzékenyebb fajta.
sbucks az utóbbit használja.

pörkölés:
pörkölöd 10 percig, kicsi színe lesz, szétnyílik, eladod.
vagy pörkölöd 15 percig, sokkal sötétebb lesz, olajosabb, sokkal aromásabb, viszont rengeteget veszítesz a nedvességtartalmából, sokkal kevesebb kész kávéd lesz ugyanannyi mennyiségő alapanyagból.
starbucks az utóbbit használja

aromák.
iszol egy finom forró erős feketét, és max kétfajta ízt különböztetsz meg, vagy
cafeteriával készítesz egy bögrényit, és megdöbbensz azon, hogy kontinenstől, égtájtól, időjárástól, feldolgozási módszertől függően mennyire különböző lehet két kávé.
ez csak a kávézási kultúrától függ, egyik sem kicsinyíti a másikat
(de egy eszpresszó soha nem fog meglepni egy olyan kávé fűszerességével, aromájával, mit egy cafeteriával készített évekig a kávécseresznyében érlet babokból készített indonéziai kávé)

fairtrade:
sbucks egy fairtrade engedélyezett kávét használ, az Estima Blendet, de ezzel szemben
megvannak a maga standardjai, és többet fizet a farmereknek mint a fairtrade, többet és előre, még akkor is ha adott kávé nem érte el a normát, akkor legfeljebb nem használja fel.
érdemes utána nézni, ez a társaság fizet a világon legtöbbet egy kiló kávéért.

na ezek azért megnyomják egy picit az árakat, de tokaji jégbort sem vehetsz 999 forintért, ez van.

ja, és jól bánik a személyzettel is.
ja és jó zenék is mennek mindig

aklü, Store Coffee Master, Bristol, Horsefair

Skiller 2008.12.08. 17:12:12

Kicsit értetlenül állok a bejegyzés írója előtt, ugyanis több ponton nem értek egyet az álláspontjával. Először is nagyjából minden mondatát meg tudnám cáfolni, másodszor pedig nem értem az írás aktualitását, mivel az ilyen jellegű kávézók már évek óta jelen vannak Budapesten, és számos üzlettel büszkélkedhetnek (csak példaképpen: Gloria Jean’s Coffees, California Coffee Company, Coffeeshop Company). Ezekben a kávézókban nem azért jók mert ha jó kávé kell, kerül amibe kerül, akkor azt itt megvesszük. Ennél sokkal több szempontból is érdekesek. A Starbucks és Costa „berobbanását” egyátalán nem tartom nagy számnak, hiszen könnyű dolguk lesz eladni magukat az embereknek, miután a konkurens cégek már rég megimertették a magyarokkal az amerikai kávézás kultúráját (már aki nyitott szemmel jár a városban). A termékek ugyanazok, az árak is nagyjából hasonlóak, így már csak azt kell eldönteni melyiknek a stílusa áll közelebb hozzánk. Miután szinte az összes cég italait kóstoltam már, kávéminőségben én a Gloria Jean’s-re szavazok.
Az ízesített kávékat nem ezek a franchise láncok találták ki, és bár lehet nagy általánosságban a szirupok és egyéb adalékok adják a különböző plusz ízeket - és bár én is szívesebben fogyasztanék mondjuk egy karamellás kávét abban a tudatban, hogy igazi karamell van benne-, azért lássuk be egy kifejezetten „gyorsüzem”-ben nem biztos, hogy kivárná az ember amíg a barista megolvasztja a tüzön a cukrot. Az persze egyéni ízlés kérdése, hogy szereti e az ember az ilyen módon ízesített italokat avagy sem, de biztosan nem csak a popsztárok jogosultsága.

Elfogult vagyok a témában 2008.12.08. 17:44:43

RE: Alku
sbucks:
kis magyarázat a sbucks áraira...

Szóval arabica és sötét pörkölésű kávét használnak, ami prémiumkategóriásnak tekinthető az átlag vendéglátós nyersanyagokhoz képest.

DE: silány és hozzá nem értő eljárással állítják elő "italkülönlegességeiket" automatizált gépeikkel, barista tudással pedig egyáltalán nem rendelkeznek a pultosaik. (A tejet többször felhasználják, habfürdőt készítenek tejhab helyett és a tisztaság sem valami nagy erősségük pulton belül)
Lehetne ezt ebből a nyersanyagból százszor jobban is csinálni - profizmussal és a kávé valódi szeretetével. De a helyzet az hogy egy multi politikájában ez csak a célkitűzéseink/víziónk rublikában jelenik meg.

Árak: egy 6-700 forintos kávé előállítási költsége kb. 60-70 forint (tejjel, papírpohárral együtt, ami a legdrágább eleme egy adag kávénak). Akkor megérteném, a dolgot ha esetleg a nem jól sikerült lefőzéseket vagy gőzölt tejeket kiöntenék és csak a tökéleteseket adnák el (mint pl a Gloria Jeansben) de itt olyat nem tesznek.

Az a baj, hogy egy jó márkával és hírveréssel bármit el lehet adni: pl. Minden második filmben Starbucks kávét nyamnyognak meg Starbuck kávézó van a háttérben.
Ha meg belépsz lehengerelnek azzal, hogy Fair Trade. Hhaahaa, tudod mikor fair tarde az valójában. Pár ültetvényesnek jól jön az biztos... de globális problémákat ezzel ugyan nem oldasz meg. (OK nem legyünk szarrágóak, több mint a semmi)De igazából ez csak a világ egyik legjobb marketingje.

Éljenek a multik és hódolóik!!!

Té, mint Tamás 2008.12.08. 17:48:47

"aklu 2008.12.08. 17:11:28
..."


Ez bullshit. Bármelyik rendes kávézóban kapsz sötétre pörkölt arabicát, a Starbuckshoz képest féláron, szóval nem ezektől olyan drága.
A magas fair trade árak valóban közrejátszhatnak, de nem fogok csak amiatt SB kávét inni, hogy jótékonykodhassak.

Purell 2008.12.08. 17:58:29

Professor Pizka

www.culinaris.hu itt van Dr. Pepper

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.12.08. 18:33:51

Húha Skiller, eléggé elbeszélünk egymás mellett.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.12.08. 18:37:06

Megnéztem, a kínálatuknak csak egy része fair trade. Persze azt mondják, hogy egyébként mindenki mással is nagyon fair módon kereskednek. De az nem ugyanaz.

www.starbucks.com/aboutus/StarbucksAndFairTrade.pdf

aklu 2008.12.08. 18:53:01

a barista karrieremet egy olyan magyar kávéházban kezdtem meg, ami már a boldog békeidőken is elismert hely volt. volt kiindulási alapom,plusz tehetségem is a témához. és a bucksba is csak azért mentem el mert kellett a munka.
és kellemesen csalódtam

a multikat élből rühellni pont akkora sznobizmus, mint csak azért sb papírhpohárral flangálni a váciutcán, mert az a menő.

elfogult: sajnálom, hogy volt rossz tapasztalatod sb-vel kapcsolatban, de
a tej itt is csak egyszer van felgőzölve, ha nem használod fel ki KELL öntened, ha nem, rajtakapnak, szólnak, ha mégegyszer, akkor megválnak tőled,
az eszpresszót, ha 10 másodpercen belül nem használod fel szintén kiöntöd, szintén eléggé betartatott szabály,
óránként iszom egy szimplát, nem azért mert kávéznék, hanem hogy leellenőrizzem a minőségét, és ha nem az igazi, akkor addig kóstolgatom, amíg a gépet be nem állítom tökéletesre
és már akkor is kiöntjük az italt, ha zsíros helyett félzsíros tejjel csináljuk véletlenül.
a tisztaságról fanyalogni pedig szintén hülyeség volt, mert a tapasztalataim szerint ez szintén az ellenkezője annak amit állítottál.
lehet hogy a mi városunkban kiemelkedően jó a helyzet, de itt 7 boltból 7ben ezt tapasztalom, és ez azért jó arány

habfürdő. ez is butaság, az italkészítési tréning alapeleme a tejgőzőlés, és minden baristát, rendszeresen véletlenszerűen ellenőrzünk mérleggel, hogy pölö milyen súlya van a kapucsínójának- ami ugyebár túl nagy buikkal túl könnyű, túl kevéssel meg nehéz.
(ezt mondjuk még maguk is megcsinálják, én is folyamatosan magamnak.)
nagyon magas sztenderdek szerint csináljuk a cuccokat.
és mindezt úgy, hogy speciel én nem is szeretem a desszertkávékat, szerintem jó, ha egy karamellmahhiátót ittam mióta ott dolgozom, azt is csak azért, hogy tudjam milyen. nem szeretem a tejet

a kávé valódi szeretete. ez meg csak egy lol. ha nem lennék kávéőrölt, szerinted itt koptatnám az ujjaimat? utánajárok olvasok tanulok a történelmének, a készítési szokásoknak, a fajtáknak, függetlenül attól, hogy sb-ben dolgozok, vagy nem, mi tényleg szeretjük a kávét, az én csapatom legalábbis tutira, és bármikor boldogan prezentálnék egy kávékóstolási ceremóniát, gondosan hozzá passzoló ízekkel, hogy bebizonyítsam: attól hogy multi még nem égetnivaló

remélem, hogy ez nem csesződik el egy magyar hozzáállású szolgáltatással

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 19:26:14

ja, ezt meg egy másik blogban olvastam (elfelejtettem melyikből vágtam ki, bocs)

"A Starbucks a világszerte legismertebb amerikai kávézólánc. Az elmúlt években lassan megváltoztak vásárlóinak szokásai. Ezt a cég vezetése későn ismerte fel. Ezért az eladások jelentősen csökkentek.

Egy piackutatás segített megtalálni az okokat.

A Starbucks az elmúlt években sora vezette be az új termékeket, pedig a fogyasztók a kutatás szerint egyetlen dolgot szeretnének: alacsonyabb árakat.

A láncot elhagyó fogyasztók 84 százaléka gazdasági okokra hivatkozott, 65 százalék pedig azt mondta, újra visszatérne a kávéházba, ha olcsóbban adnák a kávét.

Ezzel szemben a cég egészségesebb menü kialakításával, jobb felszereléssel, a szolgáltatások bővítésével és képzettebb baristák alkalmazásával próbálta visszaszerezni őket."

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 19:27:38

ja, és, a hírek közül:

"Kivonul Romániából és Szlovákiából a gyenge teljesítmény miatt, hazánkban azonban bővíti hálózatát a Coffeeheaven angol kávézólánc. Romániában az infrastrukturális hiányosságokban és a korrupcióban látták a dinamikus üzleti környezet kiépítésének gátját, míg Szlovákia esetében meglehetősen ingatagnak érezték az erős túlzással "szlovák csodának" nevezett gazdasági növekedést."

hát nem elgondolkodtató?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.08. 19:29:20

öö.. de.. a Coffee Heaven nem lengyel? na mindegy.

gergel 2008.12.08. 21:22:27

ne haragudjatok de aki 500Ft-ért vesz kv-t egy multitól az elég hülye(hova lett a magyarságtudat)

feltalálták már a termoszt is
lehetne az is trendi,netezni meg ott van mobilnet:P
(igen szó szerint kikérem magamnak,és kategorikusan jelentettem ki)

a happy mealből is érdemes kinőni főleg 20 évesen már szerintem illene felfogni mekkora károkat okozunk magunknak,ha ilyen helyeket preferálunk

Kár a szóért
20 év múlva mindenki boldog lesz hogy jubileumra csak 800 ft a kv mint nyitáskor

(még azt is eltudom képzelni hogy ez egy felmérés a sb vagy más hálózat részéről)

Aggie 2008.12.08. 21:24:49

Bukowsky - Coffee heaven, Coffeeheaven UK-ban nincs, ha van, akkor sem lanc, en meg egyet sem lattam.

Zazie: Majd akkor hiszem el ezt a nagy fair-tradezest, ha a M&S, a Starbucks es tarsaik az europai szemelyzettel fair modon banik es nem minimalberen dolgoztatja oket, nem kell leadniuk a talcan hagyott jattot es hasonlok.

Critmiss 2008.12.08. 22:03:51

Szia Aggie, igen ezt egyszer már megbeszéltük. Egyetértek.

teodora 2008.12.08. 22:11:00

pollner: tapasztalatom szerint csak az elvitelest adják papírpohárba. esetleg még ott lehet papír, ami nagyonpici, útmenti egység, de nem tudok ilyet.

Elfogult vagyok a témában 2008.12.08. 22:24:35

Kedves Aklu,

Nagyon jó volt olvasni amiket írtál, mert tényleg mindnet leírtál ami csak kellhet a sikerhez. Tökéletes volt a lista, DE egy dolgot kérek: mondd meg hol van ez a hely ahol te dolgozol, mert akkor én megyek oda!!

Ha egy kávé úgy készül ahogy leírtad, akkor azért tényleg el lehet kérni több száz forintot, mert rengeteg munka van benne és vannak sokan akik értékelik.

Elhiszem és tudom, hogy helyi szinten lehetnek ilyen kiemelkedő helyek, ahol minden úgy megy ahogy a nagykönyvben meg van írva, de a nagy átlag nem ilyen (de nyugi, nem csak Starucksból, Gloriából sem). Ezt szerintem csak a hozzád hasonló lelkes és igényes embereknek lehet köszönni.

Bevallom nekem csak lesújtó véleményem volt a szóban forgó láncról, amit 10-15 többnyire angol illetve német üzletre alapozom. És tényleg bubis volt a tej és ízetlen a kávé és rászáradt cucc volt a gépeken mindenütt.

A lényeg szerintem, hogy egy márka bármennyire is akar egységes és tökéletes lenni úgyse megy. Neked pedig respekt, hogy nem oldódtál fel és tartottad a mércét.
Pont ezért szidom a multikat, mert ott ameddig profit van, addig minden jó... ha van minőség ha nincs. És te nem lehetsz ott mindenhol.

Rossz tapasztalataim pedig vannak a multik gondolkodásával kapcsolatban. Mindig olyan kiábrándító megoldásokat láttam eddig több helyen is. Miért lenne hát sznob dolog multikat szidni?

Critmiss 2008.12.08. 22:37:58

Egyébként nekem semmi bajom nincs a multikkal általában, kivéve ha kiderül valamelyikről valami. De ezt mindenki tudja, aki olvassa a blogot.

A Starbucksra is azért hegyeztem ki a dolgot, mert többször is belefutottam olyan kijelentésekbe, hogy "Igen, igen a California azt tökjó, nade milyen jó lesz, ha végre idejön a Starbucks"! Mert miért is?

És mégegyszer hadd mondjam el: én örülök mindegyik gyorskávézónak, csak nem fogok odajárni. Ha viszont mondjuk Németországba vet a sors például, tutira az lesz az első dolgom, hogy bemenjek egy ilyen helyre.

Critmiss 2008.12.08. 22:38:47

Merthogy a kávé betölti küldetését - koffein van benne és nem kell két litert ledöntenem, hogy érezzem a hatását.

Té, mint Tamás 2008.12.09. 01:44:20

Milyen dolog már a koffein miatt kávézni...
süti beállítások módosítása