Critical Miss

Miszcellánia

2009. június 28. 07:56 - Critmiss

Franciaország a McDonalds második legnagyobb piaca. (Slate)

Már a második Banksy munkát rongálták meg Bristolban, valószínűleg féltékenységből, mert ugye nemrég nyílt egy nagyszabású kiállítása ott. Azért vicces elképzelni, ahogy a jó városi polgárok odamennek és saját pénzből letisztogatják a stencileket - merthogy ezt csinálják. (BBC News)

A BBC közzé fogja tenni a nála dolgozó 50 legnagyobb gázsival rendelkező ember nevét, beosztását, fizetését azért, hogy még transzparensebb legyen a működése. Már eddig is publikus volt a felsővezetés fizetése, de most a tanácsadók, és más igazgatók is felkerülnek a listára. Persze lesznek átfedések. (The Stage)

Egy új technológiának köszönhetően már nemcsak 3D képeket tudnak a kisszülők készíttetni leendő gyerekeikről, hanem miniszobrot is. Többek szerint ez újabb fegyver lesz az abortuszellenesek kezében. (Jezebel)

Nan Goldin lesz az arles-i fotóhónap, a Recontres fő attrakciója. Menjetek el helyettem is! Érdemes, jó hely. Ha szerencsétek van és érdekel titeket, bikaviadalt is láthattok. (Jezebel)

Egy kutatás során nők és férfiak arckifejezését kellett értelmezni úgy, hogy mindig ott volt a magyarázat, hogy miért is szomorú mondjuk az illető. Az emberek többsége a nők esetében arra következtetett az októl függetlenül, hogy "érzelmesek", azaz irracionális alapon, a természetükből fakadóan szomorúak. A férfiaknál viszont mindig a kiváltó ok volt a mérvadó, az objektív okok voltak fontosabbak, mert róluk az emberek azt feltételezik, hogy racionálisak. E kettős megítélés miatt aztán ha egy nő bőg a munkahelyén, akkor az egy hisztis picsa, míg ha egy férfi teszi ezt, akkor meg volt rá az oka. Szomorú. (Jezebel)

Egy Opium nevű magazin borítóján kilenc szó olvasható, melyek egy történetet adnak ki. Azonban az első kivételével mindegyik vastag tintaréteggel van lefedve. A kalkulációk szerint százévente jön elő egy-egy újabb szó. (TrendHunter)

Indiában egyre kevésbé népszerű viselet a szári a nők körében. Egyre inkább az ünnepélyes alkalmakra korlátozódik a használata, illetve inkább designerek által készített verziókat hordanak a fiatalabb generációk. Bár nagyon sajnálom, azért nem várhatjuk el, hogy ők is változatlanul, időkapszulába zárva éljék az életüket. (Jezebel)

Elfogadnék ilyen cuccokat (via TrendHunter):

2 komment
Címkék: miszcellánia

Valahogy így kell csinálni

2009. június 26. 20:38 - Critmiss

Elképesztő jó német TCR-reklámra bukkantam! A téma a családon belüli erőszak. Buszmegállókban teszik ki és az a lényege, hogy amíg nem nézel oda, egy tipikus nőverős pillanat látható, amikor viszont ránézel a plakátra, minimális (direkt) késleltetéssel egy boldognak tűnő pár mosolyog vissza rád.

Ötös!

 

4 komment

Sűrű hétvége volt

2009. június 23. 07:58 - Critmiss

Szokatlanul sok videót lőttem a hétvégén, ezek közül kettőt teszek fel végül. Az egyik már megvolt, a KKP tüntetés, a másik pedig a fent látható videó egy új médiaművészeti és történeti kiállítás, a Pillanatgépek megnyitójáról.

Ez most nem igazán jött be, gondolom, meg is látszik a videón, amit azért nézzetek meg, mert a legvégén van a legjobb munka. A Pillanatgépek olyan, mint a tavalyi Kempelen Farkas kiállítás, ami inkább egy modern múzeumi tárlat volt. Persze értem a koncepciót és a stratégiát is: nyár van, kevesebb a látogató - ilyenkor senki nem veti be a nehéztüzérséget. Azért érdemes elmenni.

Kieg: És ha már sűrűség, a héten kicsit kevesebb poszt lesz a megszokottnál. Bocsi!

2 komment
süti beállítások módosítása