Critical Miss

Miszcellánia

2008. május 25. 10:18 - Critmiss

Ezen a héten is találtam érdekes híreket.


Irakban haldoklik a művészet. Mind a siíták, mind a szunniták halomra ölik az összes művészt, aki nem a tradícióknak megfelelően alkot, így az életben maradtak közel 80 százaléka már emigrált. Az emberek nem mernek zenét hallgatni, maximum a mobiljukon. (Guardian)

Új trend van kibontakozóban Angliában a drága éttermek és szórakozóhelyek miatt: gerillavacsorák a metrón, csónakokban, (pub)buszokon. A lényeg, hogy fura és nyilvános helyen legyen. (YumSugar)

Ha külföldi ügyfélnek próbálod elmagyarázni, hogy kellene a kampányba egy kis "kiszivárogtatás", akkor használd ezt a kifejezést: to plant stories + in. :) (PRWeek Online)

A kanadai ORTT megvizsgálta az internet szabályozásának lehetőségeit, majd arra jutott, hogy ez hülyeség, mert az internet jó, és sikeres szabályozás nélkül is. (Nincs erőm visszakeresni)

A Sex és New York bolondjai beletúrhatnak Carrie notebook-jába, a mark. komm. szakemberek pedig megnézhetik, mi az a tartalomfejlesztési minimum, ahova illene eljutni. (SATC)

Madonna egy riportban elmondta, hogy Pharell Williams megríkatta az új lemez készítése során (nem értette, hogy milyen ritmusban kellene énekelnie, meg a srác hangneme is kiborította, úgyhogy kihívta Pharellt, hogy beszéljenek. Aztán veszekedés közben elkezdett bőgni, és amikor Pharell azt mondta, hogy "wow, Madonnának van szíve", még jobban), aztán hogy egy nő telefonhívása miatt kezdett el érdeklődni Malawi iránt, és hogy az általa adoptált kisfiút úgy ismerte meg, hogy a nyolc éves nővérétől vette át, hogy segítsen neki cipelni. És ami nagyon beteg: többször is azt mondja magáról, hogy nagy, kövér segge van. Kész. (ABC News)

Klassz cuccok a FFFOUND!-ról:
Szólj hozzá!
Címkék: miszcellánia

Fehér nő vagy fekete férfi?

2008. május 24. 07:06 - Critmiss

Perszehogy a Hillary és Obama párosról van szó. Közelebbről pedig arról, hogy mekkora dilemmát jelent ez a kérdés az alapvetően liberális feministáknak. Sok-sok cikk születik arról, hogy nem tudják eldönteni, mi alapján válasszanak. Körülbelül a “ki van rosszabb helyzetben: a nők vagy a feketék?” kérdése dominál. Nagyon erősen polarizált a vita, aki egyszer letette a voksát, az már csak fúj a másikra.

Sokan azt hozzák fel a Hillary táborból, hogy Obama még ha fekete is, mégiscsak egy férfi. Nekik meg minden könnyebb, és ez így nem fair. Kell nekünk, sőt az egész világnak egy nő! Az ellenérv a hezitálók részéről, hogy csak azért szavazni egy nőre, mert nő, az szexizmus.

A másik tábor szerint a feketéknek és általában véve minden “egyéb” kategóriába sorolt etnikumnak siralmas a helyzete, és nem is lenne szebb példa az elfogadásra, és nagyobb esély a szemléletformálásra, mint egy fekete elnök megválasztása.

További égető kérdések a feministák körében: szavazáskor az ellen tegyek, hogy érvényesüljön az üvegplafon effektus, vagy akkor vagyok jó feminista, ha szuverén döntést hozok, és nem hagyom magam holmi nemi kérdések mentén befolyásolni?

Szerintem megvan a megoldás: Michelle Obama. A férje majd súg neki politikai kérdésekben, egyébként is okos, ráadásul gyönyörű. És nő.



























11 komment
Címkék: amerika nőférfi

Angliában befellegzett a vírusmarketingnek

2008. május 23. 07:14 - Critmiss

Május 26-tól törvénybe ütközik Angliában a blogokon, fórumokon, és egyáltalán bármilyen csatornán a (jó)hírét kelteni bármilyen terméknek, ha nem egyértelmű, hogy az adott tevékenység megbízásra történik. Ehh.

Meglehetősen furcsa lesz a buzz marketing ügynökségek munkája. Ha lesz még olyan nekik. Hiszen így már semmi értelme az egésznek. Milyen már egy olyan fórumhozzászólás, amihez oda van írva, hogy "ez a hozzászóló az Unilever megbízásából írt a fórumba", vagy "a blogger a Pepsi kérésére posztolta ezt a hírt", vagy hogy egy magyar példát vegyünk "Ezt a pénztárcát az AXN vírusmarketing-kampányának részeként szórtuk szét - ReVISION".

Amikor az MTI és a kazinczbarcikai ősanya ügye felmerült, mindenki hitetlenkedett, hogy mennyire béna az egész, ilyencsakmagyarországonmerülhetfelkomolyan. Aztán jön a meglepetés egy brit rendelet képében.

Bónusz: fejlettebb demokráciákban is sokan bénán csinálják. :)

5 komment

Saratoza megyében nincs jövője a dohányosoknak

2008. május 22. 11:49 - Critmiss

A floridai Saratoza megyében egy olyan határozatot hoztak, mely szerint nem fognak többet dohányosokat felvenni a munkahelyekre az adózók védelmében. A dohányosok ugyanis sokba kerülnek, például évente 3400 dollárral több egészségügyi, és a kiesett munkaerőből fakadó költség van rajtuk, mint a nemdohányzókon.

És a csavar az, hogy nem perelhetik a megyét a dohányosok, mert Florida állam 1995-ben elfogadott egy törvényt, mely szerint a dohányosokat legálisan diszkriminálhatják a munkahelyek. Eddig viszont csak lightosabb eszközökhöz nyúltak a munkaadók: a munkavállalóknak például magasabb TB-t kellett fizetniük, és el kellett menniük néhány leszoktató órára.

A mostani egy cseppet keményebb intézkedésnek tűnik. Nagyon kíváncsi vagyok a következményekre: érzékelhetően növekvő munkanélküliség/cukorbetegség/elhízás/családon belüli erőszak/karambolok/munkahelyi balesetek/szájzár/válások tömege? Tüntetések?
Szólj hozzá!

Retrómarketing

2008. május 20. 07:38 - Critmiss

Volt keleti blokkbeli országként nem lehet számunkra nagy meglepetés a régvolt márkák újraélesztése, ez megy a volt NDK-tól kezdve mindenhol: nálunk például virágzik a Tisza, a Balaton szelet, a Pilóta keksz, a Sport szelet, a Piroska szörp, a Dianás cukor, a németeknél a Vita-Cola, a Trabant és Nina Hagen. Sok – elsősorban szociológiai tanulmány készül erről az “osztalgiáról”.

Most egy olyan cikket találtam, ami USA-beli cégekről szól, akik a forgalomból mára kivont régi nagy márkák újraélesztésén dolgoznak. Rendszerint a márkanévvel és a receptekkel rendelkeznek, az újraélesztés során pedig gyártót és forgalmazót kell keresniük, tehát teljesen az elejétől kell beindítani az árut.

Vagyis éppen ez az, hogy nem az elejétől. Sok-sok millió dollárt már nem kell elkölteniük, nem kell megküzdeniük a névismertségért, mert a népességnek még nagy része emlékszik a névre, a szlogenekre, akár a termék szagára is.

Így nem kell mást tenniük, mint leporolni, kicsit újszerűen megdesign-olni a terméket, a mai igényekhez alkalmazkodó variációkat gyártani (samponnál például külön-külön minden hajtípusra) és szinte kész is.

Viszont figyelni kell arra is, hogy új fogyasztókra tegyenek szert a fiatalabb generációk tagjai között. Nem ajánlatos emiatt arra építeni a kommunikációban, hogy milyen régi egy márka. Utalni sem érdemes rá. Nagyon nehéz lehet a helyes egyensúly megtalálása, hogy a régi fogyasztók is emlékezzenek a korábbi “márkaélményeikre”, de az újak is tudjanak azonosulni vele.

A cikkben volt egy érdekes rész. Kivételesen értelmesnek tűnő kutatók kísérleteik során arra jutottak, hogy az emberek gyakran olyan dolgokra vélnek emlékezni, amelyek meg sem történtek. Például sokan szilárdan állították, hogy gyerekkorukban kezet ráztak Tapsi Hapsival Disneylandben, pedig ő nem is Disney figura volt. A régi márkák újraélesztésekor ez hatalmas előnyt is teremthet: mivel az emberek csak nagyon homályosan emlékeznek, az emlékeik és az adott márkáról alkotott képük simán befolyásolható.

The brand equity has value on its own, but it can be grafted onto something newer and, perhaps, more innovative. “Consumers remember the kind of high-level essence of the brand,” he says. “They tend to forget the product specifics.”
Így például az amerikaiaknál a Brim nevű kávét mindenki ismeri, de többségük már elfelejtette, hogy ez koffeinmentes kávé volt. Csupán a névre építve viszont egy teljes normál kávészortimentet ki lehet alakítani.

Hogy miért van tehát értelme régi márkákkal bajlódni? Többnyire a már említett spórolási lehetőség miatt.

És azért van esély arra, hogy sikerül őket újraéleszteni, mert annak ellenére, hogy megaakvizíciók és hatalmas márkák korát éljük, és a termelékenység a minden, addig a vásárlók azt szeretik, ha egyéni igényeiknek megfelelően választhatnak egy végtelen kínálatból. Vagy legalábbis megvan ez az érzésük. Ebbe pedig tényleg minden belefér, így az olyan márkák is, amik ugyan nem annyira nagyok, nem annyira modernek, de mivel generációk óta részét képezik az életünknek, sokkal szívesebben vásárolunk belőlük. Kicsit olyan, mintha a sarki fűszereshez mennél le a szupermarket helyett. Persze ez illúzió, de mégis.


56 komment

Volt topless modell az olasz esélyegyenlőségi miniszter

2008. május 19. 07:14 - Critmiss

Már a magassarkúba bújtatott rendőrnők és a maffia által gondozott szemét kiverte nálam a biztosítékot, de ez a legújabb hír, miszerint egy szépségkirálynő-modell-műsorvezető esélyegyenlőségi miniszter lett, mert Berlusconi szívesen megcsinálná, túlmegy az agytekervényeim kapacitásán. Oké, oké, már Cicciolina is durva volt, de ő egyszeri kihágásnak tűnt.

Nade hogy lehet egy ilyet komolyan venni?


































Mostmár hivatalosan is megrendült minden hitem ebben az országban.

(via Jezebel)
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása