Critical Miss

Óda a telefonközpontoshoz - javítva :)

2009. február 06. 07:34 - Critmiss

A pr-eseknek sajnos nagyon sokszor kell telefonon alkalmatlankodniuk, hogy ilyen finoman fejezzem ki magam. A tapasztalatom az, hogy a széthívogatott újságírók, szerkesztők az esetek 90 százalékában kedvesek, de minimum korrektek maradnak. Mégis fényévekkel jobb egy olyan szerkesztőséget felhívni, ahol barátságosan fogadnak, és ahol 1) rögtön felveszik a telefont, 2) nem éreztetik veled, hogy alkalmatlankodsz, 3) nem tapintható, hogy az illető utálja a munkáját.

Ilyen hely most csak egy jut eszembe, ez pedig a Napi Gazdaság. Ha őket kell felhívnom néha, akkor tudom, hogy barátságos, kellemes hangú férfiak fogják felvenni a telefont, és néha még egy-két szót is váltunk. Például ha mondom, hogy újra ez és ez vagyok és újra ezt és ezt keresném, akkor nem csend fogad, hanem egy kedves válasz: "akkor újra kapcsolom és ha nem sikerülne elérnie, szabadidejétől függően nyugodtan próbálkozzon" és szinte hallom a mosolyt.

Csak megköszönni tudom, hogy bár a társadalom kártékony egyedeként tevékenykedek, gyomorgörcs nélkül végezhetem a munkámat, mert valakik felismerték, hogy jobb segíteni egymást, mint lenézni és akadályozni.

Nekik szól ez a tingli-tangli, de nice szám.

7 komment

525x butább

2009. február 05. 07:03 - Critmiss

Mindig érdeklődéssel nézem a reklámokat. Megnézem a tévében, az utcán, szinte az összes kiadványban, szórólapon, mindenen. A Pesti Estet például csak ezért veszem el. Tök sokat lehet belőle tanulni, még úgy is, hogy nem ez a szakmám.

Szóval a jó ötleteket nagyon tudom díjazni, ami nem új dolog, az addict ugye erre épít. Kifejezetten tetszett például valamelyik Penelope Cruz-os L'Oreal reklámban az a fősor vagy mi (majd javítson ki valaki lécci), hogy "Mindenki erről beszél!". Szerintem teljesen passzol.

Az egyik legújabb szempillaspirál kampány Eva Longoriával viszont annyira gáz, hogy nem tudok szó nélkül elmenni mellette.

"12x látványosabb" pillák?!

"12x látványosabb" pillák?!!!

"12x..." Most komolyan?

Ezt hogy tudták kitalálni? Valaki benyögte egy brainstormingon, az oké. De hogy az tovább és tovább gyűrűzött egészen az ügyfél globálfszom marketingigazgatójáig és még ott is elfogadták... egészen elképesztő.

Mert mióta van a látványosságnak mérőszáma? És ha annak van, akkor van a grandiózusságnak is? Mérni lehet akkor a melegszívűséget és a jóságot, vagy negatív tartományokban a fukarságot és a csökönyösséget is? És a butaságot? Ha azt lehet mérni, akkor biztosan nagyon rossz adat jön ki erre a reklámra.

Nem is feltétlenül az a baj, hogy teljes baromság az egyik fő üzenet, hanem hogy tényleg azt gondolták, hogy a nők ezt minden további nélkül be fogják kajálni. Hogy ezt érdemlik. Na igen, és itt változik meg kicsit a fő szlogen értelme: "Mert megérdemlem". Most azt kell mondanom, hogy nem. Ezt nem.

 

5 komment

Ötlet: új banki szolgáltatás a pórnépnek

2009. február 03. 07:09 - Critmiss

Pórnép alatt igazából az átlagembert értem, akiket az öltönyösök mostanában bőszen figyelmeztetnek cöcögve, mantrázva, hogy "öngondoskodás", meg "mintha nem is érzékelnék a válságot", meg "nagy baj lesz még ebből", stb.

Eltekintve ennek a felháborító voltától, összpontosítsunk most arra, hogyan lehetne mégis spórolnia annak, aki egyáltalán tud - illetve hogyan segíthetnék például a bankos öltönyösök az embereket a megtakarításaik kezelésében.

Tökjó lenne ugyanis egy olyan számla, ahol az ügyfél kis megtakarításcsomagokat tudna létrehozni aszerint, hogy mire lenne szüksége, illetve milyen tervei vannak. Például ha a gyereknek fogszabályozó kell vagy főiskolára fog menni, illetve ha meroggyant az eresz a terasz fölött, akkor beállíthatna magának ilyen egységeket:

"Fogszabályozó a gyereknek"

"Főiskola, első félév"

"Eresz javítása"

stb.

Amikor bemegy a bankba, vagy felmegy az online felületre, rá tud utalni egy összeget mondjuk az ereszes alcsomagra vagy alszámlára és meg tudja nézni, hogy éppen hogy áll az egyenlege.

Szerintem egy ilyen rendszer sokkal inkább ösztönözne a spórolásra, mint egy normál betétszámla, ezenkívül a pénzügyi analfabéták rögtön láthatnák, hogy hogyan haladnak és nem kell excelben sem tervezgetniük (azt úgysem tennék meg soha).

Amennyire én tudom, ilyen megtakarításösztönző befektetési csomag nem létezik, a különböző betéteket, pénztárokat és biztosításokat nem sorolnám ide. Természetesen az is tuti, hogy ilyet soha nem fog létrehozni semmilyen bank, mert még a végén esetleg hasznos lenne a munkájuk/termékük és valóban kielégítenék az ügyfelek igényeit.

5 komment
Címkék: ötlet
süti beállítások módosítása