Critical Miss

Pandák között - videóval!

2008. november 21. 07:00 - Critmiss

 

Kedden vicces helyen használtam a várost: elmentem a Vittulába, ahol egyetemistaként jártam eddig először és utoljára. Általában képzős diákokkal vagy művészekkel van tele, és iszonyatosan füstös. Most innen nyílik a Chinese Characters nevű galéria, ahol kedden a Panda Varieté tartott performance-t.

Még sosem láttam őket korábban, de igazából most sem, mert annyian voltak az érdeklődők/barátok, hogy nem fértem be, csak amikor már lazult a figyelem, azaz vége volt a show-nak. Elvileg előadtak egy dalt, vagy mi.

Plusz bemutattak egy antidivat-magazint, amit ők hoztak össze és egyébként elég jó lett. (Látható a videóban is.)

És hogy mi is az a Panda Varieté? Sok képzőművész - köztük lehetőleg szép lányok - összeállnak és elő-előadnak valamit. Mindenki azt mondja, hogy tökjók. Majd talán legközelebb számomra is kiderül.

 

Szólj hozzá!

Egy kis felmérés - kiegészítve

2008. november 20. 07:28 - Critmiss

Nagyon érdekel, hogy milyen a nemek megoszlási aránya az idetévedők körében, ezért összerántottam egy meglehetősen szofisztikált szavazórendszert.

Bonyolultsága ellenére használata meglehetősen egyszerű: a válasz ismeretében a megfelelő mezőbe kell egyet belekattintani. Hogy mi mindenre nem képes a technika?!

 

Köszi!

Kieg.: oké, ez nem egy Szonda Ipsos-féle rendszer, de akkor is beszédesnek tartom az eddigi eredményt. Az általam vártnál sokkal több férfi olvas, ráadásul be kell vallanom, hogy annyira eccerű voltam, hogy rákattintottam a saját szavazásomra. Hiába, ha nyomni kell, én nyomok. :) Szóval az arány méginkább a fiúk felé tolódik.

 

4 komment
Címkék: egyéb gender

Cool site - Memiary

2008. november 19. 07:40 - Critmiss

Még korábban akartam posztolni arról, hogy a Google Calendart tovább kéne fejleszteni, hogy mininapló-írásra is alkalmas legyen. Aztán végül úgy ítéltem meg, hogy biztos csak én nem tudom rendesen használni, úgyhogy inkább csendben maradok. Azóta sem tettem visszaemlékezős bejegyzéseket, mindig csak emlékeztetőket állítok be. Pedig alapvetően tényleg alkalmas arra, hogy egy-egy mondatban beleírjam, mi történt velem. Mégsem megy.

Mostmár mindegy is, mert egy pasi kifejlesztett egy pontosan az én igényeimnek megfelelő mininaplót, ahova öt darab emléket lehet rövid mondatokban rögzíteni. Ez a Memiary. Elég kezdetleges, csak annyit tud, amennyit itt leírtam, esetleg még azt lehet megemlíteni, hogy természetesen napi, heti, havi és éves bontásban nézheted meg utólag, mi minden fontos dolog történt veled.

Annyit lenne érdemes még fejleszteni benne, hogy mondjuk lehessen több naplót kezelni egy accounton belül, és akár még egy embed funkciót is el tudnék képzelni, mert miért ne?

Mindenesetre én fogom használni, például ide fogom jegyzetelni a futóedzéseimet, mert még mindig nem tudtam rávenni magam, hogy vegyek egy Nike Sportbandet. Most ebben a hideg borzalomban eleve tökmindegy.

(via ReadWriteWeb, sok napja)

7 komment
Címkék: cool website

Új trendek az amerikai reklámokban

2008. november 18. 07:14 - Critmiss

Az USA-ban új irányt vettek a reklámkampányok: érthető módon a vágykeltés helyett eljött az olcsóság hangsúlyozásának ideje. Hogy érzékelhessük a különbséget, a New York Times összegyűjtött néhány példát is: a reklámokat már nem bazi nagy házakban forgatják, hanem kisebb, hétköznapibb környezetben, az olcsó arckrémek reklámjaiban leszólják a drágákat, a DVD-zés lett az új családi mozizás. Még a jómóduak is sokkal megfontoltabbak lettek és nagyon odafigyelnek a költéseikre, előre megtervezik a vásárlásaikat. Sokan el se mennek a boltokba.

És akiknek mindez tökjól jön? Például az életbiztosítóknak. Az emberek biztonságra, védelemre vágynak, simán megszólíthatóak. Ezt pedig ki is használja a New York Life nevű biztosító is, mely a jövőben növelni fogja a reklámra fordítandó büdzséjét.

A megszólított szakértők szerint az egészet a középkategóriás termékek fogják a legjobban megsínyleni, mert míg gazdagok mindig lesznek és mindig meg tudják majd venni a luxusmárkákat, a szegények meg eddig is csak az árra mentek rá, addig a középosztály is inkább az olcsóbb termékeket fogja választani. Ennek szerencsére valamikor vége lesz, és gyors lesz a felfutás, addig viszont marad a kuponozás.
 

Nálunk ugyan sosem volt sokkal másabb az irány, az azért biztos, hogy még jobban rá fognak erősíteni a hirdetők az alacsony árakra és még tovább fog tartani az árcédulás hirdetések kora, ahol többkilónyi véres húst, meg tisztítószereket kell óriásplakátokon nézegetni reggelenként a megállókban.
 

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása